MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11459 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb zojuist via de aanmeldpagina voor husselvoordelen het nieuwe abonnement aangemeld. Hoe lang duurt het voordat het geactiveerd is?

Top. Dat gaat meestal heel vlug, binnen 24 uur zijn ze actief. Je ontvangt ook een bevestiging per e-mail. 

Reputatie 1

Ik kan sinds kort geen Mb’s meer delen met 1 nummer op het zelfde adres. 
Terwijl deze wel in de app staat als “mijn nummers”. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @BlitsXpress! Vervelend! En dat gaat om het nummer wat ingevuld staat in jouw Forum profiel? Wil je alle mobiele nummers noteren die aan jouw adres gekoppeld moeten staan? Je kunt daar het vakje “Persoonlijke opmerkingen” voor gebruiken!

De KPN compleet voordelen zijn nog steeds niet geactiveerd voor het nieuwe abonnement. Kan een medewerker even kijken waarom het niet lukt? Ik heb de andere telefoonnummers op mijn adres geplaatst op mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @ae1970, welkom. 

Je kan Jouw Hussel voordelen activeren via de activatie pagina. Lukt dat bij jou? 

Reputatie 1

Het is inmiddels opgelost door een medewerker. 
Na het verlengen van mijn abonnement was er 1 nummer niet goed toegevoegd. 
Dit is nu weer verholpen. 

Dit heb ik gisteren gedaan op advies van een andere moderator, alleen het is nog steeds niet geactiveerd.

Reputatie 7

Dan lijkt er bij jou iets anders aan de hand te zijn @ae1970. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen (met aanvullend de laatste 3 cijfers van de IBAN bij "Persoonlijke opmerkingen”) en hieronder een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we met je meekijken.

Ik heb mijn profiel volledig ingevuld.

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @ae1970, ik zie op dat adres 3 06-nummers staan en bij het huishouden om MB's te delen staan er 2 aangemeld. Het nummer dat eindigt op 78 is nog niet aangemeld daarbij, ik heb deze nu voor je toegevoegd. Als het toevoegen daarvan op deze manier ook niet lukt horen we het graag, dan kijken we verder met je mee.

Hoi,

het lukt me niet om MB’s te delen met mijn huisgenoot. Ik krijg het niet voor elkaar om zijn nummer toe te voegen… Hoe doe ik dit?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Het nummer dat eindigt op 78 is het nieuwe sim only abonnement. Het is een dag sinds u dit nummer heeft toegevoegd, echter heb ik nog geen KPN compleet voordelen voor dit nummer, zoals MB’s delen. Ik hoor van u hoe we dit kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik zag dat hij nog niet goed verwerkt is @ae1970, nog even een poging gewaagd en ik zie hem inmiddels goed gekoppeld staan. Mb's delen zou nu dus moeten lukken! :smiley:

 

De KPN compleet voordelen zijn zojuist toegevoegd voor het nieuwe nummer. Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.

Is het al mogelijk om mb’s te delen met abonnement wat overgezet is van Telfort naar KPN? Ik vind het een slechte zaak als dat nog steeds niet kan. We hebben alle abonnementen bij KPN maar krijgen niet voor elkaar om mb’s te delen.😖

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Hoi,

het lukt me niet om MB’s te delen met mijn huisgenoot. Ik krijg het niet voor elkaar om zijn nummer toe te voegen… Hoe doe ik dit?

 

 

@Rosatv, waar loop je tegenaan? Heb je je aangemeld voor de voordelen?

 

Is het al mogelijk om mb’s te delen met abonnement wat overgezet is van Telfort naar KPN? Ik vind het een slechte zaak als dat nog steeds niet kan. We hebben alle abonnementen bij KPN maar krijgen niet voor elkaar om mb’s te delen.

 

@Jajan Zolang het nog een Telfort abonnement is. Dus valt onder de Telfort voorwaarden kun je geen MB's delen. Wil je dat wel, dan kan je verlengen naar een KPN Hussel abonnement. 

Ik heb geen idee hoe dat moet, een hussel abonnement. Gaat dan het huidige bedrag van de nu geldende abonnementen ook omhoog? Ik heb er wel naar gekeken , maar begrijp het niet. We hebben 2 mobile abonnementen en een start abonnement voor internet.

Reputatie 7
Badge +20

@Jajan deze abonnementen zitten inderdaad wat anders in elkaar, dat maakt het wat lastig vergelijken. Je kunt hierover ook met ons bellen (op 0800-0402) chatten (op www.kpn.com/service) of langs een KPN Winkel. Onze collega's daar kunnen de abonnementen dan even naast elkaar houden!

In grote lijnen is het verschil dat je met een KPN Abonnement geen MB's meeneemt naar de volgende maand, je krijgt elke maand nieuwe maar je kunt in plaats daarvoor wél MB's met elkaar delen. En de bundels zijn natuurlijk allemaal net anders.

Ik wil graag MB's delen met iemand anders. Ik krijg alleen het bijbehorende telefoonnummer niet te zien bij de optie ‘delen met ontvanger'.

Hoe kan ik hier het juiste nummer toevoegen zodat ik MB's kan delen met de juiste persoon/ontvanger?

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Elvira123, ik heb je reactie verplaatst naar dit algemene topic over het delen van MB's. Je leest in het startbericht alles over MB's delen en hoe je mobiele nummers kunt aanmelden als je het (juiste) nummer niet ziet staan. Laat het gerust hier weten als je vragen hebt.

Hi @Elvira123, ik heb je reactie verplaatst naar dit algemene topic over het delen van MB's. Je leest in het startbericht alles over MB's delen en hoe je mobiele nummers kunt aanmelden als je het (juiste) nummer niet ziet staan. Laat het gerust hier weten als je vragen hebt.

Dankjewel Alexandra. Maar helaas heb ik de link die je deelt al meerdere keren geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Ik krijg dus nog steeds niet het juiste nummer te zien waarmee ik MB´s wil delen.
Oftewel, HELLUPPP!
 

Reputatie 7
Badge +16

Jammer dat het niet lukt, @Elvira123 we kijken dan graag met je mee! Heb je het startbericht van het topic ook doorgelezen :point_down_tone4:

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

Wil je dit alsnog even doen, zodat wij jouw klantgegevens erbij kunnen pakken? Alvast bedankt!

Jammer dat het niet lukt, @Elvira123 we kijken dan graag met je mee! Heb je het startbericht van het topic ook doorgelezen :point_down_tone4:

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

Wil je dit alsnog even doen, zodat wij jouw klantgegevens erbij kunnen pakken? Alvast bedankt!

Hoi hoi,
Bovenstaande heb ik zojuist gedaan. Hopelijk kunnen jullie mij nu weer verder helpen.
Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel:blush:, Is geregeld @Elvira123. Het betreffende nummer ontvangt een sms ter bevestiging. Zodra die ontvangen is kunnen jullie onderling MB's delen.

 

Hoi,

 

Afgelopen week gebeld, een en ander zou worden opgelost. Tot op heden GEEN succes, MB's delen met m'n vrouw lukt NIET.

 

gr.

FM51

 

*Admin* topic samengevoegd met bestaand topic.