Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Giant, het is een technisch probleem: bij kijken op de tablet heb ik een voortgangsbalk met een bolletje erin. Dit bolletje kan ik verschuiven en dan spoelt de uitzending een stuk verder of terug. Echter, als ik cast, dan heb ik op de tablet een ander beeld, met een voortgangsbalk zonder bolletje, die ook niet reageert op manipulaties.

Als ik castend wil doorspoelen, dan moet ik eerst casten stoppen, dan terug naar kijken op tablet, daar doorspoelen en dan weer terug naar casten, dan wordt de juiste locatie wel overgenomen. Een heel gedoe dat door de complexiteit ervan neigt tot mislukken.

Het heeft niet te maken met de zenders, NPO werkt ook niet.
Reputatie 7
Badge +16
Daarom vroeg ik het ook, makzzz. Het lijkt er namelijk op dat dit een fout van het basisprogramma is. Ik heb ook de canal digitaal app en daar ondervind ik dezelfde problemen bij het casten (op de app zelf gaat het wel goed). Zo kan ik bij hun geen ondertitels krijgen als ik een film uit de videotheek wil bekijken. Dat probleem zal bij KPN niet aanwezig zijn omdat alle ondertitels embedded zijn.
Reputatie 5
Badge +5
Ik geloof dat dat een meer voorkomend probleem is bij het casten, Giant, het is wel zo dat het bij bv Netflix wel lukt om via de tablet vooruit en terug te spoelen. Alleen ben ik bij Netflix soms de mogelijkheid kwijt om het casten te stoppen en moet ik de tablet uit en aan zetten om de boel weer goed te krijgen.

Heel dat casten lijkt me een grote opgave voor de programmeurs....
Reputatie 7
Badge +16
Ik geloof dat dat een meer voorkomend probleem is bij het casten, Giant, het is wel zo dat het bij bv Netflix wel lukt om via de tablet vooruit en terug te spoelen. Alleen ben ik bij Netflix soms de mogelijkheid kwijt om het casten te stoppen en moet ik de tablet uit en aan zetten om de boel weer goed te krijgen.

Heel dat casten lijkt me een grote opgave voor de programmeurs....

Dat idee heb ik ook. Netflix heeft trouwens een eigen programma ontwikkeld, KPN, Ziggo en Canal Digitaal gebruiken dezelfde template waarin kennelijk dat casten een probleem is en mogelijk dat de ontwikkelaars van de template aan het werk moeten.

Overigens, mocht je problemen hebben met Netflix casten wat jij omschrijft dan raad ik je aan Google Home te installeren. Hierin kan je veel meer uit je Chromecast halen, zo ook het casten stoppen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app&hl=nl
Ik ben met kijken vaak afhankelijk van mijn ipad voor het kijken van itv van KPN en irriteer mij mateloos aan de antwoorden van de KPN medewerkers dat het wel even kan duren voordat het lek boven is met wat er fout is gegaan met de laatste update. Ook ik heb hierna een grijs beeld op mijn ipad met versie 10.3.3.
Zet de oude versie terug als jullie het niet kunnen oplossen en kom pas met een nieuwe als alles goed getest is.
Reputatie 2
Zo is het. Onbegrijpelijk dat een slecht geteste app, een redelijk tot goed werkende app vervangt. Ook ik kan niet meer kijken op mijn samsung tab e. Terugzetten die oude app.!
Reputatie 1
Ben het eens met bovenstaande. Terug zetten de oude app. Werkte goed op mijn ipad met 10.3.3.
Waarom kan de oude versie niet gewoon naast de nieuwe blijven bestaan totdat alle problemen met de nieuwe versie zijn opgelost? Dit heb ik al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregen. 😡 En is dit nou ook nog mogelijk als tijdelijke oplossing voor alle gedupeerden?
In het vervolg eerst een Bêta versie uitbrengen? 🤔
Reputatie 2
Waarom kan de oude versie niet gewoon naast de nieuwe blijven bestaan totdat alle problemen met de nieuwe versie zijn opgelost? Dit heb ik al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregen. 😡 En is dit nou ook nog mogelijk als tijdelijke oplossing voor alle gedupeerden?
De trots overheerst bij de meisjes en jongetjes van de KPN. Te trots om toe te willen geven dat ze een wanproduct, ik zou bijna zeggen bagger, hebben uitgebracht. Een terugroepactie met excuses is op haar plaats, maar ja die trots.........
Reputatie 7
Badge +16
Jammer dat jullie er zo over denken. Het heeft namelijk helemaal niks met trots of slecht testen te maken.
KPN heeft lange tijd een uitgebreide betatest gedaan onder honderden willekeurige gebruikers. De meeste problemen zijn hierin getackeld, maar bij elk nieuw product horen, helaas, altijd kinderziektes. Door deze te melden op het forum wordt er achter de schermen zoveel mogelijk gewerkt om deze eruit te halen. De grootste fouten zijn inmiddels bekend en worden zoals het eruit ziet in de update van mei verwerkt. Zie hiervoor de meldingen van Paul en Nikkie.
Hou het starterstopic in de gaten en bedenk dat je beter opbouwend kunt reageren dan slechts afkraken, dat lost namelijk helemaal niks op.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351
Reputatie 2
Het is niet de bedoeling om jullie af te kraken, maar om aannte geven hoe jullie over komen bij jullie klanten. Er wordt geen antwoord gegeben op directe vragen, b.v, waarom de oude app niet ter beschikking komt, er kwam tot nu toe geen enkele tijdlijn over de noduge oploswingenm kortom dit project komt bij de hemiddelde klant over als 'volkomen boven de kunde en macht van de KPN'. Dat is niet erg maar geef eerlijk toe dat dit een heek slecht project is.
Dan nu weer een concrete vraag: wanneer in mei is de update geplanf? Zit ik nog 3 weken zonder tv of nog bijna twee maanden?
Reputatie 7
Badge +16

Dan nu weer een concrete vraag: wanneer in mei is de update geplanf? Zit ik nog 3 weken zonder tv of nog bijna twee maanden?

Beste @Kruimeltjes. Je hebt 3 berichten geplaatst op dit forum die alleen maar over afkraken van de app gaan. Willen we je kunnen helpen dan zal je toch echt eerst inhoudelijk moeten melden wat nou precies je probleem is.
Reputatie 2
Het probleem is heel simpel. Ik werk op een Samsung Tab E, android 4.4.4
Jullie informatie gaat niet verder dan 'streaming werkt niet'.
Fijn dat wist ik natuurlijk ook al.
Wat ik wil weten is wanneer het wel werkt en waarom zo lang niet de oude app ter beschikking wordt gesteld totdat jullie het probleem hebben opgelost.
Zowls jullie weten ben ik niet de enige met dit probleem en heb ik zelf al in een reactie mijn probleem aangegeven.

Overigens wil ik nogmaals aangeven dat een totaal niet werkend app geen kinderziekte is.
Reputatie 7
Badge +25
Bij dezen het antwoord: de oude app komt niet terug. Heeft inderdaad niets met trots te maken overigens. Er wordt druk gewerkt aan oplossingen voor de genoemde problemen.

Giant werkt trouwens niet bij KPN...

De trots overheerst bij de meisjes en jongetjes van de KPN.
Het is niet de bedoeling om jullie af te kraken
Tsja..

Dan nu weer een concrete vraag: wanneer in mei is de update geplanf? Zit ik nog 3 weken zonder tv of nog bijna twee maanden?
Ik heb geen idee wat bij jou het probleem is dus ik heb geen antwoord op die vraag. Er zullen de komende tijd inderdaad updates komen. Er wordt aan gewerkt en als ik een specifieke datum heb, zal ik 'm hier delen.

*Edit: Tab E dus. Zag je bericht pas na het plaatsen van mijn bericht.
Reputatie 2
Beste Paul,
Hartelijk dank voor je antwoord. Het was natuurlijk al zonneklaar dat de oude app niet terugkomt. De vraag die ik hier als klant stel was dan ook : waarom niet?
Ook ben ik zeer benieuwd naar de tijdlijn inzake de oplossing voor de samsung tab e.
Reputatie 7
Badge +25
Ik weet niet de exacte reden maar ik weet wel dat er naar veel verschillende opties is gekeken. De conclusie was dus dat er zo hard mogelijk gewerkt gaat worden aan updates voor de issues en niet om de oude terug te zetten. Ik kan zelf dingen verzinnen maar dat zou pure speculatie zijn en dat lijkt me nou niet echt verstandig.

Op korte termijn zal de eerste update voor Android komen. Helaas is dat niet voor de tab e, want dat probleem zit ergens anders (zoals je misschien wel doorhebt, ben ik geen app-ontwikkelaar). Data kan ik je gewoonweg niet geven omdat ik ze nog niet heb. Als ik die wel heb, laat ik het met alle liefde weten.
Met de nieuwe I tv app kan ik op mijn Lenovo tablet geen tv kijken met mijn mobiel wel
Geeft iedere keer de melding er gaat iets mis Sorry
Gaat U er wat aan doen want ik vind dit ontzettend irritant zit het hele seizoen op de camping

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Na de upgrade van de app krijg ik na het opstarten van de app alleen een zwart scherm. Ik lees op internet gelijksoortige berichten. Wat gaat KPN hier aan doen?
*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Beste Paul, ik begrijp echt niet waarom de oude app moet worden "overschreven" door de nieuwe app en ze niet naast elkaar kunnen bestaan totdat de nieuwe app net zo goed werkt als de oude. Op mijn vragen hierover heb ik nog steeds geen antwoord gekregen anders dan "dit gaat niet gebeuren". WAAROM NIET????????
Reputatie 7
Badge +30
Beste Paul, ik begrijp echt niet waarom de oude app moet worden "overschreven" door de nieuwe app en ze niet naast elkaar kunnen bestaan totdat de nieuwe app net zo goed werkt als de oude. Op mijn vragen hierover heb ik nog steeds geen antwoord gekregen anders dan "dit gaat niet gebeuren". WAAROM NIET????????Als je dat niet doet moet "iedereen" handmatig de nieuwe app installeren.
He he, eindelijk een antwoord, hoewel ik nog steeds niet begrijp waarom dat niet zou kunnen. Klanten, die de nieuwe app willen gebruiken, zullen hem dan handmatig (nou nou) moeten downloaden en bij tevredenheid die app kunnen gebruiken. De klanten, die om welke reden dan ook gebruik willen blijven maken van de oude app, kunnen dit blijven doen totdat alle kinderziektes (jawel!) uit de nieuwe app zijn verwijderd en kunnen dan alsnog, eventueel gedwongen als de oude app niet meer beschikbaar is, overstappen op de nieuwe app. Is dat nou echt zo moeilijk of ben ik nou zo slim????? 😉
Reputatie 7
Badge +16
Met de nieuwe I tv app kan ik op mijn Lenovo tablet geen tv kijken met mijn mobiel wel
Geeft iedere keer de melding er gaat iets mis Sorry
Gaat U er wat aan doen want ik vind dit ontzettend irritant zit het hele seizoen op de camping

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Beste Peter, dit is ook al besproken in https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-kpn-app-geeft-foutmelding-op-lenovo-tablet-449039 misschien dat je daar je antwoord kan vinden.
Reputatie 7
Badge +16
He he, eindelijk een antwoord, hoewel ik nog steeds niet begrijp waarom dat niet zou kunnen. Klanten, die de nieuwe app willen gebruiken, zullen hem dan handmatig (nou nou) moeten downloaden en bij tevredenheid die app kunnen gebruiken. De klanten, die om welke reden dan ook gebruik willen blijven maken van de oude app, kunnen dit blijven doen totdat alle kinderziektes (jawel!) uit de nieuwe app zijn verwijderd en kunnen dan alsnog, eventueel gedwongen als de oude app niet meer beschikbaar is, overstappen op de nieuwe app. Is dat nou echt zo moeilijk of ben ik nou zo slim????? ;-)
Omdat er maar 1 app wordt onderhouden, de oude app zou al snel achterlopen en dan krijg je daar weer klachten over. Maar mocht je de oude app terug willen dan moet je maar even op internet zoeken, er zijn apps en sites om oude apps terug te zetten, KPN onddrsteunt dit uiteraard niet en het is ook met eigen risico.
Beste KPN,
Ik ben een behoorlijk tevreden gebruiker van al jullie producten.
Hoewel de TV kijk app het niet haalde bij die van Ziggo was ik er toch blij mee.
Voor het overige is KPN voor mij op alle gebieden beter dan Ziggo.
Echter....
Nu doet de nieuwe KPN app het niet op mijn IPad en dat is voor mij erg belangrijk.
Door mijn ziekte ben ik bijna versmolten met mijn IPad.
Ik weet dat er aan het probleem gewerkt wordt maar kunnen jullie mij een indicatie geven wanneer het probleem is opgelost?
Bedankt voor jullie reactie.
WillemB