Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Goedemorgen,

Ook ik heb sinds juli problemen met internetverbinding op m’n IPhone 11.

Graag word ik op de hoogte gehouden van verdere ontwikkelingen!

Reputatie 5
Badge +1

Inmiddels gaat mijn telefoon ook steeds slechter werken op de wifi. 
 

Ik kan vanmiddag mijn nieuwe iPhone 14 ophalen. Die ik liever niet had willen kopen maar ik moet wel, gezien ik veel onderweg ben voor werk.. Gisteren had ik een auto rit van 2,5 uur en zonder navigatie (geen navigatie in de auto) is dat écht onprettig. 
 

Ik zou graag mijn iPhone 11 door willen geven aan een kennis, zij zit bij een andere provider. Kan dit? Of moet ik mijn telefoon houden ivm eventueel inleveren voor onderzoek of iets anders? 

Reputatie 6
Badge +3

En wederom geen deadline! 

Wat voor een deadline verwacht je dan?

Een redelijke termijn waarbinnen dit probleem opgelost gaat worden.

Een termijn die mijns inziens allang is overschreden.

Absoluut die is allang verstreken.

 

Reputatie 6
Badge +3

Dezelfde reactie kreeg ik bij mobiel.nl. Zij zagen blijkbaar dezelfde informatie en zagen ook dat het op Tweakers staat. Ze konden niets voor me betekenen.

Wat mij overigens opvalt dat ik blijkbaar toch GB verbruik heb, terwijl ik echt buitenshuis niets kan ophalen via internet. Soms staat er 4G maar als ik dan via internet verder wil, springt het direct op E en staat er dat er geen internet verbinding is. Zijn er meer mensen met dezelfde constatering dat GB verbruik wel op het overzicht staat op MijnKPN? 

Absoluut!

Schreef ik gisteren nog over.

Kreeg eergisteren een melding dat ik al op de helft van mijn verbruik zit terwijl ik dat meestal pas zie in de laatste week van de maand.

Nu dus al en ik kan bijna niks op 4G dus doe het meeste op de WiFi 

Reputatie 5
Badge +2

 Als je bereikbaar wil zijn moet je dat zelf regelen met een oud of nieuw toestel of overstappen.

 

of je SIM overzetten naar een eSIM (via de KPN App) en een prepaid SIM bij een andere provider kopen. Als je dan je KPN-nummer laat doorsturen naar het prepaid nummer ben je in ieder geval bereikbaar.

 

Reputatie 4
Badge +2

 Als je bereikbaar wil zijn moet je dat zelf regelen met een oud of nieuw toestel of overstappen.

 

of je SIM overzetten naar een eSIM (via de KPN App) en een prepaid SIM bij een andere provider kopen. Als je dan je KPN-nummer laat doorsturen naar het prepaid nummer ben je in ieder geval bereikbaar.

 

Wie gaat dat betalen dan ?

Reputatie 4
Badge +1

 Als je bereikbaar wil zijn moet je dat zelf regelen met een oud of nieuw toestel of overstappen.

 

of je SIM overzetten naar een eSIM (via de KPN App) en een prepaid SIM bij een andere provider kopen. Als je dan je KPN-nummer laat doorsturen naar het prepaid nummer ben je in ieder geval bereikbaar.

 

Ik heb voorlopig mijn fysieke sim in mijn oude toestel om bereikbaar te zijn.

Misschien zou ik wel een prepaid sim van andere provider kunnen proberen om te zien of die wel verbinding heeft in de 11.  

Reputatie 7
Badge +16

@grav176, @Karelme en @MylouHamers jullie gegevens staan genoteerd.

@mlatu wil jij jouw gegevens nog toevoegen aan jouw forum profiel en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

Ik ben er weer… na een week lang geblokt te zijn geweest voor dit forum 🙃 omdat de relevante vragen die ik stelde blijkbaar te lastig of vervelend waren en mijn commentaren op forum-hobbyisten, welke zelf geen problemen hebben (omdat ze niet eens een IPhone 11 bezitten) en hun genoegdoening halen uit het op een irritante manier mijn vragen te beantwoorden of te voorzien van onzinnig commentaar, de vragen welke ik expliciet aan KPN stelde.

Daarom nog maar eens opnieuw proberen in de hoop op een zinnig antwoord van KPN?

Ik heb een zakelijk abbo in een privé IPhone 11, welke ik heb gekocht bij KPN, inmiddels van KPN naar KPN naar Apple naar KPN gestuurd en bij al die partijen aangegeven dat 4G niet naar behoren werkt en dit toestel erg heet wordt, de batterij capaciteit in 2 maanden van 88% naar 82% is gezakt en inmiddels een andere telefoon heb moeten kopen om bereikbaar te zijn.

Hoe gaat KPN deze door mij gemaakt kosten compenseren en wanneer?

Reputatie 7
Badge +10

 

Welkom terug….!

Reputatie 3
Badge

KPN heeft mijn strijd gewonnen… besloten abonnement af te kopen. De maanden die ze zouden vergoeden worden dus nu toch door mij afbetaald. Stel bloedzuigers, voor mij nooit meer KPN.

Hoe lang moest je nog en wat kost het?

Neem aan dat de compensatie dan ook nog wordt uitgekeerd?

Tot eind januari. Nu sluit ik over op T-Mobile op de 15e van oktober. In mijn vakantie…

Ohja, ik moest de volle mep betalen, zonder compensatie of iets.

Reputatie 7
Badge +15

@Waijenberg Welkom terug. 

De reden voor je tijdelijke ban is je uitgelegd.

Ook is je meerdere malen aangegeven dat je je in jouw geval moet melden bij de zakelijke kant van KPN. Ik zou je dan ook willen adviseren daar een topic aan te maken. 

Voor ons is het nog niet volledig duidelijk hoe de compensatie er uit gaat zien. Hoe de compensatie er bij een zakelijk abonnement uit gaat zien heb ik helemaal geen zicht op. 

@grav176@Karelme en @MylouHamers jullie gegevens staan genoteerd.

@mlatu wil jij jouw gegevens nog toevoegen aan jouw forum profiel en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

Top gedaan!

Reputatie 5
Badge +2

 Als je bereikbaar wil zijn moet je dat zelf regelen met een oud of nieuw toestel of overstappen.

 

of je SIM overzetten naar een eSIM (via de KPN App) en een prepaid SIM bij een andere provider kopen. Als je dan je KPN-nummer laat doorsturen naar het prepaid nummer ben je in ieder geval bereikbaar.

 

Wie gaat dat betalen dan ?

Ik ben van plan alle kosten die ik extra moet maken om fatsoenlijk bereikbaar te zijn te verhalen op KPN.

Reputatie 4
Badge +1

@Sanne_M hoeveel mensen staan er inmiddels al op die lijst? 

@Shyrin_ @Rutger_ misschien kan 1 van jullie hier antwoord op geven? Ben ik wel benieuwd naar. 

Reputatie 7

Ik ben van plan alle kosten die ik extra moet maken om fatsoenlijk bereikbaar te zijn te verhalen op KPN.

Als dat meer kosten zijn dan jouw abonnementskosten dan zal je daarvoor wel naar de rechter moeten stappen immers het zijn de abonnementskosten die vergoed zullen worden en niet de toestelbijdrage voor jouw iPhone 11 danwel de kosten voor een op eigen initiatief aangeschafte vervangende telefoon.

Reputatie 7

@Sanne_M hoeveel mensen staan er inmiddels al op die lijst? 

@Shyrin_ @Rutger_ misschien kan 1 van jullie hier antwoord op geven? Ben ik wel benieuwd naar. 

Dat antwoord zal je uiteraard niet gaan krijgen. Het gaat mijns inziens ook niet om hoeveel abonnees op die lijst staan maar om hoeveel abonnees dit probleem ervaren en dat ligt vast en zeker een stuk hoger. Persoonlijk vind ik het ook niet zo interessant. Interessant is volgens mij de oplossing van het probleem.

Reputatie 4
Badge +1

@Sanne_M hoeveel mensen staan er inmiddels al op die lijst? 

@Shyrin_ @Rutger_ misschien kan 1 van jullie hier antwoord op geven? Ben ik wel benieuwd naar. 

Dat antwoord zal je uiteraard niet gaan krijgen. Het gaat mijns inziens ook niet om hoeveel abonnees op die lijst staan maar om hoeveel abonnees dit problerm ervaren en dat ligt vast en zeker een stuk hoger. Persoonlijk vind ik het ook niet zo interessant. Interessant is volgens mij de oplossing van het probleem.

Dit is dus precies waarmee je mensen op hun zenuwen werkt. Er wordt iets aan bepaalde mensen gevraagd en jij geeft daar antwoord op. Een antwoord waar je ook nog eens niets mee kunt. En natuurlijk mag je jouw persoonlijke mening geven, maar daar werd niet naar gevraagd en hebben we in dit geval ook helemaal niks aan. Neem aan dat je dat begrijpt. 

Net een weekje Frankrijk geweest. Overal bereik met mijn iPhone 11 I’m kpn nu net de grens over en weer het probleem waar ik al sinds eind juli mee kamp. Vreemd dat kpn aangeeft dat het aan Apple ligt. Ik kan met dezelfde iPhone en Sim alles probleemloos doen in het buitenland?

Reputatie 6
Badge +2

@Waijenberg Welkom terug. 

De reden voor je tijdelijke ban is je uitgelegd.

Ook is je meerdere malen aangegeven dat je je in jouw geval moet melden bij de zakelijke kant van KPN. Ik zou je dan ook willen adviseren daar een topic aan te maken. 

Voor ons is het nog niet volledig duidelijk hoe de compensatie er uit gaat zien. Hoe de compensatie er bij een zakelijk abonnement uit gaat zien heb ik helemaal geen zicht op. 

Zeg KPN, lezen jullie wel, want wordt wederom van kastje naar de muur gestuurd en alweer van KPN naar KPN, klantvriendelijker moet het niet worden, misschien moeten jullie het in dit drama zelf eens intern gaan oppakken 😓

wjb is ook weer goed bezig, vergeet ‘m niet te liken👍🏻

 

Ik heb gisteren een senior adviser van Apple gesproken via de support afdeling over dit probleem. Daarbij mijn telefoon beschikbaar gesteld, zodat ze via de logbestanden kunnen kijken wat er nu precies gebeurt waardoor de 4g verbinding niet werkt.

Hier kan je op het forum je probleem melden.

https://discussions.apple.com/thread/254167327
 

des te meer reakties, des te harder er natuurlijk gewerkt wordt aan een oplossing !

Want dit duurt natuurlijk al veel te lang.

Reputatie 6
Badge +2

@Sanne_M hoeveel mensen staan er inmiddels al op die lijst? 

@Shyrin_ @Rutger_ misschien kan 1 van jullie hier antwoord op geven? Ben ik wel benieuwd naar. 

Dat antwoord zal je uiteraard niet gaan krijgen. Het gaat mijns inziens ook niet om hoeveel abonnees op die lijst staan maar om hoeveel abonnees dit problerm ervaren en dat ligt vast en zeker een stuk hoger. Persoonlijk vind ik het ook niet zo interessant. Interessant is volgens mij de oplossing van het probleem.

Dit is dus precies waarmee je mensen op hun zenuwen werkt. Er wordt iets aan bepaalde mensen gevraagd en jij geeft daar antwoord op. Een antwoord waar je ook nog eens niets mee kunt. En natuurlijk mag je jouw persoonlijke mening geven, maar daar werd niet naar gevraagd en hebben we in dit geval ook helemaal niks aan. Neem aan dat je dat begrijpt. 

Dat bedoel ik, maar blijkbaar staat over @ niets in de forum regels.

 

Admin: Bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7

Er wordt iets aan bepaalde mensen gevraagd en jij geeft daar antwoord op. 

Met alle respect, maar dat is nu eenmaal hoe een forum werkt.

Bron

Reputatie 7

Zeg KPN, lezen jullie wel, want wordt wederom van kastje naar de muur gestuurd en alweer van KPN naar KPN, klantvriendelijker moet het niet worden, misschien moeten jullie het in dit drama zelf eens intern gaan oppakken 😓

Hoe vaak is je nu verteld dat je je, hoe vervelend ook, moet wenden tot KPN zakelijk.

Ja, ik snap dat je als privé persoon die telefoon aangeschaft hebt, maar er is helemaal niets mis met die telefoon ... tenminste, dat is in ieder geval nog niet vastgesteld.

En als het teruglopen van de capaciteit van de accu daadwerkelijk door dit probleem veroorzaakt zou worden dan nog moet je je wenden tot KPN zakelijk want ook dan zijn zij het die hier een eventuele compensatie aan zullen moeten koppelen.

 

Ik snap dat dit opnieuw een bericht is dat je zeer waarschijnlijk niet wilt horen, maar het is wel de (bittere) werkelijkheid.

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN, lezen jullie wel, want wordt wederom van kastje naar de muur gestuurd en alweer van KPN naar KPN, klantvriendelijker moet het niet worden, misschien moeten jullie het in dit drama zelf eens intern gaan oppakken 😓

Hoe vaak is je nu verteld dat je je, hoe vervelend ook, moet wenden tot KPN zakelijk.

Ja, ik snap dat je als privé persoon die telefoon aangeschaft hebt, maar er is helemaal niets mis met die telefoon ... tenminste, dat is in ieder geval nog niet vastgesteld.

En als het teruglopen van de capaciteit van de accu daadwerkelijk door dit probleem veroorzaakt zou worden dan nog moet je je wenden tot KPN zakelijk want ook dan zijn zij het die hier een eventuele compensatie aan zullen moeten koppelen.

 

Ik snap dat dit opnieuw een bericht is dat je zeer waarschijnlijk niet wilt horen, maar het is wel de (bittere) werkelijkheid.

De vraag is aan KPN geadresseerd, jouw mening is niet relevant, ik zal me beheersen (lastig) anders heb ik de sensuurcomissie weer op mijn nek @kpn de vraag staat voor jullie nog open!