KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128293 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Heb ook sinds kort de TV+. Vind de menu's wat minder overzichtelijk dan de arris. Hebben een 32 inch TV dus de letters zijn vrij klein. Helaas geen instelling om het aan te passen. 
 

Daarnaast vind ik het doorspoelen niet zo goed werken. Hij schiet snel door in het programma omdat het beeld achter loopt of stil staat. 

Reputatie 3
Badge +2

Wij hebben vandaag ons abonnement van ons oude XS4ALL met interactieve televisie, internet en basis telefoon abonnement over laten zetten naar een Extra KPN TV+ Box maar vroeg mij af of of wij de opgenomen programma's terug kunnen zien op deze nieuwe tv+ box 

Heeft iemand ervaring hiermee en kunnen wij gewoon op een normale televisie ook kijken met de standaard apps die ook op onze oude interactieve televisie was?

Zie graag (een) reactie(s) tegemoet.

Reputatie 7

Wij hebben vandaag ons abonnement van ons oude XS4ALL met interactieve televisie, internet en basis telefoon abonnement over laten zetten naar een Extra KPN TV+ Box maar vroeg mij af of of wij de opgenomen programma's terug kunnen zien op deze nieuwe tv+ box 

De "oude" opnames van de HD-"Glas" zenders zijn niet terug te kijken op de TV+ Box, die van de andere zenders wel.

 

...en kunnen wij gewoon op een normale televisie ook kijken met de standaard apps die ook op onze oude interactieve televisie was?

Ik weet niet welke apps je allemaal bedoelt, maar alle, naar mijn mening, interessante apps zijn gewoon te gebruiken.

Reputatie 6
Badge +6

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Dat klopt. Had ik ook aangegeven getest te hebben met de VIP5202 de eerste 55 seconden en daarna de VIP5202 uitgezet en de TV+ box op radio gezet met dezelfde radiozender. (Dit geldt trouwens voor alle radiozenders). En daarna ook achter gekomen dat er 8 tot 10 seconden vertraging zit op de radiokanalen via de TV+ box. Dat vraagt om een reactie en uitleg zou ik zeggen. Dan is dit ook de zoveelste optie op de TV+ box die niet goed loopt.

 

Dat komt mij niet meteen bekend voor, en ik heb zelf geen optie om dit te testen. Ik koppel dit terug! 

Ik ben heel nieuwsgierig @Remco_ wat hier de status van is. Ik blijf dit een nadeel vinden bij radio luisteren op de TV+ box.

Reputatie 7
Badge +13

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Dat klopt. Had ik ook aangegeven getest te hebben met de VIP5202 de eerste 55 seconden en daarna de VIP5202 uitgezet en de TV+ box op radio gezet met dezelfde radiozender. (Dit geldt trouwens voor alle radiozenders). En daarna ook achter gekomen dat er 8 tot 10 seconden vertraging zit op de radiokanalen via de TV+ box. Dat vraagt om een reactie en uitleg zou ik zeggen. Dan is dit ook de zoveelste optie op de TV+ box die niet goed loopt.

 

Dat komt mij niet meteen bekend voor, en ik heb zelf geen optie om dit te testen. Ik koppel dit terug! 

Ik ben heel nieuwsgierig @Remco_ wat hier de status van is. Ik blijf dit een nadeel vinden bij radio luisteren op de TV+ box.

 

We hebben dit als feedback doorgezet Sebas, ik heb daar nog geen reactie opgehad. 

Radio 8 tot 10 seconden vertraging zeg je. Maar ten opzichte van wat? @Sebas14 .

DAB+, FM, DCF77 tijd?

Radio via Arris VIP2952 is ook 5 seconden achter ten opzichte van de DCF77 klok.

Ooit via de FM was dat spat gelijk.

Reputatie 6
Badge +6

Radio 8 tot 10 seconden vertraging zeg je. Maar ten opzichte van wat? @Sebas14 .

DAB+, FM, DCF77 tijd?

Radio via Arris VIP2952 is ook 5 seconden achter ten opzichte van de DCF77 klok.

Ooit via de FM was dat spat gelijk.

Vergeleken met de VIP5202. Ook komt radio via de oudere ontvangers 'multicast' binnen. Zo hoort het ook te zijn. Op de TV+ box is dit 'unicast'. Dat verklaart ook de grote vertragingen. Dit is hier ook meetbaar op de router.

Ik heb dit verhaal ook al eerder uitgelegd hier en je hebt er zelf ook op gereageerd.

De 10 meest bekeken TV zenders worden nu in de minst mogelijke vertraging doorgegeven en dat moet ook gewoon (weer) mogelijk kunnen bij de radiozenders.

Overigens loopt radio op de vip2952 ook 5 seconden achter op DAB+. 

En de DIW7022 (heb ik niet meer momenteel) loopt ook weer 8 seconden achter op de Arris dus. (?)

Maar wat een drama. Je hoort de Beatles een paar seconden later dan een ander.…

Radio via Digitenne is ook 5 seconden later dan DAB+.

Heb je trouwens al besloten of je overgaat naar het nieuwe abonnement en de tv plusbox houdt of dat je de 52 02 houdt met je oude abonnement?

Reputatie 6
Badge +6

Overigens loopt radio op de vip2952 ook 5 seconden achter op DAB+. 

En de DIW7022 (heb ik niet meer momenteel) loopt ook weer 8 seconden achter op de Arris dus. (?)

Maar wat een drama. Je hoort de Beatles een paar seconden later dan een ander.…

 

Het gaat er niet om of het drama is, het feit is dat het technisch mogelijk is om zo min mogelijke vertraging te realiseren net als de TV zenders. Dan moet je dat ook benutten en doorvoeren. KPN heeft dat tenslotte ook bij de oudere ontvangers gedaan. Waarom dan nu niet op de nieuwe ontvangers.

 

 

Heb je trouwens al besloten of je overgaat naar het nieuwe abonnement en de tv plusbox houdt of dat je de 52 02 houdt met je oude abonnement?

Hier hebben we het nieuwe abonnement genomen met de TV+ boxen. Dat geeft op een aantal vlakken voordelen en ook met de maandelijkse kosten. De testbox moest retour van de klantenservice en kreeg 2 nieuwe TV+ boxen toegestuurd.

Reputatie 5
Badge +4

 

 

Heb je trouwens al besloten of je overgaat naar het nieuwe abonnement en de tv plusbox houdt of dat je de 52 02 houdt met je oude abonnement?

Hier hebben we het nieuwe abonnement genomen met de TV+ boxen. Dat geeft op een aantal vlakken voordelen en ook met de maandelijkse kosten. De testbox moest retour van de klantenservice en kreeg 2 nieuwe TV+ boxen toegestuurd.

 

Ook hier de knoop maar doorgehakt vandaag. Niet online het abonnement verlengd maar even gebeld. Ook hier moet de testbox terug en krijg morgen 2 nieuwe TV+ Boxen toegestuurd! Ik ga er vanuit dat het product de komende tijd steeds beter wordt. Inmiddels zelf ook een Fritz!box 7590AX met een Fritz 1200AX repeater aangeschaft zodat ik ook Wifi, wat met de EB10 niet lukte, op de boxjes kan gebruiken. De testbox werkt met de 7590AX via deze combi prima!

Reputatie 3
Badge +1

waarom zie ik op de ‘Product updates’  pagina  niet meer de updates van TV+?

Reputatie 7

waarom zie ik op de ‘Product updates’  pagina  niet meer de updates van TV+?

Dat is een storing op het forum die al sinds vrijdag gaande is.

Reputatie 3
Badge +1

@wjb ah ok thx!

Heb ook sinds kort de TV+. Vind de menu's wat minder overzichtelijk dan de arris. Hebben een 32 inch TV dus de letters zijn vrij klein. Helaas geen instelling om het aan te passen. 
 

Daarnaast vind ik het doorspoelen niet zo goed werken. Hij schiet snel door in het programma omdat het beeld achter loopt of stil staat. 

@Remco_  wordt er ook naar het doorspoelen gekeken? Ik kijk niet via WiFi en heb een 100 MBIT abonnement.

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Reputatie 7

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Welk trage zappen?

Reputatie 7
Badge +30

waarom zie ik op de ‘Product updates’  pagina  niet meer de updates van TV+?

Dat is een storing op het forum die al sinds vrijdag gaande is.

Dit is trouwens inmiddels weer verholpen.

 

Daarnaast vind ik het doorspoelen niet zo goed werken. Hij schiet snel door in het programma omdat het beeld achter loopt of stil staat. 

@Remco_  wordt er ook naar het doorspoelen gekeken? Ik kijk niet via WiFi en heb een 100 MBIT abonnement.

Het is niet iets dat op het moment specifiek de aandacht heeft. Op dit moment zijn de echte issues die er in het begin van TV+ mee waren verholpen. Als je merkt dat het voor jou niet goed werkt met gewoon spoelen, dan kun je ook met de < en > toetsen spoelen. Deze gaan bij 1 druk 10 seconden voor of achteruit. En bij langer ingedrukt houden tussen de 10 en 30 seconden. En met de blauwe knop kun je in een keer 5 minuten vooruit.

 

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Welk trage zappen?

Traag zappen is inderdaad al geruime tijd opgelost :)

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Welk trage zappen?

Traag zappen is inderdaad al geruime tijd opgelost :)

Ik heb dat bovenstaande filmpje gekeken waarin die meneer het TV+ test en daar ging het zappen traag. Vraag me wel af hoe snel dat zappen dan nu gaat. Ik zit nog steeds bij Ziggo. Wil eigenlijk heel graag glasvezel, maar de bediening/menu's van dat kpn kastje houdt me een beetje tegen. Ik kan ook maar moeilijk inschatten hoe de menu's en de guide zijn en hoe het zappen gaat. Ben zeer tevreden met het de mediabox en de bediening daarvan van ziggo.

Die test van Bright is van eind januari @marcelsmit . In de week dat de box uitkwam. Zeker medio mei is zappen verbeterd. Het is nu ca 1 seconde. En soms nog sneller, in een oogwenk. 

Overigens is mijn stelling: zappen doen zij die de gids niet raadplegen. Met zappen is het eigenlijk een bewegende schemerlamp. 

Nu je het zo zegt, is het echte zappen ook wel verleden tijd ja 😂 maar als ik het doe moet het wel snel gaan! 😜 Ik zou voor het goede zo’n kastje eens op een of andere manier moeten uit proberen om te zien of het me bevalt.

Reputatie 7
Badge +30

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.