Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Kan geen code aanvragen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Beste,

ik wil graag mijn spotify account ontkoppelen van mijn Facebook.

Zou ik een nieuwe code kunnen ontvangen?

Dank,


Ilan.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @ilankon . Welkom op het forum! Het is mogelijk om een nieuwe code te versturen en daarmee het Spotify account te ontkoppelen van Facebook. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld
[h4]@Leontine2018 Zou jij ook je gegevens willen achterlaten op het KPN Forum profiel. Dan kunnen wij een activatiecode voor jou aanvragen. Laat je ons weten wanneer je dit hebt gedaan?[/h4]
Afgelopen vrijdag werd mijn abonnement verlengd inclusief Spotify Premium en nu heb ik geen Spotify Premium meer. MijnKPN geeft aan dat deze actief is. Tevens wordt mijn telefoonnummer niet herkend wanneer ik een nieuwe activatiecode aan wil vragen.
Ik heb ineens reclame op mijn Spotify Premium.
Na wat zoeken blijk ik ineens een free account te hebben, terwijl ik voor een Premium betaal
Kan iemand mij helpen??
Hallo.
Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen in Spotify.
Moet ik hem opnieuw activeren?
Ik heb KPN zorgeloos premium en daar zit spotify nog in.
Mvg Ron
Beste KPN, Sinds een paar dagen werkt mijn Spotify premium account niet meer. Spotify geeft aan dat mijn abonnement is afgelopen (Sportify Free) maar in mijn KPN staat de Spotify Premium wel aangevinkt.

Gr. Priscilla
Ik heb van "no-reply@spotify.com" een e-mail gekregen over een "update aan de gebruiksvoorwaarden".
Deze zijn vanaf 15 maart geldig. Kan ik dit accepteren of is dit een spam-mail?

Groeten,

Jeroen
Reputatie 7
Badge +21
@Jellyboy1980, helaas komt dat probleem me bekend voor. Het komt vaker voor met een verlenging. Ik heb een nieuwe activatiecode aangevraagd voor jouw 06-nummer. Deze krijg je zo snel mogelijk via een sms ;)

@AdV86, @Pprisca, bedankt voor jullie bericht. We kunnen hier natuurlijk even naar kijken! Alleen kunnen we dit niet doen zonder dat we gegevens van je hebben. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij pers. opmerkingen)? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is door opnieuw in dit topic te reageren.

@Ron_H, dat is vreemd! Op het moment dat je niet meer kan inloggen, heeft een nieuwe activatiecode geen nut. Wanneer je niet kan inloggen, ligt dit eerder aan de gebruikersnaam of het wachtwoord. Welke melding krijg je precies, bij het inloggen? De gebruikersnaam heb ik even via een privébericht gestuurd, dit is bij ons bekend. Het wachtwoord kan je dan eventueel opnieuw aanvragen. Mocht dit niet werken, dan horen we het graag!

@Jeroen010, ik gebruik ook Spotify (los van KPN) en ik heb ook deze mail gehad. Dit lijkt dus wel vertrouwd te zijn! Maar als je het liever niet opent, kan je de voorwaarden uiteraard ook online op hun website vinden en bekijken 😉
Beste @Lbroes, welkom! Ik wil er zeker naar kijken! Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer, dan help ik je er graag verder mee.
Beste @Marcia_ , Dat heb ik gedaan. Hopelijk heb ik snel weer Spotify! Groeten, Lina
Reputatie 7
Badge +25

Beste @Lbroes, welkom! Ik wil er zeker naar kijken! Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer, dan help ik je er graag verder mee.Beste @Marcia_ , Dat heb ik gedaan. Hopelijk heb ik snel weer Spotify! Groeten, Lina

Hi Lina, ik ben niet graag een party pooper, maar helaas kan ik je geen nieuwe code sturen. Ik zie dat jouw pakket op 2 januari is aangepast (nieuw pakket/korting) en daarbij is Spotify ook helaas komen te vervallen. 😞 Als je toch weer graag Spotify wil, dan kan je dat aanzetten via MijnKPN (€8,99 p/m)...


Beste @Lbroes, welkom! Ik wil er zeker naar kijken! Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer, dan help ik je er graag verder mee.Beste @Marcia_ , Dat heb ik gedaan. Hopelijk heb ik snel weer Spotify! Groeten, Lina
Hi Lina, ik ben niet graag een party pooper, maar helaas kan ik je geen nieuwe code sturen. Ik zie dat jouw pakket op 2 januari is aangepast (nieuw pakket/korting) en daarbij is Spotify ook helaas komen te vervallen. 😞 Als je toch weer graag Spotify wil, dan kan je dat aanzetten via MijnKPN (€8,99 p/m)...


Aha, ik wist niet dat Spotify hier niet meer bij hoorde.. Ik zal eens in mijn abonnement duiken dan. Bedankt voor de informatie.
Hoi KPN serviceteam,

Ik heb een vraag over Spotify Premium. Bij mijn abonnement dat tot 6 mei 2019 loopt heb ik Spotify Premium. Sinds vandaag is mijn Spotify echter plotseling omgezet naar Free.
Ik heb geprobeerd een activatiecode op te vragen op de website maar zowel mijn E-mail adres als mijn mobiele nummer worden niet geaccepteerd. Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi @ilankon . Welkom op het forum! Het is mogelijk om een nieuwe code te versturen en daarmee het Spotify account te ontkoppelen van Facebook. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld
[h4]@Leontine2018 Zou jij ook je gegevens willen achterlaten op het KPN Forum profiel. Dan kunnen wij een activatiecode voor jou aanvragen. Laat je ons weten wanneer je dit hebt gedaan?
[/h4]


Yes, gegevens toegevoegd. Nu compleet?
@ilankon Dankjewel! Ik heb een nieuwe activatiecode gestuurd. Die krijg je binnen enkele uren toegestuurd via SMS. Succes!
Goeiedag. Verzilvercode kwijt voor inlog spotify.
Graag een nieuwe code aub.
De premium spotify hoort gratis bij ons kpn pakket.
Groet Tinesjuh
Hallo ik heb zojuist spotify Premium aangevraad via de kpn app. Krijg alleen geen activatie code toegestuurd hoe kan dit?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hi, ik heb al Spotify en betaal hier maandelijks een tientje voor. Nu zei een collega van me dat ze Spotify via KNP hebben. Kan ik mijn huidige account omzetten zodat dit via jullie loopt?
Reputatie 7
@Tinesjuh en @Lukeoortgiese2001 welkom op het KPN forum 🙂 Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer, dan help ik je er graag verder mee. Laat je hier ook een bericht achter als je de benodigde gegevens hebt aangevuld?

@GuLi, via KPN kan je het inderdaad afnemen voor € 8,99 per maand. Een op een omzetten kan helaas niet, je dient eerst je Premium op te zeggen bij Spotify zelf zodat het account omgezet wordt naar Free. Dan kan je het aanzetten via MijnKPN en ontvang je een activatiecode.
Hallo ik ben de activeringscode kwijt van spotify premium gratis bij kpn alles in 1
Ik zou graag een nieuwe activeringscode willen maar hoe kom ik hieraan?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Richard0223 Zou je je postcode, huisnummer en mobielnummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Wij zullen dit dan verder uitzoeken en een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Beste kpn.
Ik heb het zelfde probleem.
Na het verlengen doet Spotify premium het niet meer. Kan ik aan een activatiecode komen?
Groetjes Chris

*afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic
Ik heb KPN compleet en daarbij dus ook altijd spotivy gehad. Nu heb ik recent een nieuwe telefoon en als ik mijzelf daarop inlog bij Spotivy krijg ik slechts Spotivy free en geen premium. Hoe krijg ik premium weer geactiveerd? Volgens een kpn medewerker die ik telefonisch heb gesproken heb ik daar namelijk wel recht op.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik zie op mijn maandnota dat wij spotify premium hebben. Nu wil ik dit activeren maar heb geen activatiecode. Hoe kom ik hier aan? Ik heb al geprobeerd om hem via de kpn website aan te vragen maar daar kent hij mijn mailadres niet??

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20
Beste kpn.
Ik heb het zelfde probleem.
Na het verlengen doet Spotify premium het niet meer. Kan ik aan een activatiecode komen?
Groetjes Chris

@Chriszje Ik kijk graag met je mee, maar dan heb ik wel je gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, het mobiele nummer waar het over gaat en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb KPN compleet en daarbij dus ook altijd spotivy gehad. Nu heb ik recent een nieuwe telefoon en als ik mijzelf daarop inlog bij Spotivy krijg ik slechts Spotivy free en geen premium. Hoe krijg ik premium weer geactiveerd? Volgens een kpn medewerker die ik telefonisch heb gesproken heb ik daar namelijk wel recht op.
Ik kijk natuurlijk ook graag met jou mee. Ook aan jou de vraag om je KPN Forum profiel te voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, het mobiele nummer waar het over gaat en je klantnummer. Dank alvast!

Ik zie op mijn maandnota dat wij spotify premium hebben. Nu wil ik dit activeren maar heb geen activatiecode. Hoe kom ik hier aan? Ik heb al geprobeerd om hem via de kpn website aan te vragen maar daar kent hij mijn mailadres niet??
Hallo @Happyflower1 Natuurlijk kijk ook graag voor jou na hoe het zit. Vul jij ook je KPN Forum profiel aan met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, (evt) het mobiele nummer waar het over gaat en je klantnummer. Dank alvast!