KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128303 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Wat is de huidige opname stream van de DIW7022 bij kanaal 1 - 10?

 

Als die nog laag is, wanneer wordt deze dan ook 14,2 Mb/s?

Die zijn zo'n 8,2Mbps en ik ben bang dat een moderator nog niet kan/mag zeggen wanneer ze naar 14,2Mbps gaan . Zie overigens ook punt 2 van de feature requests.

De opnames op de "oude" TV ontvangers van de kanalen 661 t/m 670 zijn overigens wel netjes 14,2Mbps.

wjb schrijft: De opnames op de "oude" TV ontvangers van de kanalen 661 t/m 670 zijn overigens wel netjes 14,2Mbps.

Tja, mischien toch tijd om weer de Arris VIP2952 uit de "kast” te halen…. voor de woonkamer (43'’ 4k/uhd). In de slaapkamer (wel een FHD tv) maakt het niet zo uit. Die 8,2 is dan toch al weer wat beter dan de 7,2 streams van de Arris van af 1.

'Gelukkig’ hier nog Alles in 1 met 1 Arris. En de Sagemcom vooralsnog tot september.

Reputatie 7

wjb schrijft: De opnames op de "oude" TV ontvangers van de kanalen 661 t/m 670 zijn overigens wel netjes 14,2Mbps.

Tja, mischien toch tijd om weer de Arris VIP2952 uit de "kast” te halen…

Of KPN aansporen om snel punt 2 van de feature requests te realiseren.

0verigens ben ik van mening dat KPN er zeer verstandig aan doet om ook uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames), net als op de "oude" TV ontvangers, gewoon via vlan 4 te laten lopen en niet, zoals nu, via Internet (vlan 6).

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop bij de volgende update.

Lijkt mij een goed idee.

Nu hopen dat KPN het doet.😉

 

Volgende week heb ik ze ook. 😊

Ik hoop bij de volgende update.

Lijkt mij een goed idee.

Nu hopen dat KPN het doet.😉

 

Volgende week heb ik ze ook. 😊

Kun je niet meer wachten ondanks alle klachten hier?

Ik zit me ook nog in te houden haha.

Reputatie 7
Badge +20

@Jozjo 

 

Veel klachten zijn gelukkig al verholpen.

Dus ik ben niet bezorgt en weet dat KPN het allemaal in order maakt.

 

Zie ook hier, daar kan je de updates volgen. 

 

KPN heeft toegezegd om om de 2 weken een update te doen en daar houden ze zich momenteel netjes aan.

Reputatie 2

ik lees dat meer mensen na de laatste update ook onderstaande ervaren
 

live beeld is prima maar opnames hebben schokken

 Ook valt me op dat de kwaliteit niet het zelfde is beduidend minder veel meer compressie ??

net 1,2,3 prima maar sbs beduidend slechter net getest live kijken, opname stuk slechter

 

 zou toch gelijk zijn aan origineel ???

 Voor de zenders 1 tot 10

Reputatie 7

Ook valt me op dat de kwaliteit niet het zelfde is beduidend minder veel meer compressie ??

net 1,2,3 prima maar sbs beduidend slechter net getest live kijken, opname stuk slechter

 

 zou toch gelijk zijn aan origineel ???

De opnames van de zenders 1 t/m 10 zijn inderdaad beduidend minder van kwaliteit dan de live uitzendingen. De live uitzendingen hebben (in multicast mode) een bitrate van 14,2Mbps terwijl de opnames een bitrate van zo'n 8,2Mbps hebben. Zie ook punt 2 van de feature requests.

Reputatie 3

Als je iets wilt opnemen dat wekelijks op een zender wordt uitgezonden dan heb je de mogelijkheid bij LIVE op TV dan voor serie opnemen te kiezen maar als je via gids dat wilt doen, dan zit dat verborgen achter informatie, opnemen, serie opnemen. 

Heeft U enig idee wanneer dit wordt aangepast zodat je gelijk kunt kiezen voor opname of serie opname? 

Reputatie 7

Als je iets wilt opnemen dat wekelijks op een zender wordt uitgezonden dan heb je de mogelijkheid bij LIVE op TV dan voor serie opnemen te kiezen maar als je via gids dat wilt doen, dan zit dat verborgen achter informatie, opnemen, serie opnemen. 

Heeft U enig idee wanneer dit wordt aangepast zodat je gelijk kunt kiezen voor opname of serie opname? 

Als je in de gids op het rec knopje drukt en de geselecteerde uitzending is een serie dan krijg je die keuze direct.

Reputatie 7
Badge +20

@Fast Peter71, die feedback is bekend en is meengenomen naar de ontwikkelaars.

@Robert.Middel Die heb ik niet helemaal helder. Want als je toch kiest voor opnemen. En het is een serie, dan krijg je toch 2 opties: aflevering opnemen en serie opnemen. 

Nu we het hier toch over de beeld- en geluidskwaliteit van de opnames hebben.

Zie de aangekondigde update:

KPN heeft het er zelf naar gemaakt: hier gaat de Arris voorlopig terug naar de woonkamer voor de eerste 10 zenders. Gelukkig heb ik die als testgebruiker nog. Naast de TV+ box.

Ik neem veel natuur- en reisprogramma's op, vanwege de mooie beelden. Rail Away en Planet Earth enzo. Voornamelijk via NPO. De commerciëlen sturen alleen plat vermaak de kabel op.

Maar dan wil ik juist die opnames ook in optimale kwaliteit terugzien.

Uit “update naar kpn tv+ app 1.99.0”:

Opnames bij iTV en TV+

De opnames van zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verhoogd naar ~14 Mbps. De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.

Uit de vorige update (wat er nog steeds vermeld staat!!)

Wordt de beeldkwaliteit van opnames hierdoor ook hoger?
Ja, ook opnames die, vanaf april, gemaakt worden op kanaal 1-10 kunnen in hogere kwaliteit worden bekeken op de TV+ ontvanger.

Dus niet. Dus de Arris gaat terug hier. (wel jammer voor allen die alleen TV+ hebben).

HIj komt weer terug als ook opnames gewoon dezelfde kwaliteit hebben als de uitzending. Zoals we gewend zijn / waren

Wel alleen voor (opnames van) dié zenders. Voor de rest blijf ik de TV+ box wél gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

 

Het verbaast mij ook dat anno 2023 bij een moderne box de opnames van een lagere kwaliteit zijn dan op een “oudere” box.

Hopelijk gaat KPN deze fout snel in order maken en de opnames op de KPN+ box (DIW7022) ook snel verhogen naar 14 Mb/s 

Want velen kijken vooral via opnames. 

Misschien kan @Bart_Z hier meer over vertellen.

Reputatie 2

Praten er over een fout of is het bewust , zoals boven genoemd belooft men super beeld met opnames maar tegendeel is weer waar 

ook de audio nog steeds 2.0 oude box altijd goed geweest.

 We komen langzaam op de oude kwaliteit weer terug ( (vorige 4K box)  maar dit had als premium product gewoon net zo goed maar zoals beloofd perfect morgen zijn.

nog steeds geen Netflix of anderen apps frame Rate sync .

 

moderators/ kpn medewerkers wanneer krijgen we de beloofde kwaliteit met opnames

 

 alvast bedankt

 

Reputatie 2

Zit net 2 opnames te maken van ned 2 en rtl4

 dat is gewoon niet meer te doen dat schokt als een malle je mist elke seconde en paar frames 

wat is er gebeurd bij KPN de live stream is goed maar elke opname schokt 

dit is gewoon niet om naar te kijken, alles staat op automatisch 

nogmaals live welke zender goed opname ruk…

hier moeten toch meer mensen last van hebben ?

Reputatie 6
Badge +6

 

 dat is gewoon niet meer te doen dat schokt als een malle je mist elke seconde en paar frames 

dit is gewoon niet om naar te kijken, alles staat op automatisch 

hier moeten toch meer mensen last van hebben ?

Dat is hier ook. Opnames zijn zeker bij snelle bewegingen in het beeld echt een grote minpunt (naast het missen van Dolby geluid) momenteel op de TV+ box. Dat bijna 3 maanden na de introductie dit nog steeds niet in orde is begrijp ik niet en als we de testperiode erbij tellen al helemaal niet.

Reputatie 4
Badge +2

En weer wat van die hinderlijke dingen:

  1. Zolang je niet inlogt bij Google blijft er zo’n vervelend “alert” rechtsboven staan. Mijn ouders hebben geen Google account, en dat gaat er ook niet komen. Ze willen alleen TV kijken, verder helemaal niks.
  2. Alle zenders werken verder vlekkeloos, maar alleen Nederland 1 hapert, zodat het onbruikbaar wordt, op beide kastjes. Ik heb al geprobeerd via een UTP-kabel aan te sluiten, maar dat leverde geen verbetering op. Doormeten via wifi en UTP op die plek leverde een doorvoorsnelheid op van ruim 120 Mbit/s, dus dat is het probleem niet.

Wat heb ik een spijt van deze “move” van Ziggo naar KPN. Ik had gehoopt dat ze hetzelfde en geweldige “klassieke” TV-platform van KPN zouden krijgen zoals wij dat ook hebben, maar ze krijgen een kastje wat allehande feature biedt wat zij niet willen en ook nog eens niet correct werkt. Wat een ellende.

Ongelooflijk dat KPN totaal vergeten is dat er ook nog een generatie van mensen is die de overstap op apps, cloud, Google e.d. niet gemaakt heeft, en gewoon één ding wil: TV kijken.

Hallo @KIkViAgEmNlRWAuT je kunt de decoder gewoon als standaard tv-decoder gebruiken en hoeft alle toeters en bellen niet te gebruiken en voor Google hoef je je ook niet aan te melden. Dat rode alert kun je gewoon negeren.

Zelf gebruik ik de kast ook uitsluitend voor lineair tv kijken zoals men dat officieel noemt en gebruik alle toeters en bellen ook niet, behalve de Teletekst-app.

 

Reputatie 7

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Waarom wèl wjb? Dat snap ik weer niet.

 

Reputatie 7

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Waarom wèl wjb? Dat snap ik weer niet.

Dan ben je van die ellendige "rode alert" af en kan je tenminste ook handige/nuttige apps installeren.

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Waarom wèl wjb? Dat snap ik weer niet.

Dan ben je van die ellendige "rode alert" af en kan je tenminste ook handige/nuttige apps installeren.

Maar als je alleen maar gewoon tv kijkt zonder alle toeters en bellen en je Google ook helemaal niet nodig.

Ik heb ook geen Google geïnstalleerd op mijn smart-tv, want daar gebruik ik alle toeters en bellen ook niet en is de smart-tv eigenlijk niet meer dan een ((te) dure) monitor.

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Dat is de omgedraaide wereld: waarom zou je in ‘s hemelsnaam een Google account moeten hebben voor een TV-box, als je alleen TV wil kijken zonder hinderlijke herinneringen?

Reputatie 7

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Dat is de omgedraaide wereld: waarom zou je in ‘s hemelsnaam een Google account moeten hebben voor een TV-box, als je alleen TV wil kijken zonder hinderlijke herinneringen?

Ik ben het volledig met je eens en toch snap ik niet waarom mensen niet gewoon een Google account maken voor op de TV+ Box. Waarom hebben mensen toch zo'n enorme aversie tegen Google, of is er een andere reden voor?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben het volledig met je eens en toch snap ik niet waarom mensen niet gewoon een Google account maken voor op de TV+ Box. Waarom hebben mensen toch zo'n enorme aversie tegen Google, of is er een andere reden voor?

Het dreigt misschien nu off-topic te gaan, maar ik snap dat wel denk ik. Waarschijnlijk iets met privacy en algoritmes.  

(Ik heb zelf 3 verschillende google-accounts, maar als ik bij het aanmaken van die accounts toen had geweten wat ik nu weet, dan had ik waarschijnlijk voor een andere optie gekozen.)