Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Vrijdag heb ik 80 km kunnen navigeren op 4G. Helemaal blij. Vandaag viel het signaal weer weg. De iphone was erg heet van het zoeken naar de 4g. 
Na bijna 2 weken geen of slecht internet ben ik er wel klaar mee. Nog even en dan gaat mijn simkaart in mijn oude telefoon. Vanaf Authenticator apps die gekoppeld zijn aan mijn iphone 11 stel ik het nog even uit. 

Reputatie 6
Badge +3

Vrijdag heb ik 80 km kunnen navigeren op 4G. Helemaal blij. Vandaag viel het signaal weer weg. De iphone was erg heet van het zoeken naar de 4g. 
Na bijna 2 weken geen of slecht internet ben ik er wel klaar mee. Nog even en dan gaat mijn simkaart in mijn oude telefoon. Vanaf Authenticator apps die gekoppeld zijn aan mijn iphone 11 stel ik het nog even uit. 

Ik heb dat ook.

gloeiend heet word ie

Reputatie 1

Vrijdag heb ik 80 km kunnen navigeren op 4G. Helemaal blij. Vandaag viel het signaal weer weg. De iphone was erg heet van het zoeken naar de 4g. 
Na bijna 2 weken geen of slecht internet ben ik er wel klaar mee. Nog even en dan gaat mijn simkaart in mijn oude telefoon. Vanaf Authenticator apps die gekoppeld zijn aan mijn iphone 11 stel ik het nog even uit. 

Ik heb dat ook.

gloeiend heet word ie

Ik had exact hetzelfde, de batterij vloog er door het constant schakelen ook doorheen.

Nu toch al een kleine week de vervangende iPhone 11 Pro Max met zelfde iOS en modemfirmware probleemloos draaiend. 
 

Mn 1 jaar oude iPhone 11 helaas wel onbruikbaar in de hoek moeten flikkeren.😒

Hier sinds zaterdag geen mobiel bereik op Iphone 11, IOS 15.6, geen 4g ook niet af en toe.

Alle tips en procedures doorlopen zoals vermeld op KPN site. Netwerk hersteld procedure e.d.

Simkaart getest op ander, oud toestel. Deed het daar wel. 
Toestel gecontroleerd daar is ook niets mis mee. 

KPN alvast bedankt voor een snelle reactie hoe dit op te lossen.

 


 

Ook ik heb een iPhone11 en sinds een paar weken een dramatische 4G verbinding. Eigenlijk heb ik alleen maar Edge als ik buiten ben en het maakt ook niet uit waar, want de verbinding is overal slecht. Mijn toestel en simkaart zijn geschikt, ik heb nog genoeg data en toch werkt het niet. Ik word er inmiddels heel chagrijnig van. 
Op vakantie had ik na het uitzetten van de vliegtuigmodus ineens wel 4G maar had ik na 2 minuten al een boete van 60,50 euro aan mijn broek hangen omdat ik geen buitenEU bundel had. Helemaal klaar met KPN! Als het niet wordt opgelost stap ik over naar een andere provider zodra het kan. 

Reputatie 1

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Reputatie 4
Badge +1

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Dat kunnen ze niet. Althans, dat werd mij gisteravond verteld. Als ze jou iets anders vertellen horen we dat hier graag natuurlijk! 😬

Reputatie 1

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Dat kunnen ze niet. Althans, dat werd mij gisteravond verteld. Als ze jou iets anders vertellen horen we dat hier graag natuurlijk! 😬

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Dat kunnen ze niet. Althans, dat werd mij gisteravond verteld. Als ze jou iets anders vertellen horen we dat hier graag natuurlijk! 😬

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Fijn dat je kosten worden gecrediteerd bij mij worden nog niks gecompenseerd. Het moet het eerst goed zijn dan kunnen ze het in 1 keer netjes afhandelen. Misschien moet ik ook eens bellen

Reputatie 5
Badge +2

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Dat kunnen ze niet. Althans, dat werd mij gisteravond verteld. Als ze jou iets anders vertellen horen we dat hier graag natuurlijk! 😬

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Dan krijg je i.i.g. al meer te horen dan menigeen.

Toch wel fijn dat binnen KPN het probleem bij iedereen bekend is en dat er 1 lijn getrokken wordt… Oh nee, toch niet. 
Op deze manier voelen wij ons niet echt serieus genomen en voelen wij totaal niet dat KPN met man en macht met dit probleem bezig is.

@KPN graag jullie reactie hierop a.u.b.

Reputatie 3

Gisteren was er een overlijden onze familie.

Ik probeer mijn vader te bellen, hij viel steeds weg, uiteindelijk vanaf een bedrijfstelefoon terug gebeld, toen kon ik hem goed horen.

Daarnaast blijft 4G kommer en kwel.

Mijn abonnement loopt tot ergens in december. Toestel destijds via KPN gekocht, nu bijna 2 jaar geleden dus.

Normaal gesproken probeer ik het te relativeren,  ach je kan ook best even zonder mobiel Internet, maar in zo’n situatie als gisteren - een noodgeval - was het toch wel heel storend.

Het heeft nog veel meer impact, even snel kijken of ik genoeg geld op mijn rekening heb, lukt niet of tergend langzaam.

Auto opladen, bij de laadpaal is het soms goedkoper om de app van de laadpaal zelf te gebruiken ipv een laadpas. Denk maar niet dat ik die nu durf te gebruiken, sommige palen laten de kabel pas los als er afgemeld is; ik kan er nu niet meer op vertrouwen dat ik mobiel netwerk heb om af te melden. 

 Ook wel een wake call, hoe afhankelijk ik ben geworden van Internet.

Reputatie 6
Badge +3

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Dat kunnen ze niet. Althans, dat werd mij gisteravond verteld. Als ze jou iets anders vertellen horen we dat hier graag natuurlijk! 😬

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

 

 

Wie heb je daarvoor gebeld?

Reputatie 1

Echt om te huilen dit. Met slecht internet kan ik wel een paar dagen leven maar dat ik telefonisch ook heel slecht bereikbaar ben is wel echt drama.

Straks maar even met KPN bellen (als het lukt 😅) of ze een oplossing kunnen bieden op korte termijn…

Dat kunnen ze niet. Althans, dat werd mij gisteravond verteld. Als ze jou iets anders vertellen horen we dat hier graag natuurlijk! 😬

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

 

 

Wie heb je daarvoor gebeld?

KPN Klantenservice (0800 0402)

Reputatie 7

Hoi allen, 

 

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Fijn dat je kosten worden gecrediteerd bij mij worden nog niks gecompenseerd. Het moet het eerst goed zijn dan kunnen ze het in 1 keer netjes afhandelen. Misschien moet ik ook eens bellen

Je hebt geluk gehad, @Jack91, dat jij een vergoeding hebt gekregen. Bij storingen is het zo dat we in principe geen vergoedingen doen terwijl een storing nog loopt. Als er dingen vergoed worden doen we dit achteraf. Dan is, bijvoorbeeld, ook duidelijk hoe lang een storing heeft geduurd, etc. Ik raad dan ook niet aan om nu allemaal in de telefoon te klimmen. De kans is namelijk bijzonder groot dat je dan het deksel op de neus krijgt.

We begrijpen dat dit een zwaar vervelende situatie is voor iedereen die hier last van heeft. Je hebt uiteindelijk een mobiele telefoon om overal bereikbaar te zijn. Het is uitermate knudde dat dit nu niet goed werkt. Zoals ik gisteren in de update aangaf: we werken hieraan, dit probleem heeft onze volle aandacht. Zodra er updates en/of een oplossing is horen jullie het gelijk. 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi allen, 

 

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Fijn dat je kosten worden gecrediteerd bij mij worden nog niks gecompenseerd. Het moet het eerst goed zijn dan kunnen ze het in 1 keer netjes afhandelen. Misschien moet ik ook eens bellen

Je hebt geluk gehad, @Jack91, dat jij een vergoeding hebt gekregen. Bij storingen is het zo dat we in principe geen vergoedingen doen terwijl een storing nog loopt. Als er dingen vergoed worden doen we dit achteraf. Dan is, bijvoorbeeld, ook duidelijk hoe lang een storing heeft geduurd, etc. Ik raad dan ook niet aan om nu allemaal in de telefoon te klimmen. De kans is namelijk bijzonder groot dat je dan het deksel op de neus krijgt.

We begrijpen dat dit een zwaar vervelende situatie is voor iedereen die hier last van heeft. Je hebt uiteindelijk een mobiele telefoon om overal bereikbaar te zijn. Het is uitermate knudde dat dit nu niet goed werkt. Zoals ik gisteren in de update aangaf: we werken hieraan, dit probleem heeft onze volle aandacht. Zodra er updates en/of een oplossing is horen jullie het gelijk. 

Logisch dat zolang een storing, zoals jij het noemt, nog loopt, dat er achteraf pas wordt vergoed. Wat wel heel vreemd is, dat je van deze storing, niks nada noppes kan terug vinden op de site van KPN of de providers die gebruik maken van het KPN netwerk.

Dit speelt al zeker vanaf 20 juli. Na ruim 2 weken frustratie en alles te hebben geprobeerd, hoorde ik pas van KPN klantenservice dat het niet aan mij lag. Simyo stuurde mij na bijna 5 weken de link van dit forum. Verder houden jullie het stil, terwijl er ongetwijfeld meer gedupeerden moeten zijn, die met hun handen in het haar zitten en misschien niet zo handig zijn met elektronica en/of internet. 

In deze zwaar vervelende situatie, is communicatie vooral erg belangrijk voor jullie klanten, maar dat begrijpen jullie duidelijk niet. Stuur een mail naar je klanten! Of gooi er een persbericht uit!

Ik werk zelf voor een redelijk grote organisatie op een afdeling klantcontact en communicatie, dus ik weet hoe het werkt, maar hoe jullie dit aanpakken, werkt niet!

En zorg voor een tijdelijke oplossing! Dit echt een belachelijke vertoning!

Reputatie 6
Badge +3

Hoi allen, 

 

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Fijn dat je kosten worden gecrediteerd bij mij worden nog niks gecompenseerd. Het moet het eerst goed zijn dan kunnen ze het in 1 keer netjes afhandelen. Misschien moet ik ook eens bellen

Je hebt geluk gehad, @Jack91, dat jij een vergoeding hebt gekregen. Bij storingen is het zo dat we in principe geen vergoedingen doen terwijl een storing nog loopt. Als er dingen vergoed worden doen we dit achteraf. Dan is, bijvoorbeeld, ook duidelijk hoe lang een storing heeft geduurd, etc. Ik raad dan ook niet aan om nu allemaal in de telefoon te klimmen. De kans is namelijk bijzonder groot dat je dan het deksel op de neus krijgt.

We begrijpen dat dit een zwaar vervelende situatie is voor iedereen die hier last van heeft. Je hebt uiteindelijk een mobiele telefoon om overal bereikbaar te zijn. Het is uitermate knudde dat dit nu niet goed werkt. Zoals ik gisteren in de update aangaf: we werken hieraan, dit probleem heeft onze volle aandacht. Zodra er updates en/of een oplossing is horen jullie het gelijk. 

Logisch dat zolang een storing, zoals jij het noemt, nog loopt, dat er achteraf pas wordt vergoed. Wat wel heel vreemd is, dat je van deze storing, niks nada noppes kan terug vinden op de site van KPN of de providers die gebruik maken van het KPN netwerk.

Dit speelt al zeker vanaf 20 juli. Na ruim 2 weken frustratie en alles te hebben geprobeerd, hoorde ik pas van KPN klantenservice dat het niet aan mij lag. Simyo stuurde mij na bijna 5 weken de link van dit forum. Verder houden jullie het stil, terwijl er ongetwijfeld meer gedupeerden moeten zijn, die met hun handen in het haar zitten en misschien niet zo handig zijn met elektronica en/of internet. 

In deze zwaar vervelende situatie, is communicatie vooral erg belangrijk voor jullie klanten, maar dat begrijpen jullie duidelijk niet. Stuur een mail naar je klanten! Of gooi er een persbericht uit!

Ik werk zelf voor een redelijk grote organisatie op een afdeling klantcontact en communicatie, dus ik weet hoe het werkt, maar hoe jullie dit aanpakken, werkt niet!

En zorg voor een tijdelijke oplossing! Dit echt een belachelijke vertoning!

Dat dus!

Reputatie 3
Badge

Hoi allen, 

 

Zojuist gebeld. Ik krijg m’n abonnementskosten gecrediteerd. Meer kunnen ze niet doen op dit moment helaas...

Fijn dat je kosten worden gecrediteerd bij mij worden nog niks gecompenseerd. Het moet het eerst goed zijn dan kunnen ze het in 1 keer netjes afhandelen. Misschien moet ik ook eens bellen

Je hebt geluk gehad, @Jack91, dat jij een vergoeding hebt gekregen. Bij storingen is het zo dat we in principe geen vergoedingen doen terwijl een storing nog loopt. Als er dingen vergoed worden doen we dit achteraf. Dan is, bijvoorbeeld, ook duidelijk hoe lang een storing heeft geduurd, etc. Ik raad dan ook niet aan om nu allemaal in de telefoon te klimmen. De kans is namelijk bijzonder groot dat je dan het deksel op de neus krijgt.

We begrijpen dat dit een zwaar vervelende situatie is voor iedereen die hier last van heeft. Je hebt uiteindelijk een mobiele telefoon om overal bereikbaar te zijn. Het is uitermate knudde dat dit nu niet goed werkt. Zoals ik gisteren in de update aangaf: we werken hieraan, dit probleem heeft onze volle aandacht. Zodra er updates en/of een oplossing is horen jullie het gelijk. 

Logisch dat zolang een storing, zoals jij het noemt, nog loopt, dat er achteraf pas wordt vergoed. Wat wel heel vreemd is, dat je van deze storing, niks nada noppes kan terug vinden op de site van KPN of de providers die gebruik maken van het KPN netwerk.

Dit speelt al zeker vanaf 20 juli. Na ruim 2 weken frustratie en alles te hebben geprobeerd, hoorde ik pas van KPN klantenservice dat het niet aan mij lag. Simyo stuurde mij na bijna 5 weken de link van dit forum. Verder houden jullie het stil, terwijl er ongetwijfeld meer gedupeerden moeten zijn, die met hun handen in het haar zitten en misschien niet zo handig zijn met elektronica en/of internet. 

In deze zwaar vervelende situatie, is communicatie vooral erg belangrijk voor jullie klanten, maar dat begrijpen jullie duidelijk niet. Stuur een mail naar je klanten! Of gooi er een persbericht uit!

Ik werk zelf voor een redelijk grote organisatie op een afdeling klantcontact en communicatie, dus ik weet hoe het werkt, maar hoe jullie dit aanpakken, werkt niet!

En zorg voor een tijdelijke oplossing! Dit echt een belachelijke vertoning!


amen! 

Reputatie 3
Badge

Ben het helemaal eens met @LenaK dat er inmiddels wel iets gecommuncieerd mag worden. Er zijn zeker weten veel mensen met dit probleem die geen flauw idee hebben en dit forum niet weten te vinden. Sommigen zullen denken dat de telefoon stuk is. Daardoor worden onnodig kosten gemaakt.

Ik vraag mij sowieso af om hoeveel gedupeerden het gaat. Toen ik vorige week bij de Apple store was, werd mij verteld dat er al veel meer iPhone 11 eigenaren zich in de winkel hadden gemeld met dezelfde problemen. 

Reputatie 3

Ben het helemaal eens met @LenaK dat er inmiddels wel iets gecommuncieerd mag worden. Er zijn zeker weten veel mensen met dit probleem die geen flauw idee hebben en dit forum niet weten te vinden. Sommigen zullen denken dat de telefoon stuk is. Daardoor worden onnodig kosten gemaakt.

Ik vraag mij sowieso af om hoeveel gedupeerden het gaat. Toen ik vorige week bij de Apple store was, werd mij verteld dat er al veel meer iPhone 11 eigenaren zich in de winkel hadden gemeld met dezelfde problemen. 

Er zijn in Nederland ongeveer 5 miljoen iPhones waarvan 15 procent iPhone 11 zijn. Dus ongeveer 750.000 iPhones 11 zijn er in Nederland in gebruik.

KPN heeft een marktaandeel van 25 procent. Dan zullen er ongeveer 180.000 iPhones 11 bij KPN zitten dus genoeg iPhones waar problemen kunnen optreden.
 

Dus dit is geen klein issue.

Reputatie 7

Er zijn in Nederland ongeveer 5 miljoen iPhones waarvan 15 procent iPhone 11 zijn. Dus ongeveer 750.000 iPhones 11 zijn er in Nederland in gebruik.

Waar haal jij die cijfers vandaan?

Reputatie 3

Er zijn in Nederland ongeveer 5 miljoen iPhones waarvan 15 procent iPhone 11 zijn. Dus ongeveer 750.000 iPhones 11 zijn er in Nederland in gebruik.

Waar haal jij die cijfers vandaan?

https://tweakers.net/nieuws/196404/helft-nederlandse-iphone-gebruikers-heeft-model-van-vier-jaar-of-ouder.html

Reputatie 3
Badge

Hier helaas het zelfde probleem… Haast nergens internetverbinding, geeft meestal E aan ipv 4G. Ook telefonisch zeer slecht bereikbaar, en als ik iemand aan de lijn heb is een van de twee slecht verstaanbaar of de lijn wordt verbroken.

Bij contact met KPN servicedesk gaf de telefoniste aan dat het om een probleem ging bij een KPN abbonement icm Iphone 11 en dat het bij KPN bekend was. Er was geen tegemoetkoming of oplossing mogelijk want de oorzaak was nog niet gevonden.

 

Eindstand: al 2 weken telefoon zo goed als onbruikbaar buiten kantoor, niet bereikbaar voor klanten (heb sales functie) en er is geen oplossing in zicht. Gelukkig kan ik 8 september overstappen naar een andere provider!

 

P.S. er is al een nieuwe simkaart verstuurd en deze geeft het zelfde probleem. 

Tip aan de rest! Ik merk een klein verschil in verbinding als ik geen case om mijn IPhone 11 heb...

Reputatie 3
Badge

Er zijn in Nederland ongeveer 5 miljoen iPhones waarvan 15 procent iPhone 11 zijn. Dus ongeveer 750.000 iPhones 11 zijn er in Nederland in gebruik.

Waar haal jij die cijfers vandaan?

https://tweakers.net/nieuws/196404/helft-nederlandse-iphone-gebruikers-heeft-model-van-vier-jaar-of-ouder.html

Het blijft voor ons natuurlijk gissen hoeveel procent van de iPhones 11 i.c.m. KPN deze problemen ervaren. 

Ik heb een pleurishekel aan social media anders had ik wel ff een oproepje geplaatst op FB of één van de andere platformen.

Reputatie 4
Badge +1

Vrijdag heb ik 80 km kunnen navigeren op 4G. Helemaal blij. Vandaag viel het signaal weer weg. De iphone was erg heet van het zoeken naar de 4g. 
Na bijna 2 weken geen of slecht internet ben ik er wel klaar mee. Nog even en dan gaat mijn simkaart in mijn oude telefoon. Vanaf Authenticator apps die gekoppeld zijn aan mijn iphone 11 stel ik het nog even uit. 

Ik zit inderdaad ook met de authenticator app die nu gekoppeld is aan mijn 11. 

Reputatie 7
Badge +18

@Marjon H en @Charlot32 

Je kan de iPhone 11 toch nog wel via WiFi gebruiken ook al zit er geen simkaart in, dan kan je op die manier je authenticator app gebruiken.

En als je dat ergens anders nodig hebt zet je de hotspot op je andere telefoon aan en verbind de iPhone 11 daarmee.