KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128496 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Wij hebben ook liever het oude kastje terug. Beeld is veel minder scherp en menu's zijn niet duidelijk. Audio komt vertraagd door bij zappen. 

Reputatie 7
Badge +6

@dave62 Volgens mij kun je gewoon tv kijken zonder Google profiel aan te maken, althans dat heb ik hier gelezen. Alleen voor de extra apps heb je een Google profiel nodig. En aangezien je een Apple TV hebt (die beter werkt met Netflix etc) zou je volgens mij geen probleem moeten hebben.

Helaas kan je niet terug naar de oude ontvanger en het daarbij horende abonnement. @dave62 .

Via dit forum had je voor je overstap al lang en breed kunnen weten dat ze werken op Android-TV. 

Als je niet inlogt met een Google account heb je ook niks met Google te maken. De Android-TV versie is door kpn zelf ontwikkeld. Als je onder 'Startscherm' instelt 'direct live tv kijken' werken ze eigenlijk als een standaard ontvanger. Via het kastje kun je dan gewoon tv kijken. En met die Apple TV doe je lekker de rest: apps Netflix en dergelijke.  

 

Reputatie 7

Als je onder 'Startscherm' instelt 'direct live tv kijken' werken ze eigenlijk als een standaard ontvanger. 

Daar ben ik een andere mening toebedeeld.

Alle oudere ontvangers starten met live tv wjb. Dus dat klopt naar mijn mening. 

Dat ie moet starten met wat je het laatste gebruikt hebt, zoals een app, is wat anders.

En in mijn optiek volkomen onlogisch. Dat ie bijvoorbeeld weer in Netflix komt als je 'm de volgende dag weer aan zet. Maar ieder zijn meug. Het zal toch optioneel zijn.

Reputatie 7

Alle oudere ontvangers starten met live tv wjb. Dus dat klopt naar mijn mening. 

Maar daarmee werkt die mijns inziens absoluut nog niet zoals de "oude" TV ontvangers.

Ik ben van mening dat de functionaliteit van de TV+ Box kan nog lang niet kan tippen aan die van de "oude" TV ontvangers.

De gids is bijvoorbeeld nog een absolute ramp. Deze is traag en minder goed leesbaar waarbij een eigen zenderlijst niet is in te stellen en het live beeld rechtsboven wordt onderbroken bij het schakelen van live televisie naar de gids.

Reputatie 4
Badge +1

Je hoeft niets hè, je kan ook NLziet nemen en je abonnement omzetten naar internet only.

 

Reputatie 1

Je hoeft niets hè, je kan ook NLziet nemen en je abonnement omzetten naar internet only.

 

Zonder reclames en met Apple TV: scheelt hoop gedoe en is goedkoper. Thx voor tip, gaan we proberen!

Met NLZIET kun je gemakkelijk tv-kijken via Apple TV. Installeer de NLZIET-app op je Apple TV en kijk direct.

Reputatie 3
Badge +1

Je hoeft niets hè, je kan ook NLziet nemen en je abonnement omzetten naar internet only.

 

Als je als consument een product/dienst afneemt, mag je verwachten dat het goed functioneert en niet dat je wordt gewezen op evt. alternatieve oplossingen.
 

Reputatie 4
Badge +1

Je hoeft niets hè, je kan ook NLziet nemen en je abonnement omzetten naar internet only.

 

Als je als consument een product/dienst afneemt, mag je verwachten dat het goed functioneert en niet dat je wordt gewezen op evt. alternatieve oplossingen.
 

Zeker, maar laten we wel wezen dat kastje wordt niet opeens een AppleTV. 

KPN heeft mooi product met hun glasvezel, maar ik loop ook al een jaar te hannissen met hun KPN+ ontvanger.

En heb ook NLziet gebruikt en zit nog even vast aan de KPN+ maar als ik weer contractvrij ben zal ik weer een overweging maken, want ik heb al een GoogleTV (in mijn tv) en dan biedt NLziet echt wat voordelen als je net zo als ik veel terugkijk: bij de commerciëlen is daar dan namelijk de reclame uitgesleuteld.

Zeker omdat KPN het terugkijken wederom erg storingsgevoelig heeft gemaakt. (Klopt op hout, gaat nu redelijk)

Reputatie 7
Badge +20

 

KPN heeft mooi product met hun glasvezel, maar ik loop ook al een jaar te hannissen met hun KPN+ ontvanger.

 

Grappig, de DIW7022 is pas sinds eind januari dit jaar verkrijgbaar. 😊

Ik denk dan dat @Barrycades de TV+ ontvanger sinds de testperiode (v.a. juni 2022) al heeft, @joop2011 😉.

Reputatie 2
Badge

Nieuwe producten brengen altijd veranderingen met zich mee. Vaak positief, soms negatief. Vaak is het ook gewoon een kwestie van wennen én accepteren, hoe lastig dat soms ook is.

Het mooie aan dit platform is dat het continue in ontwikkeling is. Microsoft doet dat ook met haar producten, denk aan Microsoft 365 (Office, Teams, Outlook). Ook dat zal nooit probleemloos zijn. Maar daar hoor ik maar weinig mensen over klagen, in mijn omgeving.

Als KPN niet mee gaat met de tijd met haar producten, is het ook niet goed. De wereld verandert, en dus de producten van KPN ook. So be it. 

Apple gaat niet beter met onze privacy om. Overigs is het een eigen keuze om aan te melden met een Google account. Veel gebruikte apps zijn vooraf geïnstalleerd.

Al verzameld Android (indirect dus Google), nog steeds een hoop informatie op de achtergrond. Maar, deden de oude kastjes dat niet dan, weliswaar naar een ander bedrijf die wij (lees ik) niet kennen?

Apps als Netflix, Videoland en Spotify doen niet anders. 

Ikzelf heb nu ruim twee weken de nieuwe TV+ kastjes en kan niet anders zeggen dat het een stabiel product is, toekomstgericht en goed is uitgewerkt naar mijn beleving. Problemen die er zijn worden serieus en snel opgepakt én opgelost. Maar goed, het is en blijft altijd een persoonlijke mening.

Reputatie 4
Badge +1

Ik denk dan dat @Barrycades de TV+ ontvanger sinds de testperiode (v.a. juni 2022) al heeft, @joop2011 😉.

Inderdaad testgebruiker. Blijven plakken, maar af en toe lijkt het alsof ik weer in het begin van de test fase zit. 

Dus ja er wordt veel aan gesleuteld, maar zaken die ik met mijn Arris nooit aan de hand had, steken hier wel steeds weer de kop op.

Feedback forum is helaas gestopt. Anders had ik daar "lopen zeuren".

Reputatie 7
Badge +20

@Barrycades 

Het tijdsdeel testen mag je niet meerekenen.

Het gaat om de tijd dat hij voor iedereen actueel verkrijgbaar is.

Dan dat is eind januari 2023😉

Reputatie 7

Het tijdsdeel testen mag je niet meerekenen.

Waarom niet, @Barrycades vermeldt alleen maar dat hij al een jaar loopt te hannissen en dat kan dus prima zo zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Het tijdsdeel testen mag je niet meerekenen.

Waarom niet, @Barrycades vermeldt alleen maar dat hij al een jaar loopt te hannissen en dat kan dus prima zo zijn.

 

Hoi @wjb 

 

Wat ik bedoelde was:

Tijdens de testperiode kan je problemen verwachten en die moeten dan worden opgelost.

Daarom mag je die periode eigenlijk niet meetellen omdat je dat tijdens de testperiode kan verwachten.

 

Als hij gelanceerd wordt, eind januari 2023, dan moet hij eigenlijk goed werken.

 

Maar ik las elders dat het destijds bij Ziggo met de Next Mini ook een jaar na introductie pas goed begon te werken.

Dus er is nog hoop. 😉😊

Reputatie 7
Badge +20

Feedback forum is helaas gestopt. Anders had ik daar "lopen zeuren".

We zijn via die weg gestopt inderdaad. Maar je mag je feedback nog steeds delen hoor. Dit kan in de product updates.  Wil je liever samen een oplossing zoeken, maak dan een eigen topic aan. 

Het is niet mogelijk over te stappen tijdens een lopend contract (hussel 200/200) naar tv+ volgens een medewerker aan de telefoon. Vandaag zit ik 3 maanden voor einde contract, kan het dan ook niet als zijnde verlengen?

Reputatie 7

@Jozjo, Waarom wil je over van Hussel naar TV+?

Reputatie 7
Badge +30

Het is niet mogelijk over te stappen tijdens een lopend contract (hussel 200/200) naar tv+ volgens een medewerker aan de telefoon. Vandaag zit ik 3 maanden voor einde contract, kan het dan ook niet als zijnde verlengen?

Bij overgang naar een abonnement met TV+ ga je ook een nieuw jaarcontract aan, @Jozjo. Vandaar dat het niet mogelijk is om dat te doen terwijl je nog in een lopend contract zit. 

@Jozjo, Waarom wil je over van Hussel naar TV+?

Kom iets goedkoper uit en heb dan gelijk een smart tv boven op de slaapkamer. En 2 tv kastjes die uit het zicht kunnen staan. 

Maar heb vrede met huidige abo 😁

Hoi @Jozjo . Uit het zicht en toch 'smart' tv op een domme tv:

Chromecast HD met Google-TV (met de kpn itv app erop tv kijken). En werkt via wifi dus geen ethernet kabel.

HDMI kabel in de hdmi van de tv. Voedingskabel usb in de usb aansluiting van de tv.

Ook verkrijgbaar als 4k versie.

Beperkingen kpn app: opnamen van BBC First, Vlaamse en Duitse zenders niet beschikbaar.

App alleen thuis te gebruiken.

LET OP. Als je teruggaat naar 1 tv kastje via kpn vervalt het gratis opnemenpakket. Dat kost dan net zoveel als een 2de ontvanger mét (dan gratis) opnemenpakket.

Reputatie 7
Badge +6

@PeterG Volgens mij kunnen de nieuwe chromecast met Google tv niet meer op de usb van je tv als voedingskabel.. de tv levert via usb maar 5 watt en de nieuwe chromecast vraagt volgens mij 7 watt

 

nb https://9to5google.com/2022/09/23/chromecast-google-tv-hd-power/

Daar was ik nog niet van op de hoogte @pietheingrun .

Daar gaat weer een groot (!) voordeel van zo'n apparaatje het riool in…. 😫

Dan ga ik m'n Nokia box 8000 zeker niet door de Chromecast 4k vervangen.

 

Inderdaad. Nooit op gegoogled. Nu wel. Heel recent artikel met dit:

Deze stroomvoorziening kan op twee manieren en is afhankelijk van het model dat je gebruikt. Heb je de reguliere Chromecast, dan kan dit via de USB van de tv zelf. Heb je een Chromecast Ultra of Chromecast met Google TV, dan dien je deze aan te sluiten op de netstroom (dus met een stekker in het stopcontact).

Bron: https://chromefans.nl/chromecast-usb-hdmi/#:~:text=De%20Chromecast%20kan%20niet%20streamen,je%20tv%20of%20ander%20scherm.

Even een '’belastingdienstje'’ gedaan in mijn vorige bericht. Dank!