Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Bij switchen naar 3G vervalt hij direct op E:

 

Reputatie 7

Zeer plausibel dat door het uitfaseren van 3G dit issue vaker ervaren wordt omdat het terugvallen van 4G op Edge tot zeer lage snelheden leidt terwijl er bij het terugvallen op 3G tenminste nog iets aan snelheid gehaald kon worden.

In ieder geval een interessante richting voor verder onderzoek.

Reputatie 6
Badge +3

Ik kwam dit nog tegen op nu.nl


Ik had al eerder zoiets gezien in dit topic (3G uitfaseren). 
Nu vraag ik mij of of 3G niet altijd een (onzichtbaar) vangnet is geweesr als de 4G verbinding wegviel, maar dat die er nu niet meer is (sinds kort). 
En als de 4G nu wegvalt bij dit type iPhone 11 toestellen, zit je dus ineens op E (traag, slechte verbinding). 


Wat bedoel je met ‘dit’ type i phone?

Reputatie 4
Badge +2

En iemand met het probleemtoestel die al ervaring heeft gehad de laatste twee weken op een buitenlands netwerk? Waar 3G misschien nog wel aanwezig is?

Reputatie 1
Badge

En iemand met het probleemtoestel die al ervaring heeft gehad de laatste twee weken op een buitenlands netwerk? Waar 3G misschien nog wel aanwezig is?

Ben vorige week in londen geweest had ik af en toe 3g maar ook met 4g werkt internet slecht

Reputatie 6
Badge +3

Goedemorgen mensen van KPN.

Hoe staat het ervoor?

Reputatie 3
Badge

En iemand met het probleemtoestel die al ervaring heeft gehad de laatste twee weken op een buitenlands netwerk? Waar 3G misschien nog wel aanwezig is?

Goede vraag...mijn vakantie komt er aan, en als ik dan ook mijn iPhone niet kan gebruiken is dat ontzettend waardeloos.

 

Nogmaals navraag gedaan bij Simyo, zij hebben weer wat naar KPN verstuurd, maar krijgen ook maar beperkt antwoord. 

Reputatie 5
Badge +2

Misschien kan iemand reageren op dit bericht.

Zoals ik al eerder aangaf draag jij absoluut niet bij aan dit forum. Het enige wat je doet in tegendraadse pro-KPN reactie plaatsen en daarmee ben je bij iedereen (mij inclusief) zwaar de irritatiegrens aan het opzoeken. ALS JE NIET ZINNIGS TE MELDEN HEBT ZOU IK JE WILLEN VRAGEN OM HIER MEE TE STOPPEN. Bedankt

Reputatie 2

En iemand met het probleemtoestel die al ervaring heeft gehad de laatste twee weken op een buitenlands netwerk? Waar 3G misschien nog wel aanwezig is?

Ben vorige week in londen geweest had ik af en toe 3g maar ook met 4g werkt internet slecht

Afgelopen 3 dagen in Luxemburg geweest. 
Ervaar dezelfde problemen als in NL. 
De E heb ik niet in beeld gezien daar. 
Op 4G was het zeer traag of helemaal geen internet mogelijk. In de ochtend had ik meestal normaal bereik. Heel apart allemaal. 

Reputatie 7

Bron

Reputatie 1

Wij zijn op dit moment in Oostenrijk en ook hier hetzelfde probleem. Al lijkt de 3G of 4g iets meer beschikbaar te zijn dan thuis in Nederland het geval was. Maar nog steeds bijna altijd de E en geen mobiel internet mogelijk buiten de WiFi. Kortom heel vervelend. Hoop dat er gauw een oplossing komt.

Reputatie 5
Badge +2

Wederom een zinloze post. Hou er nu toch eens mee op

 

Reputatie 5
Badge +2

KPN fix your problems!!!!! 

Weet je dan al dat het probleem bij KPN ligt en niet bij Apple?

Die applehaat begint onderhand net zo irritant te worden als het probleem in dit topic.

Welke applehaat?

Ik snap echt niet waarom mensen de optie niet open (willen) houden dat de oorzaak van het probleem ook bij de iPhone gezocht zou kunnen worden.

Het is natuurlijk best frappant dat zelfs na het verwisselen van twee KPN sim kaarten tussen twee verschillende iPhone 11's het probleem op dezelfde iPhone 11 blijft optreden terwijl de andere iPhone met beide sim kaarten geen enkel probleem vertoont.

Zie dit bericht.

wjb stop hier nu gelijk mee. Je begint echt iedereen te irriteren.

Heb in mij iPhone 11 mijn zakelijke Tmobile SIMkaart gedaan en geen enkel probleem. Daarna weer mijn KPN SIMkaart en daar de problemen weer.

ik sluit zeker niet uit dat het een combinatie van factoren kan zijn, maar mijn abonnement loopt bij KPN, dus is KPN verantwoordelijk voor een werkend abonnement/verbinding Indien het een ‘gezamenlijke’ oorzaak (dus KPN en iPhone) is, dan lijkt mij KPN aangewezen partij om met Apple hierover contact te hebben, toch?

Maar goed, feit blijft de vraag om te stoppen om bij iedereen er tegenin te gaan. Bloedirritant en super vervelend. Dank

Reputatie 3
Badge

Zie de eerdere post van @Heksema...als je alleen maar wilt wijzen dat Apple de schuldige is...ga dat ergens anders doen.

Ieders iPhone werkte zonder issues, het is niet ineens dat zomaar iedereens iPhone defect is gegaan. Naar de ervaringen hier, speelt dit alleen bij mensen die een dienst afnemen bij KPN/providers die gebruik maken van het KPN Netwerk.

Reputatie 7

Een aantal constateringen:

  • Een sim kaart van KPN geeft in de éne iPhone 11 problemen terwijl 4G vlekkeloos werkt met die sim kaart in een andere iPhone 11.
  • In het buitenland (niet KPN netwerk) worden dezelfde problemen ervaren.

Als de oorzaak van het probleem in het KPN netwerk of de sim kaart zou zitten, hoe verklaar je dan die constateringen.

Het lijkt er mijns inziens dus echt op dat de oorzaak van het probleem in de (configuratie) van de iPhone gezocht moet worden. Dat KPN hier de regie moet nemen staat natuurlijk buiten kijf, maar ook Apple zal hier in betrokken moeten zijn.

Neem van mij maar aan (of niet) dat de techneuten van KPN en Apple al nauw samenwerken om dit issue getackeld te krijgen.

Dat het zo lang duurt is natuurlijk heel vervelend en dat zou eigenlijk ook niet zo moeten zijn maar het geeft wel aan dat het niet eenvoudig is om de oorzaak te achterhalen.

Reputatie 7
Badge +9

Een aantal constateringen:

  • Een sim kaart van KPN geeft in de éne iPhone 11 problemen terwijl 4G vlekkeloos werkt met die sim kaart in een andere iPhone 11.
  • In het buitenland (niet KPN netwerk) worden dezelfde problemen ervaren.

Als de oorzaak van het probleem in het KPN netwerk of de sim kaart zou zitten, hoe verklaar je dan die constateringen.

Daar durf ik wel stelling tegen te nemen.

 

Stel: Mijn abonnement heeft geen recht op gebruik internet. Dit wordt door de provider in het abonnement en netwerkniveau geregeld. Deze gebruiker mag geen gebruik maken van internet in NL en buitenland. Kwestie van security settings goed inregelen en klaar.

 

Wat nu als dit een mogelijk probleem is bij alle iPhone 11 gebruikers? Dan heeft deze geen internet in Nederland en ook niet in het buitenland…… Ik blijf bij mijn stelling dat er door KPN netwerk/operatorsettings zijn aangepast in (een deel) van het mobiele netwerk waardoor het wisselvallig gedrag ontstaat.

Reputatie 1

Dit probleem speelt inmiddels al een aantal weken bij mij en mijn vriendin (tegelijk iPhone 11 met KPN abonnement gekocht). Het is buitengewoon teleurstellend dat dit nog steeds niet is opgelost. De schuld bij Apple neerleggen getuigt bovendien van wegkijkgedrag. Nieuwe simkaart, e-Sim, resetten; niets werkt. @kpn maak hier alsjeblieft werk van want dit is echt ondermaats.

 

Reputatie 7

Wat nu als dit een mogelijk probleem is bij alle iPhone 11 gebruikers? 

Maar dat is het dus niet en dat is nu juist wat het issue zo diffuus maakt.

Was het maar zo dat alle iPhone 11's hier last van hadden, dan was de zoektocht naar de oorzaak waarschijnlijk een stuk eenvoudiger echter de realiteit is dat de éne iPhone 11 vlekkeloos werkt terwijl de andere problemen geeft, zelfs als daarbij dezelfde sim kaart gebruikt wordt.

Reputatie 3
Badge


Ik heb continu op dezelfde plek gezeten (letterlijk op bed in de caravan) tijdens analyse 4G en E. Daar had ik momenten van goeie verbinding en zo ineens niet meer. Dus het verhaal van “van de ene naar de andere plek” gaat bij mij niet op.

Reputatie 4
Badge

Het is een combinatie. Hoe kan het anders, dat mijn zoon eerst een iPhone X had die perfect werkte en nu sinds kort een iPhone 11 heeft met hetzelfde abonnement en zelfde simkaart en ineens deze problemen ervaart... 

Reputatie 2

Helaas, ook met de nieuwe simkaart van Tmobile en nummeroverdracht geen verbetering.

het leek erop dat het vanmorgen verholpen was maar helaas. Weer terug bij af.

 

Reputatie 3

Kpn aangeschreven via messenger ze kunnen nog steeds niet aangeven wanneer het probleem opgelost raakt. Omdat de simkaart werkt en andere iphone gebruikers geen last er van hebben.

Hoe zit het eigenlijk met de vergoeding vanuit KPN? ik betaal nu namelijk al een week of 3 voor een dienst die niet geleverd kan worden.

Reputatie 7

Helaas, ook met de nieuwe simkaart van Tmobile en nummeroverdracht geen verbetering.

het leek erop dat het vanmorgen verholpen was maar helaas. Weer terug bij af.

Dus jij hebt hetzelfde probleem ook bij T-Mobile?

Heb je dit al aangekaart op het forum van T-Mobile?

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je al een keer het netwerk gereset na de omzetting van KPN naar T-Mobile. 

Reputatie 1

Ik lees met interesse dit forum mee. Met mijn iphone SE (2020) ervaar ik dezelfde klachten. Ze delen dezelfde a13 bionic chip. Overigens heeft mn vrouw een iphone 11 en heeft geen problemen op t kpn netwerk.