Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

We willen Spotify Family gaan afnemen maar hebben al Premium op één van onze mobiele abonnementen. Helaas kun je nu nog niet Family selecteren op mobiel, dus 'omzetten van ons bestaande abonnement' lijkt geen optie.

PS: We moeten eerst ons product 'alles in 1' omzetten naar 'internet en tv'. We hebben nu nog een oud abonnement, dus nu kunnen we nog niet kiezen voor Family.



Uit de eerdere forum-posts maak ik dit stappenplan op:


  1. start family abonnement voor Product 'internet en tv'
  2. stop het premium abonnement op mobiel (speellijsten gaan blijkbaar toch niet verloren...)
  3. activeer family (mbv. code) voor een Spotify abonnement dat op dat moment nog 'free' is (anders werkt het niet?!?) … en nodig al mijn familieleden uit via dit nieuwe hoofdaccount
  4. iedereen met een free account kan direct via mail activeren, maar ons bestaande abonnement krijgt een foutmelding, totdat premium is afgelopen (hierna kan het direct wel?!?)

Ik wil 1) niet graag dubbel betalen, maar ook niet 2) de kans lopen dat we het huidige bestaande abonnement niet direct omgezet krijgen (het laatste punt is overigens het belangrijkst, anders krijg ik hier ruzie :)).



Mijn vraag:

Klopt het stappenplan een beetje of adviseren jullie iets anders qua volgorde*/ kosten**/ risico



*) misschien eerst wachten tot huidig premium account is gestopt en die dan direct hoofdaccount maken?

**) ik neem aan dat de opmerking van KPN dat je 'nooit dubbel betaald voor Spotify', alleen geldt als je de omzetting doet voor hetzelfde product?



Alvast bedankt voor de reactie.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @D.v.G. welkom! Wat heb je het al goed uitgezocht! Het klopt helemaal wat je zegt. Ik wil je nog wel op het volgende attenderen: als jij Spotify Premium via je mobiele diensten opzegt, kan het maximaal 30 dagen duren voordat deze naar 'Free' wordt omgezet. Ik zou dus stap 1 en 2 omwisselen. Pas als je account op Free staat, Spotify Family aanvragen en dan kan je alles koppelen zoals je wilt. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn abonnement gewijzigd en spotify Family toegevoegd. Dat lijkt goed te zijn gegaan, bij spotify online kan ik zien dat er spotify Family staat. In de app op de diverse apparaten niet, daar staat nog premium. Ik zag dat ik een activatiecode nodig heb. Als ik die probeer op te vragen met mijn mailadres waar ik mijn KPN factuur op ontvang krijg ik de melding dat dat adres niet bekend is. Ik weet zeker dat dit het juiste mailadres is, heb het gecheckt. Graag jullie reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @JvOost, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic. Ik begrijp dat als jij inlogt op de Spotify website, dat je daar dan al wel ziet staan dat Family actief is? Dan is de activatie al goed gegaan en heb je de activatiecode niet meer nodig.



Is het ook gelukt om aanvullende mensen uit te nodigen voor Family?



Waar zie je die Premium nu staan, als je inlogt op de app met het hoofdaccount, of met een van de uitgenodigde familieaccounts?
Het was gelukt uit te nodigen maar bij een test speelde de muziek maar op één apparaat af, zoals wij al hadden bij premium.



Premium staat in de app bij het hoofdaccount. Alleen als ik via de website van spotify inlog zie ik bij accountoverzicht premium for family staan.



Ik heb net iemand van KPN aan de telefoon gehad, dat hielp me niet verder, de verbinding werd op de helft ineens verbroken... Ik werd niet teruggebeld terwijl de heer aan de telefoon mijn gegevens had.

Ik heb nog een keer ingelogd op Spotify en zie ineens dat mijn abonnement naar Free veranderd is! Toen ik daarna nog een keer probeerde om een activatiecode aan te vragen lukte het wel. Ik heb de activatiecode ingevoerd en online staat er weer netjes premium for Family. Maar in de app (ingelogd met hoofdaccount) staat alleen premium. Inmiddels heb ik iemand van het gezin laten testen en het werkt nu wel.
Reputatie 7
Badge +30

Hey @JvOost, het klopt dat ook bij Family muziek maar op 1 apparaat afspeelt. Het verschil is dat je bij Family meerdere mensen kunt uitnodigen onder het hoofdaccount. Al die mensen krijgen dan hun eigen Premiumaccount waarmee ze op hun eigen apparaat hun eigen gekozen muziek kunnen afspelen. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is om de boel goed geactiveerd te krijgen. Excuses dat het niet zo vloeiend ging via de telefoon.

Ik heb al een Spotify family account via Spotify zelf. Hoe kan ik dit omzetten naar Spotify family via KPN?

Als ik eerst mijn Spotify account moet afmelden bij Spotify om vervolgens weer aan te melden met KPN, ben ik dan de gezamelijke afspeellijsten kwijt?

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @EvelienvV73! Je raakt je afspeellijsten niet kwijt, alle accounts worden wel (tijdelijk) omgezet naar Spotify Free. Dat is de variant met reclame. Zodra de accounts zijn omgezet kun je bij KPN Spotify Family aanvragen en de activatiecode koppelen aan het hoofdaccount.

Hoi,

Ik heb ooit de gratis spotify gekregen bij mijn KPN abonnement maar een paar maanden geleden heb ik dat  ivm een wijziging in mijn pakket laten vervangen door spotify family. Helaas lukt het me niet om dat aan de praat te krijgen, en we kunnen nog steeds niet tegelijk spotify gebruiken en de mensen die ik uitnodig komen er niet in. Beetje zonde van de 13 euro per maand wel. Zou er iemand mee kunnen kijken waarom het niet lukt? Kennelijk heb ik geen actuele inloggegevens meer ofzo maar verdere info krijg ik niet echt. 

vast bedankt, E.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@Enibas, dat krijgen we vast wel aan de praat :slight_smile:

Wat me opvalt is dat je aangeeft dat je niet tegelijk Spotify kunt gebruiken. Dat doet me vermoeden dat je op meerdere apparaten inlogt met hetzelfde Spotify account. Zelfs als je de gratis variant hebt van Spotify kun je tegelijk luisteren, als je maar gebruik maakt van je eigen account.

Bij Spotify Family is één account de beheerder. In jouw geval ben jij dat, met het Spotify account bestaande uit je voornaam+achternaam. Jij kunt anderen uitnodigen op basis van een e-mailadres. Met dat e-mailadres moet vervolgens een nieuw Spotify account worden aangemaakt, dat kan direct via de uitnodigingsmail. Als jouw familieleden vervolgens inloggen met hun eigen account is dat direct een Premium account.

Ik hoor graag of dit heeft geholpen!

Hoi, dank voor je reaktie. Het account is alleen aan een verkeerd e-mailadres gekoppeld, dat van mijn zoon (die heeft destijds spotify geactiveerd voor mij) en dat kan ik niet veranderen

Reputatie 7
Badge +28

Zal ik de activatiecode dan resetten? Je krijgt dan een nieuwe activatiecode op je e-mailadres. Die kun je koppelen aan jouw Spotify account. Dat account wordt dan automatisch het hoofdaccount van Spotify Family waarmee je andere gebruikers kan uitnodigen. 


Ik twijfel wel even of dit nodig is, want je geeft aan dat je anderen kunt uitnodigen. Klopt dat? Dan is jouw account al het hoofdaccount van Family.

Hoi, ja op zich klopt dat, wat alleen vreemd is, is dat als ik via Mijn KPN naar Spotify ga, ik niet bij mijn eigen account uitkom maar bij het (oude) ooit aangemaakte account van mijn zoon dus. Met een ander e-mailadres dan het mijne. 
 

Maar inderdaad lijkt het wel te werken allemaal dus misschien ligt het ook wel aan mijn eigen onhandigheid 😢. Die oude koppeling naar dat onjuiste e-mailadres zou ik er alleen nog uit willen als dat kan.

Goedemiddag,

Ook ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar family. Ik heb momenteel een KPN alles in 1 pakket. Hoe pak ik dit het makkelijkste aan?

Mvg

Guinevere de Bruine

 

Goedemorgen,

Ook ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar family. Ik heb momenteel een KPN alles in 1 pakket. Hoe pak ik dit het makkelijkste aan?

Mvrgr. 

Herman Brinkman

 

Reputatie 7
Badge +21

@Enibas, dan is dat het hoofd account ben ik bang. Wil je dat we een nieuwe activatiecode sturen hiervoor?

@Guiny72 en @Herman B dezelfde vraag dus ik beantwoord ze even samen. Je dient dan over te stappen op de nieuwe propositie.. Dus je gaat verlengen met je Alles-in-1 pakket naar een nieuwer pakket met een nieuw contract voor een jaar. 

Hoi, ik bel wel een keertje om te bespreken wat het handigst is, want het werkt nu allemaal dus misschien kan ik het maar beter zo laten,

groet en bedankt 

Hoi, ik heb via telefoon spotify premium (via mobiel) omgezet naar spotify family (nu via Hussel) maar ik kan nergens family activeren?? Via spotify account staat wel dat mijn premium abonnement per einde maand stopt, maar ik kan nergens spotify family activeren.

wij hebben nu spotify family als ik de abonnementen van de kinderen om zet naar kids sim kunnen ze dan wel gebruikmaken van spotify family? want ik begrijp dat gewoon spotify niet kan met dat abonnement.

Goedemiddag,

 

Na het ontvangen van de uitnodiging voor ons Spotify Family account en de juiste gegevens te hebben ingevoerd, krijg ik keer op keer de foutmelding: ‘1- Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw.’

Heb de uitnodiging al meerdere keren gekregen, naar verschillende e-mailadressen gestuurd én de link geopend in een incognitovenster, maar het mag niet baten. Dezelfde foutmelding blijft verschijnen.:disappointed: Hoe kan dit worden opgelost?

 

Mvg

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @N.Kre, welkom! Begrijp ik goed dat het wel gelukt is om een account om te zetten naar Family en dat je ook wel uitnodigingen kunt sturen naar anderen. Maar dat die anderen het niet kunnen accepteren, dan verschijnt de foutmelding? Zo ja, dan is dit niet iets waar wij wat aan kunnen doen. Je moet hiervoor dan bij Spotify Support zelf zijn. 

 

Als dit niet het probleem is, kun je dan nog iets uitgebreider vertellen waar het precies misgaat?

Graag verander ik mijn Spotify account van premium naar family. Echter de linkjes via de KPN website werken als een vicieuze cirkel en ik kom telkens uit bij het overzichtscherm van mijn KPN.

 

Volgens mij moet ik eerst spotify premium opzeggen, dat heb ik alvast maar gedaan. Graag wat hulp. De chatfunctie is ook uitgeschakeld. En waarom kan ik niet gewoon mailen met KPN?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @CarineG!  Ik begrijp dat je Premium had bij je mobiele abonnement, en nu die hebt opgezegd en Family genomen bij het Hussel thuisabonnement. Je krijgt dan per e-mail een activatiecode. Die vul je in op
deze pagina https://campagne.kpn.com/spotify/activeer/enter-code. Daar kan je dan je bestaande Spotify account koppelen. Die wordt dan het hoofdaccount van Family. Je moet dan alleen wel even wachten tot je Premium aan het einde van de maand gestopt is.

Hoi @joepkeb , welkom! Welk abonnement je kinderen hebben maakt niet uit voor het gebruik van Spotify. Dat staat helemaal los van elkaar. Jij hebt Family en je hebt daarvoor je kinderen uitgenodigd. Zij hebben nu elk een eigen Spotify Premium account die ze gewoon kunnen gebruiken op hun verschillende apparaten (telefoon, computer, tablet). Welke simkaart ze in hun telefoon hebben maakt daarbij niet uit. Het enige wat belangrijk is, is data. Als ze onderweg muziek willen luisteren gebruikt dat mobiele data.

KPN geeft inmiddels aan dat je gebruik kunt maken van Spotify family. Dus zojuist heb ik contact gehad met KPN. Maar er zit natuurlijk weer een vies addertje onder het gras bij KPN. Op mijn huidige abonnement waar Spotify Premium gewoon gratis in zit is dit niet mogelijk. Nee ik moet daarvoor eerst een ander abonnement afsluiten wat natuurlijk weer duurder is dan mijn huidige abonnement. Dus i.p.v. 3 of 4 euro duurder wordt mijn abonnement dan weer meer eurootjes duurder. Typisch gevalletje van KPN geeft zijn vaste klanten geen korting maar draait ze ook nog eens een extra poot uit. Het beleid moet echt anders bij KPN. Ik ga denk ik maar op zoek naar alles bij een verschillende provider dan wordt ik niet meer gedwongen om bij elke kleine optie wijziging te veranderen van abonnement bij mijn eigen provider.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst