Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Badge

Ik heb al sinds de eerste week van augustus bijna nergens meer 4g en heel slecht bereik met mijn iPhone 11. Wordt dit nog opgelost? Ik betaal namelijk wel mijn volledige bundel, ik krijg er alleen minder dan de helft voor terug. 

Badge

Ik zie hier ook iets voorbij komen over updates via SMS maar die heb ik nog geen een keer ontvangen. Ik heb eigenlijk Simyo en daar heb ik al sinds 2 augustus contact mee. Het voelt alleen niet alsof ze me echt willen helpen. Heb van hun ook geen updates ontvangen. 

Badge

Ik krijg ook geen sms over dit probleem.

het begint me langzaam de keel uit te komen

al meer als een maand is dit gaande kom op zeg!! Waar blijft een passende oplossing? Ook ik heb gewoon mijn volledige abbonements kosten moeten betalen en mijn overgebleven mb’s die ik niet heb kunnen gebruiken zijn me afgenomen…

Yes heb precies hetzelfde. Ik heb steeds de hotspot van mijn werktelefoon aangezet, maar die mb’s zijn inmiddels op, terwijl ik zelf meer dan genoeg mb’s heb. Het is echt vervelend, ook met navigeren onderweg. 

@Vikash gegevens zijn ingevuld!

Ik zie hier ook iets voorbij komen over updates via SMS maar die heb ik nog geen een keer ontvangen. Ik heb eigenlijk Simyo en daar heb ik al sinds 2 augustus contact mee. Het voelt alleen niet alsof ze me echt willen helpen. Heb van hun ook geen updates ontvangen. 

Ik heb precies dit. Al 2 keer gebeld maar hun helpen me ook niet verder dan: we zijn er mee bezig, er is een forum van kpn dat je in de gaten kunt houden. Verder laten ze niks weten.

Reputatie 6
Badge +3

Kpn draait om de vraag heen of ze onderzoek gestart zijn samen met Apple.

Apple weet van niks

We hebben onze klanten die problemen ervaren met bellen en of internet opnieuw per sms een update gestuurd. Daarnaast hebben we een groep klanten gevraagd hun toestel in te leveren waarmee ze problemen ervaren. Die toestellen gaan we onderzoeken. Met de extra informatie uit dat onderzoek, brengen we het probleem beter in kaart. Zo komen we dichterbij een oplossing. Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ondervind je wel hinder in dit verband, laat dan je naam en mobiele nummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic.
 

Zojuist gedaan.

Hopelijk komt er snel een oplossing

Ik gebruik kpn zakelijk en heb ook problemen met mijn internet. Het betreft in mijn geval een iphone 11 pro. 

Badge

Sms ontvangen van kpn. Ingevuld op dit forum. Geen kpn abonnement maar via youfone, kpn netwerk. Dus was benieuwd of ik een sms kreeg, nu een andere telefoon gehaald. Want buiten het slechte bereik raakt de iphone 11 ook steeds oververhit. Dat kan nooit goed zijn. Nu met een SE weer prima bereikbaar. Sms dienst werkt. Helaas kost het extra natuurlijk maar Beter dan al die frustratie met steeds niet bereikbaar zijn.  

Reputatie 5
Badge +1

Ik ben zojuist gebeld door kpn. Ze hebben nog geen oorzaak en geen oplossing. Ze weten niet hoe lang dit nog kan duren. 

 

Ze hebben ongeveer alles geprobeerd wat wij allemaal inmiddels ook al gedaan hebben. Blijkbaar is het erg lastig en doen ze hier al 5 weken over. 

Badge

Ik mag hopen dat er vanuit KPN iemand 24/7 op dit probleem zit, want het duurt nu al bijna een maand. 

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN, is het een idee dat jullie de (blijkbaar) defecte toestellen omruilen voor een werkend toestel? Bij voorkeur met spoed… 

Blijkbaar met spoed niet mogelijk of werkt de KPN niet in het weekend… maar dan mogen we toch minimaal vandaag een reactie met een termijn verwachten neem ik aan? 

Dit was maandag en inmiddels is het woensdag, ik kan dit natuurlijk blijven herhalen en KPN blijft hierop dan niet reageren?

Zeg KPN, wat is het probleem om ons probleem nu of in de afgelopen weken direct op te lossen? Teveel haperende iPhone 11 toestellen dus alles vervangen is te duur tov weglopende klanten?
Dus gewoon blijven doormodderen en klachten blijven negeren…

Inmiddels heb ik elders een nieuw toestel aangeschaft omdat er na 10x vragen toch geen tijdelijke of noodoplossing door KPN wordt geboden, @Vikash of andere KPN collega’s, waar kan ik de rekening indienen? 

Zelfde probleem. Dit moet snel opgelost worden. Naam + telefoonnummer in profiel achtergelaten. Graag een update over wanneer dit opgelost is en wat de compensatieregeling is.

Zelfde probleem. Dit moet snel opgelost worden. Naam + telefoonnummer in profiel achtergelaten. Graag een update over wanneer dit opgelost is en wat de compensatieregeling is.

Reputatie 1

Heb hetzelfde probleem al sinds eind juli en volg dit forum nu een tijdje. Zit met een zakelijke contract via mijn werkgever dus daar een ticket gelogd. Nu terug van vakantie begint het extra vervelend te worden, omdat calls en mails onderweg simpelweg beperkt of onmogelijk zijn geworden. 

Ik weet niet of het aan het weer ligt, maar ik merk dat ik thuis sinds een paar dagen nu ook steeds lastiger verbinding maak met wifi. Als ik naast de router sta gaat het goed. Kan een andere oorzaak hebben, maar wilde het voor de zekerheid hier ook even melden. Misschien komt dit doordat het systeem aan het schakelen is tussen de verschillende communicatie protocollen. Een tastbaar voorbeeld was bijvoorbeeld gisteren toen mijn iPhone 11 aangaf dat het wifi wachtwoord onjuist was. De iPad ernaast had nergens last van. 

 

Sterkte allen en hopelijk komt KPN snel met een oplossing al dan niet door het (tijdelijk?) vervangen van onze toestellen. 

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

done

Reputatie 1

We hebben onze klanten die problemen ervaren met bellen en of internet opnieuw per sms een update gestuurd. Daarnaast hebben we een groep klanten gevraagd hun toestel in te leveren waarmee ze problemen ervaren. Die toestellen gaan we onderzoeken. Met de extra informatie uit dat onderzoek, brengen we het probleem beter in kaart. Zo komen we dichterbij een oplossing. Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ondervind je wel hinder in dit verband, laat dan je naam en mobiele nummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic.
 

Done, let op! Mobile nummer is zakelijk via werkgever. Naam werkgever opgenomen in profiel bij klantnummer mobiel. 

Reputatie 2
Badge

We hebben onze klanten die problemen ervaren met bellen en of internet opnieuw per sms een update gestuurd. Daarnaast hebben we een groep klanten gevraagd hun toestel in te leveren waarmee ze problemen ervaren. Die toestellen gaan we onderzoeken. Met de extra informatie uit dat onderzoek, brengen we het probleem beter in kaart. Zo komen we dichterbij een oplossing. Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ondervind je wel hinder in dit verband, laat dan je naam en mobiele nummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic.
 

Gedaan, hoor het graag! Duurt nu bijna al 1 maand...

Zou graag op de hoogte gehouden worden van de voortgang, of ik heb een nieuwe telefoon nodig met een flinke korting.

@Vikash zelfde probleem hier de afgelopen maand, informatie aangevuld op mijn profiel.

Ook hier problemen met de combi Iphone 11 en KPN (zakelijk) abonnement. Dacht tijdens de vakantie dat het aan het bereik in buitenland ligt, maar terug in NL gaat bellen en internet moeizaam. Hoop dat de technische jongens/meiden snel een oplossing gaan vinden. Hoe dan ook levert het KPN wel veel ingevulde forum profielen op ;-) 

Zelfde probleem, ook ik zou graag op de hoogte gehouden worden. Heb het formulier inmiddels ingevuld. Ik hoop dat dit probleem snel word verholpen aangezien het al langer dan een maand gaande is bij mij.

Reputatie 5
Badge +2

Voicemail van KPN komt net binnen.

Een mevrouw die exact hetzelfde zegt als de info in dit topic.

Uw klacht is geregistreerd, we werken er hard aan, snappen dat t vervelend is, vragen om begrip etc etc.

Maar nog steeds geen concrete of constructieve (tussen)oplossing.

Iets met kluitjes en riet en kastjes en muur….

Ik wordt door kpn verwezen naar de volgende link:

 

@Vikash gedaan, hoop echt dat er snel een oplossing vanuit KPN gaat komen! Wij als consument hebben namelijk daar recht op, wettelijk geregeld. Mvg 

Reputatie 6
Badge +3

Iedereen een nieuwe telefoon!!!!