Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2

Helaas, ook met de nieuwe simkaart van Tmobile en nummeroverdracht geen verbetering.

het leek erop dat het vanmorgen verholpen was maar helaas. Weer terug bij af.

Dus jij hebt hetzelfde probleem ook bij T-Mobile?

Heb je dit al aangekaart op het forum van T-Mobile?

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je al een keer het netwerk gereset na de omzetting van KPN naar T-Mobile. 

Hi Wjb,

 

ik heb mijn tmobile simkaart vandaag in de telefoon en het werkt wisselend.

Nadat het raar deed heb ik het weer opnieuw opgestart en netwerk gereset en lijkt het nu weer beter te werken. Ik durf alleen niet erg enthousiast te hopen op consistente verbetering. Bij tmobile is dit probleem niet bekend onder zijn Iphone gebruikers. Helaas kom ik dan toch weer uit bij KPN.

Omdat ik nog even afwacht hoe mijn telefoon zich 24 uur gedraagt zal ik morgen een update plaatsen over de ontwikkelingen nu ik een andere sim gebruik ipv die van KPN. Dan plaats ik het opnieuw een update in het forum

Reputatie 6
Badge +3

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

Reputatie 7
Badge +9

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

En dat haalt niets uit, al op bladzijde 1 van dit topic heb ik dit uitgevoerd en naar andere ook aangegeven om te proberen en zowel bij maar maar ook bij andere zonder resultaat 

Reputatie 6
Badge +3

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

Het zou kunnen uitmonden in een update maar dat is nu nog niet te zeggen.

 

bijzonder is wel dat KPN ons dit niet kan melden!!???

Reputatie 7

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

Het zou kunnen uitmonden in een update maar dat is nu nog niet te zeggen.

Wil je zeggen dat Apple wellicht met een update gaat komen om dit probleem te tackelen?

Reputatie 6
Badge +3

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

En dat haalt niets uit, al op bladzijde 1 van dit topic heb ik dit uitgevoerd en naar andere ook aangegeven om te proberen en zowel bij maar maar ook bij andere zonder resultaat 

Daar vroeg ik ook naar of dit had geholpen.

antwoord was eigen nee maar meer om toestel up 2 date te houden/maken.

Reputatie 6
Badge +3

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

Het zou kunnen uitmonden in een update maar dat is nu nog niet te zeggen.

Wil je zeggen dat Apple wellicht met een update gaat komen om dit probleem te tackelen?

Dat werd inderdaad gezegd.

Reputatie 7
Badge +9

@Erik_ Waarom is er eigenlijk nog geen officiële storingsmelding. Is dit kop in het zand steken of weg blijven kijken. Er zullen zat klanten zijn die van alles proberen om hun probleem op te lossen, echter zonder resultaat. Een klein deel van de klanten komt hier terecht maar er zullen ook klanten zijn die op kosten worden gejaagd voor een nieuw toestel of gaan kijken of het gras groener (of roze, of blauw, of oranje, of rood) is bij een andere provider.

 

Ik vind dit een slechte manier van communiceren van een telecom provider

Reputatie 7

Zojuist Apple support op de chat.

probleem is bekend werken met man en macht aan de oplossing.

Is alleen bij kpn klanten een issue.

als tip kreeg ik mee netwerk instellingen te resetten 

Het zou kunnen uitmonden in een update maar dat is nu nog niet te zeggen.

Wil je zeggen dat Apple wellicht met een update gaat komen om dit probleem te tackelen?

Dat werd inderdaad gezegd.

Dan hoop ik dat de mensen die zo hebben geageerd tegen mijn "bijdragen" ook nog eens bij zichzelf te rade zullen gaan.

Maar bovenal hoop ik dat er licht komt aan het einde van de tunnel en dat iedereen binnenkort weer een stabiele 4G verbinding zal hebben.

Reputatie 3

Kpn verwijst ons door na apple en apple verwijst ons door na de provider kpn

inmiddels contact gehad met apple en mijn hardware is gecontroleerd geworden er worden in de hardware geen fouten gevonden ook niet mbt tot mobiele netwerk.

 

Zoals het eruit ziet het probleem ligt dus wel degelijk bij kpn..

Reputatie 4
Badge +2

Nog een tip als workaround:

Mijn zoon heeft zijn oude iPhone 7 weer in gebruik genomen met de simkaart uit zijn iPhone 11. Voor bellen en sms. Werkt probleemloos.
Hij gebruikt daarnaast zijn iPhone 11 met de andere apps via de hotspot van zijn iPhone 7. 

Reputatie 3

 

Reputatie 3
Badge

Voor de leuk ook contact gehad met Apple. Alle diagnostiscs wijzen op up to date hardware, geen issues qua device. Alles wat geupdate kan worden is geupdate.

Ook afgestemd dat het resetten van netwerksettings niet werkt, dat mensen het wisselen van SIM hebben geprobeerd, zonder effect. Zij kunnen niet anders dan concluderen dat het aan KPN zijde moet zitten.

 

Senior advisor heeft me terug gebeld. Enige advies was nog het vervangen van de SIMkaart...maar ook daar geldt dus dat dit door velen hier al geprobeerd is. Ook weer bevestiging dat diagnostics goed is.

Geen probleem dus qua hardware, en het lijkt het erop dat het probleem bij KPN ligt (want het is niet de simkaart bij iedereen hier)...

Reputatie 3

PatH85 

 

precies dit ook allemaal vanuit apple.

lijkt me toch helder dat als het niet aan hardware ligt.. het probleem bij kpn ligt..

 

als nog levert kpn nu niet de geboden dienst!

Reputatie 6
Badge +3

PatH85 

 

precies dit ook allemaal vanuit apple.

lijkt me toch helder dat als het niet aan hardware ligt.. het probleem bij kpn ligt..

 

als nog levert kpn nu niet de geboden dienst!

 

KPN graag een reactie 

Reputatie 4
Badge +1

Nog een tip als workaround:

Mijn zoon heeft zijn oude iPhone 7 weer in gebruik genomen met de simkaart uit zijn iPhone 11. Voor bellen en sms. Werkt probleemloos.
Hij gebruikt daarnaast zijn iPhone 11 met de andere apps via de hotspot van zijn iPhone 7. 

Is op zich een idee, maar ik vind dat teveel gedoe.

Ik wil gewoon dat mijn 11 naar behoren functioneert 😜 

Reputatie 7
Badge +30

15-08-2022

Hallo allen, ik kom weer een update geven. Helaas inhoudelijk nog geen nieuws. Het onderzoek is nog steeds in volle gang. We werken samen met onze leveranciers om de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden. Maar, het is nog steeds niet duidelijk of het probleem wordt veroorzaakt door de toestellen zelf of door het netwerk van KPN. Zodra daarover meer duidelijkheid is, of er verdere updates zijn, horen jullie het gelijk.

 

Reputatie 1

Ook hier problemen met mijn iPhone 11.

Het ziet er naar uit dat de snelheid grotendeels wegvalt. Whatsapp berichten komen wel aan (met de nodige tijd), maar bijv. een foto sturen via Snapchat zit er niet in. 

Nieuwe simkaart van KPN gehad, maar zonder resultaat.

Zojuist even een paar keer een speedtest gedaan met 4G:
- Hoogste aantal Mbps: 90.26
- Laagste aantal Mbps: 25.96 (meestal lag de snelheid rond dit getal)

(Tussen het testen door had ik vaak helemaal geen internet meer)

Edit: laagste nu 7.36 Mbps… zag hem zo terugvallen.



 

Reputatie 3
Badge

Kpn verwijst ons door na apple en apple verwijst ons door na de provider kpn

inmiddels contact gehad met apple en mijn hardware is gecontroleerd geworden er worden in de hardware geen fouten gevonden ook niet mbt tot mobiele netwerk.

 

Zoals het eruit ziet het probleem ligt dus wel degelijk bij kpn..

Ik heb zojuist ook contact gehad met Apple Support. Alles is gecontroleerd en het ligt niet aan Apple. Ik moest dus maar dringend contact opnemen met KPN. Pfffff joh! Ik wordt er echt moedeloos van. 
#kastjenaardemuur
 

Reputatie 3
Badge

Ook hier problemen met mijn iPhone 11.

Het ziet er naar uit dat de snelheid grotendeels wegvalt. Whatsapp berichten komen wel aan (met de nodige tijd), maar bijv. een foto sturen via Snapchat zit er niet in. 

Nieuwe simkaart van KPN gehad, maar zonder resultaat.

Zojuist even een paar keer een speedtest gedaan met 4G:
- Hoogste aantal Mbps: 90.26
- Laagste aantal Mbps: 25.96 (meestal lag de snelheid rond dit getal)

(Tussen het testen door had ik vaak helemaal geen internet meer)

Edit: laagste nu 7.36 Mbps… zag hem zo terugvallen.



 

Welkom bij de club!

We hebben nog geen activiteiten gepland maar wellicht dat we binnenkort een feest organiseren waarbij we onze onbruikbare iPhones 11 tot ontploffing gaan brengen :P

 

Maar ik ben benieuwd: Hoe lang ervaar jij deze problemen al? Misschien is dit wat lastig aan te geven omdat je dit niet direct hebt gemerkt door gebruik van wifi.. 

 

Dat is namelijk ook wel opvallend vind ik. Dat de problemen voor iedereen op een ander moment lijken te zijn begonnen en dit niet direct aan een update te koppelen is. Of mis ik nu iets?

Reputatie 1

Welkom bij de club!

We hebben nog geen activiteiten gepland maar wellicht dat we binnenkort een feest organiseren waarbij we onze onbruikbare iPhones 11 tot ontploffing gaan brengen :P

 

Maar ik ben benieuwd: Hoe lang ervaar jij deze problemen al? Misschien is dit wat lastig aan te geven omdat je dit niet direct hebt gemerkt door gebruik van wifi.. 

 

Dat is namelijk ook wel opvallend vind ik. Dat de problemen voor iedereen op een ander moment lijken te zijn begonnen en dit niet direct aan een update te koppelen is. Of mis ik nu iets?


Hahaha voor een feestje ben ik altijd te porren! 😁

Mijn problemen begonnen in de eerste week van m’n vakantie, ergens tussen 17 en 24 juli. Volgens mij heb ik toen inderdaad ook de update gehad…

Reputatie 3
Badge

Welkom bij de club!

We hebben nog geen activiteiten gepland maar wellicht dat we binnenkort een feest organiseren waarbij we onze onbruikbare iPhones 11 tot ontploffing gaan brengen :P

 

Maar ik ben benieuwd: Hoe lang ervaar jij deze problemen al? Misschien is dit wat lastig aan te geven omdat je dit niet direct hebt gemerkt door gebruik van wifi.. 

 

Dat is namelijk ook wel opvallend vind ik. Dat de problemen voor iedereen op een ander moment lijken te zijn begonnen en dit niet direct aan een update te koppelen is. Of mis ik nu iets?


Hahaha voor een feestje ben ik altijd te porren! 😁

Mijn problemen begonnen in de eerste week van m’n vakantie, ergens tussen 17 en 24 juli. Volgens mij heb ik toen inderdaad ook de update gehad…

Bij mij begonnen de problemen op de dag van (of dag na) de laatste update van Apple.  Dat was in het weekend van 6-7 augustus. Ik weet zeker dat ik daarvoor geen problemen had.

Toch blijkt (als ik mij dat goed herinner) uit berichten in dit topic dat de update niet de oorzaak zou zijn. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben geraakt…

Als de update niet de oorzaak is blijft het natuurlijk heel vreemd dat de problemen bij eenieder op een ander moement zijn begonnen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Welkom bij de club!

We hebben nog geen activiteiten gepland maar wellicht dat we binnenkort een feest organiseren waarbij we onze onbruikbare iPhones 11 tot ontploffing gaan brengen :P

 

Maar ik ben benieuwd: Hoe lang ervaar jij deze problemen al? Misschien is dit wat lastig aan te geven omdat je dit niet direct hebt gemerkt door gebruik van wifi.. 

 

Dat is namelijk ook wel opvallend vind ik. Dat de problemen voor iedereen op een ander moment lijken te zijn begonnen en dit niet direct aan een update te koppelen is. Of mis ik nu iets?


Hahaha voor een feestje ben ik altijd te porren! 😁

Mijn problemen begonnen in de eerste week van m’n vakantie, ergens tussen 17 en 24 juli. Volgens mij heb ik toen inderdaad ook de update gehad…

Bij mij begonnen de problemen op de dag van (of dag na) de laatste update van Apple.  Dat was in het weekend van 6-7 augustus. Ik weet zeker dat ik daarvoor geen problemen had.

Toch blijkt (als ik mij dat goed herinner) uit berichten in dit topic dat de update niet de oorzaak zou zijn. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben geraakt…

Als de update niet de oorzaak is blijft het natuurlijk heel vreemd dat de problemen bij eenieder op een ander moement zijn begonnen.

 

Bij mij dik 2 weken geleden 

Reputatie 6
Badge +3

Overigens steeds slechter telefonisch te bereiken ook.

 

Reputatie 4
Badge +1

Hier ook nog steeds huilen met de pet op. 
Op sommige plekken echt vol bereik, maar 9 vd 10 keer alleen maar E of wel 4G maar dan alsnog geen bereik. Op mijn werk en thuis kan ik niets zonder WiFi. Vandaag ook een paar keer met een andere telefoon moeten bellen, omdat ik alleen maar een krakende lijn hoor op mijn eigen telefoon. Vorige week donderdag weer gebeld met de KPN klantenservice. Bij mevrouw aan de telefoon was niks bekend (kon ook niks vinden in haar systeem). Ik zou vrijdag of vandaag teruggebeld worden: niks gehoord. Dus we gaan weer ‘gezellig’ bellen. Pffffff!