Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 762126 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Reputatie 7

Ik zou wel eens een screenshot van die melding willen zien.

Badge

Ik zou wel eens een screenshot van die melding willen zien.

Zal er wel een foto van maken als die het weer doet, maar hij laat alleen zien geen ipadres kijk verbinding na of neem contact op met u provider. 

Staat mijn ip adres eigenlijk wel goed op die 2.1? Kan mij niet herinneren dat ik hem daar op had gezet. 

 

 

Reputatie 7

Het IP adres 192.168.2.1 is uitstekend.

 

Heb je een DHCP reservation gemaakt voor die Amplifi HD onder het tabje "LAN IPv4"?

Badge

Het IP adres 192.168.2.1 is uitstekend.

 

Heb je een DHCP reservation gemaakt voor die Amplifi HD onder het tabje "LAN IPv4"?

Yes dat heb ik gedaan. 

 

Badge

Moet deze trouwens niet uitstaan?

 

Na de firmware update van de box 12 stond mijn wifi enzo weer aan en moest ik dat allenaal weer uitzetten, maar volgens mij ben ik deze vergeten?

Reputatie 7

Ik hoop dat er een moderator van KPN zal reageren want ik zie eigenlijk niets wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

Reputatie 7

Moet deze trouwens niet uitstaan?

 

Na de firmware update van de box 12 stond mijn wifi enzo weer aan en moest ik dat allenaal weer uitzetten, maar volgens mij ben ik deze vergeten?

Die moet je gewoon uit laten staan.

Badge

Dat dacht ik al. 

Ik denk dat die voor problemen zorgt. 

Reputatie 7

Dat dacht ik al. 

Ik denk dat die voor problemen zorgt. 

Nee, dat denk ik niet of laat ik het anders zeggen, dat zou niet mogen.

Badge

Dat dacht ik al. 

Ik denk dat die voor problemen zorgt. 

Nee, dat denk ik niet of laat ik het anders zeggen, dat zou niet mogen.

Heb hem nu uitgezet, kijken wat die nu gaat doen vandaag en morgen. 

Vind het wel raar dat alles nog goed staat maar toch dit probleem heeft na de update van de box 12. 

Heel erg bedankt voor je hulp en ik houd je nog even op de hoogte of het probleem nu weg blijft 

Badge

Hele nacht geen internet gehad met deze meldingen. 

 

Vanmorgen maar de box 12 een reset gegeven en alles opnieuw ingevoerd.

Hoop dat die het nu blijft doen.

Wat mij wel al opvalt is dat de interfase van de box 12 een stuk sneller laad. 

Hallo,

 

Ik ben bezig met het port forwarden van mijn router achter de Experia box V10a ik heb de stappen gevolgd

Nu na deze stappen gevolgd te hebben blijken de ports nog steeds niet open te staan

Op het moment heb ik een Wavlink AC1200 router aangesloten 

De DHCP is ingesteld op het goede mac adres en hetzelfde geld voor de DMZ op het goed IP (192.168.2.200), verder zijn er geen port mappings meer op de experia box en staat alles open op mijn wavlink.

iemand hier enig idee?

 

mvg,

Ryan

Reputatie 7

Je zegt dat alles open staat op jouw wavlink.

Wil je daarmee aangeven dat je op de wavlink de benodigde port-forwardings hebt ingesteld?

Yes  Ik bedoel inderdaad daarmee dat ik alle benodigde port-forwardings heb ingesteld

Reputatie 7

Kan jij vanaf een apparaat aangesloten op de Experia Box die services benaderen op het WAN IP adres van de wavlink (192.168.2.200)?

Nee dat krijg ik niet voor elkaar 

Reputatie 7

Nee dat krijg ik niet voor elkaar 

Kan jij vanaf een apparaat aangesloten op de wavlink die services benaderen op het IP adres waar de port-forwarding naar verwijst?

Nee dat lijk ik ook niet voor elkaar te krijgen momenteel het gaat hier om een lokale webhost via apache deze gebruik ik voor het runnen en editen van minecraft servers

Reputatie 7

Zolang je op het LAN achter de wavlink die webserver niet kunt benaderen op zijn LAN IP adres heeft het geen zin om hogerop te gaan kijken.

Staat de firewall van de webserver inkomend open voor tcp poort 80 (http)?

Waarschuwing: Is het veiligheidsgat in log4j voor die apache server al gedicht?

Reputatie 3
Badge

Over een paar weken komt de glasvezel van KPNnetwork hier het huis binnen. Heb nu Ziggo, modem in bridge modus, Netgear Orbi als router. Adressen Orbi in het 10.0.1.x netwerk. Printer, Nas en Timecapsule een vast op adres toegewezen.

Om het geschreven op blz 1 van dit topic toe te passen hoef ik niet veel te doen, maar…

als ik de DMZ modus aan zet, kan ik dan de andere poorten op de Box12 nog gebruiken voor iTV en werken de telefoonaansluitingen dan nog? Ik vertaal nl. DMZ als dat alles wordt doorgestuurd naar de Orbi = router achter de Box 12..

Het WiFi netwerk via de Orbi is goed, WiFi op Box12 uitzetten?

Reputatie 7

als ik de DMZ modus aan zet, kan ik dan de andere poorten op de Box12 nog gebruiken voor iTV en werken de telefoonaansluitingen dan nog?

Ja, de TV ontvangers en telefoon(s) blijven gewoon op de Experia/KPN Box aangesloten.

 

Het WiFi netwerk via de Orbi is goed, WiFi op Box12 uitzetten?

Ja.

Beste mensen, ik ben nieuw hier en heb heel wat tekst hierboven doorgeworsteld maar geen antwoord op mijn vraag vinden.

In verband met veiligheid zou ik het internet voor mijn iMac en NAS volledig willen scheiden van het (vaak bedrade) internet waarop mijn camera's, grasmaaier, omvormer van de zonnepanelen enz is aangesloten.

Ik heb 4G-internet-buitengebied op de Experiabox V10 en twee witte zg Superwifipunten (mesh) alles van KPN. Ik neem alleen internet af en geen TV of vaste lijn-telefoon. (Kijkt TV via Apple-TV)

Ik denk dus aan het aansluiten van twee routers achter de Experia, (met elk een switch als uitbreiding) maar weet te weinig om een keuze te maken voor het merk/type en de bijbehorende instellingen. Is er iemand die mij kan verwijzen? Of misschien zelf weet hoe dit eenvoudig is te realiseren?

 

Reputatie 7

Als jij het netwerk van de Experia Box gebruikt voor jouw IoT en daar één router achter plaatst voor jouw iMac en NAS dan houd je de iMac en NAS al afgeschermd voor die andere apparaten.

Beste wjb,
 

ik heb mijn Orbi Router Model RBR350 met 2 x  Orbi Satellite Model RBS350 achter de KPN Box 12 modem gezet.

Het enige wat ik heb moeten doen is het aanzetten van IGMP Proxying op de RBR350 router, die met zijn WAN poort is aangesloten op de KPN Box 12. De RBR350 router acteert in router mode.

Ik heb 1 van mijn KPN Arris VIP5202 TV ontvangers op een ethernet poort van 1 van de RBS350 satellites aangesloten en het werkt. De RBS350 satellites zijn op hun beurt ook via een vaste ethernet verbinding gekoppeld aan de RBR350 router.

 

Ik hoef geen DMZ in te stellen voor mijn router. Ik hoefde ook niets te doen met IGMP snooping. WiFi blijft ook gewoon perfect werken.

 

Gr, Peter

Reputatie 7

Ik hoef geen DMZ in te stellen voor mijn router.

Dat klopt, maar dat wordt anders als jij apparaten op jouw Orbi aansluit die vanaf Internet benadert moeten kunnen worden. Denk hierbij aan een NAS of bijvoorbeeld een bewakingscamera. Dan zal jouw Orbi toch echt als DMZ Host van de Experia/KPN Box ingesteld moeten worden. Mijn advies is om dat sowieso te doen.

 

Ik hoefde ook niets te doen met IGMP snooping. WiFi blijft ook gewoon perfect werken.

Dan staat IGMP snooping blijkbaar standaard aan op die Orbi.

Reageer