Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7

@Captain_Awesome, wil jij ook je forumprofiel invullen? 

Reputatie 1

Ter verdere informatie voeg ik nog een screenshot van de foutmelding die ik net kreeg toe:

Chrome en Windows 10 professional, beiden zijn volledig up to date.

 

*Admin: e-mailadres verwijderd in verband met privacy.
 

 

@Erik_

Het profiel is ingevuld. 
 

Zie tevens de bijgevoegde afbeelding voor de foutmelding. 

Kan het zijn dat de foutmelding wordt veroorzaakt door het al eerder gebruik hebben gemaakt van een gratis proefperiode? 
 

 

Reputatie 7

Dank voor de gegevens en aanvullende info, @Richub, @Captain_Awesome :thumbsup_tone1: Heb alles doorgegeven. We komen er hier op terug zodra we meer weten.

Hoi! Er is, zoals Lisa al zei, (nog) geen storing bekend. We willen dit natuurlijk wel verder uitzoeken. Om dat te kunnen doen hebben we informatie nodig. Het screenshot dat jij gisteren al deelde @biondave is daarbij heel nuttig. Maar we hebben ook jullie gegevens nodig. Hiermee kunnen onze collega's op onderzoek uit. Ik wil jullie, biondave en @Drogon, dan ook vragen om je forumprofiel in te vullen (please fill in the linked forum profile so we can investigate further). Laat hier even weten als je dit gedaan hebt (please reply here when you've done so). 

@Richub, jij hebt dit al gedaan, waarvoor dank. 

Erik,

Heb het forumprofiel ingevuld.

gr Dave

Reputatie 7
Badge +16

Gezien, @biondave; ook jouw gegevens zijn doorgegeven! 

Reputatie 1

Ik heb vanochtend vroeg Spotify kunnen activeren. Hopelijk kunnen de anderen hier dat nu ook.

Ook mij is het vanochtend gelukt. Hopelijk geldt dit ook voor de rest!

 

@Erik_ 

Kreeg een melding dat er al eens gebruik is gemaakt van de gratis proefperiode, wellicht dat het probleem inderdaad bij deze melding lag? Een foutje in de doorverwijzing misschien?

 

Ook hier werkt het opeens🥳

Bedankt iig!

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn dat het opgelost lijkt! Ik had nog geen afmelding ontvangen, maar dit zijn goede berichten!

 

 

Kreeg een melding dat er al eens gebruik is gemaakt van de gratis proefperiode, wellicht dat het probleem inderdaad bij deze melding lag? Een foutje in de doorverwijzing misschien?

 

Goede vraag! Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar we hebben jouw reactie wel doorgegeven als signaal.

Hallo KPN ik wil mijn Spotify premium code opvragen. Ik ben hem thuis kwijt geraakt.

 

M.v.g Andre

Reputatie 7

Hoi @Andre vdf gerritsen, welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar ons verzameltopic. In het startbericht lees je alles over hoe Spotify via KPN werkt. Je zegt dat je de code kwijt bent. Heb je destijds al wel met die code Spotify geactiveerd? Want dan heb je de code ook niet meer nodig en kun je gewoon inloggen op Spotify met je gebruikersnaam en wachtwoord daarvan.

Heb je Spotify nooit eerder geactiveerd, dan heb je tegenwoordig ook geen code meer nodig. Je kunt dit nu doen door te gaan naar kpn.com/spotifyactiveren

Reputatie 2

Ik heb op 30 januari mijn Spotify Premium opgezegd omdat mijn vrouw ook graag Spotify wil en wij dus nu graag een Spotify Premium Duo abonnement willen, echter deze wordt door KPN niet aangeboden. Nu loopt onze termijn altijd tot de 8e van de maand. Echter als ik nu kijk bij Spotify zie ik dat mijn abonnement nog steeds Premium via KPN is. Ik heb echter gelezen dat aan het einde van je termijn (dus de 8e) het Spotify abonnement automatisch zou worden omgezet in Free. Ik kan het dus nu nog niet omzetten in Premium Duo bij Spotify rechtstreeks. Kunnen jullie mij informeren wanneer mijn Spotify Premium abonnement bij KPN afgekoppeld wordt? Ik betaal er sinds 30 januari ook niet meer voor.

Graag verneem ik van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rick van Dellen

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rick.van.D! Dit kan ongeveer een maand duren. Wijzelf hebben hier helaas geen inzage of invloed op maar zodra hij weer Free is krijg je weer reclames, dat is de makkelijkste manier om het in de gaten te houden. Je betaalt er inderdaad nu niet meer voor!

Reputatie 2

Hoi @Rick.van.D! Dit kan ongeveer een maand duren. Wijzelf hebben hier helaas geen inzage of invloed op maar zodra hij weer Free is krijg je weer reclames, dat is de makkelijkste manier om het in de gaten te houden. Je betaalt er inderdaad nu niet meer voor!

Hoi Thomas,

Bedankt voor je reactie maar toch een beetje vreemd omdat er bij jullie duidelijk staat dat het aan het einde van de abonnementsperiode automatisch gestopt wordt! Zou ik het op korte termijn wel over kunnen zetten naar Spotify Premium Family want ik besef me net dat ik met de entertainmentkorting van € 5,00 dan maar € 9,99 hoef te betalen. Nog altijd minder dan € 12,99 rechtstreeks bij Spotify voor Premium Duo.

 

Gr.

 

Rick

Reputatie 7
Badge +20

Helaas gaat er soms even overheen voordat Spotify deze opzeggingen verwerkt en de accounts terugzet naar Free. Dit zou niet langer dan een maand moeten duren. Of je Spotify Duo via hen neemt of Family bij ons maakt hiervoor niet uit.

Beste, ik zou graag mij spotify account willen omzetten naar een ander account/mail adres.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Hi @TjeerdSteen, welkom op het forum!

In het startbericht hierboven lees je hoe je dat zelf kunt regelen. Ik zal het ook even in mijn bericht plaatsen:
 


Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Jose, dank voor je bericht. Maar ik heb gratis Spotify bij jullie, dus al ik op zeg en daarna opnieuw blijft het dan wel gratis?

 

Reputatie 7
Badge +10

@TjeerdSteen Goed dat je het zegt! In dat geval moeten we even met je meekijken. Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer en de naam + geboortedatum van de contracthouder? Geef hier even een seintje zodra je profiel is ingevuld.

Jose, ik heb alles ingevuld.

Reputatie 7

Dank je @TjeerdSteen, ik heb een melding voor je aangemaakt naar een achterliggende afdeling. Daarbij heb ik het verzoek gedaan om Premium los te koppelen van jouw huidige Spotify account. Zodra dat is gebeurt zal je het via onze website kunnen koppelen aan het account waar je het aan wilt koppelen. 

Ik heb spotify aan in me abonnement en een code gekregen en mail alleen hij zegt u heb geen spotify account op dit abbonement en nu ?


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Esmay8999999, wat raar dat je deze melding te zien krijgt, wanneer komt hij precies tevoorschijn?

 Zou je een kunnen kijken of het activeren wel lukt via onze Spotify activatie tool?

Iets sneller reactie dan ik had verwacht @suzanne vloet, mijn collega's schrijven dat het oplossen helaas wat langer gaat duren dan de twee weken die ze hadden verwacht. Ik pas dit ook nog even aan in het startbericht.
Hij bevestigt wel dat je op de lijst staat dus dat gaat sowieso goed komen!

Hoe staat het inmiddels met het kunnen opzeggen van de online aankoop spotify? 

 

Ik zie ook dat er abonnementen losgekoppeld kunnen worden van het KPN account. Kan ik hiermee hetzelfde bereiken? namelijke dat spotify niet langer via mijn KPN mobiel abonnement in rekening wordt gebracht? 

 

Anyway, ik ben inmiddels al vanaf juli bezig met het opzeggen van deze online aankoop. Graag hoor ik op korte termijn dat dit ook door jullie is verwerkt. 

Mvg, Suzanne

Hoi, 

 

Inmiddels is er iets veranderd in mijn account. Spotify wordt nu wel vermeld als extra optie. Maar ik kan deze niet uitzetten. Ik kan alleen de optie ‘geen spotify’  uitzetten. 

 

Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Ik wil geen spotify meer! Kunnen jullie dat aanpassen? 

 

Met vriendelijk groet, Suzanne