KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128481 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Ik heb zowel op de TV als op de TV-decoder het Google-account gewoon niet geactiveerd en werkt ook perfect @krit 

 

Dat is al iets maar dan kun je ook geen apps installeren.

Dan maak je toch, net als ik, een apart Google account voor Android/Google TV apparaten.

Ik heb zowel op de TV als op de TV-decoder het Google-account gewoon niet geactiveerd en werkt ook perfect @krit 

 

Dat is al iets maar dan kun je ook geen apps installeren.

Hallo @krit , heb ik ook geen behoefte aan, ik wil gewoon probleemloos ‘ouderwets’ lineair tv kunnen klijken samen met mijn vrouw, verder geen poes-pas. Ik vind het al jammer genoeg dat je alleen nog maar een smart-tv kunt kopen, waar je een decoder van een provider op aansluit en je smart-tv gedegradeerd wordt naar een dure monitor.

Daarom koop ik pas weer een tv als de huidige echt defect is, maar het is een Sony van 5 jaar oud en die gaat nog wel minimaal 5 jaar mee, hoop ik.

 

 

Krit schrijft: Dat is al iets maar dan kun je ook geen apps installeren.

De volgende apps zijn vooraf geïnstalleerd.

Netfix, Amazon, Viaplay, Videoland, HBO max, Spotify, Youtube, Disney+, NOS Teletekst, NPO Start, Fit at Home en France 24.

Reputatie 7
Badge +9

krit schreef:

Android betekent Google, notoire schenders van afspraken en privacy. Waarschijnlijk dus goedkoper omdat ze jouw kijkgegevens ook gewoon verkopen aan derden.

Google heeft helemaal geen inzage in jouw kijkgegevens immers KPN levert die niet aan Google.

Misschien is het ook goed om even het privacy statement van KPN te lezen.

Ik geloof je op je woord dat dat KPN geen gegevens levert aan Google.
Maar een Android-systeem dat geen gegevens levert aan Google? Mwah….

Maar goed, ze zijn er, maar dan is er door heel veel mensen aardig wat werk verricht om dat te voorkomen en dan zijn zaken als Playstore en voice bediening er zeker uit gesloopt en moet je denken aan Lineage OS of een soortgelijk besturingssysteem. 
Je kunt er zeker van zijn dat er een hoop gegevens van jou bij Google terecht komen. Play Store betekent een Google-account en dan ga je al…

Alle diensten van Google zijn gratis hè? Maar het is wel een commercieel bedrijf dat op de een andere manier de investeringen terug moet verdienen en er ook nog aan moet verdienen. Hoeveel geld denk jij dat je zou moeten betalen voor al die diensten al er geen op jou toegespitste reclame gemaakt kon worden?  In het geval van China is dat eng, maar Google? Mwah.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zowel op de TV als op de TV-decoder het Google-account gewoon niet geactiveerd en werkt ook perfect @krit 

 

Dat is al iets maar dan kun je 

 

 

Ik ben sinds vandaag overgestapt van de vip5202 naar de kpn+ tv box en ik ben positief verrast. Klopt het dat het nog steeds 'lineair' tv kijken is (via multicast protocol) net zoals op de vip5202? Ik dacht eerst ff dat het een geport itv app was maar dat lijkt niet zo te zijn?

En maakt het enigzins uit of ik in de Android instellingen de display resolutie op 4k50hz of 59.996hz zet?

Ja. Live televisie is nog steeds multicast. Tenzij je wifi gebruikt van de v10 of v10a.

50 Hz. Dat is de frequentie die in Europa wordt gebruikt. 

Maar bij automatisch kiest ie dat ook. En dan 4k2k bij een 4k/uhd televisie. 1080p bij een Full HD. 

Reputatie 1

Kastjes zijn binnen. Tot nu toe redelijk positief 

HDR uitgezet dit moet zo snel mogelijk automatisch.

Maar als je in het Home menu op gids zit hoe kan je dan in een keer terug naar Live tv, met de back knop gaat het niet.

Het beeld is met automatisch beste kwaliteit ook echt beter dus dat is positief. Wel bizar dat ik dit handmatig moest aanzetten. Dit zou de standaard moeten zijn.

 

Ik mis die knop ook dat je terug gaat naar live tv. Wat ik ook mis is nos teletekst...de teletekst app zelf is niet met een knop op de afstandsbediening te openen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik gebruik teletekst tegenwoordig alleen nog maar op de telefoon, zoveel gemakkelijker. Hier is een app voor.

Reputatie 7
Badge +6

Begrijp ik een beetje dat de meeste problemen verholpen zijn na de laatste firmware update? Ik lees nog maar weinig nieuwe klachten.

Reputatie 7

Begrijp ik een beetje dat de meeste problemen verholpen zijn na de laatste firmware update? Ik lees nog maar weinig nieuwe klachten.

Ik zie al langere tijd eigenlijk geen nieuwe klachten binnenkomen maar is zie ook nog maar weinig lopende klachten verholpen worden.

Reputatie 7
Badge +8

Begrijp ik een beetje dat de meeste problemen verholpen zijn na de laatste firmware update? Ik lees nog maar weinig nieuwe klachten.

Ik zie al langere tijd eigenlijk geen nieuwe klachten binnenkomen maar is zie ook nog maar weinig lopende klachten verholpen worden.

Inderdaad blijft erg stil daarin.

Elke punt wat ze nu steeds in een update hebben zitten voegt weinig toe vergeleken met de problemen die er nog lopen (nog steeds afkloppen dat ik ze niet heb)

Reputatie 7
Badge +6

Als ik hierin kijk welke issues bedoel je dan precies @wjb ?

 

ps ik sta op punt van bestellen dus ik hoor het graag 😉

Reputatie 7

Als ik hierin kijk welke issues bedoel je dan precies @wjb ?

 

ps ik sta op punt van bestellen dus ik hoor het graag 😉

Lip-Sync en gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij uitgesteld kijken.

 

Maar als je in het Home menu op gids zit hoe kan je dan in een keer terug naar Live tv, met de back knop gaat het niet.

Gids ook weer sluiten met de gids knop @robbert99 . 

Reputatie 7
Badge +20

@MrRich @pietheingrun @MennoG78 

Ik heb jullie gesprek even verplaatst naar dit topic.

 

@robbert99 @wjb @pietheingrun,
Voor jullie gesprek heb ik ook een eigen topic gemaakt.

Misschien is deze vraag al eerder gesteld (ik kon het niet terug vinden), maar is er voor het TV+ kastje een router nodig welke het instellen van VLAN 4 en DHCP option 60 met parameter "IPTV_RG" ondersteunt? Dit is namelijk wel het geval bij het "oude" IPTV kastje. 

Misschien is deze vraag al eerder gesteld (ik kon het niet terug vinden), maar is er voor het TV+ kastje een router nodig welke het instellen van VLAN 4 en DHCP option 60 met parameter "IPTV_RG" ondersteunt? Dit is namelijk wel het geval bij het "oude" IPTV kastje. 

Hallo @MikeB92 , @wjb weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind.

Misschien wil hij je wel helpen.

 

Reputatie 7

Misschien is deze vraag al eerder gesteld (ik kon het niet terug vinden), maar is er voor het TV+ kastje een router nodig welke het instellen van VLAN 4 en DHCP option 60 met parameter "IPTV_RG" ondersteunt? Dit is namelijk wel het geval bij het "oude" IPTV kastje. 

Als je de beste beeldkwaliteit wilt kunnen krijgen dan is dat ook met de TV+ Box noodzakelijk.

Misschien is deze vraag al eerder gesteld (ik kon het niet terug vinden), maar is er voor het TV+ kastje een router nodig welke het instellen van VLAN 4 en DHCP option 60 met parameter "IPTV_RG" ondersteunt? Dit is namelijk wel het geval bij het "oude" IPTV kastje. 

Als je de beste beeldkwaliteit wilt kunnen krijgen dan is dat ook met de TV+ Box noodzakelijk.

Geldt dit ook voor de IPTV_RG parameter, of is VLAN4 met IGMP-snooping voldoende? 

Reputatie 7

Misschien is deze vraag al eerder gesteld (ik kon het niet terug vinden), maar is er voor het TV+ kastje een router nodig welke het instellen van VLAN 4 en DHCP option 60 met parameter "IPTV_RG" ondersteunt? Dit is namelijk wel het geval bij het "oude" IPTV kastje. 

Als je de beste beeldkwaliteit wilt kunnen krijgen dan is dat ook met de TV+ Box noodzakelijk.

Geldt dit ook voor de IPTV_RG parameter, of is VLAN4 met IGMP-snooping voldoende? 

Er is niets verandert voor het aansluiten op het multicast TV platform van KPN en dus zijn de eisen die aan de router gesteld worden ook hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +7

Zojuist dit topic gezien:

 

Reputatie 7
Badge +20

@Katana321 

Mooi aanbod en goed initiatief.

Ik maak veel gebruik van de DIW7022, maar helaas ga ik me niet aanmelden.

Persoonlijk hou ik niet van vaste tijdsloten.😉

 

P.S.

Al een paar weken geen updates meer gezien.

Hopelijk zet KPN snel HDR automatisch erop, dat is voor mij en vele anderen een super goede update.

Ik ben benieuwd.😉😊

Reputatie 1

Zat ook in testpanel. Heb de oude kastjes voor iTV. Doe hou ik, dit TV+ gaat terug. Te onoverzichtelijk, te traag met opstarten, opnames zijn minder van kwaliteit, enz.