Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.
 

85cacc05-4cf8-4f48-9367-db5e365e0825.png

 

Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:

  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist (per 20-2-2019)
  • Live pauzeren (per 20-2-2019)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU (let op: per 1-1-2021 is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van de EU, je kunt daar dan ook geen programma's bekijken. Wel heb je toegang tot de gids)

 

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

 

Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde netwerk als de Chromecast. Wanneer de Chromecast en het apparaat waarmee je de iTV app geopend hebt, verbonden is met hetzelfde netwerk, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon (rechtsboven) in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

 

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.

 

TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

 

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.

 

6734468b-1f0b-4e4f-acef-3a5e4da247fa.png

 

Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! 🙂

 

Laatste update: februari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wij vinden dat dit inderdaad ook wel iets beter kan. De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus 😉. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.


Goed om te lezen dat jullie dit ook vinden en het gaan bekijken en verbeteren! 🙂 hij is nu namelijk af en toe erg traag :(

Goed gezien! Vanuit de beta hebben we dit inderdaad ook doorgekregen en gisteren zijn er heel veel kanaalnamen aangepast, maar ik zie dat deze inderdaad nog verkeerd staan. Ik ga dit doorgeven en ik hoop dat dit over een paar dagen opgelost is. Hier heb je geen app update voor nodig.

Inmiddels is dit punt opgelost 🙂 maar ik heb nog even intensief doorgekeken en mij vielen nog wat kleine verschillen op. Ik hoop dat KPN daar iets beter op wil letten en wellicht willen jullie deze bekijken en wijzigen?

- Waarom bij de SD kanalen van de BBC de namen 'BBC1' en BBC2' en bij de HD kanalen BBC HD en BBC Two HD? (waarom niet gelijkwaardig aan elkaar? met uiteraard op het einde bij de HD kanalen HD)

- Waarom Animal HD? past Animal Planet HD niet?
- Waarom staat één HD wel zo beschreven en staat er bij het SD kanaal een? (let op de e!)
- Waarom BBC World bij de SD variant en bij de HD zender BBC World News HD? (waarom niet gelijkwaardig aan elkaar? met uiteraard op het einde bij het HD kanaal HD)

Overige vragen:
Waarom zijn FOX Sports SD kanalen wel buitenhuis bekijkbaar en de HD kanalen niet? Hij geeft bij de HD kanalen de melding "Deze zender is alleen thuis beschikbaar"

Ik ga dit voor je navragen 🙂


Graag! Het is namelijk vreemd dat je de HD kanalen niet mag bekijken, dit zijn immers de SD kanalen ;)


En deze ga ik ook doorgeven. Ook dit kan opgelost worden zonder app update, dus ik hoop dat deze wijziging snel doorgevoerd wordt.


Deze is helaas nog niet gewijzigd net als het logo bij Boomerang (staat HD onder maar dat kanaal heeft KPN niet)
Reputatie 7
Badge +16
Het viel mij weer op dat Eurosport met een veel lagere bitrate wordt weergegeven dan bijvoorbeeld NPO. Dit had ik ook al in de beta doorgegeven, ik vind Eurosport met chromecast slecht beeld hebben, terwijl NPO er juist heel goed uitziet. Kunnen Eurosport en andere kanalen dezelfde bitrate krijgen?

Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?




*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hallo,
Ik heb de nieuwe KPN IPV app nu hebben mijn ouders een videoband abonnement erbij genomen dit kan ik nu niet kijken via deze app.
Via de oude app wel

Ik zit niet in een thuis netwerk maar jullie zeggen dat ik dit dan wel kan kijken
Kunnen jullie helpen ?


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +9
Ik zit niet in een thuis netwerk maar jullie zeggen dat ik dit dan wel kan kijken
Kunnen jullie helpen ?


Ik denk dat je doelt op de opnames die worden opgenomen op de ITV ontvangers thuis? welke opnames kun je niet bekijken? zijn dat toevallig 'HD' opnames?
Reputatie 7
Badge +16
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?




*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dat kan door rechts onder op het icoontje te klikken met het vierkantje, dan krijg je volbeeld.
Goedemiddag, sinds ik de nwe itv app heb geinstalleerd is het niet meer mogelijk om videoland te kijken op mijn mobiel. Wat is de oplossing? Mvg Natasja

Reputatie 7
Badge +25
Update 27-06-2018

Vanuit de techniek de volgende update die met de recente slechte streamkwaliteit te maken heeft:
We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.

[Update 26-06-2018]

Eind deze week/begin volgende week wordt er een nieuwe versie van de iTV app uitgebracht (versie 6.1.1) voor Android en iOS.

Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt
afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.



Opgeloste issues
De afgelopen periode zijn er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd in dit topic:

Android/iOS:
- Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi). Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Oude iTV app op toestellen met iOS 9
Sinds vorige week kun je met een iPad de oude app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

MediaTek chipset
Op bepaalde android toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld. Gebruikers met een MediaTek chipset kunnen ook naar het WK kijken. Ze kunnen nu live tv kijken op NPO 1, 2 en 3. Helaas is het nog niet mogelijk om naar andere kanalen te kijken of andere typen content.

Volgende updates
In de zomerperiode blijven we natuurlijk hard werken aan de iTV app en we willen graag elke maand een update van de app uitbrengen. We hebben nu twee updates gepland staan:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.
Augustus: verschillende verbeteringen in On Demand, zoals een overzicht van de populairste series. Ook wordt de detailpagina van series aangepast; door het tonen van alle afleveringen uit het seizoen kun je eenvoudig de volgende aflevering van een serie kijken.

Tot slot
We zien ontzettend veel reacties en vragen voorbij komen op ons Forum. We weten dat er nog veel verbeterd kan worden en daar werken we ook ontzettend hard aan. Jullie reacties en feedback zijn altijd erg waardevol en worden meegenomen ter verbetering van de app, maar door de hoeveelheid aan reacties is het erg moeilijk om hier per klant op in te gaan.

[Update 11-05-2018]

Zoeken in On Demand verbeterd!
Woensdag 09-05 zijn er verbeteringen op de achtergrond doorgevoerd waardoor je nu via de zoekfunctie series weer op naam kunt vinden i.p.v. op titel van de aflevering. Hier is geen update voor nodig.

Android is er versie 6.0.2.
- Het laden van de startpagina is nu een stuk sneller
- Crashes die gerelateerd waren aan het laden zijn opgelost
- Het issue met maximaal volume op de Chromecast is opgelost

iOS is er nu ook is er versie 6.0.1.
- Op iPads met iOS 10.3.3 werd voorheen een zwart scherm getoond na het opstarten van de app. In versie 6.0.1 werkt de app weer.

On Demand/Videoland: er is op dit moment geen aparte sectie voor On Demand/Videoland. Op het beginscherm zie je uitgelichte titels en je kan jouw serie/film vinden via 'zoeken'.

Traagheid app/Gids (voornamelijk Android): De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus ?. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.

Er zijn ook problemen met het afspelen van items op de Samsung Tab E, de Samsung A3, de Lenovo Tab 2, de Archos Oxygen en de Samsung Grand Neo. Hier wordt aan gewerkt.
Reputatie 4
Badge +3
nog een klein dingetje. er komt geen icoontje op het scherm onder android. je moer zelf hem op het hoofdscherm zetten.
Reputatie 7
Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.Is dat niet hetzelfde als kiezen voor kwaliteit hoog. Als de bitrate van het kanaal lager is, dan zal dat het maximum zijn en anders de geselecteerde beeldkwaliteit. Dan heb je toch feitelijk ook automatisch de best mogelijke bitrate?
Hallo,

Gisteren een nieuwe update moeten doen op de telefoon van iTV echter kan ik nergens bij Videoland komen via deze app alleen “ voor jou” is gekenmerkt ook in zoeken; Videoland herkent die geen zoek resultaten ? iemand enig idee hoe ik bij Videoland kom via telefoon?

Groetjes
Reputatie 7
Badge +16
Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.Is dat niet hetzelfde als kiezen voor kwaliteit hoog. Als de bitrate van het kanaal lager is, dan zal dat het maximum zijn en anders de geselecteerde beeldkwaliteit. Dan heb je toch feitelijk ook automatisch de best mogelijke bitrate?
Ik denk het niet. Gisteren was ik een fors bestand aan het uploaden naar dropbox en tegelijk probeerde ik de app uit. Op "Beeldkwaliteit Hoog" was het beeld schokkerig en stond het af toe stil, in stand "Gemiddeld" liep het beeld prima door. Op sommige apps kan je naast laag, middel en hoog ook kiezen voor adaptief, dus afhankelijk van je internet snelheid. Nadeel is dat het beeld van scherp naar blokkerig kan gaan, maar het loopt ten minste wel door en geniet de voorkeur boven haperend beeld.
Waar is het kijken en vooruitkijken via videoland gebleven?
Reputatie 7
Badge +16
Waar is het kijken en vooruitkijken via videoland gebleven?
Lees het bericht van Paul hierboven even door, daarin staat wellicht je antwoord.
Reputatie 7
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?

Dat kan door rechts onder op het icoontje te klikken met het vierkantje, dan krijg je volbeeld.
Ik zou graag zien dat de uitzending automatisch fullscreen getoond wordt. Wellicht een simpel vlaggetje in de instellingen "Uitzending automatisch met volledig scherm tonen ja/nee" die dit aanstuurt.
Ook bij het stoppen naar het kijken naar een uitzending zou je dan weer terug moeten keren naar de plek waar je de uitzending startte en niet weer op het genoemde scherm.
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto

Hoezo gebruik je niet gewoon de Videoland app?


Dat is dus zo fijn aan het Videoland abbo via KPN, je kan dan niet via de app inloggen. Ik kijk nu de eerste maand Videoland via KPN en ik ga overstappen naar het gewone Videoland abbo. Je zou toch verwachten als je een abbo afsluit van een bepaalde app, dat je dan ook kunt inloggen op de officiële app...
Reputatie 7
Badge +16
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto

Hoezo gebruik je niet gewoon de Videoland app?


Dat is dus zo fijn aan het Videoland abbo via KPN, je kan dan niet via de app inloggen. Ik kijk nu de eerste maand Videoland via KPN en ik ga overstappen naar het gewone Videoland abbo. Je zou toch verwachten als je een abbo afsluit van een bepaalde app, dat je dan ook kunt inloggen op de officiële app...

Dat had ik ook verwacht, maar het zijn dus gescheiden abonnementen.
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Reputatie 7
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.
Reputatie 7
Badge +16
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.

Volgens mij ook ja.
Reputatie 7
Badge +25
Wat wjb zegt klopt. Excuses als dat niet helemaal duidelijk was.
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.

Ah thanks, wjb. Dat bleek totaal niet uit het verhaal.

Wat wjb zegt klopt. Excuses als dat niet helemaal duidelijk was.Inderdaad.

En kan ik natuurlijk ook niet checken i.v.m. ontbreken Android / iOS apparatuur.
Wel jammer dat het 4 dagen vooruit blijft. Een week is handiger.
Ik heb versie 10.3.3
Krijg alleen zwart scherm
Hij staat ook niet in de aps die ik heb geïnstalleerd
Hebben jullie een idee
Op de vernieuwde site van KPN iTV kun je geen 'On Demand"meer opvragen. Geweldig is dat! KPN weet van het probleem af; het kan zeker nog een maand duren voordat "'On Demand' weer op te vragen is. Maar zelfs is niet zeker; niemand bij KPN weet of het lukken zal.... Wat een geweldige service, die vernieuwde app!!
Op de Sony tablet werkt de app niet, krijg de melding: Sorry er ging iets fout. Vernieuw de pagina etc etc. vernieuwen helpt niet, app verwijderen en herinstalleren ook niet. Voordat de melding Sorry etc verschijnt kan ik nog net snel lezen: error decoding media. Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden ook een probleem met Sony devices was na een update. Dit is de melding: