Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik ben de registratie van mijn Spotify kwijt en wil hem graag weer activeren thuis en op mijn telefoon
Ik had premium en opeens kwam erop dat ik een free account heb en kan dus geen muziek meer luisteren zonder wifi terwijl ik wel betaal voor premium..

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi@Slossejinte
Dit kan webcare wel voor je nakijken
Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
@W.A.dL: Welkom! Ben je de inloggegevens kwijt? Die kun je opvragen bij Spotify zelf: Problemen met inloggen - Spotify. Als je een (ander) Spotify account wil activeren kan ik je een activatiecode toesturen. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?

@Slossejinte: Is jouw abonnement recent aangepast? Spotify zit alleen inbegrepen in Alles-in-1 Standaard/Premium (vaste abonnementen) en Zorgeloos Premium of Premium+ (mobiele abonnementen). Zie dit bericht voor het overzicht: Spotify | KPN Community. Als dit niet van toepassing is, zet dan de gegevens die huistijger aangeeft nog even in je profiel. Kijk ik het na.
Is het mogelijk een Spotify Premium account via KPN naadloos om te zetten naar een Premium account niet via KPN?
Ook mij lukt het niet om de Spotify code op te vragen. Ik krijg het volgende te zien: Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.

Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +28
@Gerdaenjohn: Welkom! Gaat dit om Spotify bij een mobiel of thuisabonnement? Kun je jouw profiel aanvullen met adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Badge
Hallo ik heb een aantal updates moeten doen op mijn bose soundbar en een herstel installatie op mijn iPhone. Helaas is hierdoor mijn premium account teruggezet naar free? Hoe kan ik dit herstellen. Ik ben al jaren een premium klant.
@Gerdaenjohn: Welkom! Gaat dit om Spotify bij een mobiel of thuisabonnement? Kun je jouw profiel aanvullen met adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Gedaan 👍🏻

Spotify zit bij het thuisabonnement in.
Reputatie 7
Badge +28
Top! Binnen 3 uur ontvang je een activatiecode per e-mail (hetzelfde e-mailadres als je voor het forum gebruikt). De code voer je in op deze pagina: Activeer jouw Spotify Premium account. Vervolgens kun je het koppelen aan een nieuw, of bestaand Spotify account.
Hi, ik wil mijn spotify ook graag ontkoppelen van Facebook. Ik zou graag een nieuwe premiumcode ontvangen. Thanks.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ruud! Dat kan 🙂 Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Reputatie 7
Badge +28
@Ludwich11 @Zaza62: Ik heb jullie losse topics samengevoegd met dit centrale topic.

@Ludwich11: Waarschijnlijk niet. De betaling aan Spotify wordt één keer per maand gedaan. Als Spotify bij KPN wordt opgezegd kan het dus uiterlijk een maand duren voor het account is omgezet naar Free. Ik kan voor je nakijken welke dag van de maand dit gebeurt, kun je daarvoor je profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen zodra dat is gebeurd?

@Zaza62: Log je wel in met hetzelfde account? We zien vaak dat er met Facebook wordt ingelogd in plaats van een "normaal" Spotify account. Ik kan controleren welk Spotify account is gekoppeld aan de KPN betaling. Kun je daarvoor je profiel aanvullen met adresgegevens en klantnummer en een seintje geven als dat is gebeurd?
Badge
Heb mijn profiel aangepast en zie dat de koppeling met Facebook erin staat en dat was niet zo voorheen
ik heb altijd spotify via mijn bose soundbar kunnen afspelen maar nu niet meer???
Reputatie 7
Badge +30
Heb mijn profiel aangepast en zie dat de koppeling met Facebook erin staat en dat was niet zo voorheen
Dan log je denk ik met 'verkeerde' inloggegevens in. Ik zie trouwens dat je bij ons geen diensten afneemt, klopt dat? In dat geval verwijs ik je naar Spotify. Zij kunnen kijken of je met de juiste gegevens inlogt.
Ik had premium en opeens kwam erop dat ik een free account heb en kan dus geen muziek meer luisteren zonder wifi terwijl ik wel betaal voor premium..

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Bedankt voor jullie hulp, het is allemaal geregeld en werkt weer.
Top! Binnen 3 uur ontvang je een activatiecode per e-mail (hetzelfde e-mailadres als je voor het forum gebruikt). De code voer je in op deze pagina: Activeer jouw Spotify Premium account. Vervolgens kun je het koppelen aan een nieuw, of bestaand Spotify account.

Super, dank je wel! ☺️
Hoi,

Ik ben mijn activatiecode kwijt van Spotify. Zou ik een nieuwe mogen ontvangen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Aapnootsaar Dat is zeker mogelijk. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode toegestuurd. Binnen 3 uur ontvang je deze activatiecode per e-mail.
Hoi.

Mijn nieuwe abonnement is ingegaan incl. spotify premium. Als ik inlog op mijn KPN wordt er aangegeven dat spotify premium aanstaat. En er staat ook dat ik er voor betaal. Maar vlgs spotify heb ik ineens geen premium meer. Ik krijg reclames etc. Hoe kan dit of moet ik nu zelf via spotify een premium abonnement afsluiten dus dubbel betalen? Zou u dit kunnen nakijken alvast hartelijk dank.

Admin: adresgegevens verwijderd en opgeslagen, bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Jenique monsma, welkom! Ik vermoed dat het bij ons niet helemaal juist stond. Daarom krijg je binnen 3 uur een nieuwe activatiecode per sms, zodat je je Spotify Premium account opnieuw kunt koppelen. Daarna moet het weer werken!
Dank je wel. Het is gelukt. Fijne avond
hoi
ik heb abbonement van tv
en 3 x mobiel abbonnement en nu moet ik nog betalen voor mijn spotify ..hoe ken dat ???

Admin: Bericht naar lopende topic verplaatst
Op mijn KPN factuur staat dat ik een Spotify Premium abonnement heb, maar via Spotify wordt aangegeven dat dit niet zo is. De chat op de website van KPN werkt niet. Telefonisch wordt ik al 3x het bos ingestuurd. Hoe krijg ik mijn Spotify premium geactiveerd?
Een code krijg ik niet, want die schijn ik al eerder gehad te hebben
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Spotify63, vreemd dit! We kunnen gewoon een code nasturen. Deze is zes weken geldig dus een oude code kan inmiddels zijn verlopen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan maken we dit in orde en kun je snel gebruik maken van Spotify Premium.