MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11459 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Geweldig dank je wel. Ik kreeg net de sms dat het geregeld is. 
 

Super dat het zo snel opgelost kan worden. 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, @IlseN, blij met jouw terugkoppeling! :blush:

Als ik MB deel zie ik de gedeelde MB dan ook op het ontvangende toestel ? Zoja hoe stel ik dat in.

admin: reactie toegevoegd aan lopend topic 

 

Reputatie 7

Hoi @55Wim, welkom bij ons op het forum. Jouw bericht is naar het centrale topic over het delen van MB's verplaatst. Het antwoord op jouw vraag staat in het eerste bericht van dit topic: 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Hallo

Ik heb op advies van een medewerker van de kpn telefonische helpdesk een mobiel abonnement aangeschaft (onbeperkt data) + een abonnement voor mijn tablet (slechts 1 GB per maand). Volgens de medewerker zou ik MB's kunnen delen van mijn mobiele abonnement naar mijn tabletabonnement. In de mijnKPN app kan ik echter alleen maar doneren aan goede doelen, maar de optie delen met mijn tabletabonnement staat er niet bij. Beide abonnementen staan juist in de MIjn KPN app geregistreerd.

 

Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen ?

 

Reputatie 7
Badge +17

Goedemorgen @TimdK! Als je niet kunt delen naar een ander mobiel abonnement, dan zijn ze niet aan elkaar gekoppeld. Je kunt beide nummers aan elkaar koppelen een huishouden te vormen (Hier kun je een huishouden aanmelden). Heb je beide nummer al wel toegevoegd aan MijnKPN? 

I am not able to share MBs with my daughter even though we are on the same subscription.  Her mobile number is not selectable as a recipient.   How can I select her number to share MBs?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Cookie123, welcome! First you have to activate your ‘huishouden’. Then you should be able to share MB's. If it doesn't work, could you please update your forum profile with your adress and customer number and please let us know which telephone numbers it concerns? You can save these under ‘persoonlijke opmerkingen’. 

Hallo ik kan met een pas aangesloten abonnement van mijn dochter geen mb’s delen. 
ik kan haar wel zien in mijn overzicht. Nu lees ik dat er soms iets blijft hangen in het systeem is dat hier ook het geval?

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Hallo @Mehmet1980 , staat je dochter op hetzelfde adres ingeschreven als jij?

Want alleen huisgenoten kunnen MB's met elkaar delen.


*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

@Mehmet1980 welkom! 

Hallo @Mehmet1980 , staat je dochter op hetzelfde adres ingeschreven als jij?

Want alleen huisgenoten kunnen MB's met elkaar delen.


*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Dit is inderdaad belangrijk. Daarnaast: heb je haar ook toegevoegd aan jullie ‘Hussel huishouden’ en niet alleen als ‘product’ in MijnKPN? Met alleen het product toevoegen, ben je er nog niet namelijk. Mocht je er niet uitkomen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en het nummer van je dochter onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier dan even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we mee. 

Goedemorgen @TimdK! Als je niet kunt delen naar een ander mobiel abonnement, dan zijn ze niet aan elkaar gekoppeld. Je kunt beide nummers aan elkaar koppelen een huishouden te vormen (Hier kun je een huishouden aanmelden). Heb je beide nummer al wel toegevoegd aan MijnKPN? 

 

Hallo, dank voor deze info.

Als ik naar de pagina ga om een huishouden aan te melden en mijn 2 mobiele nummers toevoeg en dan druk op “check aanmelding” worden alle velden die ik heb ingevuld leeggemaakt, maar gebeurt er verder niets en wordt ik niet naar een andere pagina met resultaten/bevestiging van de aanmelding gestuurd. 

Reputatie 7
Badge +15

@TimdK Wat irritant dat het niet lukt via de website. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan doen. 

@TimdK Wat irritant dat het niet lukt via de website. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan doen. 

Beste

 

Ik heb het profiel zojuist ingevuld. ik zie dat mijn tablet abo en mobiel abo 2 verschillende klantnummers heeft, ik heb deze op het profiel ook ingevuld.

Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?

Reputatie 7
Badge +15

@TimdK Ik heb je gegevens er bij gepakt en toegevoegd aan het huishouden. 

Heb je een mogelijkheid om te controleren of het nu lukt om MB's te delen? 

@TimdK Ik heb je gegevens er bij gepakt en toegevoegd aan het huishouden. 

Heb je een mogelijkheid om te controleren of het nu lukt om MB's te delen? 

Ja top, nu werkt het!! Hartelijk dank. 

Ik krijg binnenkort nog een nummer om hier aan toe te voegen, als het dan niet lukt zal ik weer via het forum een vraag stellen. Nogmaals dank! 

Ik heb sinds vandaag het zelfde probleem.

*Admin: Afgesplitst van originele oude topic

Wij hebben al vele jaren 3 KPN abonnementen. Vanaf 1 abonnement met 10Gb delen we de data met 2 abonnementen van 0Gb. Dit op advies van een KPN medewerker. 

Vanaf de 2de t/m de laatste dag van de maand werkt dat delen bijna altijd perfect. Maar op de eerste dag werkt het zelden. Het maakt niet uit of ik het om 1 minuut over 12 's nachts probeer, of om 8 uur in de ochtend. Heel vervelend als je zoon een uur moet fietsen en het zonder data moet doen. 

Elke eerste dag van de maand staat in de app de melding dat ik minder dan 50Mb heb, dus niet kan delen. En via een browser staat er:

"Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

Meer informatie". 

Gezien de vele berichten hierover ben ik niet de enige met dit probleem. Kan dit niet een keer serieus aangepakt en verholpen worden? En dan gelijk de mogelijkheid erbij om het delen op een vaste dag automatisch te maken. Dat scheelt veel frustraties en dit soort vragen. 

 

Admin: samengevoegd met het MB's delen topic

Hi @Cookie123, welcome! First you have to activate your ‘huishouden’. Then you should be able to share MB's. If it doesn't work, could you please update your forum profile with your adress and customer number and please let us know which telephone numbers it concerns? You can save these under ‘persoonlijke opmerkingen’. 

Thanks Marcia.  There was a problem with the registration, I called customer service yesterday and they resolved the issue immediately.

Reputatie 7
Badge +30

@Ikwordhierzomoevan, welkom hier. We hebben je bericht verplaatst. Ik begrijp dat je geen MB's kunt delen? Dit komt op de eerste van de maand wel vaker voor. Zou je het later vandaag nog eens willen proberen?

Mocht het later nog steeds niet lukken, wil je dan aangeven waar je precies tegenaan loopt, en vul je forumprofiel in, dan kunnen we dit nakijken. 

 

@MoniqueShira, het komt inderdaad vaker voor op de eerste van de maand. Dat is ook zeker iets waar de ontwikkelaars hun aandacht op hebben. Wat betreft het kunnen inplannen van data delen op een vaste dag, dat is al vaker als idee aangedragen. Mocht dit mogelijk worden dan laten we het weten. Meer kan ik er op het moment niet van maken. 

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ deze maand kun je zo enzo eerst geen MB’s delen KPN geeft deze maand 5 GB extra cadeau aan de klanten. Eerst moet die 5 GB op zijn, daarna gaat die eigen bundel van de klant lopen, en dan zijn de MB’s weer te delen. 

 

Hallo @Dennis Schreve , MB's delen werkt gewoon hoor, ondanks de 5.000Mb die actief staan.

Ik heb vandaag nog gewoon MB's uitgewisseld tussen mijn vrouw en mij, nadat de 5.000Mb van KPN er al bij waren.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Dennis Schreve, de juiste hoeveelheid data is wel actief en dit is puur een weergave probleem dat men op dit moment aan het oplossen is. 

Ik heb een onbeperkt abonnement en wanneer ik wil delen met partner in huishouden staat er 'uw abonnement is niet geschikt voor het delen van mb's'. Ik heb dus 2 personen (1 kidsabonnement en 1 abonnement partner). Wanneer ik vanuit kidsabonnement met partner wil delen krijg ik melding 'u heeft onvoldoende tegoed..' terwijl kind duidelijk ruim 2000mb over heeft en ik maar 500 MB naar partner wil delen.

 

Admin: samengevoegd met het centrale MB’s delen topic

Ik heb een onbeperkt data-abonnement en doe iedere maand data delen met mijn kinderen via MijnKPN app. Hier kan ik kiezen uit: 5gb, 12,5gb, 20 of 25gb.

Als ik ingelogd ben via MijnKPN website (zoals nu), kan ik slechts veel kleinere aantallen kiezen om te delen. Dat is niet erg handig!! De aantallen die ik via de website kan kiezen zijn: 50 mb, 250 mb, 500 mb, 1000mb, 2000 mb en 50000mb. 

Omdat ik onbeperkt mag delen tot 50gb, wil ik graag de keuze hebben om ook 12,5 gb of 20 gb in één keer te kunnen delen.

Graag een reactie, G.Paulussen

 

Admin: samengevoegd met het MB's delen topic