KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128493 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het zou op een tv met een usb 3.0 aansluiting moeten kunnen werken. Deze levert 4,5 watt. Usb 2.0 levert maar 2,5 watt. Google tv gebruikt 3,5 watt (mijn eerder genoemde getallen waren niet correct)

Volgens mij moet het met de onderste hdmi hier dan wel lukken @pietheingrun .

Al ga ik 'm niet meer kopen. Met straks 2 x TV+ en 1 Nokia streamingbox 8000 ben ik wel voorzien 😉

 

Reputatie 7
Badge +6

Die zou moeten kunnen inderdaad 

Reputatie 7
Badge +6

Zo te zien is dat een speciale poort voor een externe harde schijf

Vraag over Dashboard: hoe zet je dit uit ik wil dit helemaal niet zien als ik mijn televisie aan doe ik vind het echt mega irritant als ik mijn televisie aandoe wil ik gewoon een kanaal zien en niet 500. 

Reputatie 7
Badge +9

Vraag over Dashboard: hoe zet je dit uit ik wil dit helemaal niet zien als ik mijn televisie aan doe ik vind het echt mega irritant als ik mijn televisie aandoe wil ik gewoon een kanaal zien en niet 500. 

Ga naar Instellingen, KPN-instellingen, Startscherm, Direct live tv-kijken.

Reputatie 1

Hoi allemaal,

ik heb momenteel een BVDSL 200/60 verbinding 

Afgelopen jaar probleemloos TV gekeken met twee Arris 5202 decoders

Gisteren overgestapt op TV+, ik krijg 2 nieuwe decoders opgestuurd. 
klopt het dat ik straks op kanaal 1 t/m 10 een betere beeld kwaliteit heb dan met de Arris.

Ik twijfel een beetje om de order te annuleren en een jaartje te wachten. Ik heb niet echt zin om een soort van Beta tester te zijn.

Ik heb beneden een LG oled en boven een Samsung Qled.

Is het de moeite waard?

Reputatie 7

klopt het dat ik straks op kanaal 1 t/m 10 een betere beeld kwaliteit heb dan met de Arris.

De beeldkwaliteit van kanaal 1 t/m 10 op de TV+ Box is gelijk aan die van kanaal 661 t/m 670 op jouw 5202.

 

Ik twijfel een beetje om de order te annuleren en een jaartje te wachten. Ik heb niet echt zin om een soort van Beta tester te zijn.

Daar geef ik je volkomen gelijk in, de TV+ Box is nog lang niet vrij van bugs en qua functionaliteit kan hij mijns inziens ook nog niet tippen aan de "oude" TV ontvangers.

Reputatie 1

klopt het dat ik straks op kanaal 1 t/m 10 een betere beeld kwaliteit heb dan met de Arris.

De beeldkwaliteit van kanaal 1 t/m 10 op de TV+ Box is gelijk aan die van kanaal 661 t/m 670 op jouw 5202.

 

Ik twijfel een beetje om de order te annuleren en een jaartje te wachten. Ik heb niet echt zin om een soort van Beta tester te zijn.

Daar geef ik je volkomen gelijk in, de TV+ Box is nog lang niet vrij van bugs en qua functionaliteit kan hij mijns inziens ook nog niet tippen aan de "oude" TV ontvangers.


Bedankt voor jouw antwoord. Kanaal 661 t/m 670 heb ik nu niet. 
Is dat niet alleen voor glasvezel klanten?

Ik heb BVDSL met een 200/60 verbinding. Heb je dan wel de verbeterde kanalen?

 

Reputatie 7

Ik heb BVDSL met een 200/60 verbinding. Heb je dan wel de verbeterde kanalen?

Ja, maar vraag jezelf goed af of dat opweegt tegen de kinderziektes waar de TV+ Box nog last van heeft.

Reputatie 1

Ik heb BVDSL met een 200/60 verbinding. Heb je dan wel de verbeterde kanalen?

Ja, maar vraag jezelf goed af of dat opweegt tegen de kinderziektes waar de TV+ Box nog last van heeft.

 
Ik twijfel nog. Vanwege mijn bonded verbinding heb ik een V10. Beide ontvangers achter een netgear switch. Dit werkt nu gewoon goed.
Ook hier lees je wisselende verhalen over. 
De nieuwe ontvanger zou niet goed werken met de V10.
Ook heb ik een LG oled. Werkt automatische refresh rate nu? 
En ik zou de magic remote niet meer kunnen gebruiken.
Tot nu toe klinkt het niet als een upgrade 😏

 

Reputatie 7

robbert99 schreef:

Ik twijfel nog.

Heb je het onderstaande topic ook gelezen?

 

Reputatie 7
Badge +20

@robbert99 

 

Ik heb ook de V10 (wel glasvezel) en bekabeld aangesloten.

Het is wel belangrijk dat de switch IGMP snooping ondersteund.

Bij mij werken ze beide goed (1 zit ook achter een Netgear switch. 😉

 

Via WIFI werken ze met de V10 niet goed.

Maar met vaste kabels geen problemen. 

 

Op onze LG Oled en ook op de LG LED (slaapkamer) werken ze beide goed. 

Hoi robbert99

Op een koper aansluiting vanaf 45 Mb/s heb je op 1 t/m 10 een kwaliteit van 14,2 Mb/s (1080i, H.264, live) met een TV+. Ik kan het niet checken maar dat zou zo moeten zijn. Bij jou voldoet het aan deze voorwaarde.

Zie:

Vanaf welke internetsnelheid kan ik gebruik maken van deze kwaliteit?
45Mbit/s

Op koper heb je met de Arris géén hogere kwaliteit, maar kijk je daarmee met 7,2 Mb/s naar 1 t/m 10.

 

 Beide ontvangers achter een netgear switch. Dit werkt nu gewoon goed.

Dat zal met de V10 icm de TV+ hetzelfde moeten zijn: bekabelde verbinding; niet via wifi.

Ook die standaard kwaliteit is met TV+ wat beter: 8,2 Mb/s.

Reputatie 1

Hoi robbert99

Op een koper aansluiting vanaf 45 Mb/s heb je op 1 t/m 10 een kwaliteit van 14,2 Mb/s (1080i, H.264, live) met een TV+. Ik kan het niet checken maar dat zou zo moeten zijn. Bij jou voldoet het aan deze voorwaarde.

Zie:

Vanaf welke internetsnelheid kan ik gebruik maken van deze kwaliteit?
45Mbit/s

Op koper heb je met de Arris géén hogere kwaliteit, maar kijk je daarmee met 7,2 Mb/s naar 1 t/m 10.

 

 Beide ontvangers achter een netgear switch. Dit werkt nu gewoon goed.

Dat zal met de V10 icm de TV+ hetzelfde moeten zijn: bekabelde verbinding; niet via wifi.

Ook die standaard kwaliteit is met TV+ wat beter: 8,2 Mb/s.


Mijn abonnement is omgezet en gaat over 14 dagen in.

De decoders heb ik al eerder in huis. Kan ik die dan alvast aansluiten of moet ik wachten op de nieuwe ingangsdatum 

De decoders heb ik al eerder in huis. Kan ik die dan alvast aansluiten of moet ik wachten op de nieuwe ingangsdatum

Volgens mij zou dat al moeten kunnen. Het itv abonnements nummer (en itv pin), waar je ze ook mee installeert, wijzigt niet.

Wat een ontzettende aanfluiting t.o.v. de mediabox next van Ziggo.

 

1.  Megatraag zappen.

2. Niet in de gids kunnen kijken, tijdens terugkijken.

3. Geen eigen zender volgorde.

 

En dit pas in het 1e uur gebruik. Wat een complete aanfluiting, abbo word morgen per direct weer opgezegd en terug naar Ziggo.

Jammer. Ook KPN gaat in zee met de data criminelen van Google :-( 

ik kwam er nu pas achter omdat ik zag dat een nieuw abo met dezelfde specs als het mijne geen €69,# kost maar €60.  Het verschil blijkt de overstap naar Android TV te zijn.

Android betekent Google, notoire schenders van afspraken en privacy. Waarschijnlijk dus goedkoper omdat ze jouw kijkgegevens ook gewoon verkopen aan derden.

Ik vrees dat -omdat mijn wederhelft nu eenmaal tv wil kijken- ik er op een moment niet onderuit kan om toch iets van Google te gaan gebruiken. En dan maar hopen dat alle rampzalige ervaringen met Android tv van anderen bij KPN beter opgevangen zijn.

Reputatie 7

krit schreef:

Android betekent Google, notoire schenders van afspraken en privacy. Waarschijnlijk dus goedkoper omdat ze jouw kijkgegevens ook gewoon verkopen aan derden.

Google heeft helemaal geen inzage in jouw kijkgegevens immers KPN levert die niet aan Google.

Misschien is het ook goed om even het privacy statement van KPN te lezen.

krit schreef:

Android betekent Google, notoire schenders van afspraken en privacy. Waarschijnlijk dus goedkoper omdat ze jouw kijkgegevens ook gewoon verkopen aan derden.

Google heeft helemaal geen inzage in jouw kijkgegevens immers KPN levert die niet aan Google.

Misschien is het ook goed om even het privacy statement van KPN te lezen.

Ik geloof je op je woord dat dat KPN geen gegevens levert aan Google.
Maar een Android-systeem dat geen gegevens levert aan Google? Mwah….

Maar goed, ze zijn er, maar dan is er door heel veel mensen aardig wat werk verricht om dat te voorkomen en dan zijn zaken als Playstore en voice bediening er zeker uit gesloopt en moet je denken aan Lineage OS of een soortgelijk besturingssysteem. 
Je kunt er zeker van zijn dat er een hoop gegevens van jou bij Google terecht komen. Play Store betekent een Google-account en dan ga je al…

Ik heb zowel op de TV als op de TV-decoder het Google-account gewoon niet geactiveerd en werkt ook perfect @krit 

 

Eh, een Apple 'systeem’ (bv Apple TV, iOS) dat geen gegevens levert aan Apple? Mwah. Dat is ook gewoon nodig om een goede werking van de platformen te blijven garanderen.

En je hoeft de box niet aan te melden met een Google account. Er zijn voldoende vooraf geïnstalleerde apps van de meest gebruikte diensten beschikbaar zonder account en zonder toegang tot de Play Store.

En als je gelooft wat je gelooft geloof je zeker ook de Russische berichten. En wat Baudet en z'n vriendje allemaal verkondigen. 

Ik heb zowel op de TV als op de TV-decoder het Google-account gewoon niet geactiveerd en werkt ook perfect @krit 

 

Dat is al iets maar dan kun je ook geen apps installeren.

Eh, een Apple 'systeem’ (bv Apple TV, iOS) dat geen gegevens levert aan Apple. Mwah. Dat is ook gewoon nodig om een goede werking van de platformen te blijven garanderen.

Klopt. Maar in tegenstelling tot Google en Facebook is Apple er nog nooit op betrapt die data te misbruiken en zich niet aan de afspraken te houden. En er is meer dan Apple en Google, zelfs op telefoon. Waarom niet gewoon een Linux OS voor de tv-ontvanger?

Waarom niet gewoon een Linux OS voor de tv-ontvanger?

Het oude platform is met Linux ontvangers (5202, 2952, 2260, 8001). Daar is de rek volkomen uit. Want app makers maken er meestal geen apps voor.

Nee joh, Apple is hartstikke veilig. AHUM.

Die hebben, net als Google, al de nodige mega boetes gehad.

Tweakers: Apple krijgt Franse boete van 8 miljoen euro vanwege gepersonaliseerde apps. (en daar hebben ze dus je persoonlijk gedrag voor gemonitord!)

En ook hier heeft Apple gedrag van gebruikers gemonitord en … misbruikt.

https://nos.nl/artikel/2427282-twee-nieuwe-boetes-hangen-apple-boven-het-hoofd-in-machtsmisbruikzaken

Het is allemaal hetzelfde. Wil je privacy? Gebruik dan helemaal geen internet!! En neem voor tv kijken Digitenne. En een ouderwetse GSM om mobiel te bellen.