Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Als ik kijk naar bovenstaande reactie van de klantenservice verwacht ik 0 verantwoordelijkheid die genomen zal worden vanuit KPN. Dit begint zeer moedeloos aan te voelen. Ik voel me belazerd en totaal niet serieus genomen. Kastje naar de muur verhaal, Apple heeft al gekeken naar mijn toestel en alles gewist en opnieuw geplaatst..geen verschil. 

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Reputatie 2

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Helaas brengt wat jij als advies geeft geen verschil in het toestel, ik had het zo gehoopt. Echt waar, hopeloos alle opties bekeken en uitgevoerd zonder succes.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Helaas brengt wat jij als advies geeft geen verschil in het toestel, ik had het zo gehoopt. Echt waar, hopeloos alle opties bekeken en uitgevoerd zonder succes.

Heb geen advies gegeven. Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat de toestellen door de instellingen van KPN onherstelbaar beschadigd zijn. Dat is wat iemand hier suggereerde.

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb zojuist ook KPN gesproken en de medewerker erkende dat ik al de zoveelste klant ben met dit probleem.

Maar kreeg te horen dat het probleem gewoon bij Apple ligt en niet bij KPN.

Medewerker gaf aan dat KPN hun naam hoog heeft te houden maar hier is niets van te merken. 
Ik moest maar een klachten formulier gaan invullen, dan gingen ze er naar kijken… 

Toen ik begon over overstappen moest ik dat maar gaan doen. Dus zo graag helpen ze je als klant. 
Het is echt te bizar voor woorden hoe dit probleem wordt behandeld. 

Welke media kanalen kan ik hiervoor het best benaderen hopelijk wordt er dan wel iets bereikt. 
 

Publeaks, kan je anoniem doen (melden/tippen) of gewoon een mail naar de redactie van bijv. NOS, RTL, HartvNL, Q-music, AD, Telegraaf, BOOS etc. 

Reputatie 7

Helaas brengt wat jij als advies geeft geen verschil in het toestel, ik had het zo gehoopt. Echt waar, hopeloos alle opties bekeken en uitgevoerd zonder succes.

Als na een factory reset het toestel nog altijd niet probleemloos gebruikt kan worden kan worden bij T-Mobile, dan zal je toch echt contact met Apple en/of T-Mobile op moeten nemen.

Reputatie 6
Badge +3

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Yes: https://support.apple.com/en-us/HT201274

Reputatie 6
Badge +3

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Yes: https://support.apple.com/en-us/HT201274

Heeft iemand dit gedaan?

 

vandaag redelijk internet eigenlijk..

Reputatie 4
Badge

Geloof me, als ik zeg dat KPN met MAN en MACHT bezig is dit probleem op te lossen. Ze zitten écht met alle partijen om tafel.

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

Dit heeft echt de hoogste prioriteit. Ik weet dat dit voor jullie klinkt als lariekoek en kastje-muurverhaal, maar er wordt écht keihard aan gewerkt. 

Reputatie 5
Badge +1

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Yes: https://support.apple.com/en-us/HT201274

Heeft iemand dit gedaan?

 

vandaag redelijk internet eigenlijk..

Allang gedaan, werkte ook niet, toen heb ik m’n reservekopie maar weer teruggezet.

Reputatie 5
Badge +1

Geloof me, als ik zeg dat KPN met MAN en MACHT bezig is dit probleem op te lossen. Ze zitten écht met alle partijen om tafel.

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

Dit heeft echt de hoogste prioriteit. Ik weet dat dit voor jullie klinkt als lariekoek en kastje-muurverhaal, maar er wordt écht keihard aan gewerkt. 

Dat wil ik ook best geloven, maar de enige plek waar ze iets hierover communiceren, is op dit forum.. daar moet je dan zelf achterkomen.. Het kan gewoon niet dat je je klanten hier niet op een behoorlijke manier over informeert. 

Reputatie 7

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

En zolang dat niet helder is is het realiseren van een oplossing natuurlijk lastig immers waar moet je zijn (KPN netwerk configuratie, Apple iPhone firmware of misschien zelfs beide) en daarmee wie er aan de bak moet.

Reputatie 4
Badge

Geloof me, als ik zeg dat KPN met MAN en MACHT bezig is dit probleem op te lossen. Ze zitten écht met alle partijen om tafel.

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

Dit heeft echt de hoogste prioriteit. Ik weet dat dit voor jullie klinkt als lariekoek en kastje-muurverhaal, maar er wordt écht keihard aan gewerkt. 

Dat wil ik ook best geloven, maar de enige plek waar ze iets hierover communiceren, is op dit forum.. daar moet je dan zelf achterkomen.. Het kan gewoon niet dat je je klanten hier niet op een behoorlijke manier over informeert. 

Ik snap het allemaal hoor, maar wie moeten ze informeren dan? Dat is het probleem, het ene toetsel heeft wel last, de andere niet. Dat maakt het zo complex. En daarbij hebben veel mensen een los toestel gekocht, zo ook mijn zoon, en dus heeft KPN niet in beeld wie welk toestel heeft. Er zijn duizenden toestellen die géén last hebben, tegen een paar honderd die wél problemen hebben. 

Reputatie 2

Goedemorgen, hier een update vanuit de 'overgestapte' gedupeerde. Ik ben na dagen last en slechte service van KPN overgestapt op Tmobile.

Nummer is omgezet en netwerk is hersteld, hier leek een halve dag alles daarmee goed te gaan. Helaas was dat voor korte duur. 
Tmobile kan mij niet helpen daar dit probleem is gestart in een toestel van KPN toen ik daar een lopend abonnement had. Het lijkt er dus op dat er iets in de verbinding of update i.c.m. KPN weken geleden mis is gegaan waardoor mijn toestel nu zelfs met een andere simkaart niet optimaal bruikbaar is.

Ik ga nu een oude iphone 8 aanschaffen zodat ik bereikbaar ben voor het thuisfront. 

 

Edit: Bij andere IPhone 11 gebruikers bij Tmobile is dit probleem ook niet bekend. Dit is gestart bij KPN en zij mogen ook een oplossing aanbieden!

Als je telefoon door KPN beschadigd is dan hebben ze een nog groter probleem. Toestel is dan ook niet meer te verkopen. 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de toestellen onherstelbaar beschadigd zouden kunnen zijn door de van KPN afkomstige instellingen, zoals iemand hier eerder vandaag suggereerde. Een wijziging in de software kan toch nooit de hardware aantasten? Maw: een toestel dat nu niet functioneerd omdat er een KPN sim heeft ingezeten is (na terugzetten fabirieksinstellingen) toch exact gelijk aan een toestel waar altijd een andere sim in heeft gezeten. En dan bedoel ik uiteraard de batch iPhones 11 die nu de problemen hebben..

Terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Yes: https://support.apple.com/en-us/HT201274

Heeft iemand dit gedaan?

 

vandaag redelijk internet eigenlijk..

Vandaag heb ik ook redelijk internet gehad. 
Hopen dat het zo blijft en helemaal goed gaat werken 

Reputatie 4
Badge

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

En zolang dat niet helder is is het realiseren van een oplossing natuurlijk lastig immers waar moet je zijn (KPN netwerk configuratie, Apple iPhone firmware of misschien zelfs beide) en daarmee wie er aan de bak moet.

Exact! 

Reputatie 5
Badge +1

Ik snap het allemaal hoor, maar wie moeten ze informeren dan? Dat is het probleem, het ene toetsel heeft wel last, de andere niet. Dat maakt het zo complex. En daarbij hebben veel mensen een los toestel gekocht, zo ook mijn zoon, en dus heeft KPN niet in beeld wie welk toestel heeft. Er zijn duizenden toestellen die géén last hebben, tegen een paar honderd die wél problemen hebben. 

Beter een mailtje te veel dan te weinig of zet het op je website, dat mensen het in elk geval makkelijk kunnen vinden. Wel zo klantvriendelijk. Ben benieuwd hoe jij weet dat het op een paar honderd gaat die wel problemen hebben en duizenden niet.. misschien is het wel andersom? ;-)

Reputatie 4
Badge

Ik snap het allemaal hoor, maar wie moeten ze informeren dan? Dat is het probleem, het ene toetsel heeft wel last, de andere niet. Dat maakt het zo complex. En daarbij hebben veel mensen een los toestel gekocht, zo ook mijn zoon, en dus heeft KPN niet in beeld wie welk toestel heeft. Er zijn duizenden toestellen die géén last hebben, tegen een paar honderd die wél problemen hebben. 

Beter een mailtje te veel dan te weinig of zet het op je website, dat mensen het in elk geval makkelijk kunnen vinden. Wel zo klantvriendelijk. Ben benieuwd hoe jij weet dat het op een paar honderd gaat die wel problemen hebben en duizenden niet.. misschien is het wel andersom? ;-)

Tja, soms weet iemand ietsje meer dan een ander. 😉

Reputatie 5
Badge +2

Geloof me, als ik zeg dat KPN met MAN en MACHT bezig is dit probleem op te lossen. Ze zitten écht met alle partijen om tafel.

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

Dit heeft echt de hoogste prioriteit. Ik weet dat dit voor jullie klinkt als lariekoek en kastje-muurverhaal, maar er wordt écht keihard aan gewerkt. 

Wat of wie is je bron dan ? 

Reputatie 5
Badge +2

Geloof me, als ik zeg dat KPN met MAN en MACHT bezig is dit probleem op te lossen. Ze zitten écht met alle partijen om tafel.

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

Dit heeft echt de hoogste prioriteit. Ik weet dat dit voor jullie klinkt als lariekoek en kastje-muurverhaal, maar er wordt écht keihard aan gewerkt. 

Dat wil ik ook best geloven, maar de enige plek waar ze iets hierover communiceren, is op dit forum.. daar moet je dan zelf achterkomen.. Het kan gewoon niet dat je je klanten hier niet op een behoorlijke manier over informeert. 

Ik snap het allemaal hoor, maar wie moeten ze informeren dan? Dat is het probleem, het ene toetsel heeft wel last, de andere niet. Dat maakt het zo complex. En daarbij hebben veel mensen een los toestel gekocht, zo ook mijn zoon, en dus heeft KPN niet in beeld wie welk toestel heeft. Er zijn duizenden toestellen die géén last hebben, tegen een paar honderd die wél problemen hebben. 

Maar ondertussen wel nog steeds de iPhone 11 verkopen.

 

Reputatie 3

Ik heb gelukkig een IPhone 11 Pro Max kunnen lenen van iemand. 0 problemen, alles werkt feilloos. Voor mij zijn de problemen nu dus opgelost, maar neemt niet weg dat het uitermate vervelend is. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. 

Reputatie 3
Badge

Ik snap het allemaal hoor, maar wie moeten ze informeren dan? Dat is het probleem, het ene toetsel heeft wel last, de andere niet. Dat maakt het zo complex. En daarbij hebben veel mensen een los toestel gekocht, zo ook mijn zoon, en dus heeft KPN niet in beeld wie welk toestel heeft. Er zijn duizenden toestellen die géén last hebben, tegen een paar honderd die wél problemen hebben. 

Beter een mailtje te veel dan te weinig of zet het op je website, dat mensen het in elk geval makkelijk kunnen vinden. Wel zo klantvriendelijk. Ben benieuwd hoe jij weet dat het op een paar honderd gaat die wel problemen hebben en duizenden niet.. misschien is het wel andersom? ;-)

Tja, soms weet iemand ietsje meer dan een ander. 😉

Paar honderd ja? Interessant… Klinkt eigenlijk wel plausibel.. Als het er duizenden zouden zijn had ik hier ook wel meer toeloop verwacht. Dus je hebt connecties bij KPN maar dat wil je niet zeggen.. ? 😉

Zeg maar tegen je connecties dat wij het toch echt niet netjes vinden dat er nog steeds (!) helemaal niets gecommuniceerd is. En als het dan daadwerkelijk zo lastig is omdat KPN niet weet WIE er allemaal geinformeerd moeten worden, dan kunnen ze nog altijd informatie geven via de website. Bijvoorbeeld op de pagina 'Problemen en storingen'. Dan kunnen mensen het makkelijker vinden zoals @LenaK ook al aangeeft.

Reputatie 7

Maar ondertussen wel nog steeds de iPhone 11 verkopen.

Dat hoeft toch ook helemaal niet tot meer problemen te leiden?!

We weten toch helemaal nog niet waar de oorzaak van deze problematiek zit.

Daarnaast is het absoluut niet zo dat alle iPhone 11’s last hebben van dit issue.

Sterker nog, ook ik denk, net als @arkel005, dat er veel meer iPhone 11’s zijn waarop dit issue zich niet manifesteert dan iPhone 11’s waarop dit wel het geval is.

Ik weet niet wat de bron van @arkel005 is, maar ik baseer me puur en alleen op het aantal meldingen van het issue hier op het forum. Dat zijn er relatief weinig en dat terwijl Google je toch heel snel naar dit topic zal leiden als je naar deze problematiek zoekt.

 

Laat onverlet dat het natuurlijk heel vervelend is voor de abonnees die wel getroffen zijn en dat ik hoop dat de oorzaak snel gevonden zal worden en hersteld zal worden.

Reputatie 3
Badge

Geloof me, als ik zeg dat KPN met MAN en MACHT bezig is dit probleem op te lossen. Ze zitten écht met alle partijen om tafel.

Het is gewoon heel moeilijk te traceren, omdat de ene telefoon wel problemen geeft en de andere niet. Daarbij is het gewoon niet duidelijk of de telefoon problemen heeft met het netwerk óf het netwerk problemen heeft met de telefoon. 

Dit heeft echt de hoogste prioriteit. Ik weet dat dit voor jullie klinkt als lariekoek en kastje-muurverhaal, maar er wordt écht keihard aan gewerkt. 

Hoe moeilijk is het:

mail naar al je klanten die een mobiel abonnement hebben de vraag: “heb jij een IPhone 11 en problemen met mobiele data? Meld je dan nu aan via onderstaande link om actief op de hoogte te houden geworden” Voor diegene die het niet betreft is het weer het zoveelste mailtje wat binnen 3 sec verwijderd wordt omdat het jou niet aanspreekt…. What else is new.

pfff kom eens op hè…in een tijd als deze niet weten hoe je je klanten moet bereiken? Hoe dan? 
 

1 mail….en daarna de data verzamelen en een aparte mailgroep starten met de gedupeerden.

Het is KPN! De meester in verbinden en communicatie, toch? 🤣#not

Reputatie 3

Op facebook is er net een update vanuit Simyo geplaatst op het bericht van @LenaK 

 

Hoi Marleen, Graag gedaan! Inmiddels heb ik vernomen dat de leverancier metingen in handen heeft die nu worden onderzocht. Morgen (donderdag 18-08-2022) om 13:30 staat hierover weer een overleg gepland. Hopelijk weten we dan wat de oorzaak is en hoe dit kan worden opgelost! Groetjes, Amy