KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128519 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Roy74 schreef:

..ik doelde of brakke bekabeling of slecht gemonteerde connectors.

Ik denk niet dat dat enige rol speelt bij dit fenomeen, je kunt immers weinig fout doen met de kabels.

Persoonlijk denk ik dat de oorzaak van de problemen toch echt in de TV+ Box zelf gezocht moet worden. Er zijn legio voorbeelden op het forum te vinden waarbij een "oude" TV ontvanger vlekkeloos werkt terwijl deze op precies dezelfde kabel is aangesloten en er verder ook geen veranderingen in het thuisnetwerk zijn aangebracht.

Ik heb er serieus geen flauw benul meer van wat hier nu echt aan de hand is. De ervaringen lopen zo uiteen dat ik me niet meer waag aan een oorzaak. Ik tref vaak matige infrastructuur aan. Of een configuratie die simpelweg maar half is uitgevoerd. Dat geldt overigens voor alle apparatuur. In het geval van Tv+ kan ik me alleen baseren op de gevallen die ik ken en daar werkt het naar behoren, in ieder geval technisch. Buiten de echte aanloopproblemen in het begin.

Ik las dat iemand met een chromecast zonder probleem kon kijken maar met de tv+ box problemen had. Het onderliggende OS is toch gelijk? Dan zou bijvoorbeeld Netflix toch zonder problemen moeten werken want ook de Netflix client is standaard. Daar heeft bijvoorbeeld de KPN app toch geen invloed op, of zie ik dan iets over het hoofd.

 

Reputatie 7
Badge +7

KlikViAgEmNIRWAuT schreef:

Een UTP-kabel mag 100 meter zijn, dus ik denk niet dat veel mensen tegen die beperking aan lopen :)

Normaliter wel, maar als het uitgangssignaal van een netwerkadapter te laag is dan loopt de afstand enorm terug.

Dat is ook precies waar ik de TV+ Box (Sagemcom DIW7022) van verdenk want de V12 (Sagemcom F5359) heeft ook last van dat euvel.

Heeft dit een verband met het cappen van de netwerkadapter op 100Mbps waar het eerst een Gbps was? Zou wel een interessante theorie zijn.

Reputatie 7

Roy74 schreef:

Heeft dit een verband met het cappen van de netwerkadapter op 100Mbps waar het eerst een Gbps was? Zou wel een interessante theorie zijn.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen maar blijkbaar levert dat dan nog niet het gewenste resultaat.

Reputatie 7
Badge +7

Roy74 schreef:

Heeft dit een verband met het cappen van de netwerkadapter op 100Mbps waar het eerst een Gbps was? Zou wel een interessante theorie zijn.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen maar blijkbaar levert dat dan nog niet het gewenste resultaat.

Blijkbaar 😅

Dat verband had ik nog niet gelegd. Ik heb ongeveer 1,5 meter UTP kabel van het modem naar een Netgear switch. Vanuit de switch is het ongeveer 2,5 meter naar de Tv. Ik kan me voorstellen dat de switch als tussenstop ook nog een positieve invloed heeft. Bij mijn ouders draait dezelfde opstelling maar daar is de afstand tussen modem en switch ongeveer 6 meter.

Met die theorie zou draadloos wellicht betere resultaten kunnen geven.

Ik heb overigens in de specificaties van box12 in de kennisbank gezien dat het een 100Mbps adapter betreft. In den beginne zag ik echter zoals jij ook dat het een 1Gbps was. Merk en type van de adapter, geen idee? Ik kan me ook nog voorstellen dat er iets van een driver update nodig is maar dat daar een ingreep van de fabrikant nodig is. Het cappen zou een voorlopige pleister kunnen zijn?

Reputatie 2

barrymossel schreef:

Netgear GS308E waarop zowel Chromecast als KPN+ is aangesloten (en Arris voorheen). Kabels zijn een meter of twee.

Hmmm, dat is jammer. Daar kan een theorie van mij de prullenbak in. Toch nog een laatste check om zeker te zijn. Zie jij de mogelijkheid om de TV+ Box met een andere korte netwerkkabel op de Netgear aan te sluiten? Heb je dan dat probleem nog steeds?

Zojuist geprobeerd met een andere kabel en Netflix (specifiek True Grit) hapert zo erg dat er niet te kijken is. Opnames waarbij ik gisteravond problemen had lijken nu wel (redelijk) goed te werken. Maar ook met de andere kabel.

Netflix en opnames lijken twee losstaande problemen. 

Toch wel gek @barrymossel 

Met Netflix hier nog geen enkel haperingetje gehad via de Sagemcom DIW7022.

Met de Android-TV app van kpn ook niet. (Helaas zijn opnames BBC First via die niet te kijken.)

Met de TV+ app vaak drama. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ook niet @PeterG 

Bizar die verschillen. Hoe heb jij aangesloten? Bedraad? Afstand? Switch ertussen?

Vond de richting van wjb wel een intressante.

Hoi Roy74

Glasvezel XGS-PON - cat 5e (5 meter) - wan v10 - LAN 3 - utp / ethernet (2 meter 5e) - TV+

Tot 8 april was ik best tevreden met de TV+. Vanaf die datum (na grotere storing) ellende op ellende. Waardering hier gezakt van 8 (inclusief aanprijzen bij anderen) tot 5 (en zeggen blijf maar even bij Alles in 1 / Hussel).

Reputatie 2

Zojuist terugkijken op TLC weer schokkerig (bekabeld). Geprobeerd via wifi en het blijft schokkerig…

V12 box overigens.

Ook meteen even de switch er tussenuit en ook dan schokkerig. 

Vreemd blijft dat ik er vanochtend geen last van had (met programma's waar het gisteren niet goed ging).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Roy74

Glasvezel XGS-PON - cat 5e (5 meter) - wan v10 - LAN 3 - utp / ethernet (2 meter 5e) - TV+

Tot 8 april was ik best tevreden met de TV+. Vanaf die datum (na grotere storing) ellende op ellende. Waardering hier gezakt van 8 (inclusief aanprijzen bij anderen) tot 5 (en zeggen blijf maar even bij Alles in 1 / Hussel).

Dat zijn geen schokkende afstanden. Ik heb zelf een Box 12 met een Netgear switch ertussen. Ik merk overigens niet veel anders na 8 april. Wel had ik een paar dagen geleden problemen met ESPN. Als ik rechtstreeks koos voor kanaal 210 dan bleef het scherm zwart. Maar via zappen kon ik wel alle kanalen zien. 

Reputatie 2

Overigens kijk ik net in de logs van de V12 en zie dit, meerdere keren:

 

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

 

Kan dat er nog mee te maken hebben?

Reputatie 7

Kan dat er nog mee te maken hebben?

Nee, dat zijn gewone sessies met de beheeromgeving van KPN voor het configureren van de V12.

Reputatie 7
Badge +13

@barrymossel  Vreemd dat de problemen dan aanhouden en dat de dienst dan nog niet goed voor je werkt. Mochten de problemen aanhouden dan kun je altijd nog even een eigen topic starten zodat er op individuele basis naar jouw problemen kan worden gekeken. 

Reputatie 2

Ik weet waarom het 's ochtends niet schokkerig was. In de nacht gaat de stroom van het TV meubel. Zojuist dat ook gedaan (en hele box opnieuw gestart) en het schokkerige was weg.

 

Dit werkte gisteravond overigens niet bij Grey's Anatomy die mijn vrouw terugkeek als opname (terwijl het programma nog opgenomen werd). Maar dat waren sporadische haperingen van ongeveer een seconde. Hetgeen we zojuist zagen was echt schokkerig. 

Reputatie 2

@barrymossel  Vreemd dat de problemen dan aanhouden en dat de dienst dan nog niet goed voor je werkt. Mochten de problemen aanhouden dan kun je altijd nog even een eigen topic starten zodat er op individuele basis naar jouw problemen kan worden gekeken. 

Heb ik gedaan, maar zo te zien is dit geen individueel probleem, maar veel voorkomend. Dus dit moet gewoon onderzocht gaan worden door de developers...

Reputatie 7
Badge +13

@barrymossel Dank je daarvoor! Dan bewaren we het overzicht ook een beetje Ik neem in ieder geval de feedback vast mee!

Even vergeleken hoe ik kom te zitten als ik naar tv+ overstap vanaf mijn hussel (na mijn kortingsperiode) met hetzelfde pakket. Blijkt 1 euro goedkoper maar dan wel met 1gig ipv 200/200. Toch wel aantrekkelijk maar durf het nog niet aan gezien de reacties hier, heb nu echt nooit problemen.

 

Reputatie 2

Even vergeleken hoe ik kom te zitten als ik naar tv+ overstap vanaf mijn hussel (na mijn kortingsperiode) met hetzelfde pakket. Blijkt 1 euro goedkoper maar dan wel met 1gig ipv 200/200. Toch wel aantrekkelijk maar durf het nog niet aan gezien de reacties hier, heb nu echt nooit problemen.

 

Zou het absoluut niet doen qua tv, als je 1g echt nodig hebt is het een ander verhaal natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +7

Even vergeleken hoe ik kom te zitten als ik naar tv+ overstap vanaf mijn hussel (na mijn kortingsperiode) met hetzelfde pakket. Blijkt 1 euro goedkoper maar dan wel met 1gig ipv 200/200. Toch wel aantrekkelijk maar durf het nog niet aan gezien de reacties hier, heb nu echt nooit problemen.

 

Er zijn ook positieve geluiden te horen. Ik heb totaal geen technische problemen. Er zijn nog wat kinderziektes her en der. Dat is wel waar.

Reputatie 7
Badge +20

Even vergeleken hoe ik kom te zitten als ik naar tv+ overstap vanaf mijn hussel (na mijn kortingsperiode) met hetzelfde pakket. Blijkt 1 euro goedkoper maar dan wel met 1gig ipv 200/200. Toch wel aantrekkelijk maar durf het nog niet aan gezien de reacties hier, heb nu echt nooit problemen.

 

 

Je kan op glasvezel bij KPN tv+ kiezen tussen:

100/100

200/200

1000/1000

Dus 1 Gb/s hoeft niet.

Ik heb gekozen voor 100/100 en betaal (na de kortingsperiode) € 60,-- per maand inclusief 2 decoders (exclusief streamingdiensten).

 

En als je hem op Multicast en beste beeldkwaliteit zet, zijn de eerste 10 kanalen in de hoogste kwaliteit.

 

Ik heb hem nu 2 weken en ben dik tevreden. 

Hij wordt nog beter, om de 2 weken komt er een update voor KPN tv+ app en om de maand een firmware update.

Zie ook hier, kan je op abonneren. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben inmiddels overgestapt van een ouder pakket op TV+ in bevalt me prima. 

Geen problemen met TV kijken. Gaat prima. 

Heb mijn andere UHD ontvangers inmiddels terug gestuurd. 

Dank allemaal voor de toch ook wel positieve reacties.

Ik weet dat 100/100 ook een optie is maar dan kom ik maar 5 euro goedkoper uit als nu met 200/200. Met de upgrade naar 1G blijf ik precies hetzelfde zitten (dus geen 1 euro verschil haha) . Heeft te maken met Netflix die ik toch al bij kpn afneem.

Voordelen voor mij, gratis meer snelheid en 2 kastjes die uit zicht kunnen worden neergezet, heb nu nog de oudere arris.En gelijk een ingebouwde chromecast voor de slaapkamer waar geen smart tv staat.

Maar als je nu geen problemen hebt met de snelheid qua haperingen en zo dan heb je die 1 Gb per seconde helemaal niet nodig dus. En kun je dus toch wat geld besparen door het nieuwe abonnement met 200/200 af te nemen of zelfs 100/100.

Nota bene 

1 HD zender bij kpn 14,2 Mbps 

4k zender kpn 26 Mbps ( er zijn er maar 2 )

Netflix HD 5 Mbps ( on demand kan efficiënter dan live)

Netflix 4k 15 Mbps 

Hallo @Jozjo 

Ik weet dat 100/100 ook een optie is maar dan kom ik maar 5 euro goedkoper uit als nu met 200/200.

Het verschil is €7,50 per maand dat 100Mbit/s goedkoper is dan 200Mbit/s, volgens de huidige prijzen.

 

Ja dank voor jullie hulp, ik kom op maar 5 euro verschil door de combi van netflix. En 100/100 doe ik nog maar ff niet ivm thuiswonende en soms thuiswerkende familie haha.