Beantwoord

Mijn topic heeft ineens de status “ANTWOORD”

  • 17 April 2023
  • 17 reacties
  • 465 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

ik heb een vraag over een reactie van mijzelf op ontvangen reacties op mijn eigen topic.
 

Ik zie dat er bij mijn eigen reactie plotsklaps de statusANTWOORDboven staat. Hoe komt dit daar en door wie toegevoegd.?
 

 

icon

Beste antwoord door Corné vT 17 April 2023, 19:33

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat heeft waarschijnlijk een KPN medewerker gedaan. Wat is het probleem? Als ik het plaatje zo zie lijkt uw probleem opgelost? 

Reputatie 3
Badge

ik heb een vraag over een reactie van mijzelf op ontvangen reacties op mijn eigen topic.
 

Ik zie dat er bij mijn eigen reactie plotsklaps de statusANTWOORDboven staat. Hoe komt dit daar en door wie toegevoegd.?
 

 

@Nick83 klopt, het probleem is opgelost, maar dat diende als voorbeeld voor mijn vraag over de status ANTWOORD

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Corné vT ,

Zodra het antwoord op een vraag is gegeven, dan wordt het topic op beantwoord gezet. Daarmee is voor iedereen duidelijk dat de vraag is afgehandeld. Verder is het (vooral bij lange topics) handig dat je meteen bij het openen van een topic het antwoord ziet staan. Veel mensen maken namelijk gebruik van een zoekfunctie wanneer ze een vraag hebben en dan kun je zomaar op een al beantwoord topic uitkomen.  

Alleen de topic-starter of een moderator kan het topic op beantwoord zetten. In jouw voorbeeld is dit (zonder twijfel) door moderator SanneM gedaan.     

Reputatie 3
Badge

Hallo @Corné vT ,

Zodra het antwoord op een vraag is gegeven, dan wordt het topic op beantwoord gezet. Daarmee is voor iedereen duidelijk dat de vraag is afgehandeld. Verder is het (vooral bij lange topics) handig dat je meteen bij het openen van een topic het antwoord ziet staan. Veel mensen maken namelijk gebruik van een zoekfunctie wanneer ze een vraag hebben en dan kun je zomaar op een al beantwoord topic uitkomen.  

Alleen de topic-starter of een moderator kan het topic op beantwoord zetten. In jouw voorbeeld is dit (zonder twijfel) door moderator SanneM gedaan.     

Hoi @Noordzee dank je voor de uitleg. Kun je nog even duiden hoe je dit als topic starter zelf kunt doen? Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +28

Onderin iedere reactie kun je klikken op “Beste Antwoord”. 

Reputatie 6
Badge +6

Onderin iedere reactie kun je klikken op “Beste Antwoord”. 

Inderdaad. Maar let op: eenmaal geklikt kun je het niet meer (zelf) ongedaan maken. En ook niet een ander beter antwoord kiezen als dat pas daarna gegeven wordt, of als de situatie later anders is en daardoor een ander antwoord beter is.

Reputatie 6
Badge +6

Tja, nu overkwam mij dit ook. EN NEE DAT IS NIET OKÉ.

En in een ander topic waarin datzelfde me overkwam, hebben toekomstige lezers geen idee dat niet ikzelf, maar een KPN medewerker een antwoord als beste antwoord gemarkeerd heeft. Dat betekent denk ik dat KPN het met dat antwoord eens is? Maar dat is toch compleet onduidelijk.

Reputatie 3
Badge

Tja, nu overkwam mij dit ook. EN NEE DAT IS NIET OKÉ.

En in een ander topic waarin datzelfde me overkwam, hebben toekomstige lezers geen idee dat niet ikzelf, maar een KPN medewerker een antwoord als beste antwoord gemarkeerd heeft. Dat betekent denk ik dat KPN het met dat antwoord eens is? Maar dat is toch compleet onduidelijk.

Helemaal eens dat dit onduidelijk is. @Arjan van B 

Onduidelijk inderdaad. Anderzijds komt het ook veel te vaak voor dat het juiste antwoord niet door de TS als zodanig gemarkeerd wordt, vaak door nonchalance en dan probeer ik het nog positief te verwoorden. In dat geval doet een moderator dat, wellicht té vroeg of ook als TS het helemaal niet het juiste antwoord vindt. Wellicht dat moderators daar wat terughoudender in zouden kunnen zijn. Maar dan moeten forumgebruikers ook wat meer discipline aan de dag leggen door het juiste antwoord wél zelf te markeren. 

Reputatie 6
Badge +6

Het zou al fijn zijn als je “Antwoord” weg kunt halen, of een ander antwoord kunt kiezen, ook als een moderator iets heeft gekozen.

Reputatie 7
Badge +17

@Arjan van B er is bewust gekozen op deze manier te werk te gaan. 

Wel is het zo dat iedere nieuwe reactie door een moderator gelezen wordt. Als topicstarter kan je altijd aangeven dat je het niet eens bent met het gekozen antwoord. Of dat er per ongeluk een antwoord is aangeklikt. We passen het dan binnen korte tijd voor je aan, indien nodig. 

Reputatie 6
Badge +6

@Bram_ ik vind het érg frustrerend. (Ik ben in heel wat fora actief, nergens is mijn frustratie zo groot als hier. Maar ik zie enorm veel klanten die hier al jaren actief zijn. Petje af voor hen!)

En het wordt niet alleen bij vragen gedaan, maar ook bij “gesprekken”. Hebben die ooit een beste antwoord? Nog erger, gezien het “antwoord” dat jullie bij mijn HDMI CEC: wat werkt wel/niet bij welk merk/type TV? gekozen hebben, vraag ik me af hoe goed jullie de topics lezen.

Overigens kan het automatische KPN Webcare privébericht dat je krijgt naar aanleiding van een antwoord dat jullie aangeklikt hebben ook wel wat beter:

 

Bedankt voor je vraag op het KPN Forum! Deze week is er een antwoord gemarkeerd in jouw topic. We horen graag of je tevreden bent met dit antwoord. Hiervoor kun je de duimpjes gebruiken.

Als je op één van de twee duimpjes klikt volgt er een vraag. Het duurt nog geen minuut om je antwoord in te vullen. Alvast bedankt!

 

Vooral: over welke vraag gaat dit bericht? En waarom loopt de schaal van 10 naar 0 in plaats van gewoon van 0 naar 10?

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Jammer, ik kon vandaag mijn frustraties niet kwijt in het zoveelste automatische bericht van webcare, want deze keer is de vragenlijst een blanco pagina. (Overigens exact dezelfde URL als de eerdere automatische berichten, https://kpn.mopinion.com/survey/public/take-survey/e8a4<redacted>c7f7?thumbs=negative, dus hoe KPN ooit gaat weten over welke vraag het gaat. 🤔)

Gelukkig vond ik nog een andere plek voor mijn chagrijn. Nogmaals, ik zie heus wel dat moderators en klanten hun best doen hier, en willen helpen, veel dank daarvoor! Maar ik vind ook dat er fundamenteel dingen mis zijn op dit forum als nieuwe bezoekers er zoveel moeite mee hebben.

 

Aangenomen dat mijn chagrijn aldaar verwijderd wordt:

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Raar.

(Inderdaad, mijn reactie is op geen enkele manier een antwoord op bovenstaand probleem met het oranje lampje. Maar bovenstaande post van @tyn64 was volgens mij geen vraag, maar een opmerking/bevestiging bij het originele topic, verwijzend naar dingen in dat topic. Keurig bij elkaar! Dus waarom dat dan in een eigen topic moet. 🤔 En ook de originele auteur nog in verwarring achterlatend. En nu moet je evengoed nog het originele topic lezen om de opmerking over het knopje op de bovenkant te begrijpen. En stel dat hier later wél een goed antwoord komt. Dan staat dat weer niet bij dat andere topic dus toekomstige lezers van dat topic hebben daar niks aan. Ik vind dat de informatie maar slecht te vinden is op dit forum door al dat gesplits, en het door moderators markeren van reacties als antwoord. Ik vermoed dat @Lentman de reactie van Elco F ook niet zelf als antwoord gemarkeerd heeft. Het was immers geen antwoord op de vraag die daar gesteld werd.)

 

Reputatie 6
Badge +6

Anderzijds komt het ook veel te vaak voor dat het juiste antwoord niet door de TS als zodanig gemarkeerd wordt, vaak door nonchalance en dan probeer ik het nog positief te verwoorden.

Er bestaat blijkbaar de drang dat alle topics “Beantwoord” moeten zijn. (En niet alleen “vragen” maar ook “gesprekken”.) Als ik dat goed begrijp: wat is het nut van markeren als “Beantwoord” wanneer het alleen betekent: er is gereageerd?

Want ik zie vooral dat er érg vaak reacties gemarkeerd zijn/worden als “Beste antwoord” terwijl die de vraag niet beantwoorden. Daar heb je toch helemaal niks aan als latere lezer, vooral niet bij topics waar de TS een onduidelijke vraag stelde of niet reageerde op vragen? Maar hetzelfde geldt voor topics waar de TS wél actief is, maar het antwoord gewoon niet gegeven is.

De groene vinkjes in de zoekresultaten hebben geen enkele zin op dit forum.

 

Reputatie 6
Badge +6

Welja, het kan nog gekker. Ik had op 18 augustus bij Is er meer informatie over de toekomstige nieuwe TV+ afstandsbediening? mijn eigen antwoord als beste geselecteerd, omdat, hoe gek kan het zijn, dat mijn vraag beantwoorde. En dit is vandaag door een moderator veranderd in een antwoord dat een (die?) moderator gaf. Een antwoord dat trouwens al bestond voordat ik mijn eigen antwoord markeerde.

Dat vind ik niet oké!

Goed, ik ben bevoordeeld. Dus zeg het maar, welk antwoord is beter? Mijn reactie waarin de quote met aanvullende informatie over die afstandsbediening:

 

Ah, alwetende @Erik_ schreef begin juli elders:

Vanuit KPN kan ik aangeven dat er inderdaad gewerkt wordt aan een nieuwe, simpelere, afstandsbediening, maar ook die heeft meer dan de 5 knoppen die je zus nu gewend is. Plus dat nog niet duidelijk wanneer die nieuwe afstandsbediening dan beschikbaar zal zijn.

Benieuwd of die nare Netflix en Disney+ knoppen dan ook opgeofferd worden. En zoeken en de malle Google Assistent.

 

Of deze nikszeggende reactie:

 

Hallo @Arjan van B, de info die je hebt verzameld is correct. Meer is echter niet bekend. Zodra we weer weten over de look and feel en design en functionaliteiten
lees je het uiteraard op het forum!

 

Ik wil mijn eerdere “De groene vinkjes in de zoekresultaten hebben geen enkele zin op dit forum” aanvullen met:

De beste antwoorden zijn niet te vertrouwen, dus je moet alsnog het hele topic lezen om je informatie te vinden.

Reputatie 7
Badge +19

Over dat specifieke topic kan ik zeggen, dat de volgens jou nietszeggende reactie een antwoord is op de gestelde vraag. Er is namelijk op dit moment is er namelijk niets te delen over de nieuwe afstandsbediening. Zodra er namelijk meer info bekend is, zal dat gedeeld worden in jouw topic en zal er dan een ander antwoord gemarkeerd worden met meer info. 

Het door jouw geselecteerde antwoord stelt daarnaast ook nog een vraag. Namelijk dat je benieuwd bent of er bepaalde knoppen gaan verdwijnen. Die vragen kunnen we op dit moment nog niet beantwoorden. 

Reputatie 6
Badge +6

Haha, @Jeroen_dB , je denkt toch niet dat ik een “Ja” of “Nee” op mijn vraag verwachtte? Wat een kul. Ik vind het echt niet oké zoals sommige moderators op dit forum of in de kennisbank werken. Doe daar wat mee. Begin nog maar eens met dit topic helemaal te lezen.

 

Er is namelijk op dit moment is er namelijk niets te delen over de nieuwe afstandsbediening.

Wat gek trouwens dat ik in mijn antwoord dan toch extra informatie had. Lees maar eens goed.

 

Reageer