Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12824 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De nieuwe innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

 

Lukt dat niet? Dan helpen we je verder via het forum. 
 

De oplossing van dit probleem gaat dan in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

417 reacties

We begrijpen elkaar niet, @Greet1977 .  Dat kan gebeuren. 

Hoeveel werkende tuners heb jij nu? Dus waar je alle zenders op hebt?  Kun je van de werkende tuners de CAS id hier neerzetten? Dus alleen van de tuner(s) die het doen.

 

 

Die wat werken eindigen op ×××10 ×××20

 

Duidelijk, @Greet1977 . Je hebt dus al twee werkende digitenne tuners en daar betaal je ook voor.

Mag ik vragen hoe je aan deze derde tuner bent gekomen? Want die zit administratief niet in je abonnement en daarom lukt het ons ook niet om deze te activeren. Misschien is er aan onze kant iets misgegaan en daar probeer ik nu achter te komen. 

We zijn trouwens ook telefonisch bereikbaar via 0800 0402. Dat is een gratis nummer. 

 

Gewoon via kpn gekregen. Maar laatst ook problemen met digitenne gehad waardoor ik een kastje heb gekregen waar je ook de internet kabel in moet steken. 

Maar laat ook maar. Wat een gezeik als je zo 4 dagen moer zeuren om tv te krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Greet1977 Ik wil je toch adviseren om te bellen met een van onze collega's, die kunnen je abonnement helemaal bij langs lopen.
Op dit moment staan er namelijk 2 Digitenne kastjes geregistreerd en 3 ITV kastjes. Als je deze allemaal gebruikt is dat prima, zo niet, dan kan er eventueel op bespaard worden?
Het enige dat ik me kan bedenken, is dat je een Digitenne kastje hebt ontvangen i.p.v. een ITV kastje, al kan ik dit niet met zekerheid zeggen .Succes in ieder geval, ik hoop dat je gauw weer beeld hebt. 

Krijg code E033-0. ForumProfiel ingevuld. Graag activeren. 

 

Thxs

H

Hallo, hier ook hetzelfde probleem….ik heb alle gegevens ingevuld zoals omschreven. Kan iemand een opdracht geven voor de update?

dank en groet, Jim

Reputatie 7
Badge +28

@HKW @Jimjunior 

Dan kun jullie nu alvast het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor Amersfoort  is dat kanaal 27. Voor Flevoland is dat 44. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. Laat de ontvanger gewoon aanstaan, de activatie kan wel even duren. 

Ik zit op het moment in friesland, waar mijn tv met digitenne staat...dat is dan kanaal 25?

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @Jimjunior , dan is het inderdaad RF-kanaal 25. 👍

Ik heb nu wel meer zenders, maar nog steeds geen RTL4…..mis de zenders 4 tm 8…..ben ik te ongeduldig?

Goedenavond il krijg foutcode e033-0. Kunt u helpen weer beeld te krijgen?

Oh ja ik zit in Almere

 

Reputatie 7
Badge +28

@Jimjunior 

Dan nu weer uitgebreid zenders zoeken. 

@Noordzee heb ik gedaan, maar dat werkte niet...via antenne wizard is het wel gelukt! Ik heb nu dus alle zenders weer. Super veel dank namens vrouw, kinderen en hond!

Joehoe 

Badge

Hallo ik had graag mijn abonnement opnieuw geactiveerd

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Bunzing, welkom hier. 

Zou je je gegevens willen aanvullen en hier laten weten wanneer je dit hebt gedaan? Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo ik had graag mijn abonnement opnieuw geactiveerd

@ut Syl Zou je ook je CAS ID willen invullen en hier laten weten als je dit hebt gedaan? 

Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Badge

Het cas nummer heb ik maar waar vul ik dat precies in? 

Badge

Hallo ik had graag mijn abonnement opnieuw geactiveerd

@ut Syl Zou je ook je CAS ID willen invullen en hier laten weten als je dit hebt gedaan? 

Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Het cas nummer heb ik maar waar vul ik dat precies in? 

Reputatie 7
Badge +24

Klik hier en vul het in onder "Persoonlijke opmerkingen”. 

Badge

Klik hier en vul het in onder "Persoonlijke opmerkingen”. 

Oke gelukt

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie het, dankjewel. Ik heb de ontvanger geactiveerd, je kunt nu zelf onderstaande stappen nog volgen wanneer het nog niet binnen 30 minuten werkt. 

 

Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Badge

Ik zie het, dankjewel. Ik heb de ontvanger geactiveerd, je kunt nu zelf onderstaande stappen nog volgen wanneer het nog niet binnen 30 minuten werkt. 

 

Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Bedankt ik ga het proberen als het niet werkt. Mocht het niet lukken dan meld ik me weer