Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35673 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Niets veranderd, @Rob van den Berg. Je zou gewoon moeten kunnen inloggen. Heb je ook inloggen met het IP adres (192.168.2.254) getest of alleen via mijnmodem.kpn

Niets veranderd, @Rob van den Berg. Je zou gewoon moeten kunnen inloggen. Heb je ook inloggen met het IP adres (192.168.2.254) getest of alleen via mijnmodem.kpn

Inloggen lukt wel , via ip en mijnmodem.kpn, maar het toevoegen van port maps lukt niet meer.
Als ik inlog via ip wordt ik direct omgeleid naar the url.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Wat ik ook doe , alleen de laatste regel (in mijn geval #7, oftewel entry=6) wordt aangepast.

[edit] ik heb ook een ‘clean profile’ in firefox gestart, maar dat maakt dus ook niets uit

[edit 2] geprobeerd via laptop , geen verschil ..

 

en toen, zo maar ineens, waren alle poortmap regels zichtbaar, dus ook vanaf nr 1, en kon ik regels aanpassen …

 

Reputatie 7
Badge +19

en toen, zo maar ineens, waren alle poortmap regels zichtbaar, dus ook vanaf nr 1, en kon ik regels aanpassen …

 

Dat klinkt beter, is het daarmee allemaal gelukt? 

Hallo, 

Vrij recent is mijn Experia V10 geüpgraded naar versie v5.00.53 build498-owl. Sindsdien werken bepaalde apparaten die alleen maar 2.4GHz ondersteunen niet meer, zo kan mijn EZVIZ IP camera niet meer verbinden met de WiFI en ook mijn HP WiFi printer niet meer.

Is hier wat aan te doen? Is het in de V12 wel mogelijk deze netwerken nog te splitten zodat mijn apparaten blijven werken? 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo, 

Vrij recent is mijn Experia V10 geüpgraded naar versie v5.00.53 build498-owl. Sindsdien werken bepaalde apparaten die alleen maar 2.4GHz ondersteunen niet meer, zo kan mijn EZVIZ IP camera niet meer verbinden met de WiFI en ook mijn HP WiFi printer niet meer.

Is hier wat aan te doen? Is het in de V12 wel mogelijk deze netwerken nog te splitten zodat mijn apparaten blijven werken? 

@Marien Aangeenbrug Je reageert nu onder een topic over de Experia Box V10A. Gaat jouw vraag over de V10 of de V10A?

Op de Experia Box V10 is het nog mogelijk om 2.4 en 5 GHz te splitsen. Op de Experia Box V10A en de KPN Box 12 is dit niet meer mogelijk. Op de Box 12 kan je wel een extra netwerk aanmaken via Extra Wifi. Zo kan je toch een apart 2.4 GHz netwerk krijgen.

Je kunt op Experia Box V10A bijvoorbeeld wel een gastwifi instellen op 2.4 GHz. En heb je wifiversterkers? Dan zou je hierop ook een apart 2.4 GHz netwerk via Extra Wifi kunnen instellen.

Reputatie 7

Op de Experia Box V10 is het nog mogelijk om 2.4 en 5 GHz te splitsen. Op de Experia Box V10A en de KPN Box 12 is dit niet meer mogelijk.

@Denise_, Op de V12 is dit ondertussen gelukkig wel weer mogelijk, daar kan je immers een extra wifi netwerk opzetten voor 2.4GHz.

Reputatie 7
Badge +17

Op de Experia Box V10 is het nog mogelijk om 2.4 en 5 GHz te splitsen. Op de Experia Box V10A en de KPN Box 12 is dit niet meer mogelijk.

@Denise_, Op de V12 is dit ondertussen gelukkig wel weer mogelijk, daar kan je immers een extra wifi netwerk opzetten voor 2.4GHz.

Klopt! Ik dacht dat ik dat ook had geschreven, maar vergeten. Oeps. Ik voeg het toe!

Hoi @Denise_ en @wjb , dank beiden voor jullie reactie. Het gaat inderdaad om de V10A. Helaas bij het openzetten van het gastnetwerk kon ik ook niet specifiek kiezen voor 2.4GHz en herkenden mijn devices deze nog steeds als een 5GHz netwerk en konden ze niet verbinden. 

Ik heb even mijn KPN WiFi Extender weer uit de kast gehaald, deze had ik gelukkig nog. Als ik deze aansluit en configureer werken mijn 2 apparaten (camera en printer) wel weer. Dit overigens zonder expliciet een 2.4GHz netwerk in te stellen op de extender. Raar maar waar, want deze zend ook gewoon een gecombineerd 2.4GHz / 5GHz netwerk uit, net zoals de Experia Box zelf. 😊

P.S. @wjb ik had KPN inderdaad gevraagd mij een V12 toe te sturen omdat ik had gelezen dat het daar wel kon maar zij gaven aan dat dit niet kon / ze dit niet willen met als reden “voor externe apparatuur kunnen wij geen modem vervangen”. ​​​​​​

Reputatie 7

P.S. @wjb ik had KPN inderdaad gevraagd mij een V12 toe te sturen omdat ik had gelezen dat het daar wel kon maar zij gaven aan dat dit niet kon / ze dit niet willen met als reden “voor externe apparatuur kunnen wij geen modem vervangen”. ​​​​​​

En dat zijn nou van die dingen waar mijn haren van overeind gaan staan.

Als je als leverancier ellende veroorzaakt en dat heeft kpn overduidelijk gedaan met de introductie van mesh, dan zorg je ervoor dat de klant daar zo weinig mogelijk hinder van ondervindt. Als dat betekent dat je daarvoor een andere Experia/KPN Box moet leveren dan zij dat zo.

Reputatie 1

hoe zit het?????

Is er ondertussen al een update in de maak om wifi te kunnen scheiden?

heb nog steeds ellende…..

Reputatie 7
Badge +30

Topic gesloten aangezien deze update al oud is. De hierna volgende update was:

 

Daarna volgende updates zijn te vinden in ons nieuwe forumonderdeel Product Updates