Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 2
Ik weet niet de exacte reden maar ik weet wel dat er naar veel verschillende opties is gekeken. De conclusie was dus dat er zo hard mogelijk gewerkt gaat worden aan updates voor de issues en niet om de oude terug te zetten. Ik kan zelf dingen verzinnen maar dat zou pure speculatie zijn en dat lijkt me nou niet echt verstandig.

Op korte termijn zal de eerste update voor Android komen. Helaas is dat niet voor de tab e, want dat probleem zit ergens anders (zoals je misschien wel doorhebt, ben ik geen app-ontwikkelaar). Data kan ik je gewoonweg niet geven omdat ik ze nog niet heb. Als ik die wel heb, laat ik het met alle liefde weten.


Dank voor je ahtwoord. Vat het niet persoonlijk op, maar je bent nu eenmaal de vertegenwoordiger van het bedrijf KPN, dus hier mijn reactie voor het bedrijf.
Eigenlijk zeg je tegen een klant, dat je niet weet, wanneer een probleem dat door KPN is veroorzaakt, wordt opgelost. Hard werken is aan updates is fantastisch, maar vertel mij als klant hoe de prioriteiten door KPN worden bepaald? Ik heb een niet werkende app, die mij verhindert mobiel TV te kijken. Dat is blijkbaar geen prioriteit? Betekent dit dan ook, dat ik dan met onmiddellijke ingang korting krijg voor niet geleverde diensten?
Hoe staat KPN tegenover klantentevredenheid? Heb ik ergens een woord van excuus gezien? Heeft KPN ergens toegegeven dat die fantastische update tot desastreuse gevolgen heeft geleid voor een niet kleine groep klanten?
Met all respect voor de hardwerkende it ers bij jullie, het getuigt niet van respect tov jullie klanten.
Reputatie 5
Badge +5
Tip: er zijn voldoende apps op Google Play te vinden waarmee je geïnstalleerde apps op je Android tablet kunt backuppen. Het laat dan van de te backuppen app een bestandje achter met .apk als extensie.

Wanneer je een nieuwe app gaat updaten (ik doe dat altijd handmatig), maak dan eerst een backup van de bestaande app. Dit .apk bestand kun je ergens op je tablet of in de cloud opslaan.

Doe dan de update van de betreffende app, Mocht deze bij nader inzien niet of minder prettig werken, maak dan de installatie ongedaan en gebruik het .apk bestand om de vorige versie weer te installeren.

Het vergt wel wat discipline, maar op die manier heb je nooit meer de situatie dat je niet meer terug kunt naar de vorige versie.

Het is wel zo, dat -zoals Giant zegt- deze oude versie niet meer ondersteund wordt, maar je kunt hem altijd tijdelijk gebruiken tot er een betere upgrade komt.
Reputatie 6
Badge +10
Vandaag nieuwe update voor Android:

WAT IS ER NIEUW
We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd naar aanleiding van jullie feedback:
- Je hoeft niet meer zo lang te wachten bij het laden van de startpagina. Wel zo makkelijk!
- We hebben een aantal crashes gefixed die te maken hadden met het lange laden
- Het probleem met maximaal volume op de Chromecast is opgelost

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.epg&hl=nl
Ik krijg alleen een zwart beeld op mijn ipad, kunt u een indicatie geven wanneer dat opgelost is?
Reputatie 7

Helaas is het volume via de app nu zo laag als ik cast naar mijn Sony Android televisie dat ik vervolgens het volume sterk moet verhogen om op gelijk niveau te komen met het geluid vanaf de STB.
Op zich vind ik dat niet zo erg immers normaliter cast ik toch niet naar deze televisie aangezien ik dan uiteraard gewoon de STB gebruik.
Via een Chromecast aangesloten op een televisie/monitor werkt het volume nu wel prima.

De snelheid van het opstarten en het laden van de gids is gelukkig sterk verbeterd.

Helaas is dit op mijn OnePlus 5T het resultaat na het naar beneden scrollen in de gids

He he, eindelijk een antwoord, hoewel ik nog steeds niet begrijp waarom dat niet zou kunnen. Klanten, die de nieuwe app willen gebruiken, zullen hem dan handmatig (nou nou) moeten downloaden en bij tevredenheid die app kunnen gebruiken. De klanten, die om welke reden dan ook gebruik willen blijven maken van de oude app, kunnen dit blijven doen totdat alle kinderziektes (jawel!) uit de nieuwe app zijn verwijderd en kunnen dan alsnog, eventueel gedwongen als de oude app niet meer beschikbaar is, overstappen op de nieuwe app. Is dat nou echt zo moeilijk of ben ik nou zo slim????? ;-)
Omdat er maar 1 app wordt onderhouden, de oude app zou al snel achterlopen en dan krijg je daar weer klachten over. Maar mocht je de oude app terug willen dan moet je maar even op internet zoeken, er zijn apps en sites om oude apps terug te zetten, KPN onddrsteunt dit uiteraard niet en het is ook met eigen risico.


Beste Giant2000, de oude app werkte perfect, waarom zou die tijdens het vervolmaken van de nieuwe app opeens achterlopen? Ik verwacht toch wel, dat de nieuwe app binnen een maand of drie volledig operationeel zal zijn, dus waar praten we dan over? Ik heb op internet gezocht naar de oude versie van de app voor IOS, maar heb niets gevonden. Kun jij mij een link verstrekken? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Reputatie 7
Op iOS kan je de oude versie niet meer installeren via de appstore. De oude versie van de app bestaat niet meer.
Reputatie 2
Badge
Eerst zo blij, want we zitten nu voor 6 maanden op de camping. Toen las ik de reacties en dacht ik nog dat het niks zou worden. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd en het werkt goed, Het opstarten duurt even, maar daarna gaat het goed. Gek genoeg kan ik wel doorspoelen. Het lijkt alsof het niet kan, maar als op het plaatje onderaan klik kan ik wel doorspoelen. Hoe kan het dan dat anderen het niet kunnen?
Reputatie 7
Badge +16
Eerst zo blij, want we zitten nu voor 6 maanden op de camping. Toen las ik de reacties en dacht ik nog dat het niks zou worden. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd en het werkt goed, Het opstarten duurt even, maar daarna gaat het goed. Gek genoeg kan ik wel doorspoelen. Het lijkt alsof het niet kan, maar als op het plaatje onderaan klik kan ik wel doorspoelen. Hoe kan het dan dat anderen het niet kunnen?
Hoi Kaatje, mooi te horen dat je zo tevreden bent!
Waarschijnlijk kan jij doorspoelen omdat je op je smartphone of tablet kijkt, de problemen doen zich voor bij het chromecasten.
Reputatie 2
Badge
Ik kijk ook via Chromecast. Ik cast vanaf mijn tablet en vanaf mijn smartphone naar de tv.
Reputatie 7
Badge +16
Ik kijk ook via Chromecast. Ik cast vanaf mijn tablet en vanaf mijn smartphone naar de tv.
En dat gaat wel goed met spoelen nu? Super, mooi om te horen. Ik heb het zelf nog niet getest na de laatste update van gisteren.
Reputatie 2
Badge
Ik heb gisteren geen update gedaan, bij mij werkte het al goed.
Reputatie 7
Ook met de nieuwe versie van de app kan ik niet vooruit/achteruit spoelen tijdens het casten van een "Kijk terug" item of de live uitzending.
Opnames zijn wel vooruit/achteruit te spoelen.
Op iOS kan je de oude versie niet meer installeren via de appstore. De oude versie van de app bestaat niet meer. Bij KPN blijkbaar nog nooit gehoord, dat je oude schoenen niet moet weggooien voordat je (GOEDE) nieuwe schoenen hebt! @😫 Komt allemaal vreselijk amateuristisch over voor een professioneel (?) bedrijf me zo veel klanten die ze gewoon in de kou laten staan!
Vooruitspoelen gaat nog steeds niet.
En nu blijft hij ook nog in t kpn startscherm hangen....waardeloos die vernieuwing.oude werkte tenminste.
Reputatie 7
Badge +16
Zojuist getest: uitzending gemist spoelen werkt niet, zowel op tablet als Chromecast maar opnames werken inderdaad als maatje aangeeft wel, zowel op tablet als Chromecast.
Helemaal mee eens.
Reputatie 7
Badge +16
Vooruitspoelen gaat nog steeds niet.
En nu blijft hij ook nog in t kpn startscherm hangen....waardeloos die vernieuwing.oude werkte tenminste.

Erg jammer dat je zoveel storing ondervind, want ik heb een goedkope Lenovo met Android 6 en 2mb geheugen een prima werkende app, op een paar kinderziektes na die inmiddels bekend zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Zojuist getest: uitzending gemist spoelen werkt niet, zowel op tablet als Chromecast maar opnames werken inderdaad als maatje aangeeft wel, zowel op tablet als Chromecast.
Ook even getest met mijn Xiami telefoon en ook daar werkt spoelen van opnames prima. En ook sloelen van terugkijken weer niet. MAARRRRR, ga je nou naar de app Google Home, de app waarmee je Chromecast beheerd, dan werkt spoelen perfect, zowel opnames als terugkijken via de gids. Wellicht iets voor de programmeurs, @Nikki Hoogenboom?
Reputatie 4
Badge +3
is het probleem met de tab E opgelost
Gaat het nog lang duren met de update baal hier erg van !!
Gebruik de app iedere dag .

Groet .
Reputatie 3
Badge
bedankt voor de update maar helaas :(

Op iOS kan je de oude versie niet meer installeren via de appstore. De oude versie van de app bestaat niet meer. Bij KPN blijkbaar nog nooit gehoord, dat je oude schoenen niet moet weggooien voordat je (GOEDE) nieuwe schoenen hebt! @😫 Komt allemaal vreselijk amateuristisch over voor een professioneel (?) bedrijf me zo veel klanten die ze gewoon in de kou laten staan!

KPN kiest er zelfs voor de nieuwe versie van de app in te voeren terwijl ze van dit probleem op de hoogte zijn. Ik heb de app mee getest en al in januari aangegeven dat deze niet werkte op een ipad.

Toen was ook al het antwoord dat ze dit gaan onderzoeken en zo snel mogelijk komen met een oplossing.

blijkbaar niet boeiend genoeg voor KPN.
Reputatie 4
Badge +3
mischien handig om intern de app te testen.
ik heb een update gehad maar nee hij is niets sneller zoals er bij staat . en dat met een s8..
van mij mogen de afbeeldingen kleiner en graag landscape in menus toepassen met de hoesjes die voor landscape gemaakt zijn is dit sel hamdig
Reputatie 3
Badge
Ik heb op android de oude oude app terug gezet die werkt op zich maar heb ik continu een stoptoets midden in beeld.

Lekker om de sluiting van het voetbal seizoen te bekijken op de camping 😵