Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 65011 keer bekeken
E-Sim bij KPN

Toon eerste bericht

981 reacties

Reputatie 1
Badge

Oh pardon. Ik kan ook niet meer gewoon bellen.

Dat wordt leuk morgen. Dit is mijn telefoon waarmee ik bel met mijn collega’s van één van de Nederlandse Ministeries. Dus being cut off is echt geen optie nu.

Reputatie 1
Badge

Helemaal gelukt!

Top KPN!

Reputatie 1
Badge

Nou. Klantenservice stuurt een nieuwe simkaart (fysiek) die morgen einde dag komt, omdat MijnKPN na een gefaalde e-sim transfer, de kaart inderdaad onherstelbaar onklaar maakt (ook als je simkaartnummers e.d. bij de hand hebt is dit niet meer te redden). 

 

Resultaat: ik ben morgen een hele dag niet bereikbaar. Onacceptabel slecht dit. Ik hou mijn fysieke kaart wel. Wat kost het om een abonnement af te kopen? Ik ben er nu wel klaar mee. KPN is het oude KPN. Log, buggy, traag.

Als ik de e-sim activeer, verliest dan de bestaande fysieke sim-kaart zijn functionaliteit? Dus stel dat ik mijn oude iPhone 8 wil gebruiken,kan ik de sim-kaart hierin ook dan niet meer gebruiken?

excuseer, heb het antwoord al gevonden, de fysieke sim-kaart wordt onbruikbaar, dus ik laat de e-sim nog maar even aan mij voorbij gaan...

Reputatie 1
Badge

Als ik de e-sim activeer, verliest dan de bestaande fysieke sim-kaart zijn functionaliteit? Dus stel dat ik mijn oude iPhone 8 wil gebruiken,kan ik de sim-kaart hierin ook dan niet meer gebruiken?

excuseer, heb het antwoord al gevonden, de fysieke sim-kaart wordt onbruikbaar, dus ik laat de e-sim nog maar even aan mij voorbij gaan...

 

Yes. Je fysieke simkaart wordt hardhandig de nek omgedraaid. U bent bij deze gewaarschuwd.

Hij werkt , zakelijk en privé op 1 toestel 

 

ben wel gelijk 5g kwijt, dat had ik vast kunnen weten maar had ik niet voorzien.. (iPhone 12)

Omdat KPN sim 2 wordt. Je moet effe wisselen. E-sim is sim 2 en je kaartje is sim1. das standaard, effe omwisselen

eSIM optie heb ik nog niet, ook niet na update vandaag van KPN app.

Gezien alle problemen hier is het misschien beter te wachten met activeren of überhaupt niet op de eSIM over te gaan bij één SIM-kaart en één nummer op een iPhone.

Wat jullie??

Procedure doorlopen, Esim kwam niet online. Fysieke simkaart is uit de lucht gehaald. 

Momenteel niet meer bereikbaar. Dacht ik verwijder alle instellingen en begin opnieuw. Echter door dat mijn fysieke simkaart offline is gezet ontvang ik niet meer de activatie SMS :-S

Wat te doen?

#help!

Reputatie 1

Nou mijn fysieke Sim doet het nog. Echter wel net 30 min mijn telefoon niet kunnen gebruiken omdat ineens de telefoon in het activeringsslot zou schieten. Ook al log ik in met mijn Apple ID dan begint het weer opnieuw. 
 

ik moet wachten tot de telefoon de esim die niet werkt zelf uit zet en dan werkt de telefoon weer...

Reputatie 7
Badge +30

@ItsMadison ik zie dat je je profiel ingevuld hebt, top! Ik ga dit meteen doorgeven aan de betreffende collega's.

 

Thanks voor je reactie, duidelijk! Misschien toch maar whatsapp business gebruiken dan😃

@ KPN komt dit in de toekomst nog wel? Nu zit ik ook met mijn zakelijke en privé iCloud.

Ga ik ook uitzoeken!

Procedure doorlopen, Esim kwam niet online. Fysieke simkaart is uit de lucht gehaald. 

Momenteel niet meer bereikbaar. 

Wat te doen?

#help!

Veel, veel, veel issues en problemen met activeren.

Druk bij KPN en de KPN servers? Of een ‘bug’ in het activeringsproces?
@KPN, Wanneer is dit alles opgelost?!

Reputatie 7
Badge +8

Hier net zonder problemen alles kunnen doorlopen in een keer zonder problemen liep binnen 2 min door met alles.

Bij het activeren van de esim krijg je op een gegeven moment twee opties: iets van alleen esim en iets van esim + tweede kaart. (Weet niet meer precies wat er stond).
Als je nu geen tweede nummer hebt en dus kiest voor de eerste optie, kun je dan later nog switchen naar de andere optie als je een tweede simkaart erin doet? Of gaat dat automatisch?

Reputatie 7
Badge +8

Bij het activeren van de esim krijg je op een gegeven moment twee opties: iets van alleen esim en iets van esim + tweede kaart. (Weet niet meer precies wat er stond).
Als je nu geen tweede nummer hebt en dus kiest voor de eerste optie, kun je dan later nog switchen naar de andere optie als je een tweede simkaart erin doet? Of gaat dat automatisch?

Gaat automatisch dan komt er optie bij net getest met Losse simkaart erbij 

Reputatie 1

Ik meen mij te herinneren dat het was uitgesteld omdat KPN de kinderziektes eruit wou hebben voor we live gingen. 
 

nou volgens mij is er toch wat mis gegaan het zit vol ziektes. 

Reputatie 7
Badge +16

Supertof dat de esim er eindelijk is! :) 

 

Ik blijf lekker bij het oude gezien ik gebruik maak van een DUO-sim :) 

Nou het loont in sommige gevallen om niet een van de eersten te zijn. Als ik sommige reacties lees wacht ik nog maar even met het activeren van de E-Sim 🤪

Ik heb eSIM geactiveerd via KPN app op mijn iPhone 12. Het lijkt erop dat de eSIM geïnstalleerd is. Ik kan op mijn scherm met icoontje met signaal sterkte zien dat er nu twee lijnen actief zijn. 
Echter wanneer ik kijk naar KPN netwerk dan zie ik “no services”.

Ik verblijf momenteel in buitenland en heb ook vanuit buitenland geactiveerd. Is het feit dat ik nu in buitenland (Singapore) zit dat mijn eSIM “No service” aangeeft? Moet ik nog iets doen om het geactiveeerd te krijgen?

dank

Alexander 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

 

Reputatie 3
Badge +1

@ItsMadison ik zie dat je je profiel ingevuld hebt, top! Ik ga dit meteen doorgeven aan de betreffende collega

 

Kan ik dezelfde service verwachten?

Reputatie 7
Badge +30

@ItsMadison ik zie dat je je profiel ingevuld hebt, top! Ik ga dit meteen doorgeven aan de betreffende collega

 

Kan ik dezelfde service verwachten?

Natuurlijk, sorry. Ik heb jouw gegevens en die van @MoJo-3661 ook direct meegenomen.

 

@Mbass enorm rot dit.. Ik wacht de terugkoppeling van de collega betreffende de andere drie nummers even af. Dan laat ik hier natuurlijk weten wat we gaan/kunnen doen.

@ItsMadison ik zie dat je je profiel ingevuld hebt, top! Ik ga dit meteen doorgeven aan de betreffende collega

 

Kan ik dezelfde service verwachten?

Natuurlijk, sorry. Ik heb jouw gegevens en die van @MoJo-3661 ook direct meegenomen.

 

@Mbass enorm rot dit.. Ik wacht de terugkoppeling van de collega betreffende de andere drie nummers even af. Dan laat ik hier natuurlijk weten wat we gaan/kunnen doen.

Graag, ben benieuwd. Krijg ik hier een terugkoppeling over? Zojuist ook geprobeerd mijn oude simkaart weer actief te zetten echter lukte dit helaas niet en krijg dan een foutmelding. 

 

Het ging hier ook vloeiend op 1 stap na, die van bijwerken van contacten of iets dergelijks. Het lijkt me verstandig om de beschrijving ook in het Engels te doen(gebruik alleen engels op apparaten) Sowieso een Engelse optie voor de app voor internationale klanten lijkt me een verstandig idee.

 

Verder top en hopelijk in toekomst optie voor esim met een 2e factor via iets anders dan de sms-code zodat je echt online binnen tellen je abo kunt instellen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb eSIM geactiveerd via KPN app op mijn iPhone 12. Het lijkt erop dat de eSIM geïnstalleerd is. Ik kan op mijn scherm met icoontje met signaal sterkte zien dat er nu twee lijnen actief zijn. 
Echter wanneer ik kijk naar KPN netwerk dan zie ik “no services”.

Ik verblijf momenteel in buitenland en heb ook vanuit buitenland geactiveerd. Is het feit dat ik nu in buitenland (Singapore) zit dat mijn eSIM “No service” aangeeft? Moet ik nog iets doen om het geactiveeerd te krijgen?

dank

Alexander 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

 

@AT70 dit lukt ook in het buitenland. Mits je verbonden bent met Wifi, heb ik begrepen. Wil je je toestel eens uit en weer aan zetten? Mocht het niet werken, vul dan vooral je forumprofiel aan met je 06-nummer en postcode + huisnummer. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee.

 

@Mbass zeker. We zullen je dan hier ‘mentionen’, net als ik nu doe.

@ItsMadison ik zie dat je je profiel ingevuld hebt, top! Ik ga dit meteen doorgeven aan de betreffende collega

 

Kan ik dezelfde service verwachten?

Natuurlijk, sorry. Ik heb jouw gegevens en die van @MoJo-3661 ook direct meegenomen.

 

@Mbass enorm rot dit.. Ik wacht de terugkoppeling van de collega betreffende de andere drie nummers even af. Dan laat ik hier natuurlijk weten wat we gaan/kunnen doen.

Graag, ben benieuwd. Krijg ik hier een terugkoppeling over? Zojuist ook geprobeerd mijn oude simkaart weer actief te zetten echter lukte dit helaas niet en krijg dan een foutmelding. 

 

Precies hetzelfde probleem. Met de klantenservice gebeld. Geven aan dat het esim profiel de status error geeft en niks kunnen betekenen. Dus ook uit de lucht. Erachter gekomen door na foutmelding het eSIM Activatieproces opnieuw te doorlopen en er vervolgens geen activatiecode per sms ontvangen kan worden want: fysieke sim is al gedeactiveerd. Moet ik nu langs de winkel om zsm online te komen middels een fysieke sim uitgifte? Of kan jij of iemand die je mogelijkerwijs aanstuurt van de technische dienst mijn oude simkaart middels het ICCID weer te herstellen?

 

Reputatie 1

Gelukt, simpel. Even geduld hebben en gewoon netjes alle(!) stappen doorlopen. Voila!

Reageer