KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128526 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 8 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Wat is de huidige opname stream van de DIW7022 bij kanaal 1 - 10?

 

Als die nog laag is, wanneer wordt deze dan ook 14,2 Mb/s?

Die zijn zo'n 8,2Mbps en ik ben bang dat een moderator nog niet kan/mag zeggen wanneer ze naar 14,2Mbps gaan . Zie overigens ook punt 2 van de feature requests.

De opnames op de "oude" TV ontvangers van de kanalen 661 t/m 670 zijn overigens wel netjes 14,2Mbps.

wjb schrijft: De opnames op de "oude" TV ontvangers van de kanalen 661 t/m 670 zijn overigens wel netjes 14,2Mbps.

Tja, mischien toch tijd om weer de Arris VIP2952 uit de "kast” te halen…. voor de woonkamer (43'’ 4k/uhd). In de slaapkamer (wel een FHD tv) maakt het niet zo uit. Die 8,2 is dan toch al weer wat beter dan de 7,2 streams van de Arris van af 1.

'Gelukkig’ hier nog Alles in 1 met 1 Arris. En de Sagemcom vooralsnog tot september.

Reputatie 7

wjb schrijft: De opnames op de "oude" TV ontvangers van de kanalen 661 t/m 670 zijn overigens wel netjes 14,2Mbps.

Tja, mischien toch tijd om weer de Arris VIP2952 uit de "kast” te halen…

Of KPN aansporen om snel punt 2 van de feature requests te realiseren.

0verigens ben ik van mening dat KPN er zeer verstandig aan doet om ook uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames), net als op de "oude" TV ontvangers, gewoon via vlan 4 te laten lopen en niet, zoals nu, via Internet (vlan 6).

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop bij de volgende update.

Lijkt mij een goed idee.

Nu hopen dat KPN het doet.😉

 

Volgende week heb ik ze ook. 😊

Ik hoop bij de volgende update.

Lijkt mij een goed idee.

Nu hopen dat KPN het doet.😉

 

Volgende week heb ik ze ook. 😊

Kun je niet meer wachten ondanks alle klachten hier?

Ik zit me ook nog in te houden haha.

Reputatie 7
Badge +20

@Jozjo 

 

Veel klachten zijn gelukkig al verholpen.

Dus ik ben niet bezorgt en weet dat KPN het allemaal in order maakt.

 

Zie ook hier, daar kan je de updates volgen. 

 

KPN heeft toegezegd om om de 2 weken een update te doen en daar houden ze zich momenteel netjes aan.

Reputatie 2

ik lees dat meer mensen na de laatste update ook onderstaande ervaren
 

live beeld is prima maar opnames hebben schokken

 Ook valt me op dat de kwaliteit niet het zelfde is beduidend minder veel meer compressie ??

net 1,2,3 prima maar sbs beduidend slechter net getest live kijken, opname stuk slechter

 

 zou toch gelijk zijn aan origineel ???

 Voor de zenders 1 tot 10

Reputatie 7

Ook valt me op dat de kwaliteit niet het zelfde is beduidend minder veel meer compressie ??

net 1,2,3 prima maar sbs beduidend slechter net getest live kijken, opname stuk slechter

 

 zou toch gelijk zijn aan origineel ???

De opnames van de zenders 1 t/m 10 zijn inderdaad beduidend minder van kwaliteit dan de live uitzendingen. De live uitzendingen hebben (in multicast mode) een bitrate van 14,2Mbps terwijl de opnames een bitrate van zo'n 8,2Mbps hebben. Zie ook punt 2 van de feature requests.

Reputatie 3

Als je iets wilt opnemen dat wekelijks op een zender wordt uitgezonden dan heb je de mogelijkheid bij LIVE op TV dan voor serie opnemen te kiezen maar als je via gids dat wilt doen, dan zit dat verborgen achter informatie, opnemen, serie opnemen. 

Heeft U enig idee wanneer dit wordt aangepast zodat je gelijk kunt kiezen voor opname of serie opname? 

Reputatie 7

Als je iets wilt opnemen dat wekelijks op een zender wordt uitgezonden dan heb je de mogelijkheid bij LIVE op TV dan voor serie opnemen te kiezen maar als je via gids dat wilt doen, dan zit dat verborgen achter informatie, opnemen, serie opnemen. 

Heeft U enig idee wanneer dit wordt aangepast zodat je gelijk kunt kiezen voor opname of serie opname? 

Als je in de gids op het rec knopje drukt en de geselecteerde uitzending is een serie dan krijg je die keuze direct.

Reputatie 7
Badge +20

@Fast Peter71, die feedback is bekend en is meengenomen naar de ontwikkelaars.

@Robert.Middel Die heb ik niet helemaal helder. Want als je toch kiest voor opnemen. En het is een serie, dan krijg je toch 2 opties: aflevering opnemen en serie opnemen. 

Nu we het hier toch over de beeld- en geluidskwaliteit van de opnames hebben.

Zie de aangekondigde update:

KPN heeft het er zelf naar gemaakt: hier gaat de Arris voorlopig terug naar de woonkamer voor de eerste 10 zenders. Gelukkig heb ik die als testgebruiker nog. Naast de TV+ box.

Ik neem veel natuur- en reisprogramma's op, vanwege de mooie beelden. Rail Away en Planet Earth enzo. Voornamelijk via NPO. De commerciëlen sturen alleen plat vermaak de kabel op.

Maar dan wil ik juist die opnames ook in optimale kwaliteit terugzien.

Uit “update naar kpn tv+ app 1.99.0”:

Opnames bij iTV en TV+

De opnames van zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verhoogd naar ~14 Mbps. De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.

Uit de vorige update (wat er nog steeds vermeld staat!!)

Wordt de beeldkwaliteit van opnames hierdoor ook hoger?
Ja, ook opnames die, vanaf april, gemaakt worden op kanaal 1-10 kunnen in hogere kwaliteit worden bekeken op de TV+ ontvanger.

Dus niet. Dus de Arris gaat terug hier. (wel jammer voor allen die alleen TV+ hebben).

HIj komt weer terug als ook opnames gewoon dezelfde kwaliteit hebben als de uitzending. Zoals we gewend zijn / waren

Wel alleen voor (opnames van) dié zenders. Voor de rest blijf ik de TV+ box wél gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

 

Het verbaast mij ook dat anno 2023 bij een moderne box de opnames van een lagere kwaliteit zijn dan op een “oudere” box.

Hopelijk gaat KPN deze fout snel in order maken en de opnames op de KPN+ box (DIW7022) ook snel verhogen naar 14 Mb/s 

Want velen kijken vooral via opnames. 

Misschien kan @Bart_Z hier meer over vertellen.

Reputatie 2

Praten er over een fout of is het bewust , zoals boven genoemd belooft men super beeld met opnames maar tegendeel is weer waar 

ook de audio nog steeds 2.0 oude box altijd goed geweest.

 We komen langzaam op de oude kwaliteit weer terug ( (vorige 4K box)  maar dit had als premium product gewoon net zo goed maar zoals beloofd perfect morgen zijn.

nog steeds geen Netflix of anderen apps frame Rate sync .

 

moderators/ kpn medewerkers wanneer krijgen we de beloofde kwaliteit met opnames

 

 alvast bedankt

 

Reputatie 2

Zit net 2 opnames te maken van ned 2 en rtl4

 dat is gewoon niet meer te doen dat schokt als een malle je mist elke seconde en paar frames 

wat is er gebeurd bij KPN de live stream is goed maar elke opname schokt 

dit is gewoon niet om naar te kijken, alles staat op automatisch 

nogmaals live welke zender goed opname ruk…

hier moeten toch meer mensen last van hebben ?

Reputatie 6
Badge +6

 

 dat is gewoon niet meer te doen dat schokt als een malle je mist elke seconde en paar frames 

dit is gewoon niet om naar te kijken, alles staat op automatisch 

hier moeten toch meer mensen last van hebben ?

Dat is hier ook. Opnames zijn zeker bij snelle bewegingen in het beeld echt een grote minpunt (naast het missen van Dolby geluid) momenteel op de TV+ box. Dat bijna 3 maanden na de introductie dit nog steeds niet in orde is begrijp ik niet en als we de testperiode erbij tellen al helemaal niet.

Reputatie 4
Badge +2

En weer wat van die hinderlijke dingen:

  1. Zolang je niet inlogt bij Google blijft er zo’n vervelend “alert” rechtsboven staan. Mijn ouders hebben geen Google account, en dat gaat er ook niet komen. Ze willen alleen TV kijken, verder helemaal niks.
  2. Alle zenders werken verder vlekkeloos, maar alleen Nederland 1 hapert, zodat het onbruikbaar wordt, op beide kastjes. Ik heb al geprobeerd via een UTP-kabel aan te sluiten, maar dat leverde geen verbetering op. Doormeten via wifi en UTP op die plek leverde een doorvoorsnelheid op van ruim 120 Mbit/s, dus dat is het probleem niet.

Wat heb ik een spijt van deze “move” van Ziggo naar KPN. Ik had gehoopt dat ze hetzelfde en geweldige “klassieke” TV-platform van KPN zouden krijgen zoals wij dat ook hebben, maar ze krijgen een kastje wat allehande feature biedt wat zij niet willen en ook nog eens niet correct werkt. Wat een ellende.

Ongelooflijk dat KPN totaal vergeten is dat er ook nog een generatie van mensen is die de overstap op apps, cloud, Google e.d. niet gemaakt heeft, en gewoon één ding wil: TV kijken.

Hallo @KIkViAgEmNlRWAuT je kunt de decoder gewoon als standaard tv-decoder gebruiken en hoeft alle toeters en bellen niet te gebruiken en voor Google hoef je je ook niet aan te melden. Dat rode alert kun je gewoon negeren.

Zelf gebruik ik de kast ook uitsluitend voor lineair tv kijken zoals men dat officieel noemt en gebruik alle toeters en bellen ook niet, behalve de Teletekst-app.

 

Reputatie 7

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Waarom wèl wjb? Dat snap ik weer niet.

 

Reputatie 7

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Waarom wèl wjb? Dat snap ik weer niet.

Dan ben je van die ellendige "rode alert" af en kan je tenminste ook handige/nuttige apps installeren.

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Waarom wèl wjb? Dat snap ik weer niet.

Dan ben je van die ellendige "rode alert" af en kan je tenminste ook handige/nuttige apps installeren.

Maar als je alleen maar gewoon tv kijkt zonder alle toeters en bellen en je Google ook helemaal niet nodig.

Ik heb ook geen Google geïnstalleerd op mijn smart-tv, want daar gebruik ik alle toeters en bellen ook niet en is de smart-tv eigenlijk niet meer dan een ((te) dure) monitor.

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Dat is de omgedraaide wereld: waarom zou je in ‘s hemelsnaam een Google account moeten hebben voor een TV-box, als je alleen TV wil kijken zonder hinderlijke herinneringen?

Reputatie 7

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een Google account aanmaken voor op de TV+ Box.

Dat is de omgedraaide wereld: waarom zou je in ‘s hemelsnaam een Google account moeten hebben voor een TV-box, als je alleen TV wil kijken zonder hinderlijke herinneringen?

Ik ben het volledig met je eens en toch snap ik niet waarom mensen niet gewoon een Google account maken voor op de TV+ Box. Waarom hebben mensen toch zo'n enorme aversie tegen Google, of is er een andere reden voor?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben het volledig met je eens en toch snap ik niet waarom mensen niet gewoon een Google account maken voor op de TV+ Box. Waarom hebben mensen toch zo'n enorme aversie tegen Google, of is er een andere reden voor?

Het dreigt misschien nu off-topic te gaan, maar ik snap dat wel denk ik. Waarschijnlijk iets met privacy en algoritmes.  

(Ik heb zelf 3 verschillende google-accounts, maar als ik bij het aanmaken van die accounts toen had geweten wat ik nu weet, dan had ik waarschijnlijk voor een andere optie gekozen.)