KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128783 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +6

 

Dat komt mij niet meteen bekend voor, en ik heb zelf geen optie om dit te testen. Ik koppel dit terug! 

 

Ik ben benieuwd of hier al een terugkoppeling voor is gekomen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sebas14 helaas nog niet

Reputatie 7
Badge +9

KPN heeft Youfone overgenomen en laat Youfone nu ook toevallig een TV box hebben welke op Android draait. Volgens mij hadden zij deze al eerder als KPN. Ik weet niet wat de ervaringen zijn bij Youfone, maar wellicht heeft KPN hier een voordeel mee. 
 

Link Youfone

Wat jammer is bij Youfone: hij heeft alleen een analoge audio uitgang. En ze hebben geen app voor de smart-tv. En heel veel zenders niet in HD w.a. NPO Extra 1, 2 en Politiek.

Het Android TV-platform van Youfone loopt kwalitatief en technisch achter bij KPN. Ondanks dat Youfone Android TV al langer gebruikt.

Reputatie 2
Badge +1

Vanaf vandaag her KPN TV+ kastje in bezit.
 

Complimenten aan KPN, dit is echt een mooie innovatieve stap, wat in mijn beleving een enorme aanwinst kan zijn voor klanten met een Smart TV zonder Android TV. Voor hen gaat de wereld open, met dit nieuwe kastje. Een A merk TV met Android TV, kost al gauw een hoop centen. Mijn tip: gebruik dit dan ook als verkoop argument.

 

Wat ik vooral erg tof vind om te zien, is de actieve community en development voor dit product. Veel problemen die ik al ervaren hebt, zijn al bekend. Neem als voorbeeld het geluidsniveau probleem maar ook het trage zap probleem.

 

Mijn algemene ervaring is positief. Wel hoop ik dat beide genoemde problemen opgelost worden, vooral met name her laatst genoemde issue levert veel irritatie op bij eindgebruikers. 

Keep on the good work!

Traag zappen? Hij gaat hier sneller dan ik met mijn ogen kan knipperen.

Dat traag zappen is al enkele updates geleden opgelost.

Heb je wel al

KPN TV+ firmware 0.20.8

KPN TV+ app 1.107.4

???? @Rico Roodenburg 

Reputatie 2
Badge +1

Traag zappen? Hij gaat hier sneller dan ik met mijn ogen kan knipperen.

Dat traag zappen is al enkele updates geleden opgelost.

Heb je wel al

KPN TV+ firmware 0.20.8

KPN TV+ app 1.107.4

???? @Rico Roodenburg 

Hi @PeterG , halfuurtje geleden ging volgensmij nog een update eroverheen, nu inderdaad wel snel. Wat ik al zei, sinds vandaag pas in bezit van de KPN TV+ systeem. Erg tevreden!

 

Thanks!

Reputatie 4
Badge +2

Een A merk TV met Android TV, kost al gauw een hoop centen. Mijn tip: gebruik dit dan ook als verkoop argument.

Een Google TV (HD) heb je in de aanbieding al voor minder dan 40 euro en de 4k-versie voor rond de 50. Dan heb je dezelfde features (behalve KPN TV+, in plaats daarvan de Android app) en ook nog eens snellere hardware met veel betere wifi.

Reputatie 7

Een algemene vraag m.b.t het radiogedeelte op de TV+ box:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast? Ondanks dat de TV+ box al op beste kwaliteit/multicast staat, zijn de radiozenders dit niet.

Met resultaat dat de radiozenders op de TV+ box 8 tot 10 seconden achter lopen op de TV ontvanger die radio wel als multicast doorgeven zoals bijv. de VIP5202.

  

@Sebas14, en ook @PeterG: radio via multicast hebben we nagevraagd. Het tv team gaat even uitzoeken waarom dit op dit moment zo is, en of het dan ook makkelijk aan te passen is naar multicast. Komen we op terug als we meer weten.

Reputatie 2

Wat ik nog (steeds) mis bij deze KPN TV+ box: de mogelijkheid om via de gids een herinnering (met of zonder direct schakelen naar de zender) voor een programma.
Er zal vast een gedachte achter zitten waarom deze functie niet aanwezig is, of een technische reden.

Hoi @RnB400 ,

Gedachte was: op de oude boxen wordt de functie nauwelijks gebruikt. En is daarom in eerste instantie zelfs geheel weggelaten. 

Maar inmiddels toch weer toegevoegd aan de verzoekenlijst. Maar of het ook daadwerkelijk ingevoerd kan worden en of ze dat gaan doen beslist het team. De plek (10) in de lijst zegt niks. Laat je niet afleiden door de datum van het topic “3 maanden geleden”. De lijst is 2 juli 2023 nog bijgewerkt.

Het lijkt technisch eenvoudig maar is complex. Daarvoor moet er een connectie komen tussen instelling in gids en live tv. Die is er momenteel geheel niet.

Zelf gebruik(te) ik het af en toe voor voetbalwedstrijden in de avond. Om de tijd te vullen dan gewoon programma / opname en vergeet ik het nog wel eens.

Maar een wekker (in je mobiel bijvoorbeeld) doet wonderen! 😃. Opnemen trouwens ook 😎.

Reputatie 6
Badge +6

Toch wel vreemd dat het nog steeds niet toegevoegd is. Ik gebruikt het nu op de tv gids app van KPN. Ik heb een gloeiende hekel aan die vreselijke programma’s zoals bij vandaag of alles wat SBS6 er nog van uitzend voor Hart van Nederland, wat ik nou juist wel weer een programma voor het slapen gaan vind. Zo kan ik naar wat anders kijken en m’n iPhone waarschuwt wanneer die Vi-ellende weer afgelopen is. Ik gebruikte het elke dag dus zou ik het erg fijn vinden wanneer dit weer terug zou komen. 

Reputatie 6
Badge +6

By the way, hoe weten jullie nou dat dit bijna niet gebruikt werd? Is er een enquête gehouden daar omtrent? Ik hoop niet dat dit ‘gezien/ gemonitord” kan worden door KPN want dat zou in strijd zijn met …

Ze kunnen alles monitoren. Echter niet op individuele (klant) basis. Het is derhalve niet strijdig met de AVG. Als dat voor zoiets ook al geldt.

Reputatie 7

By the way, hoe weten jullie nou dat dit bijna niet gebruikt werd? Is er een enquête gehouden daar omtrent? Ik hoop niet dat dit ‘gezien/ gemonitord” kan worden door KPN want dat zou in strijd zijn met …

Dat kan weldegelijk gezien worden door KPN en ik zou ook niet weten met wat dat in strijd zou moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Privacy wellicht?

Het lijkt wellicht zo, maar ik maak er geen probleem van hoor. 

Reputatie 2
Badge +1

Privacy wellicht?

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken met wat Apple, Google, Microsoft en Meta van ons verzamelen.. :).

Ik zie persoonlijk geen privacy vraagstuk mbt telemetry. KPN kan hierdoor juist haar producten verbeteren! Win-win :).. 

Reputatie 6
Badge +6

Oké er vanuit gaande dat dit zo is (ik maak me er geen zorgen om hoor, dat lijkt zo maar ik verwachte dit niet van KPN namelijk), waarom moeten we dan steeds onze errors melden? Monitor al die foutmeldingen, net zoals Windows en MacOS en vele softwarepakketten dat doen. Ja dat genereert heel veel data, maar wellicht niet zoveel als een forum en je krijgt ook geen vervelende dingen zodat ze het topic over de laatste update moeten sluiten (wat ik helemaal begrijp). 

Reputatie 2
Badge +1

Oké er vanuit gaande dat dit zo is (ik maak me er geen zorgen om hoor, dat lijkt zo maar ik verwachte dit niet van KPN namelijk), waarom moeten we dan steeds onze errors melden? Monitor al die foutmeldingen, net zoals Windows en MacOS en vele softwarepakketten dat doen. Ja dat genereert heel veel data, maar wellicht niet zoveel als een forum en je krijgt ook geen vervelende dingen zodat ze het topic over de laatste update moeten sluiten (wat ik helemaal begrijp). 

Terechte vraag. Ik denk dat als een error 1000 keer voor komt dat ze dat wel doen. Maar een error die enkel bij 1 klant voorkomt, kan natuurlijk te maken hebben met je eigen omgeving. Altijd lastig. Laatste tijd is Windows ook niet meer zo stabiel, hoor :).. Ik begrijp je punt overigs wel!

Reputatie 6
Badge +6

Ik gebruik gelukkig geen Windows (meer). Ben al jaren een tevreden Appelaar, maar snap wat je bedoeld. 
 

ik bedoelde eigenlijk ook zoiets hoor, als er één of twee meldingen zijn hoeft het uiteraard niet. Maar zoals je zegt een kleine duizend zou het slim zijn. Echter bij Windows en MacOS kun je kiezen of je het wilt verzenden naar … misschien een optie in de Box+ ?

Reputatie 4
Badge +1

Ah denk dat dit de verzamelbak is van het drama met KPN+.

Wij hebben hier echt (weer) drama met terugkijken. Dus programma later starten en dan doorkijken stopt het feest na een bepaalde tijd nadat het eerst gekeken programma afgelopen is.

Dan is het vingers kruizen, wierrook aansteken en een dansje doen om te hopen dat je het volgende programma mag starten vanaf het punt waar je gebleven was. Zeker op een betaal zender, want spoelen doen we daar niet aan.

Als hij doorloopt ben je nog niet zeker dat het opnieuw gestarte programma wel blijft doorlopen. Want hij loopt dan alsnog vaak vast. En begint het hopen weer opnieuw, want geen garantie.

Dacht dat we dit in de testfase achter ons gelaten hadden, maar het is net het liedje, stapje naar voren doe paar stapjes terug.

Reputatie 6
Badge +6

En dan zeggen ze nog dat er maar één soort kastje is. Er zijn zoveel verschillende ‘problemen’ dat ik toch nog steeds het idee heb dat er verschillende versies zijn. Problemen met terugkijken heb ik nou nog nooit gehad. Het zou ook aan een ‘arme’ WiFi verbinding kunnen liggen of een half gare netwerkkabel. 

Reputatie 4
Badge +1

En dan zeggen ze nog dat er maar één soort kastje is. Er zijn zoveel verschillende ‘problemen’ dat ik toch nog steeds het idee heb dat er verschillende versies zijn. Problemen met terugkijken heb ik nou nog nooit gehad. Het zou ook aan een ‘arme’ WiFi verbinding kunnen liggen of een half gare netwerkkabel. 

We hebben m vanaf het begin bedraad, heeft tijdens testfase ditzelfde gehad (voor alle testers) en na redelijk wat updates was dit verholpen. Maar het is gewoon niet leuk meer, wij kijken veel terug, of eigenlijk meer met uitgestelde start en blijven dus hangen na het eerst geselecteerde programma, maar waar hij eerst gewoon doorliep is het nu na bepaalde tijd gewoon over.

Draad is prima (na updates van het kastje) haalt hij daar 130Mb up en down dus volledige snelheid glasvezel.

Reputatie 1

Kan ik Android kastje omwisselen tegen vorige oudere versie? Ik wil iets hebben wat werkt en zonder reclame!

Ik wordt knettergek van die nieuw KPN Android TV.

Ik wil niets met Google te maken hebben: geen Google profiel, geen Google Assistent, dus ook geen reclame van betaalde zenders waar ik geen abonnement op heb (idioterie ten top!).

Dus:

Hoe kom ik aan een KPN TV kastje zonder al deze Google troep? Ik wil TV kijken, niks anders!

Na hopeloze werking van de 4K tv kastjes KPN ZTE ZXV8001 (als de stroom er vanaf was duurde het opnieuw opstarten 45 minuten (als je mazzel had en iets anders leveren ho maar!)
Sinds 2 maanden overgestapt naar die hopeloze Android kastjes: Netflix werkt natuurlijk niet, veel afleveringen/films zijn niet beschikbaar (gelukkig heb ik Apple TV 4k, daar werkt het wel).
Moet ik na 20 jaar moet opstappen naar ander provider voor tv, internet en mobiel?

Ik heb net voor mijn verhuizing minimaal 4 uur totaal aan de telefoon gehangen met KPN support (aardige mensen, kunnen er ook niks aan doen dat het allemaal zo’n zooitje is) voor omzetten abonnementen, adressen en facturen. Ik dacht dat we in 2023 zaten!

Ik verlang weer gewoon naar een simpel TV menu...