Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2
Badge

@Vikash gegevens ingevuld!

Reputatie 3

@Vikash 

ook ik heb mn gegevens aangepast.

 

zojuist kpn telefonisch gesproken. Voor de zesde keer. De eerste twee keer van alles lopen veranderen in mijn telefoon. Niets werkte.

 

ik begreep telefonisch dat dit vanaf 15-08 een “officieel” probleem is terwijl ik hier duidelijk lees dat het een langer probleem is. Wat bij mij ook het geval is.

kan kpn niet een toestel wissel doen? Ik zit letterlijk een maand vanaf m’n nieuwe toestel…..

 

groet

 

robert van de ven

Reputatie 3

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

gedaan dus

Ik heb hetzelfde probleem als velen hier. Maak er maar een melding van om in beeld te krijgen hoeveel klanten van KPN er met dit probleem zitten.. al bijna 1 maand.

sinds 29/7 geen of erg slecht mobiel internet; kan af en toe niet eens Whatsappen. Alles geprobeerd van het schoonmaken van mijn simkaart tot het resetten van mijn netwerkinstellingen, niets helpt. Software in orde (getest door Apple op afstand). Simkaart in mijn oude telefoon gedaan, heb dan goed internet.  Uiteindelijk naar Apple store geweest. Mijn telefoon faalt op de mobiele frequentie test en kan niet gemaakt worden. Volgens Apple zien ze dit probleem bij veel Apple iphone11 bezitters sinds het weekend van 29 juli jl. en verwijzen ze me naar de provider KPN omdat het alleen om deze provider gaat waarbij dit gebeurt. Ligt dus niet aan hen…

ondertussen naar KPN gebeld (Telefoonnummer op het internet is trouwens al een dingetje). Probleem konden ze niet achterhalen. Ik zou teruggebeld worden door expert (ticket aangemaakt heet dat), maar na 1 week geduld nog niet terug gebeld. Na 4x bellen en ook nog half uur in de wacht eindelijk contact. Natuurlijk wisten ze allang wat voor probleem ik had maar het hoge woord was eruit…deze meneer vertelde dat dit een bekend probleem is waar nog geen oplossing voor is en dat het komt door update van Apple. KPN kan dit probleem niet veroorzaakt hebben. Zij zijn er mee bezig.

Enige oplossing voor dit moment is om mijn onbeperkt data abonnement om te zetten in abonnement voor alleen bellen en sms’en…

Hoe lang dit nog gaat duren is onbekend omdat KPN er volgens eigen zeggen geen invloed op heeft. Ligt buiten hun macht. Zijn volgens KPN met Apple in gesprek.

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem als velen hier. Maak er maar een melding van om in beeld te krijgen hoeveel klanten van KPN er met dit probleem zitten.. al bijna 1 maand.

sinds 29/7 geen of erg slecht mobiel internet; kan af en toe niet eens Whatsappen. Alles geprobeerd van het schoonmaken van mijn simkaart tot het resetten van mijn netwerkinstellingen, niets helpt. Software in orde (getest door Apple op afstand). Simkaart in mijn oude telefoon gedaan, heb dan goed internet.  Uiteindelijk naar Apple store geweest. Mijn telefoon faalt op de mobiele frequentie test en kan niet gemaakt worden. Volgens Apple zien ze dit probleem bij veel Apple iphone11 bezitters sinds het weekend van 29 juli jl. en verwijzen ze me naar de provider KPN omdat het alleen om deze provider gaat waarbij dit gebeurt. Ligt dus niet aan hen…

ondertussen naar KPN gebeld (Telefoonnummer op het internet is trouwens al een dingetje). Probleem konden ze niet achterhalen. Ik zou teruggebeld worden door expert (ticket aangemaakt heet dat), maar na 1 week geduld nog niet terug gebeld. Na 4x bellen en ook nog half uur in de wacht eindelijk contact. Natuurlijk wisten ze allang wat voor probleem ik had maar het hoge woord was eruit…deze meneer vertelde dat dit een bekend probleem is waar nog geen oplossing voor is en dat het komt door update van Apple. KPN kan dit probleem niet veroorzaakt hebben. Zij zijn er mee bezig.

Enige oplossing voor dit moment is om mijn onbeperkt data abonnement om te zetten in abonnement voor alleen bellen en sms’en…

Hoe lang dit nog gaat duren is onbekend omdat KPN er volgens eigen zeggen geen invloed op heeft. Ligt buiten hun macht. Zijn volgens KPN met Apple in gesprek.

 

 

 

 

Dan heb je al meer informatie gekregen dan wij de laatste dagen!

nieuwe telefoon van Apple dan maar?

Reputatie 5
Badge +1

Zeer interessant 🤔 

KPN weet dit ook allang ga ik vanuit. 


Beste KPN, wat gaan we doen?

Reputatie 2

@Vikash gedaan, maar einde van de week is het 5 weken geleden… ik ga anders weer naar KPN toe en ga niet weg zonder nieuwe telefoon… sta net ergens kan niet eens geld overmaken met internetbankieren  omdat ik weer een E melding heb…. Dit kan echt niet!!!! Ben zo ontzettend boos!

Reputatie 3

@Vikash kun je wellicht een update vanuit KPN geven?

 

ik begreep net van de klantenservice dat iom meerdere partijen inmiddels een goed vermoeden is waar het probleem zich ongeveer bevindt. Er zouden inmiddels ook toestellen (ter test) van klanten zijn omgewisseld om dit te valideren (terugkoppeling daarvan was nog niet bekend).

 

Om nog even wat aantallen te noemen, de mw aan de telefoon gaf verder aan dat er inmiddels al zo’n 270 klanten telefonisch contact hadden opgenomen (en zijn geregistreerd met dit probleem) en ook via het forum al enkele tientallen. Natuurlijk mis je dan nog alle klanten die voor vorige week woensdag belden en werden afgewimpeld met een nieuwe SIM en/of telefoonreset en alle klanten die er geen ‘acht’ op slaan. 
 

Verder vroeg ik of ik toegevoegd kon worden aan de SMS update lijst. De mw aan de telefoon kon dat niet direct volgens mij, maar noteerde voor de zekerheid wel even mijn nummer mocht die mogelijkheid zich nog voordoen. Vind het prima om hier te lezen, maar zou ook liever gewoon stapsgewijs ge-update worden door KPN ipv door alles hier te lezen. 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN, is het een idee dat jullie de (blijkbaar) defecte toestellen omruilen voor een werkend toestel? Bij voorkeur met spoed… 

Blijkbaar met spoed niet mogelijk of werkt de KPN niet in het weekend… maar dan mogen we toch minimaal vandaag een reactie met een termijn verwachten neem ik aan? 

Dit was maandag en inmiddels is het woensdag, ik kan dit natuurlijk blijven herhalen en KPN blijft hierop dan niet reageren?

Zeg KPN, wat is het probleem om ons probleem nu of in de afgelopen weken direct op te lossen? Teveel haperende iPhone 11 toestellen dus alles vervangen is te duur tov weglopende klanten?
Dus gewoon blijven doormodderen en klachten blijven negeren…

Reputatie 5
Badge +1

Mijn geduld is ook echt op. Morgen gaan we de 6e week in!!!! Ik wil mijn energie hier eigenlijk helemaal niet aan verspillen en ik ben inmiddels ook ontzettend boos!!


De “kleine” club wordt hier trouwens groter en groter..

Het is toch niet geloven, ik ben zo teleurgesteld in KPN.. zo frustrerend dat er geen (tijdelijke) oplossing wordt geboden.

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

Gedaan

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

 

 

Gedaan

@Vikash done

Reputatie 5
Badge +1

Maar apple zegt dat het probleem niet bij hun vandaan komt 🤯 

 

Ik begin gillend gek te worden eerlijk gezegd. 
 

Voor werk zit ik veel op de weg, met en zonder paarden. Maar ik voel me echt een beetje onveilig zo zonder telefoon.. Tegenwoordig stopt ook niemand meer om je te helpen mocht er een keer wat zijn.

Mijn vriendin (iphone 11) heeft dit probleem ook. (ik - ook iphone 11 - niet).

Wat is de status?

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

Gedaan

Gedaan

Inmiddels heb ik nu een soort klachtenformulier kunnen invullen. In de reactie staat dat er binnen 5 dagen telefonisch contact met me wordt opgenomen.

Ben benieuwd! 
Overigens blijf ik het erg vreemd vinden dat je alleen via het forum wat informatie kunt vinden. Bellen, langsgaan bij KPN service winkel, niets helpt.

Zoals reeds gemeld heb ik een nieuwe Samsung gekocht, aanschaf is een stuk goedkoper ( 320 euro) dan de iPhone maar ik ben geen enthousiaste Samsung gebruiker, dus zodra mijn iPhone het weer doet, verkoop ik hem weer. Bespottelijk dat je zoiets moet gaan doen. Blijf het erg lastig vinden dat je zelf oplossingen moet bedenken die dan ook erg duur zijn. Heb diverse malen om een leentoestel gevraagd, maar daar doen ze niets aan.

Kunnen we niet een consumentenprogramma gaan inschakelen?

Reputatie 3

@Vikash kun je wellicht een update vanuit KPN geven?

 

ik begreep net van de klantenservice dat iom meerdere partijen inmiddels een goed vermoeden is waar het probleem zich ongeveer bevindt. Er zouden inmiddels ook toestellen (ter test) van klanten zijn omgewisseld om dit te valideren (terugkoppeling daarvan was nog niet bekend).

 

Om nog even wat aantallen te noemen, de mw aan de telefoon gaf verder aan dat er inmiddels al zo’n 270 klanten telefonisch contact hadden opgenomen (en zijn geregistreerd met dit probleem) en ook via het forum al enkele tientallen. Natuurlijk mis je dan nog alle klanten die voor vorige week woensdag belden en werden afgewimpeld met een nieuwe SIM en/of telefoonreset en alle klanten die er geen ‘acht’ op slaan. 
 

Verder vroeg ik of ik toegevoegd kon worden aan de SMS update lijst. De mw aan de telefoon kon dat niet direct volgens mij, maar noteerde voor de zekerheid wel even mijn nummer mocht die mogelijkheid zich nog voordoen. Vind het prima om hier te lezen, maar zou ook liever gewoon stapsgewijs ge-update worden door KPN ipv door alles hier te lezen. 

 

 

Dit is idd ook tegen mij verteld.

 

Wat ik bijzonder apart vind is toch dat KPN is gaan wisselen met toestellen maar dat heel veel mensen in eerste instantie gewoon t bos zijn ingestuurd.

 

Ik heb een uitgebreid abonnement kan ik dit bedrag storneren @Vikash ? Ik kan al meer dan een maand niet gebruik maken van een door jullie aangeboden dienst. 

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik verwacht eigenlijk dat ik voorlopig alleen met WiFi mijn 11 kan gebruiken.

Ga denk ik de simkaart maar in mijn 7 doen, want volgens mijn man is het onzin om een nieuw toestel te kopen. 

Dat dit al zo lang duurt is gewoon ontzettend vervelend 😣 

Ook ik hier die al langere tijd er last van heeft, maar KPN mij naar het forum stuurt en niet meer?

Ja dit had ik dus ook. Ik belde om te vragen hoe het zat maar het enige wat ik doorkreeg was een link naar dit forum. Terwijl hier iedereen met hetzelfde probleem zit en KPN hier ook zelf geen updates verder geeft...

Reputatie 3
Badge

Zojuist weer gebeld met KPN en doorverbonden naar de afdeling Save (?).

Ook daar geen zicht op een oplossing, op welke manier dan ook.

Echter, de dame in kwestie heeft mijn instellingen voor het datanetwerk op afstand veranderd naar ‘iphone11kpn.nl’. Dat lijkt tot nu toe te werken. Misschien juich ik te vroeg maar ik zal het hier morgen laten weten of ik verlost ben van de E en constant op de 4g blijf. Wordt vervolgd.

Reputatie 3
Badge

Ja dit had ik dus ook. Ik belde om te vragen hoe het zat maar het enige wat ik doorkreeg was een link naar dit forum. Terwijl hier iedereen met hetzelfde probleem zit en KPN hier ook zelf geen updates verder geeft...

Dit forum is natuurlijk wel 'the place to be' voor ons (de hulpeloze aaifone 11 slachtoffers). Dus in dat opzicht  logisch dat je wordt doorverwezen naar dit forum. Hier worden de belangrijke ontwikkelingen (als die er ooit nog komen) namelijk als eerste medegedeeld.

Daarnaast kunnen we op dit forum gezellig samen zeuren op KPN en hebben we troost aan elkaar 😛

 

 

Reputatie 1

Ik kreeg net dit sms’je van kpn

 

Beste klant, je wacht al een tijdje op verbetering van je mobiele bereik. We hebben een groep klanten gevraagd hun toestel in te leveren waarmee ze problemen ervaren. Die toestellen gaan we onderzoeken. Met de extra informatie uit dat onderzoek, brengen we het probleem beter in kaart. Zo komen we dichterbij een oplossing. Morgen krijg je weer een sms van ons. Groet, KPN

Reputatie 3

Ik kreeg net dit sms’je van kpn

 

Beste klant, je wacht al een tijdje op verbetering van je mobiele bereik. We hebben een groep klanten gevraagd hun toestel in te leveren waarmee ze problemen ervaren. Die toestellen gaan we onderzoeken. Met de extra informatie uit dat onderzoek, brengen we het probleem beter in kaart. Zo komen we dichterbij een oplossing. Morgen krijg je weer een sms van ons. Groet, KPN

Ik kreeg deze net ook.