Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hallo,

Helaas ondervind ik net zoals jullie alle precies dezelfde verbindings problemen met de IPhone 11 en KPN al ruim 3 weken waarbij de frustratie behoorlijk is opgelopen en ik blijkbaar zelf opzoek moet naar een oplossing op weer bereikbaar te zijn. Gezien de langdurigheid van dit probleem.

Ik heb alle berichten terug gelezen, echter is het mij niet helemaal duidelijk of er bij jullie bekend en/of zeker is dat overstappen naar een andere provider zoals een Vodafone of T-Mobile of het probleem dan ook daadwerkelijk is verholpen.

 Ik las wel voorbij dat T-Mobile ook problemen gaf maar kon niet zo snel terug vinden of dit een aanhoudend probleem was.

Gezien de laksheid van KPN zie ik bijna geen andere oplossing dan over te stappen.

Kunnen jullie mij helpen in informatie of overstappen daadwerkelijk op korte termijn het probleem kan oplossen? Zonder een nieuw toestel te hoeveel kopen? 

 

De oplossing is een ander toestel. Het probleem is met kpn netwerk en iphone 11. Ik had nog een oude telefoon en daarmee werkt alles wel. Vodafone heeft dit probleem niet. Alle andere providers die op kpn-netwerk zitten hebben dit probleem wel. Een oude telefoon gebruiken of ergens proberen te lenen. Lijkt voor nu de simpelste oplossing. In de kpn winkel was “van dit probleem” niks bekend. En ze stuurde me naar Apple. Doordat ik niet bij kpn zit maar wel op kpn netwerk via youfone. Gister werd me bij youfone vertelt dat kon het angstvallig stil houdt. En het probleem zit met de grote update van 20juli. Het kan nog wel een aantal weken duurt voordat het opgelost is. 

Grote update van Apple of KPN?

Reputatie 6
Badge +3

Hallo,

Helaas ondervind ik net zoals jullie alle precies dezelfde verbindings problemen met de IPhone 11 en KPN al ruim 3 weken waarbij de frustratie behoorlijk is opgelopen en ik blijkbaar zelf opzoek moet naar een oplossing op weer bereikbaar te zijn. Gezien de langdurigheid van dit probleem.

Ik heb alle berichten terug gelezen, echter is het mij niet helemaal duidelijk of er bij jullie bekend en/of zeker is dat overstappen naar een andere provider zoals een Vodafone of T-Mobile of het probleem dan ook daadwerkelijk is verholpen.

 Ik las wel voorbij dat T-Mobile ook problemen gaf maar kon niet zo snel terug vinden of dit een aanhoudend probleem was.

Gezien de laksheid van KPN zie ik bijna geen andere oplossing dan over te stappen.

Kunnen jullie mij helpen in informatie of overstappen daadwerkelijk op korte termijn het probleem kan oplossen? Zonder een nieuw toestel te hoeveel kopen? 

 

De oplossing is een ander toestel. Het probleem is met kpn netwerk en iphone 11. Ik had nog een oude telefoon en daarmee werkt alles wel. Vodafone heeft dit probleem niet. Alle andere providers die op kpn-netwerk zitten hebben dit probleem wel. Een oude telefoon gebruiken of ergens proberen te lenen. Lijkt voor nu de simpelste oplossing. In de kpn winkel was “van dit probleem” niks bekend. En ze stuurde me naar Apple. Doordat ik niet bij kpn zit maar wel op kpn netwerk via youfone. Gister werd me bij youfone vertelt dat kon het angstvallig stil houdt. En het probleem zit met de grote update van 20juli. Het kan nog wel een aantal weken duurt voordat het opgelost is. 

Grote update van Apple of KPN?

Dan nog de vraag,waarom de 1 wel de ander niet?

Reputatie 5
Badge +2

Verwacht hier vandaag toch wel een reactie van KPN met een oplossing of een deadline.

 

Reputatie 5
Badge +1

Misschien intussen een mooi topic voor RADAR?

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/radar-checkt/

Goed idee.. ik heb ook al wat media-kanalen aangeboord, in de hoop dat iemand het oppikt.

Zou helpen al meer van ons dat zou doen.

Reputatie 2

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Reputatie 6
Badge +3

Verwacht hier vandaag toch wel een reactie van KPN met een oplossing of een deadline.

 

Precies!!!!!

Reputatie 2

Ik sta nog steeds te kijkenvan de laksheid van KPN. Vandaag weer maar eens bellen of ze nu wel bevestigen dat er een probleem is… ondertussen weer geen internet verbinding..

Reputatie 4
Badge +2

@PME waarom de ene iPhone wel en de ander niet? Omdat alle iPhone 11 toestellen niet 100% hetzelfde zijn. Dus de gedupeerde toestellen blijken extra gevoelig voor ‘iets’ in die grote update van KPN rond 20 juli. Dat maakt ook het zoeken lastig als er heel veel in zo’n update zit. Maar het is dus aan KPN om dat uit te zoeken en op te lossen. Al het andere (zoals nieuwe simkaart, toestel resetten iOS updaten en noem maar op) heeft geen enkele zin. 

Reputatie 6
Badge +3

@PME waarom de ene iPhone wel en de ander niet? Omdat alle iPhone 11 toestellen niet 100% hetzelfde zijn. Dus de gedupeerde toestellen blijken extra gevoelig voor ‘iets’ in die grote update van KPN rond 20 juli. Dat maakt ook het zoeken lastig als er heel veel in zo’n update zit. Maar het is dus aan KPN om dat uit te zoeken en op te lossen. Al het andere (zoals nieuwe simkaart, toestel resetten iOS updaten en noem maar op) heeft geen enkele zin. 

Dus kpn gewoon verantwoordelijk 

Dan ga ik ze bellen en eisen stellen..

Reputatie 5
Badge +1

Als je het op Facebook zet en de desbetreffende partijen tagged, krijg je ineens wel een update 🙄

Ik heb via Facebook van Simyo dit bericht ontvangen:

Bedankt voor je bericht. Wij kunnen ons voorstellen dat dit erg frustrerend is! Op dit moment word er inderdaad hard aan gewerkt om de oorzaak te achterhalen zodat dit zo snel mogelijk kan worden opgelost. Blijkbaar is dit nog niet zo eenvoudig. Vandaag (woensdag 17-08-2022) om 13:30 uur is er weer een overleg ingepland. Een update volgt na afloop van dit overleg. Deze update zal ik dan ook hier vermelden. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Dus een netwerk reset op je toestel lost deze problemen niet op…? Als dat zo is dan heeft KPN echt een uitdaging, zou betekenen dat je toestel onherstelbaar is beschadigd door toedoen van KPN als dit niet wordt terug gedraaid.

Reputatie 5
Badge +1

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Dus een netwerk reset op je toestel lost deze problemen niet op…? Als dat zo is dan heeft KPN echt een uitdaging, zou betekenen dat je toestel onherstelbaar is beschadigd door toedoen van KPN als dit niet wordt terug gedraaid.

Dan mag ik hopen dat ze voor een vervangend toestel zorgen, anders ga ik ook echt rechtsbijstand inschakelen. 

Reputatie 7
Badge +10

Heb mijn IPhone 7 maar weer afgestoft en alle gegevens overgezet. Ben er voorlopig wel klaar mee om continu problemen te hebben en bereikbaar te zijn. Als KPN eindelijk klaar is met deze ellende dan ga ik mijn iPhone 11 wel weer gebruiken.

Reputatie 2

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Dus een netwerk reset op je toestel lost deze problemen niet op…? Als dat zo is dan heeft KPN echt een uitdaging, zou betekenen dat je toestel onherstelbaar is beschadigd door toedoen van KPN als dit niet wordt terug gedraaid.

Daar lijkt het helaas wel op. Ik ben enorm teleurgesteld en lichtelijk gefrustreerd door de gang van zaken maar vooral het gebrek aan informatie en tegemoetkoming vanuit KPN. Een storing of dergelijke kan gebeuren maar KPN is ons eerste aanspreekpunt daar onze toestellen en/of abonnementen bij hen vandaan komen. Er hebben in dit forum mensen zich uitgesproken die niet bereikbaar waren toen er iemand overleed, niet bereikbaar zijn voor kinderen etc. En nergens worden wij geholpen.

Teleurgesteld ben ik zeker in KPN en ik hoop oprecht dat er geen 'organisatorisch' antwoord uit zal komen maar dat iemand met empathie onze berichten leest en met een passende oplossing komt. Iemand die zelf ook een gezin heeft waar hij/zij bereikbaar voor moet zijn. 

Reputatie 2

Zojuist gebeld met de KPN 'klanten '’service'’ lijkt alsof het probleem nog steeds niet bekend is bij hun.. 

Reactie:

  • Heeft u uw toestel al aan en uit gezet?
  • Heeft u al een nieuwe simkaart gekregen?
  • Heeft u de beschikking over een andere telefoon om het te testen?

Dus ik nogmaals probleem uitleggen… reactie KPN:

'’ja dan ligt het probleem echt bij de IPhone 11.. en misschien moet u even langs een KPN winkel om naar dit probleem te laten kijken...Maar ik ga even contact opnemen met onze technische afdeling… 

Volgens technische afdeling KPN:
Een medewerker had er van gehoord dat er inderdaad meerdere klanten zijn, die problemen ervaren met hun netwerk. Volgens de medewerker zou het probleem zich echt afspelen bij KPN gebruikers met een IPhone 11. Het is nog niet bekend of het probleem bij KPN ligt of bij Apple, dit zouden ze nog steeds aan het uitzoeken zijn.

Volgens de medewerker moet ik achteraf, na oplossen probleem om compensatie vragen, zei heeft hier notitie van gemaakt in haar systeem. Ik ervaar de problemen volgens hun systeem na mijn eerste telefoontje (5 aug) Tevens kreeg ik een tip om naar een KPN winkel te gaan om daar een leen toestel te vragen, zei zouden hier toe gerechtigd zijn, mits je het probleem goed weet uit te leggen. 

Al met al een antwoord waar ik niet op had gehoopt. Heeft KPN echt zo lang nodig om een probleem te achter halen? Ook krijg ik de indruk dat KPN het probleem nog niet ziet. Met name door de opmerking: '’Ja de medewerker van de TD heeft inderdaad iets gehoord..'’ Kortom is KPN er wel echt mee bezig? Een update vanuit KPN al is het een officieel bericht zou helpen naar mijn inziens..

Reputatie 2

Zojuist gebeld met de KPN 'klanten '’service'’ lijkt alsof het probleem nog steeds niet bekend is bij hun.. 

Reactie:

  • Heeft u uw toestel al aan en uit gezet?
  • Heeft u al een nieuwe simkaart gekregen?
  • Heeft u de beschikking over een andere telefoon om het te testen?

Dus ik nogmaals probleem uitleggen… reactie KPN:

'’ja dan ligt het probleem echt bij de IPhone 11.. en misschien moet u even langs een KPN winkel om naar dit probleem te laten kijken...Maar ik ga even contact opnemen met onze technische afdeling… 

Volgens technische afdeling KPN:
Een medewerker had er van gehoord dat er inderdaad meerdere klanten zijn, die problemen ervaren met hun netwerk. Volgens de medewerker zou het probleem zich echt afspelen bij KPN gebruikers met een IPhone 11. Het is nog niet bekend of het probleem bij KPN ligt of bij Apple, dit zouden ze nog steeds aan het uitzoeken zijn.

Volgens de medewerker moet ik achteraf, na oplossen probleem om compensatie vragen, zei heeft hier notitie van gemaakt in haar systeem. Ik ervaar de problemen volgens hun systeem na mijn eerste telefoontje (5 aug) Tevens kreeg ik een tip om naar een KPN winkel te gaan om daar een leen toestel te vragen, zei zouden hier toe gerechtigd zijn, mits je het probleem goed weet uit te leggen. 

Al met al een antwoord waar ik niet op had gehoopt. Heeft KPN echt zo lang nodig om een probleem te achter halen? Ook krijg ik de indruk dat KPN het probleem nog niet ziet. Met name door de opmerking: '’Ja de medewerker van de TD heeft inderdaad iets gehoord..'’ Kortom is KPN er wel echt mee bezig? Een update vanuit KPN al is het een officieel bericht zou helpen naar mijn inziens..

In de winkel zijn geen toestellen aanwezig en de medewerkers telefonisch geven aan dat er geen leentoestel verschaft kan/mag worden….ook weer zo een tegenstrijdig antwoord

Reputatie 4
Badge +2

Denk dat er voor iedereen niets anders opzit dan afwachten totdat de KPN-technici het euvel gevonden en hersteld hebben.

Ondertussen zelf maar een tijdelijke oplossing zoeken (ieder voor zich) door bijvoorbeeld een ander of vorig toestel in gebruik te nemen wanneer je daar over beschikt.

KPN gaat iedereen echt wel compenseren straks als het opgelost is. Daar ben ik van overtuigd.

Gaat in ieder geval goed met onze nationale trots. Eerst Schiphol en nu dan KPN. 
 

Ik heb sinds gisteren af en toe wel weer (redelijke) verbinding. Nog wel vaak traag. 
daarnaast kreeg ik gisteren, na een niet al te lange tijd op 4G te hebben gezeten, een melding dat ik 50% van mijn internet heb verbruikt. Dit terwijl ik de laatste weken geen/nauwelijks gebruik heb kunnen maken van mijn internet.

 

geen idee of meer mensen hier last van hebben en of dit iets met dit probleem te maken heeft. Maar ik vond het wel opvallend! 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb sinds gisteren af en toe wel weer (redelijke) verbinding. Nog wel vaak traag. 
daarnaast kreeg ik gisteren, na een niet al te lange tijd op 4G te hebben gezeten, een melding dat ik 50% van mijn internet heb verbruikt. Dit terwijl ik de laatste weken geen/nauwelijks gebruik heb kunnen maken van mijn internet.

 

geen idee of meer mensen hier last van hebben en of dit iets met dit probleem te maken heeft. Maar ik vond het wel opvallend! 

Ik heb ook wel weer iets betere internetverbinding. Nog weinig verbetering met bellen.

Wat je zegt qua verbruik: kreeg je dat bericht terwijl je nog niet op de helft zit van je verbruik of zit je wel al daadwerkelijk op de helft? 
Ik zit qua verbruik nu op 1,4 GB van de 20 GB die ik maandelijks heb. Dus bij lange na nog niet op de helft haha. 

Reputatie 2

Ik heb ook een iPhone 11 met deze problemen.

Al APN “internet”, “portalmmm.nl” en “IPV4/IPV6” geprobeerd.

Bij iedere verandering lijkt het te werken. Soms een hele avond, soms maar kort. Vooral onderweg (bij het wisselen van zendmast) is het verschrikkelijk.

Voorlopig even vliegtuigstand aan- en uitzetten als je internet nodig hebt. En hopen op een snelle oplossing van KPN (als je nog hoop hebt na een maand)

Zojuist KPN gesproken. Ze erkennen de problemen. 

Vanmiddag hebben zij weer een meeting met APPLE om het probleem verder in kaart te brengen en te zoeken naar een oplossing.

Voorlopig even vliegtuigstand aan- en uitzetten als je internet nodig hebt. En hopen op een snelle oplossing van KPN (als je nog hoop hebt na een maand)


dit is inderdaad wat ik een aantal malen met succes gedaan heb op mijn iPhone 13 pro, het is trouwens wel gek dat ik hier vooral iPhone 11 lees en minder over andere toestellen.
dat zou er natuurlijk ook op kunnen duiden dat ik een ander issue ervaar, maar voorlopig betwijfel ik dat nog even. Ik steek tijdelijk even een Vodafone kaartje erbij naast de KPN e-sim om vooral onderweg online te kunnen blijven.​​​

Ik heb zojuist ook KPN gesproken en de medewerker erkende dat ik al de zoveelste klant ben met dit probleem.

Maar kreeg te horen dat het probleem gewoon bij Apple ligt en niet bij KPN.

Medewerker gaf aan dat KPN hun naam hoog heeft te houden maar hier is niets van te merken. 
Ik moest maar een klachten formulier gaan invullen, dan gingen ze er naar kijken… 

Toen ik begon over overstappen moest ik dat maar gaan doen. Dus zo graag helpen ze je als klant. 
Het is echt te bizar voor woorden hoe dit probleem wordt behandeld. 

Welke media kanalen kan ik hiervoor het best benaderen hopelijk wordt er dan wel iets bereikt. 
 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb zojuist ook KPN gesproken en de medewerker erkende dat ik al de zoveelste klant ben met dit probleem.

Maar kreeg te horen dat het probleem gewoon bij Apple ligt en niet bij KPN.

Medewerker gaf aan dat KPN hun naam hoog heeft te houden maar hier is niets van te merken. 
Ik moest maar een klachten formulier gaan invullen, dan gingen ze er naar kijken… 

Toen ik begon over overstappen moest ik dat maar gaan doen. Dus zo graag helpen ze je als klant. 
Het is echt te bizar voor woorden hoe dit probleem wordt behandeld. 

Welke media kanalen kan ik hiervoor het best benaderen hopelijk wordt er dan wel iets bereikt. 
 

Nouja, hoe *****  klantonvriendelijk. Maandagavond had ik ook zo iemand aan de telefoon. Hoorde haar gewoon zuchten van “heb je er weer 1”. Al zei zij wel dat een collega er ook last van had. Dus zij erkende het probleem wel. Het is bizar hoeveel verschillende antwoorden je krijgt als je naar de klantenservice belt hierover. 

Reputatie 5
Badge +1

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen.