KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128526 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 6
Badge +3

 

Voordelen voor mij, gratis meer snelheid en 2 kastjes die uit zicht kunnen worden neergezet, heb nu nog de oudere arris.

Bij mij staat de.oude arris 2952 gewoon uit het zicht, dus weer een voordeel minder 😉

 

Voordelen voor mij, gratis meer snelheid en 2 kastjes die uit zicht kunnen worden neergezet, heb nu nog de oudere arris.

Bij mij staat de.oude arris 2952 gewoon uit het zicht, dus weer een voordeel minder 😉

Crunch ik moet echt goed richten met mijn a.b. hoe flik jij dit?

Reputatie 6
Badge +3

 

Voordelen voor mij, gratis meer snelheid en 2 kastjes die uit zicht kunnen worden neergezet, heb nu nog de oudere arris.

Bij mij staat de.oude arris 2952 gewoon uit het zicht, dus weer een voordeel minder 😉

Crunch ik moet echt goed richten met mijn a.b. hoe flik jij dit?

Cec en gebruik mijn  samsung afstandsbediening

De Arris VIP2952 ondersteunt geen CEC @Crunch .

Je maakt bij de Samsung gebruik van de IR hub onderaan het scherm (onder het merk). Als de Arris dat signaal maar oppakt kan ie zelfs achter het scherm inderdaad.

Je geeft het signaal, met de afstandsbediening van Samsung aan de tv en dié geeft het via de IR-hub door aan de Arris (mits het IR signaal de Arris kan bereiken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal. 

Zullen we het in dit topic weer over de introductie van TV+ hebben en het on topic houden? 

Voor het gebruiken van je afstandsbediening i.c.m. oudere tv ontvangers en zaken daaromheen kun je je eigen topic aanmaken.

Reputatie 7
Badge +6

Ik twijfel of ik moet overstappen naar tv plus.. heb nu een 2260 kastje aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt en dat werkt goed. Zijn er mensen die tv plus hebben aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt en wat zijn de ervaringen? 
ps alles bedraad aansluiten wil niet bij ons (voordat iedereen daarover begint 😉)

Reputatie 7
Badge +20

Ik twijfel of ik moet overstappen naar tv plus.. heb nu een 2260 kastje aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt en dat werkt goed. Zijn er mensen die tv plus hebben aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt en wat zijn de ervaringen? 
ps alles bedraad aansluiten wil niet bij ons (voordat iedereen daarover begint 😉)

 

Zoals boven al een paar keer vermeld.

De DIW7022 werkt momenteel goed.

Woensdag komt er een nieuwe update.

Ik heb, gelukkig, geen problemen met de DIW7022.

Wij zijn er beide zeer tevreden over. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben met name benieuwd hoe het over WiFi werkt icm vdsl 100mb.. ik had ergens gelezen dat de ervaringen met glasvezel beter zijn dan met dsl?

Reputatie 7

Ik ben met name benieuwd hoe het over WiFi werkt icm vdsl 100mb.. ik had ergens gelezen dat de ervaringen met glasvezel beter zijn dan met dsl?

Ik zou niet weten waarom het met glasvezel beter zou werken dan met VDSL.

De snelheid van VDSL is vrijwel altijd meer dan voldoende en met de 100Mbps die jij noemt is dat sowieso het geval.

Reputatie 7
Badge +6

Misschien is de Ping en een stabielere verbinding van glasvezel ook van invloed. Ik kwam in ieder geval tegen in een ander topic over de ervaringen met tv plus dat mensen met glasvezel een betere ervaring leken te hebben met minder storingen.

 

Ps werkt het tv plus kastje ook op de Samsung smart remote? Dat is wel belangrijk voor mij. Ik hoef nu namelijk nooit de kpn afstandsbediening te gebruiken en dat is wel makkelijk.

Ps werkt het tv plus kastje ook op de Samsung smart remote? 

Nee. Dat doet ie niet @pietheingrun .

Echter alle apps zitten ook op het kpn boxje. En als dat niet zo is dan haal je de gewenste zo uit de Google Play Store. 

De nieuwe kpn box is een streamingbox op systeem Android-TV. 

Ik gebruik daardoor alleen nog de kpn afstandsbediening met m'n Samsung. 

Vind jij die One remote zonder cijfers van Samsung prettig?

Reputatie 7
Badge +6

Ja ik vind die afstandsbediening ideaal, met name als je iets wilt typen in een zoekveld van YouTube.. dat gaat gewoon veel sneller.  Ik gebruik liever de apps op mijn smart tv.. die zijn erg snel en Netflix geeft geen refreshrate problemen.

Reputatie 7
Badge +6

Ps ik weet dat er de Nvidia shield een refresh rate app beschikbaar was om het Netflix refresh rate probleem te verhelpen. Is deze niet beschikbaar op het kpn kastje ? Volgens mij heette deze ook iets van refresh rate. Apple TV heeft dit probleem inmiddels wel verholpen. Ik kan het zelf helaas niet testen want ik het hier niets meer staan met Android tv sinds ik mijn Nvidia Shield verkocht heb.

Netflix werkt prima op het kastje @pietheingrun . Hier geen enkel probleem mee. Hdmi signaal naar tv is 2160p 50 Hz. 

Ik heb het HD abonnement op Netflix vermeld ik er maar even bij.

Reputatie 7
Badge +6

Het maakt wel verschil of je Amerikaanse serie kijkt of Europese serie. Amerikaanse series zenden altijd uit op 23,976 , Europese op 50hz. In het verleden was dat een probleem op de Android kastjes . Zou mooi zijn als dat getackeld is.

Euh. Voor de Europese markt wordt dat aangepast. Ik heb al diverse Amerikaanse series via Netflix gezien via de kpn box. Zonder een enkele hapering. ( En ondertiteld 🙂) @pietheingrun .

Je wordt in Nederland wel geacht de Nederlandse versie / abonnement te gebruiken natuurlijk. 

Reputatie 7

Voor de Europese markt wordt dat aangepast.

Dat trek ik sterk in twijfel. Naar mijn weten wordt 24Hz content ook in Europa gewoon met 24Hz aangeleverd. Dit is een zeer frequent gehoord issue en speelt niet alleen op de TV+ Box.

Ik heb er met geen enkel apparaat nog last mee gehad met Amerikaanse series. 

Op de laptop Netflix.com . Chromecast v3 en build in Nokia box en kpn box.

Allemaal zonder enige hapering. 

24p bluray wordt zo aangeboden aan de tv ( dat geeft ie aan) en ook zonder probleem. 

Volgens mij gaat de box er prima mee om. Staat hier op 'Automatisch beste resolutie'. Vastzetten op een 50 hz stand lijkt mij dan niet verstandig. Het is de tv die met 29,97 Hz om kan gaan. Het lijkt me dat daar een conflict komt met die frequentie via Netflix en vaste 50 Hz op de box.

Schermresolutie Automatisch is het beste naar mijn mening. 

Reputatie 7
Badge +6

@wjb  dat klopt niet helemaal. Toen ik nog Netflix keek op de 2260 had ik juist heel veel haperingen met Amerikaanse series. Europese series liepen vloeiend. Op mijn Nvidia shield kon ook handmatig instellen wat de refresh rate moest zijn, maar deze werd niet automatisch aangepast aan het afgespeelde beeldmateriaal. Uiteindelijk kwam er een refresh rate app die dit wel corrigeerde. Vandaar dat ik nu benieuwd ben of er ook een refresh rate app te krijgen is in de PlayStore van Android tv .

De 2260 is 50 Hz only. 

De TV+ kan alles van 480p tot aan 4k2k 59,9 Hz weergegeven @pietheingrun .

Reputatie 7

@wjb  dat klopt niet helemaal.

En toch levert Netflix 24Hz content gewoon aan met 24Hz. Er is geen "Europese versie" van die content. Het is aan het ontvangende apparaat (de TV+ Box, Nvidia shield, Apple TV, Google TV, etc.) om dat om te zetten naar een framerate die door de televisie begrepen wordt. Het beste is veelal die 24Hz ook als 24Hz door te zetten naar de televisie en de omzetting naar 50Hz danwel 60Hz aan de televisie over te laten.

Reputatie 7
Badge +6

En wordt de refresh rate ook automatisch aangepast ? 
goede test daarvoor bij Amerikaanse serie is ozark seizoen 1 aflevering 3 en dan direct de openings scène kijken of die vloeiend loopt.

Goede test voor Europese serie is Rita (Deens )

seizoen 4 aflevering 1 en dan een minuutje kijken vanaf minuut 08:45 

let goed op of de auto wel of niet vloeiend door het beeld gaat.

@pietheingrun

Ozark 1/3 eerst via de box gekeken. En hele lichte schokjes geconstateerd die me zo niet eens opgevallen zouden zijn. Box blijft echter 50 hz doorgeven aan de tv. Nooit eerder gecheckt. 

En via de app in de tv zelf loopt het inderdaad vloeiend.

En de auto rijdt op beide soepel. 

Reputatie 7

En hele lichte schokjes geconstateerd die me zo niet eens opgevallen zouden zijn.

Dat is precies het probleem van 24Hz content en dat is dan ook waarom er zo vaak gevraagd wordt om de de bron instellingen één op één door te zetten naar de televisie. Een moderne televisie is daar immers, zoals je zelf ook hebt kunnen constateren, veel beter in.

Reputatie 7
Badge +6

@PeterG  is er een refresh rate app die je kunt downloaden in de PlayStore?

 

 Of kun je onderstaande misschien ook in het menu van het kastje wijzigen?

How to change the refresh rate on your phone

  1. Launch the Settings app and select Display.
  2. Tap Motion smoothness.
  3. Choose your desired option, and then tap Apply.