Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

@Susan_ ik ben 5 jaar geleden begonnen met spotify premium via mijn mobiele abonnement. Daarna ben ik van ziggo overgestapt naar KPN 😃👌🏻. Daar zat toen nog gratis Spotify bij. Heb toen mijn mobiele spotify omgezet op de gratis variant.



Nu heb ik mijn alles in een standaard omgezet naar ZZP internet en tv met spotify family. Maar krijg dit niet voor elkaar
@Michael_K: Hoe is het afgelopen? Heb je al meer duidelijkheid?
Hoi @Erwin_ ,

uiteindelijk wel. Ik heb zelf mijn abonnement opnieuw gewijzigd en toen kon het wel. Nadeel is wel dat ik met deze optie meer geld kwijt ben en niet de 200/200 snelheid heb. Is eigenlijk misleidend, want je wordt het hele riedeltje doorgeleid via de normale website en daar wordt nergens gezegd dat het niet kan
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Michael_K, jammer dat er zoveel onduidelijkheid is. Ik zie op onze website wel de toevoeging dat het alleen bij KPN Internet+TV abonnementen kan. Ik kan me voorstellen dat je hier overheen leest, maar ik ben wel benieuwd hoe het volgens jou duidelijker kan. Ik geef dit graag intern door.
Ik heb al een gratis Spotify Premium, maar wil dit wijzigen in een Spotity Family abo. Zie de optie aan/uit ook niet MijnKPN. Iemand eravring?
Hoi @Spotje . Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je alles lezen over de omzetting. Belangrijk is om te weten dat je éérst naar een van de nieuwere abonnementsvormen moet. In de begintekst van dit topic staat alles uitgelegd. Mocht je daarna nog onze hulp nodig hebben, laat het weten! 🙂
Hi @Erwin, @Spotje hier.

Ik heb een Alles-in-1 Thuis Standaard abo en lees dat ik daarom dus geen 'Family' optie heb. Klopt dit?



Mijn volgende vraag is daarom: is waarom niet?

Ik heb al een wat ouder abo, ben vaste klant en wordt hiervoor gestraft...?

Ik kan dus beter naar Spotify direct gaan, want voor een euro p/m meer heb geen last van KPN-complexiteit ?



Eens, of is er nog een simpele oplossing 😉 ?

Gr, Rene (alias Spotje)
Hoi Rene,



Ik snap je bezwaar en soms is het verstandiger om bij KPN in de abonnementsvorm te blijven zitten waar je in zit. Door de jaren heen zijn er gunstige abonnementen geweest die misschien beter bij jou (en je portemonee) aansluiten dan recentere. In jouw geval kan ik dat nog niet beoordelen maar ik wil je deze informatie niet ontzeggen. In veel gevallen maakt het trouwens niets of weinig uit en scheelt het zelfs geld.

Die family variant is nieuw en daarom alleen bestelbaar bij een 'nieuw' KPN abonnement - dus een smaakje dat momenteel geldt. Ik wil je met alle plezier voorrekenen of het voor jou uit kan. Dan heb ik je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Beste,



Mijn dochter maakt op dit moment gebruik van het spotify premium abonnement wat ik bij alles in een standaard gratis meegeleverd kreeg. Omdat we met het hele gezin graag gebruik willen maken van Spotify heb ik zojuist mijn KPN abonnement omgezet en spotify family erbij gezet.



Nu zou ik graag hoofdgebruiker willen worden om het gezinsaccount te beheren, is dit mogelijk? Kan het account wat mijn dochter gebruikt omgezet worden naar mij zodat ik haar weer uit kan nodigen als extra gebruiker ?



Graag hoor ik van jullie.



Met vriendelijke groet,

Marco



Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Hallo @Marco.de.jong, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag hier onder het bestaande Sticky over Spotify Family geplaatst. Het antwoord op je vraag zal er tussen moeten staan.



Heb je al een eigen account? Dan zou je daarmee met onderstaande stappen het account eerst als hoofdaccount kunnen aanmerken. Als je dat hebt gedaan nodig je de Spotify accounts uit van je gezinsleden 🙂



Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?


  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.
Ik heb een spotify family abonnement aangevraagd maar nog steeds geen activatiecode ontvangen. Als ik die op vraag op de site herkent die mijn mailadres ook niet. Ik vrees dat de code naar een niet meer bestaand mailadres is gestuurd. En nu?



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Idjs, welkom! Ik zie dat de mail gestuurd is naar het Online e-mailadres van waarschijnlijk jouw partner, kan dat kloppen? Dit is ook het e-mailadres wat ik gekoppeld zie aan jouw gegevens bij ons. Mocht je dit gewijzigd willen zien, dan kan je het beste even bellen met 0800-0402. I.v.m. fraudegevoeligheid mogen we dit op het forum niet aanpassen namelijk!
Hallo Marcia.



Dank je wel voor je reactie. Als ik het mailadres heb aangepast hoe kan ik dan aan de activatiecode komen?
Reputatie 7
Badge +19
@Idjs, Die kun je meteen aanvragen als je jouw e-mailadres laat wijzigen. Anders willen wij dit ook wel voor je doen 🙂 Dan kun je na het wijzigen hier weer een berichtje sturen.
Ik heb bij jullie een Spotify familie abonnement dat op 27 juli vanzelf in zou gaan omdat dan mijn Spotify abonnement bij Spotify zelf verkopen zou. Helaas kon ik niet mijn abonnement bij jullie gebruik maken en heb ik mijn oude abonnement bij Spotify verlengd bij Spotify zelf. Nu.zag ik op mijn factuur dat er wel geld voor een abonnement bij jullie staat! Hoe moet ik dit oplossen? Ik betaal nu aan jullie en aan Spotify..
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @HannieR62, welkom! Begrijp ik goed dat je bij ons dan voor Premium betaalt en niet voor Family? Het is inderdaad niet de bedoeling om dubbel te betalen natuurlijk. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan ga ik er voor je achteraan. Geef even een seintje als je dat gedaan hebt.
Nee ik betaal bij Spotify en bij KPN..bij Spotify voor premium en bij KPN voor families
Reputatie 7
Badge +30
Je gaf ook aan dat het bij jouw abonnement niet kon: is deze dan toch omgezet? Zou je, zoals ik in mijn vorige bericht aangaf, je profiel aan willen vullen met je gegevens? Dan kijk ik er voor je naar.
Hier ook hetzelfde probleem. Is er iemand die mij kan helpen?

Ik heb al een uur met jullie aan de telefoon gezeten, en ik kwam er niet uit. Ik zie dat ik niet de enige ben...



Met vriendelijke groet,

Mariska



*Admin: afgesplitst en samengevoegd. Bestaande account is nog gekoppeld aan Premium.
Beste mensen,



Ik heb gisteren via KPN mijn abonnement omgezet van Spotify voor 1 persoon naar Spotify Family. In het algemeen krijg ik een bevestigingsmail van KPN. Nu heb ik géén mail ontvangen (ook niet in spam) , ook is mijn abonnement niet omgezet. Terwijl het wel aan de criteria voldeed. Kan iemand dit ajb oppakken, mijn familieleden wachten met smart op spotify.





Mvg

Lisa
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @MariskaMastenbroek, In dit topic komen meerdere problemen voorbij, kun je toelichten waar je tegenaan loopt en daarnaast je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het meteen uitzoeken en oppakken.



@Lisa Moolenaer, Je wordt automatisch omgezet van Premium naar Family. Heb je de instructies uit het eerste bericht van dit topic doorgenomen? Vanaf uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren kun je lezen hoe je jouw familieleden uitnodigt. Als dit niet lukt, zou je dan ook je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) en dan zoek ik het verder uit.
hallo sinds vandaag heb ik family aangeschaft maar de drie bestaande email adressen staan op spotify free op een account van kpn die allang niet meer bestaat . nu kan ik nergens meer bij en als ik hem naar family wil overzetten moet ik met jullie contact opnemen , mijn god wat een dikke ellende want ik krijg telefonisch maar geen contact met jullie . hoe nu verder ???????
Reputatie 7
Badge +30
@Spaceyfawn: welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met het verzameltopic. Je hebt Family genomen, maar het lukt niet om dat op een account te activeren? Of heb je wel het hoofdaccount kunnen activeren en lukt het uitnodigen van familieleden niet? Kun je iets meer toelichten wat je probeert te doen en waar het misgaat. Dan kunnen we je er vast bij helpen :)



Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.
Hallo, ik heb een mobiel abonnement met spotify premium. Spotify premium Met korting die toen door KPN werd verleend. Nu wil ik overstappen op spotify family. Dat zal kunnen denk ik. Maar omdat KPN geen korting meer verleend op spotify is mijn vraag dus, ben ik de oude korting van € 4 helemaal kwijt als ik van premium overstap naar family?? Ga ik dan de volle € 13,99 betalen?? Mijn mobiel abonnement wijzigt verder niet.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Henk. Welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat je graag deze korting wil behouden. Helaas is dat niet mogelijk. Op het moment dat je het aanpast komen de kortingen vanuit het verleden te vervallen. Spotify Family kan alleen maar toegevoegd worden aan Internet en TV abonnement.