Beantwoord

Storing port forwarding op 4G buitengebied?

  • 26 March 2019
  • 393 reacties
  • 24254 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

393 reacties

Reputatie 2



@WouterN en @BonesNL Angezien er ook mensen zijn die het wel voldoende werkend hebben, zou je kunnen kijken naar de verschillen. Het is niet uitgesloten dat het probleem gerelateerd is aan het 'eindapparaat', dus de Huawei 4Gmodemrouter of diens instellingen. Hebben jullie de netwerkselectie op 'auto' staan? Of al op '4G-only'?Heb last op zowel originele kpn 4g modem als het nieuwere zelf aangeschaft exemplaar.

Fabrieksreset bracht ook niks. Nog even geschakeld van auto naar 4g only, bracht ook niks.

Regelmatig is bijvoorbeeld Google niet te openen, dan andere site's weer wel, en vice versa.

Net als speedtest, soms vind deze wel een server en heb dan 30/15, soms helemaal niks.

Gisterenavond zeker een uur helemaal niks.

Zelfde paal/iphone constante van 250mb!!
Ik weet dat het geen echte oplossing is (die moet van KPN komen), maar heb je het al eens geprobeerd met Firefox, op deze manier:

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-port-forwarding-op-4g-buitengebied-470529/index11.html#post749670
lijkt idd allemaal wat sneller te gaan op het eerste gezicht, even afwachten.


ligt alweer plat...
Reputatie 3
Badge
Hallo,

Is er misschien een update te melden over de status en plannen ? Zou erg welkom zijn als het opgelost raakt.

Vriendelijke groeten,
William

Storing 4G buitengebied?

  • 20 dagen geleden !!!!!!!!!!
  • 302 reacties
  • 13297 keer bekeken!!!!!!!!!
Dit is echt niet normaal!! 18 dagen en nog geen oplossing, wij zitten hier met een bedrijf, en een brakke 4g verbinding, werkelijk waar te belachelijk voor woorden.

En dan reclame maken voor internet buitengebied met het boerenbedrijf en zijn drone's...not!!!!
Reputatie 2

Storing 4G buitengebied?

  • 20 dagen geleden !!!!!!!!!!
  • 302 reacties
  • 13297 keer bekeken!!!!!!!!!
Dit is echt niet normaal!! 18 dagen en nog geen oplossing, wij zitten hier met een bedrijf, en een brakke 4g verbinding, werkelijk waar te belachelijk voor woorden.

En dan reclame maken voor internet buitengebied met het boerenbedrijf en zijn drone's...not!!!!

Sarcasme AAN

Volgens KPN is er ook geen storing op SIB4G, in ieder geval niet volgens hun eigen storingspagina : https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Sarcasme UIT

Klanten zijn geen aandeelhouders en hoeven dus niet tevreden gehouden worden. Dit lukt KPN keer op keer. Infra had bij de overheid moeten blijven. Als bewoner van het buitengebied maakt de belastingdienst geen onderscheidt in zijn dienstverlening. Buitengebied is voor KPN kostbaar en beschouwens ons schijnbaar als 3e rang burgers. Hoe ze dan steden en dorpen met elkaar verbinden is een raadsel, Schijnbaar liggen er geen hoofdkabels in het buitengebied. Is zo duur gebied om voorzieningen te treffen.

Sarcasme KPN
Reputatie 2
Probeer al een uur m'n broker te bereiken jongens.


Sarcasme AAN

Volgens KPN is er ook geen storing op SIB4G, in ieder geval niet volgens hun eigen storingspagina : https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Sarcasme UIT


Wel makkelijk toch? Als er geen storing is hoeven er ook geen mensen op gezet te worden het op te lossen!

Bijzonder hoe het nu al 3 weken aansukkelt zonder enige verbetering en zonder enige communicatie... Daar komen niet veel bedrijven mee weg!

Benieuwd wat de oplossing en tegemoetkoming voor de hinder gaat zijn KPN!
Ik begrijp dat jullie z.s.m. een oplossing willen. Daarom even een (hele) kleine update. We zijn nog steeds bezig om een oplossing te vinden voor dit probleem. Het is wat lastig om in het weekend een antwoord te geven op deze vraag. Ik verwacht dat er na het weekend meer duidelijkheid komt.

Ik begrijp niet zo goed waarom u de verwachting probeert te wekken dat het een zeer complex probleem is waarbij de oplossing extreem ingrijpend en niet beschikbaar is. Ik ben wel blij dat jullie reageren, maar tot op heden is het alleen maar afwijzen en/of weg 'masseren' van de self inflicted problemen.

Zoals gebleken uit dit forum heeft KPN zelf iets aangepast en als het zo beroerd getest is, met zulke duidelijke problemen, lijkt het me hoog tijd terugdraaien te overwegen en opnieuw naar de tekentafel te gaan voor een betere aanpak.
Reputatie 4
Badge +2

ligt alweer plat...


Klopt, werkte bij mij ook niet meer. Terwijl het vorige week prima ging met DNS over HTTPS. En natuurlijk is het belachelijk dat KPN eerst zelf dit probleem veroorzaakt en dan wekenlang niets doet om het op te lossen. Terwijl de oplossing heel simpel is: de oude APN terugzetten. Desnoods met 30 Mbit limiet, want daar gaat het uiteindelijk om voor KPN en dat is voor de meeste gebruikers geen probleem.

In de tussentijd, DNS over HTTPS hoort echt te werken en is in ieder geval een tijdelijke oplossing om het probleem te omzeilen. Die website die ik aanhaalde gaf niet exact de juiste instructies. Ik heb het hier de hele dag al draaien zonder problemen en dat is rechtstreeks op de Huawei met 4G, zonder ADSL.

  • Installeer Firefox als browser
  • type in de adresbalk: about:config
  • zoeken: trr
  • wijzig dit:
network.trr.bootstrapAddress 1.1.1.1
network.trr.mode 3
network.trr.uri https://cloudflare-dns.com/dns-query

En dan moet het werken. Als je geen advertenties wil zien kun je de laatste entry vervangen door:

https://dns.adguard.com/dns-query
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp niet zo goed waarom u de verwachting probeert te wekken dat het een zeer complex probleem is [...]
Wij wekken de verwachting dat het een complex probleem is omdat dit ook zo is. Als dat niet zo was, dan was het probleem al verholpen.

Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.

Ik begrijp niet zo goed waarom u de verwachting probeert te wekken dat het een zeer complex probleem is [...]Wij wekken de verwachting dat het een complex probleem is omdat dit ook zo is. Als dat niet zo was, dan was het probleem al verholpen.

Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.


Dat is voor mij (en vele anderen) tijdelijk goed nieuws, maar de mensen die geen advancedinternet APN gebruikten houden dus 'traag' internet door slecht werkend UDP (/DNS) verkeer? Of lees ik het nu verkeerd?

Dat zou voor veel mensen nog steeds erg vervelend zijn. Mijn buren klagen ook (terecht) over dit probleem, maar hadden waarschijnlijk geen advancedinternet ingesteld. Zou leuk zijn als er ook voor die gevallen een oplossing komt, die lijkt er nu niet te komen? Of begrijp ik het verkeerd?

Edit:
Kunnen jullie die modems op afstand terugzetten of is hier handmatige actie van de klanten voor nodig? Ik heb geen idee in hoeverre jullie in de Huawei's kunnen rommelen op afstand...
Reputatie 3
Badge

Ik begrijp niet zo goed waarom u de verwachting probeert te wekken dat het een zeer complex probleem is [...]Wij wekken de verwachting dat het een complex probleem is omdat dit ook zo is. Als dat niet zo was, dan was het probleem al verholpen.

Ik heb een update voor jullie.

Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten. Degenen die daar geen gebruik van maakten, en gewoon met de standaardinstellingen werkten blijven dan wel op de nieuwe basicinternet APN. Hoe we dat precies gaan doen wordt op dit moment naar gekeken. Wanneer we dit dan ook precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daar komen we later deze week op terug.

Let op: deze terugzetting is tijdelijk. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan het oplossen van het onderliggende probleem. Zodra dit is gelukt, wordt iedereen weer op basicinternet gezet.


Heel fijn dat de oorspronkelijke situatie wordt hersteld tot het 100% is opgelost..

Ik heb het zojuist getest en ik zit nog niet op de advancedinternet APN.
Wanneer is de planning om dit om te zetten en kunt u a.u.b. hier een melding maken wanneer het daadwerkelijk is omgezet ?
Ik zit er met smart op te wachten namelijk...

Vriendelijke groeten,
William
Reputatie 2
Badge
Omdat het probleem dus lastig op te lossen is willen we degenen die gebruik maakten van de advancedinternet APN weer daarop terugzetten.

En wanneer zal het terug zijn? Ik het net de APN advancedinternet ingesteld, en krijg ik nog steeds traag internet, 404's en weg vallen van internet. Ik denk het is nog steeds naar de basicinternet instelling gestuurd?
Reputatie 2
Goede actie.

advancedinternet staat er weer in, nu nog werken
Ik merk geen verschil nu ik op advancedinternet terug zit. Werkt net zo goed.

BEHALVE: ik heb weer een publiek ip-adres (m.a.w. zit niet meer achter de NAT).
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen iedereen! We hebben nog niets omgezet. Je kunt dus wel advancedinternet invullen, maar er verandert niets. Zodra we weten wanneer we dit gaan doen, laten we dat direct hier weten. Echt nog even afwachten dus 😞.
Badge +1
Goedemorgen iedereen! We hebben nog niets omgezet.

Klopt al 4 weken doen jullie niks wat we merken...…
Reputatie 2
Goedemorgen iedereen! We hebben nog niets omgezet. Je kunt dus wel advancedinternet invullen, maar er verandert niets. Zodra we weten wanneer we dit gaan doen, laten we dat direct hier weten. Echt nog even afwachten dus 😞.

Even afwachten ??????? Volgens mij is er al heel lang gewacht en de tijdelijke oplossing is al veel eerder aangedragen door de forumleden. Even wachten is denk ik nu best veel gevraagd.

Ook alom duidelijkheid van KPN (not) ....... Omzetten naar de oude instelling is toch geen rocket science ??

Kan met mijn pet niet bij dat wel bekend wordt gemaakt dat een tijdelijke terug zetting gaat plaatsvinden , maar geen tijdsbestek kunnen noemen. Lijkt eerder een manier om de "klagende/lastige" klanten even met een dooie KPN mus blij te maken. Tactiek van Rutte afgekeken?

Denken jullie ook al na hoe een compensatie naar de getroffen klanten eruit gaat zien?? Aangezien de storing zich al veel langer dan 12 uur zich voordoet.

Al met al zeer treurig dat wel gemeld kan worden dat een tijdelijke oplossing komt , maar helemaal geen tijdsbestek genoemd wordt. Getuigd niet van een professionele organisatie rond deze al lang durende storing.
Reputatie 7
Badge +30
@A vP: jij gaf aan de hybride variant is goed werkend nu en de losse variant kan opgezegd, dat klopt? Want dan gaan we dat regelen.

@Mrtn: jij vroeg over iTV mogelijkheden. In de basis kun je iTV krijgen als er minimaal 4 Mbit leverbaar is op je adres volgens onze postcodecheck. Ik voor je nakijken of dit voor jou een optie is als je wilt? Vul dan je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.


Voor de rest: er wordt gekeken naar hoe ze het terugzetten precies willen gaan doen, daar komen we zo snel mogelijk op terug.
@A vP: jij gaf aan de hybride variant is goed werkend nu en de losse variant kan opgezegd, dat klopt? Want dan gaan we dat regelen.



Klopt. Weet niet of je 't moet opzeggen. Het oude modem met sim mag gedisabled worden.
Reputatie 2
Badge

Voor de rest: er wordt gekeken naar hoe ze het terugzetten precies willen gaan doen, daar komen we zo snel mogelijk op terug.


Er zijn verbindingsproblemen geweest sinds tenminste 26 maart. Momenteel ben ik genoodzaakt mijn oude ADSL-verbinding van XS4ALL (3 Mbps) te gebruiken. Ondertussen factureert KPN me nog voor een niet-werkende dienst. Ik ben niet blij.

Reputatie 2

Voor de rest: er wordt gekeken naar hoe ze het terugzetten precies willen gaan doen, daar komen we zo snel mogelijk op terug.Er zijn verbindingsproblemen geweest sinds tenminste 26 maart. Momenteel ben ik genoodzaakt mijn oude ADSL-verbinding van XS4ALL (3 Mbps) te gebruiken. Ondertussen factureert KPN me nog voor een niet-werkende dienst. Ik ben niet blij.



Ze reageren nog steeds niet op de vraag of er al is nagedacht over hoe ze gaan compenseren vanuit KPN.

Wettelijk is het gelukkig wel geregeld : https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/nieuws/2016/10/28/vanaf-2017-compensatie-voor-internet-televisie-en-telefoniestoringen

Aangezien je er voor betaald , zal naar verwachting toch een compensatie moeten komen.

Btw , hier ook XS4ALL en KPN klant.
Badge +1
wellicht eerst wachten tot het opgelost is daarna weet je de tijd van de storing en pas dan gaan vragen om een vergoeding..
Reputatie 2
wellicht eerst wachten tot het opgelost is daarna weet je de tijd van de storing en pas dan gaan vragen om een vergoeding..
Als ze er dan net zo lang over doen als het oplossen van het het huidig probleem......
Beste mensen van KPN,

Ik vind het jammer hoe jullie met ons omgaan. De communicatie is nog steeds slecht en het terugzetten van de werkende instellingen tot er een oplossing is duurt (veel te) lang.

Ik snap dat dat jullie naar een manier zoeken om de belasting voor jullie netwerk zo klein mogelijk te houden, maar ik kan nog steeds niet bevatten dat jullie dat op deze manier doen zonder het te testen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar waarom het zo lang duurt om de instellingen terug te zetten zoals deze werkten tot de tijd dat jullie een nieuwe, geteste, oplossing implementeren.

Dat de oude instellingen geen wenselijke situatie is voor jullie is jammer voor KPN maar het werkte blijkbaar nog voldoende binnen het netwerk. Waarom dan nu iedereen zo ontzettend benadelen terwijl jullie schijnbaar bezig zijn met een oplossing waar we niets van horen en merken?

Zo met je klanten omgaan is ronduit schandalig naar mijn idee.
Ik val in herhaling maar wil beklemtonen dat we druk op zoek zijn naar de oplossing. Helaas nog geen update. Zodra die er is laten we dat hier direct weten.