Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235393 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 2
Sinds de frequentiewissel vandaag 17 september is de signaalsterkte bij de NPO zenders van 65% naar 50% gezakt. Bij de andere zenders is de signaalsterkte op 65% gebleven. Dit is in Heemstede. Hoe kan dit? Signaalkwaliteit staat wel op 100% maar beeld bevriest weer om de paar minuten.
Reputatie 7
Badge +28
Probeer eens te zoeken via uitgebreid zenders zoeken.
Hier, ook Heemstede, NPO (RTS) op sterkte nu 56 %. Dat was idd 66 % !

NTS 1 nu 60 %, NTS 2 nu 56 %.

Kwaliteit wel 100 %. (Die is het belangrijkst)

KPNcyclopedie: Zenderoverzicht per Nationale Transport Stream. RTS is NPO pakket.
Reputatie 3
Badge
na de om zetting van vanacht is tv noord Holland in Hillegom niet meer te krijgen.
alleen tv west en utrecht. ook op een free toair ontvanger niet.
is dit normaal. ?
Reputatie 7
Badge +28
@honda

Je kunt TVNH weer terugkrijgen door handmatig te zoeken op RF-kanaal 34.
Reputatie 3
Badge
Hallo @Noordzee
ik heb hem hand matig laten zoeken op kanaal 34 maar dan krijg ik op 22 en33 noord holland 2 keer. ik heb hem maar weer terug gezet naat tv west en utrecht. ik kan op mijn ziggo onvangers ook tv noord holland krijgen . dus het is geen ramp.
nog bedankt voor je antwoord!
Reputatie 7
Badge +28
Prima, over een paar maanden komt er trouwens een software-update. Dan wordt het mogelijk om TVNH, West en Utrecht allemaal in je zenderlijst te krijgen.
... of die software-update ook op een FTA-ontvanger effect gaat hebben... (honda heeft een FTA)
Reputatie 7
Badge +28
Hij schrijft "
ook op een free toair ontvanger niet.


Dus ik ga er vanuit dat ook een KPN-ontvanger heeft. Daarnaast heeft hij het over kanaal 22 en 33. Maar op een FTA-ontvanger is het meestal zo dat je nu al alle FTA-kanalen kunt ontvangen. Bij mijn XORO in ieder geval wel.
Reputatie 5
Badge +5
Na handmatig zoeken op kanaal 34 (locatie Amsterdam) was de sterkte van het signaal duidelijk lager dan eerder op kanaal 39. Nog erger, de kwaliteit ging continu heen en weer tussen 30% en 75%, met regelmatig stilstaand beeld en geluid.

Verplaatsen van de antenne leerde dat die pal tegen het raam of het kozijn moet staan. Signaalsterkte is dan ongeveer 75% (10% lager dan voor de omzetting), en kwaliteit 99%.
Reputatie 7
Badge +28
Raar dat de signaalsterkte lager geworden is bij jullie. Dat is niet logisch en het zou eigenlijk niet mogen.
Reputatie 5
Badge +5
De signaalsterkte had ik inderdaad gelijk verwacht, of iets hoger door de lagere frequentie. Schommelende signaalkwaliteit heb ik hier eerder gezien, maar die loste zich op zonder de antenne te hoeven verplaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
Bij SailorBobby in Heerhugowaard ging de signaalsterkte wel omhoog na de frequentiewissel eerder deze zomer.
Reputatie 2
Het mysterie rond de zender Veenendaal lijkt opgelost omdat ik nu weer volop signaal heb.
Waarschijnlijk ervaren mensen in de regio Noord Holland nu ook betere ontvangst op de RTS. (met NPO en de regionale zender NH) Deze laatste zender wordt overigens dubbel uitgezonden (2 x in de lijst) Naar mijn idee zou op de andere overgebleven plek AT5 op gezet kunnen worden.

Momenteel heb ik hier op een hoog punt net buiten Nijmegen ontvangst van de volgende kanalen uit de regio Utrecht Noord Holland etc. .

RTS Utrecht / West kanaal 39 freq.618 MHz S 100% Q 100% (sinds vandaag weer signaal sinds lange tijd)
en nog het oude RTS kanaal 50 freq.706 MHz S 58% Q 77% (iets zwakker dan voorheen)

RTS Noord Holland kanaal 34 freq.578 MHz S 70% Q 69% (maar nu is de zender Münster kan 34 vrijwel niet meer te ontvangen terwijl vorige week nog 100% signaal was) kan ook aan het weer liggen.

NTS 1 kanaal 32 S 50 % Q 87 %
NTS 2 kanaal 45 S 34 % Q 52 %
NTS 3 kanaal 24 S 34 % Q 77 %
NTS 4 kanaal 27 S 70 % Q 100 %
Reputatie 5
Badge +5
Het mysterie rond de zender Veenendaal lijkt opgelost omdat ik nu weer volop signaal heb.
Waarschijnlijk ervaren mensen in de regio Noord Holland nu ook betere ontvangst op de RTS. (met NPO en de regionale zender NH) Deze laatste zender wordt overigens dubbel uitgezonden (2 x in de lijst) Naar mijn idee zou op de andere overgebleven plek AT5 op gezet kunnen worden.

Hier is de signaalsterkte op de FTA zenders juist met 10% naar beneden gegaan, bij @PeterG en @wil51 hetzelfde verhaal -zie de reacties hierboven. Hopelijk wordt dit verholpen.
Twee keer TV-NH en geen AT5 komt zoals ik het begrijp doordat NH als regionale zender telt, en AT5 als lokale. Een gelijke opzet als die in Zuid-Holland zou meer voor de hand liggen.
Reputatie 2
Ooit werd AT5 landelijk uitgezonden door Digitenne. Maar het zou idd voor de hand liggen als er een andere regionale zender op de tweede plek van NH komt. Die zijn echter allemaal al ingedeeld in de andere regionale RTS pakketten dus vandaar het idee om het gat te vullen met AT5
Raar dat juist de signaalsterkte iets omlaag is gegaan. zolang de kwaliteit maar zo hoog mogelijk is en niet telkens wegvalt is er niets an de hand.
Er kunnen evt weersinvloeden meespelen, probeer na een aantal dagen of het probleem aanhoud met het verminderde signaal.
Reputatie 5
Badge +5
Gistermiddag had kanaal 34 zowel lagere signaalsterkte als schommelende signaalkwaliteit en wegvallend beeld. Voor nu is het opgelost door de antenne pal tegen het houten kozijn te plaatsen. De kwaliteit blijft dan op 99% staan en er zijn geen haperingen in het beeld meer.
De 10% lagere signaalsterkte lijkt mij iets aan de kant van de zender. Eind van de week kan ik wat uitgebreider kijken hoe het ervoor staat.

Op Digitenne deelt AT5 een zender met een van de Fox kanalen. Het wordt dus nog steeds landelijk uitgezonden binnen het digitenne abonnement. AT5 regionaal als FTA uitzenden zou inderdaad meer voor de hand liggen.
Reputatie 3
Badge
Hallo@ Noordzee het is me toch gelukt om met mijn free toair ontvanger een strong SRT 8211
om tv noordHolland er bij te krijgen. maar ik moest hem wel op alles zoeken zetten.
maar dat geeft niet want er zitten favorieten lijsten op waar van ik er 6 zenders op lijst 1 heb gezet npo 1.2.3 tv west tv noordHollan rtv utrecht.
en de spanning 5 V stond uit.na d ik hem weer aan zette werte alles weer prima.
en dan maar even wachten op de nieuwe software voor mijn 2 KPN ZTE ontvangers
Reputatie 7
Badge +28
Fijn @honda dat het nu gelukt is!
Reputatie 2

We veranderen de frequentie van het Digitenne signaal

Deze email 12 september ontvangen van KPN en ja hoor 17 september gedaan, met de overzetting weinig tot geen problemen maar KPN zonder problemen dat bestaat bijna niet.
Mijn probleem sinds de nieuwe frequentie? Ik woon aan een drukke weg, binnen de bebouwde kom en sommige vrachtwagens en auto's als die voorbij rijden dan valt het signaal weg. Was dat altijd al niet zo? ja maar nu is het 10x erger, eigenlijk niet te harden, heeft daar nou niemand over nagedacht? Mag ik als enige mijn oude frequentie terug?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic Omgeving Aalsmeer.

Reputatie 7
Badge +28
Ik zie dat bovenstaand bericht hier naar toe verplaatst is.

Er zijn flink wat meldingen over mindere ontvangst van o.a. Kanaal 34 tov de oude situatie op kanaal 39. Deze meldingen komen uit de regio’s Amsterdam en Haarlem. (O.a. Van @PeterG )

De mindere ontvangst is niet logisch. Zo werd in bv Hilversum en Alkmaar wel een verbeterde ontvangst gemeld na de wijziging wat ook eigenlijk de verwachting was.

Wil een moderator dit eens navragen? Hoe kan dit? Is het vermogen verminderd? Wordt hier nog iets aan gedaan?
Reputatie 2
Moet ik dan maar verhuizen of komt KPN te hulp gesneld met een briljant idee? Ik weet er een, de oude frequentie. niets mis mee, alle vernieuwing is niet altijd verbetering.
Reputatie 7
Badge +24

Wil een moderator dit eens navragen? Hoe kan dit? Is het vermogen verminderd? Wordt hier nog iets aan gedaan?


Bij deze gedaan, we wachten een antwoord af.
Reputatie 5
Badge +5
Ik ben benieuwd; ook in het weekend was de signaalsterkte nog steeds 10% lager dan voor de wijziging naar kanaal 34. Wegvallen van beeld en geluid gebeurde niet meer.
Hier NPO op signaalsterkte 55 %.

Dat wás 66 %.

(kwaliteit 100 %, dat wel)