Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Eindelijk een KPN iTV app waar ik echt tevreden over ben. Hij laat zich prima en intuïtief bedienen en loopt soepel op mijn Huawei Mediapad. Chromecasten gaat ook feilloos, alleen stond bij de 1e x mijn kinderslot aan. Nu nog de optie HD opnames afspelen toevoegen en de app is wat mij betreft helemaal perfect.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik helemaal geen aankondiging van deze nieuwe app heb gezien (e-mail, nieuwsbrief) of heb ik dat gemist? Ik kwam hem bij toeval tegen toen ik op het forum struinde.
Reputatie 3
Badge
Op de Sony tablet werkt de app niet, krijg de melding: Sorry er ging iets fout. Vernieuw de pagina etc etc. vernieuwen helpt niet, app verwijderen en herinstalleren ook niet. Voordat de melding Sorry etc verschijnt kan ik nog net snel lezen: error decoding media. Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden ook een probleem met Sony devices was na een update. Dit is de melding:



Heeft helaas niets met sony te maken op samsung phone krijg ik precies hetzelfde.
Android 4.3 en hoger ?
Met de vernieuwde iTV app kan ik via mijn tablet niet meer bij films en het plus aanbod. Op de site staat dat je iets moet openschuiven maar geen idee waar dit zit. Ben dus helemaal niet tevreden met de nieuwe app omdat er heel veel functies zijn verdwenen.
Weet iemand hoe je er wel op komt?
Hallo allemaal!

Wat een hoop reacties allemaal van jullie! Helaas heb ik niet de tijd om op jullie allemaal te reageren, maar ik hoop dat ik met deze post toch veel vragen van jullie kan beantwoorden. Daar gaan we!

Android issues
- App laadt niet: het lijkt erop dat er op sommige toestellen iets fout gaat na de app update en dat de app een zwart scherm met laadicoon blijft tonen. De oorzaak weten we (nog) niet, maar de oplossing is om de app opnieuw te installeren.
- App is traag: vooral op de startpagina vinden wij de app veel te traag. We zijn bezig met een oplossing en verwachten deze volgende week te fixen in een update van de Android app.
- Streams werken niet: we weten dat de streams niet werken op een Tab E. Mocht je ook een apparaat hebben waar de rest van de app goed op werkt, maar waar je bij het starten van een stream een foutmelding krijgt: laat het ons weten en we gaan op zoek naar een oplossing.

iOS issues
- App werkt niet op tablets met iOS 10.3.3: we zijn hier mee bekend en zijn op zoek naar een oplossing. Zodra die er is, brengen we een app update uit.

Algemeen
- We werken aan performance verbeteringen in de TV Gids
- Favoriete zenders komen waarschijnlijk in mei
- Het On Demand menu wordt in juni verwacht. Waarom is het weggehaald vraag je je misschien af? In de vorige app werd On Demand maar door 2% van de mensen gebruikt. Maar omdat dit toch echt een must-have blijkt te zijn, gaan we hier snel mee aan de slag. Bedenk je wel dat de On Demand catalogus erg groot is en dat dit tijd kost.
- Zoeken naar series werkt niet goed. We zijn aan het kijken hoe we dit op de korte termijn kunnen oplossen, maar nog geen datum.
- We werken ook aan het max volume issue op Chromecast, verwachting is dat dit in mei is opgelost.

Ik heb ook nauw contact met Paul, dus schrik niet als ik straks wat minder aanwezig ben. Jullie berichten komen nog steeds aan bij het iTV app team! 🙂
Heb de nieuwe app, maar de chromecast werkt niet op mijn ipad en iphone.
Het icoontje verschijnt wel in beeld maar reageert niet als je er op drukt.
Bij netflix en youtube werkt het wel.
Weet iemand hiet iets over?
Reputatie 1
Kpnitv werkt niet meer beeld zwart! Gisteren nog goed!!!
Nieuwe app geïnstalleerd en uit en aan gezet niks helpt!
Medewerker aan telefoon wist het niet!!
Ik heb een Apple iPad. Sinds de laatste update van vorige week werkt de link kpnitv niet meer. Zodra ik de icoon aanklik wordt en blijft mijn scherm zwart. Harde reset gedaan. De app eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat.
Wie heeft er een idee?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo allen! Welkom op het forum voor alle nieuwkomers 🙂

Degenen van jullie die een los topic hadden aangemaakt, ik heb de berichten samengevoegd met dit verzameltopic. Hier lees je, onder het startbericht, het voorlopige antwoord. Dat antwoord bevat alle problemen waar we op dit moment van op de hoogte zijn. Heel vervelend, natuurlijk, maar er wordt aan gewerkt 🙂
Ook bij mij hetzelfde probleem, de app werkte eerst prima maar na de vernieuwde updat niets meer, zwart scherm ? Geprobeert app te verwijderen, dat ging. Opnieuwe geinstalleerd , maar niets , blijft zwart beeld. Hoe wordt dit opgelost ?.???
Bij mij doet hij het ook niet op mijn iPad 4 !!!!!!!
Na de update van itvkpn naar update 6.0 op mijn iPad . werkt kpn iTV niet meer, krijg alllen zwart scherm. iPad iOS 10.3.3
Wat kan ik hier aan doen. Opnieuw installeren werkt niet

*Admin: bericht verplaatst naar centrale topic over de nieuwe iTV app. Probleem met iPad iOS 10.3.3 is bekend en wordt hopelijk snel opgelost
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen!

We hebben nog weer een aantal losse topics samengevoegd met dit verzameltopic. Voor de volledigheid:

- iOS issue is bekend en wordt aan gewerkt
- On Demand komt terug, ongeveer juni

Zie verder het startbericht van dit topic voor meer informatie 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Eindelijk een KPN iTV app waar ik echt tevreden over ben. Hij laat zich prima en intuïtief bedienen en loopt soepel op mijn Huawei Mediapad. Chromecasten gaat ook feilloos, alleen stond bij de 1e x mijn kinderslot aan. Nu nog de optie HD opnames afspelen toevoegen en de app is wat mij betreft helemaal perfect.
Zodra je HD op 1 hebt dan is dat opgelost, dan maakt het namelijk niet meer uit of je SD of HD opneemt.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik helemaal geen aankondiging van deze nieuwe app heb gezien (e-mail, nieuwsbrief) of heb ik dat gemist? Ik kwam hem bij toeval tegen toen ik op het forum struinde.

Je was de nieuwe app sowieso tegengekomen als je op je smartphone of tablet al dan niet automatisch apps update.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Giant 2000, Androids apps updaten doe ik zo weinig mogelijk en zeker niet automatisch omdat ik vele malen heb meegemaakt dat na een update een app niet meer werkte of verslechterd was. En... geen weg terug bij Android. Verder zijn updates vrijwel altijd groter dan de oude en loopt het geheugen van de tablet op een gegeven moment helemaal vol met nutteloze updates.

Dus het zou nog best een tijd hebben kunnen duren voor ik deze nieuwe update zou ontdekken.

Fijn dat de opnames het wel zullen doen bij HD op 1, alleen dus maar afwachten wanneer ik dat krijg....
De nieuwe Chromecast functionaliteit wordt hier zeer gewaardeerd. De streams zijn mooi scherp en komen binnen rond de 9/10 mbit. Echter het aantal frames per seconden is voor met name sport uitzendingen nog te laag. Hierdoor hapert je beeld, met name met snelle camera beelden. Dit is goed te zien met bijvoorbeeld een voetbalwedtrijd, de bal beweegt niet vloeiend doorhet beeld maar hapert. Dit kijkt zeer onrustig en is voor mij niet prettig om naar te kijken. Is dit iets wat aangepast kan worden? De Ziggo go app met Chromecast functionaliteit had hier vorig jaar ook last van en dat is ik dacht in het najaar aangepast zodat de streams wel meer frames per seconden bieden.
Reputatie 7
Badge +8
Er mist een logo bij TV Noord-Holland. Deze nog even toevoegen?
En deze ga ik ook doorgeven. Ook dit kan opgelost worden zonder app update, dus ik hoop dat deze wijziging snel doorgevoerd wordt.


Correcte logo aangevraagd bij de omroep. Zal volgende week online zichtbaar zijn.
Reputatie 3
Badge
Gaat de app ooit nog werken als je bijvoorbeeld lager dan IOS 10 hebt of gaat dit de standaard blijven?
Voor oudere tablets die nog ergens rondslingeren en nog goed werken maar bij IOS 9.3.5 zijn gestopt bijvoorbeeld 😉
Steeds draaiend en geen beeld na aanklikken van een zender. Hij zegt sorry probeer het nog een keer. Dus weer geklikt en weer sorry etc etc.
Tablet Samsung Tab 2 Android 7.0 en mobiel Sony X Xperia Android 7.0
Hoi KPN. Ik heb zojuist jullie app voor interactieve tv geïnstalleerd op mijn iPhone 7 plus. Nu krijg ik de foutcode 403-3159 bij het inloggen en geeft hij aan dat er een probleem met de verbinding is. Wat kan ik doen? Ik kan er niks over vinden.
Reputatie 7
Badge +16
Klopt het dat het beeld ondanks fullscreen toch na bepaalde tijd in de screensaver gaat?
Op de app KPN iTV (iPad) zijn de series ook verdwenen.
Ik vind dat KPN nu velen in de kou laat staan.
Test eerst fatsoenlijk uit, of alles naar behoren werkt.
Eerst moest een tijd worden gewacht op de update met een werkende chromecast.
Nu dit er eindelijk is, werkt het niet eens op velen Ipad's.
Komop KPN, los dit eens snel op aub,
Heb een soortgelijk probleem, als ik de app wil openen krijg ik alleen een zwart scherm. Heb de KPN i TV en de Mijn KPN al een keer verwijderd en opnieuw ge-upload maar dit helpt niet. Het vreemde is dat alles wel werkt op mijn i phone
Hallo ik heb de kpn interactie tv app. Sinds vandaag krijg ik een zwart beeld! Ik heb de app verwijderd en er opnieuw opgezeten, maar het beeld blijft zwart.
Wat te doen

Admin: Eigen topic voor je aangemaakt
Ik kan sinds 3 dagen geen iTV meer zien op mijn ipad 4
De App gaat op zwart, wat is er aan de hand.