MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11462 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Ons huishouden heeft 3 abonnementen bij KPN. Mijn vrouw en zoon doen al vaker onderling MB's delen, waarna ik mij ook heb aangemeld. Onder de 3 nummers staat steeds de regel “MB's delen” echter bij mijn nummer val ik steeds terug in een beginscherm beginnend met “Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet”.  Wanneer mijn vrouw op “MB's delen” klikt, ziet ze ook alleen het nummer van mijn zoon?  Waar gaat het fout?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @HTKSB en @marco97 wat apart dat jullie beiden hetzelfde probleem hebben! Kunnen jullie voor de zekerheid op onze website nog controleren of je het nummer nog moet aanmelden voor de Hussel? Mocht daar alles goed lijken zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier even te laten weten dat je dat gedaan heb. Dan duik ik de systemen in om de oplossing te vinden! :relaxed:

Terwijl ik m.i. alles heb ingevuld, blijft probleem aanwezig, waarbij ik de volgende melding krijgt : 

Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld. Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen. 

Daarna kom ik weer in hetzelfde beginscherm, waarbij ik postcode, huisnummer en telefoonnummer moet invullen.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @marco97,

Wat lastig dat dat niet werkt :disappointed_relieved:. Dan nogmaals het verzoek om jouw profiel aan te vullen met jouw postcode en huisnummer zodat wij achter de schermen mee kunnen kijken 

Goedemiddag,

Profiel aangevuld met sowieso postcode + huisnummer. Ben benieuwd naar uw reactie.

Mvvezgg, Marco97

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik kom op dit adres meerdere aansluitingen tegen. Zou je in je profiel aan willen geven tussen welke nummers dit niet lukt? Voordat ik op eigen initiatief dingen koppel.

Zojuist ingevuld. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb dat nummer nu ook toegevoegd. Zou je het nogmaals willen proberen?

Het werkt; heel erg bedankt.

Ben overigens wel benieuwd wat u hiervoor heeft moeten doen, want ik heb “gewoon” gedaan wat stond geschreven op uw site? 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, kan best zijn dat het door achteraf niet te achterhalen redenen toch niet helemaal goed is gegaan toen je het zelf probeerde. Wel helemaal top dat het nu is gelukt!

Ik heb voor mijn gezien alle nummers aangemeld om MBs te delen. Nu hebben mijn kinderen 10GB aan data (oorspronkelijk 2GB abonnementen) en mijn partner en ik maar 2GB. Ik wil deze verdeling uiteraard weer terug, maar kan alleen de MB van mijn partner en ik delen en bij die van de kinderen geeft de melding dat ze wel zijn aangemeld maar bij het willen verdelen krijg ik alleen een scherm met onderstaande boodschap, onder een optie om deze ook daadwerkelijk te verdelen. Kunt u svp helpen wat hier verkeerd gaat?

 “Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

Meer informatie

*Admin: verplaatst naar algemeen topic

Reputatie 7
Badge +17

@A. BUREN Hmm. Bijzonder. Als gezin zijnde moeten jullie gewoon kunnen delen.  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even met je mee. Ik heb Postcode, huisnummer en klantnummers of telefoonnummers nodig.

 

Hi Lisa, dank voor je reply. Zojuist mijn details toegevoegd aan mijn profiel. Ben benieuwd wat er mis kan zijn. Dank, Andre

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie op jullie adres 3 abonnementen die nog de Telfort abonnementen hebben. Die abonnementen vallen buiten het MB's delen en hebben nog hun eigen combivoordelen @A. BUREN 

Hallo,

In onze mijnkpn hebben we 3 telefoonnummers gekoppeld. 2 al geruime tijd en die delen mb's.

Sinds een aantal maanden is de 3e erbij. Aangemeld voor MBs delen, maar het blijft niet mogelijk. Steeds weer naar de aanmeldpagina om mijnkpn app te downloaden en je aan te melden. Maar hij zit er al in…

Kunnen jullie dit aanpassen? Het gaat om het nummer eindigend op 353

Dank

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

We zijn in bezit van meerdere KPN mobiele abo. Binnen de app willen we MB's delen.

Als ik MB's deel van een onbeperkt MB abo. Neemt de MB's niet toe in het overzicht van de app.

Deel ik MB's vanuit een 1 gb of 10 gb abo, zie ik wel dat de MB's worden bijgeschreven aan het andere nummer.

Ik had verwacht dat ook het de MB's vanuit onbeperkt zichtbaar worden in het overzicht van het abo met geen onbeperkt abo. Is dit juist? Als ja wat kan ik doen om het zichtbaar te krijgen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Hi @RobertFoon! Welkom en goed dat je via het Forum contact met ons opneemt! Dit nummer was nog niet aangemeld voor de Hussel voordelen, waar het onderling delen van MB's een onderdeel van uit maakt. Ik heb de voordelen bij deze alsnog aangemeld en er is een bevestiging per SMS toegezonden. Check je of het delen van MB's nu wel mogelijk is?

Ook een welkom voor jou @MichelGN! Delen vanuit het Unlimited abonnement werkt exact hetzelfde als met onze andere abonnementen: op het moment dat je MB's deelt vanuit het Unlimited abonnement, krijg je dan wel een bevestiging per SMS? Er wordt een bevestiging verzonden naar het nummer wat deelt en het nummer waarmee gedeeld is. Het gedeelde tegoed wordt binnen een aantal minuten zichtbaar afgeschreven van het ene nummer en bijgeschreven bij het andere nummer in het verbruiksoverzicht in MijnKPN (het kan wel nodig zijn om opnieuw in en uit te loggen). 
Ik ben benieuwd of je wel een bevestiging krijgt op het moment dat je MB's deelt en wil jij je profiel invullen (postcode en huisnummer, 06 nummer van het Unlimited abonnement en het 06 nummer waarmee je recentelijk geprobeerd hebt te delen): dan kunnen we controleren of aan onze kant alles goed geregistreerd staat.

Goedemiddag,

ik heb een vraag over het MB delen.

ik heb de nummers in de mijnkpn app aangemeld maar het delen lukt me niet.

kom steeds weer op hetzelfde scherm uit.

kunnen jullie mij helpen?

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Coen46, welkom op ons forum! Ik heb je reactie verplaatst naar het verzameltopic hierover. Ik deel hieronder het startbericht nog even.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Het lukt mij niet om MB te delen 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DenD34. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen. We gaan voor jou uitzoeken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?

In MIJNKPN kan ik geen MB’s delen met mijn partner. KPN hussel staat aan, internet thuis én onze beide mobiele apparaten staan erin. 
iemand enig idee hoe dit kan? 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @SVDG! Zou je alleen nog kunnen kijken of je het probleem op kan lossen door toch nogmaals de producten voor Hussel aan te melden? Mocht dit niet de oplossing zijn dan zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan gaan we voor je kijken wat er aan de hand is. 

Ik heb hetzelfde probleem en zou graag ook geholpen willen worden.

*Admin: afgesplitst en samengevoegd bestaand topic 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @GTR. Welkom op het KPN Forum. Wij zullen voor jou uitzoeken waarom het niet mogelijk is om MB's te delen. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer, mobiele nummers en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?