Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Wel laat de beeldkwaliteit nog wat te wensen over, het is geen 1080i, maar op een 24inch monitor kan het er mee door.
Er is inderdaad een duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld de NPO zenders en Eurosport.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb de afgelopen week veelvuldig via de itv-app en chromecast gekeken. Wat mij daarbij opviel, is dat sommige zaken niet intuïtief werken en sommige knoppen niet op een logische plek zitten.
Als KPN er behoefte aan heeft, kan ik wel wat dingen ter verbetering doorgeven.
Badge +12
Ik weet niet watber aan de hand is maar ik vind het helemaal niks de nieuwe app. Ik kijk op een Ipad Air met iOS 10 en een geteste downloadsnelheid van 150mbps.
Alleen maar haperingen...geluid loopt door en beeld staat stil. Met de oude app nergens last van. Ligt het aan mij of is het gewoon een waardeloze “verbeterde” app?
Reputatie 2
Badge
Vandaag iTV gekregen. Mooi beeld, snel internet. Prima.
De iTV app geinstalleerd op een Nomu S10/Android 7.0 en Blackview 8000/Android 7.0.
Het casten met app gaat prima, maar afspelen op de telefoon niet, dan krijg ik als melding:

"sorry er ging iets fout verbind de pagina opnieuw fout bij het starten van de video (0) "
(Op de Blackview werd heel even getoond: kan niet afspelen op deze locatie. Daarna alleen maar bovenstaande melding.)

Ik heb de app ook al een keer een gedeinstalleerd en geinstalleerd. Maar het helpt niet. Iemand een idee omtrent de oorzaak? Telefoon issue? Android issue/setting? Of toch de app?

Alvast dank, Marten
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb de afgelopen week veelvuldig via de itv-app en chromecast gekeken. Wat mij daarbij opviel, is dat sommige zaken niet intuïtief werken en sommige knoppen niet op een logische plek zitten.
Als KPN er behoefte aan heeft, kan ik wel wat dingen ter verbetering doorgeven.

@Paul_ Ik kon/kan jouw naam niet toevoegen. Nu via een omweg toch gelukt.
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ Ik kon/kan jouw naam niet toevoegen. Nu via een omweg toch gelukt.Paul is tijdelijk afwezig: Paul is tijdelijk afwezig. Joran heeft dit gezegd in een andere topic. 🙂
Reputatie 7
Helaas komt het onderstaande nog steeds voor met de iTV app.

Reputatie 6
Badge +10
Nieuwe update: 30 mei 2018

WAT IS ER NIEUW
Deze update staat in het teken van snelheid: de startpagina, de gids en de tv-kijken pagina laden nu veel sneller. Daarnaast hebben we de mogelijkheid toegevoegd om in te loggen met KPN ID: makkelijker en veiliger! Als je liever wilt blijven inloggen met je abonnementsnummer: geen probleem, dit kan nog steeds.

Achter de schermen zijn ook verbeteringen doorgevoerd. Het zoeken op serietitel werkt nu vlekkeloos, dus vanavond kijk je weer naar Grey’s Anatomy of The Handmaid’s Tale.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.epg&hl=nl

App bevriest nog steeds, als ik live TV wil kijken.......
Reputatie 3
Badge
Nieuwe update: 30 mei 2018

WAT IS ER NIEUW
Deze update staat in het teken van snelheid: de startpagina, de gids en de tv-kijken pagina laden nu veel sneller. Daarnaast hebben we de mogelijkheid toegevoegd om in te loggen met KPN ID: makkelijker en veiliger! Als je liever wilt blijven inloggen met je abonnementsnummer: geen probleem, dit kan nog steeds.

Achter de schermen zijn ook verbeteringen doorgevoerd. Het zoeken op serietitel werkt nu vlekkeloos, dus vanavond kijk je weer naar Grey’s Anatomy of The Handmaid’s Tale.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.epg&hl=nl

App bevriest nog steeds, als ik live TV wil kijken.......


Idd update voegt niets toe app is nog steeds onbruikbaar om ECHT tv te kijken!!!!
Opstarten en overal doorheen bladeren gaat prima totdat je iets wilt gaan kijken😭
Reputatie 7
Badge +22
@Nikki Hoogenboom, ik heb gezien bij "Mijn Profiel - Hulp & Ondersteuning - Contact" dat er een verkeerde link achter de tekst: "Stel ons vraag op Twitter". Deze link staat er nu achter:

Deze is fout: https://twitter.com/KPN

Jullie moeten deze hebben: https://twitter.com/KPNwebcare

Verder zijn jullie vergeten Het Forum erbij te zetten bij contact. ;)

Reputatie 3
Badge +1
Eurosport 1 & 2 is geen HD
Op de KPN APP wordt Eurosport 1 & 2 in SD uitgezonden i.p.v. HD!!!!! Echter geeft KPN aan dat het HD is. Is dit een foutje🙁
Hier is een vraag. Mijn tv is aangesloten op mijn interne draadloze netwerk. Er zit tevens een chromecast dongle in voor o.a. Netflix. Nu ben ik zeer tevreden over de absentie van kabels (Heb nu nog KPN play) en wil onder geen beding zo'n apparaat onder mijn tv en al helemaal geen kabel er naar toe. Kan ik de ontvanger in de kelder bij de glasvezel plaatsen en alle TV kanalen via de app casten naar de TV? Ik wil geen kabel van de ontvanger naar de router behalve naar internet.

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb de afgelopen week veelvuldig via de itv-app en chromecast gekeken. Wat mij daarbij opviel, is dat sommige zaken niet intuïtief werken en sommige knoppen niet op een logische plek zitten.
Als KPN er behoefte aan heeft, kan ik wel wat dingen ter verbetering doorgeven.

@Burhan Dank voor je privébericht en je verzoek mijn opmerkingen hier te plaatsen.
Hier komen ze:
1. Het is niet logisch dat bij het casten de volumeknop en de afspeel/schuifknop op 2 verschillende plekken zitten. Het volume zit bovenin, de afspeel/schuifknop zit onderin. Ik zou dit graag in 1 scherm hebben: of bovenin of onderaan.
2. De afspeel/schuifknop mag groter zijn. Nu is het bij het spoelen (bij reclames) heel erg veel schuiven en zoeken met dat kleine knopje.
3. Als je een opname van een serie hebt gecast en je stopt het afspelen ervan, kom je in het scherm van de betreffende aflevering. Het zou logisch zijn als je in dat scherm meteen de aflevering kunt verwijderen (net als op de tv-ontvanger). Nu moet je een scherm terug en dan kom je in een (soms lange) lijst van afleveringen waarbij je goed moet uitkijken dat je de zojuist bekeken aflevering verwijdert en niet een andere.

Dit waren mijn belangrijkste opmerkingen. Als mij nog meer dingen opvallen, dan zal ik die later nog posten.
Succes met de verdere ontwikkeling van deze handige app!
Reputatie 7
Hier is een vraag. Mijn tv is aangesloten op mijn interne draadloze netwerk. Er zit tevens een chromecast dongle in voor o.a. Netflix. Nu ben ik zeer tevreden over de absentie van kabels (Heb nu nog KPN play) en wil onder geen beding zo'n apparaat onder mijn tv en al helemaal geen kabel er naar toe. Kan ik de ontvanger in de kelder bij de glasvezel plaatsen en alle TV kanalen via de app casten naar de TV? Ik wil geen kabel van de ontvanger naar de router behalve naar internet.Niet alle zenders zijn via de iTV app te bekijken en buiten dat, je doet jezelf mijns inziens daarbij ernstig tekort immers de beeldkwaliteit via zo'n "apparaat onder jouw TV" is veel hoger dan via de app.
Reputatie 7
Badge +30
Wat vervelend dat de app zo hapert, Edwin. Ik ga toch de standaardvraag stellen. Heb je de app, sinds de laatste update, al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Katana, wjb, Dennis, anderen die ik eventueel vergeet, dank voor de feedback!

Sandman, wat je voorstelt is mogelijk, maar je bent dan, zoals wjb al noemt, wel beperkter in wat je wel en niet kunt zien als je via de app gaat casten.
Reputatie 3
Badge
https://tweakers.net/nieuws/139229/kpns-online-tv-dienst-play-stopt-op-2-juli-wegens-onvoldoende-animo.html

Kunnen ze met de daarmee opgedane kennis de KPN Itv app wellicht werkend kijgen voor de klanten ?
Reputatie 7
Badge +22
Eurosport 1 & 2 is geen HD
Op de KPN APP wordt Eurosport 1 & 2 in SD uitgezonden i.p.v. HD!!!!! Echter geeft KPN aan dat het HD is. Is dit een foutje🙁
@hyllan, dit heb ik al zovaak aangegeven, maar houden er aan vast dat het HD is, terwijl als je naar de logo kijkt op TV staat er HD achter, en bij itvonline en de app niet. Maar houden maar vol dat het HD is. 🙄
Reputatie 7
Geen enkele zender in de iTV app is de HD zender die je op een TV ontvanger te zien krijgt. Voor het kijken op telefoon of tablet zal me dat eigenlijk ook een zorg zijn. Voor het casten via een Chromecast of een Android TV is dat echter een heel ander verhaal, daar wil ik uiteraard wel echte full-HD kwaliteit maar die wordt niet ondersteund door de app.
Let op: Formeel valt alles met een resolutie van 1280x720 onder HD. KPN maakt hier "handig" gebruik van want het meerendeel van de SD zenders voldoet hier aan. Wat wij echter van HD verwachten zijn de full-HD streams met een resolutie van 1920x1080. Deze worden door de app echter niet ondersteund.
Hier is een vraag. Mijn tv is aangesloten op mijn interne draadloze netwerk. Er zit tevens een chromecast dongle in voor o.a. Netflix. Nu ben ik zeer tevreden over de absentie van kabels (Heb nu nog KPN play) en wil onder geen beding zo'n apparaat onder mijn tv en al helemaal geen kabel er naar toe. Kan ik de ontvanger in de kelder bij de glasvezel plaatsen en alle TV kanalen via de app casten naar de TV? Ik wil geen kabel van de ontvanger naar de router behalve naar internet.Niet alle zenders zijn via de iTV app te bekijken en buiten dat, je doet jezelf mijns inziens daarbij ernstig tekort immers de beeldkwaliteit via zo'n "apparaat onder jouw TV" is veel hoger dan via de app.

Bedankt wjb, tot nu toe kijk ik via KPN Play wat simpelweg een stream is die via internet opgevraagd wordt. Netflix biedt deze optie zelfs in een 4k kwaliteit. Is er een overzicht welke zenders ik dan *niet* kan bekijken? Ik gebruik maar een klein gedeelte van de zenders in de dagelijkse praktijk. Ik heb 4 TV's in huis en zie het echt niet zitten om 4 * 5 euro per maand extra uit te geven simpelweg omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevoerd zijn. Dat ik daarom een consessie moet doen is duidelijk maar ik denk dat ik die daar voor over heb. Ik snap wel dat KPN liever het huidge business model van "apparaat per TV" wil handhaven, gezien het feit dat de omzet anders verminderd. Als er daadwerkelijk zwaarwegende redenen zijn voor het één of het ander zou het super zijn als er een soort van vergelijkingsmatrix aangeboden werd.
Er zijn verder nog wat (security) technische redenen die meespelen maar dat is wellicht "too much" voor dit topic.
Reputatie 3
Badge
Hier is een vraag. Mijn tv is aangesloten op mijn interne draadloze netwerk. Er zit tevens een chromecast dongle in voor o.a. Netflix. Nu ben ik zeer tevreden over de absentie van kabels (Heb nu nog KPN play) en wil onder geen beding zo'n apparaat onder mijn tv en al helemaal geen kabel er naar toe. Kan ik de ontvanger in de kelder bij de glasvezel plaatsen en alle TV kanalen via de app casten naar de TV? Ik wil geen kabel van de ontvanger naar de router behalve naar internet.Niet alle zenders zijn via de iTV app te bekijken en buiten dat, je doet jezelf mijns inziens daarbij ernstig tekort immers de beeldkwaliteit via zo'n "apparaat onder jouw TV" is veel hoger dan via de app.

Bedankt wjb, tot nu toe kijk ik via KPN Play wat simpelweg een stream is die via internet opgevraagd wordt. Netflix biedt deze optie zelfs in een 4k kwaliteit. Is er een overzicht welke zenders ik dan *niet* kan bekijken? Ik gebruik maar een klein gedeelte van de zenders in de dagelijkse praktijk. Ik heb 4 TV's in huis en zie het echt niet zitten om 4 * 5 euro per maand extra uit te geven simpelweg omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevoerd zijn. Dat ik daarom een consessie moet doen is duidelijk maar ik denk dat ik die daar voor over heb. Ik snap wel dat KPN liever het huidge business model van "apparaat per TV" wil handhaven, gezien het feit dat de omzet anders verminderd. Als er daadwerkelijk zwaarwegende redenen zijn voor het één of het ander zou het super zijn als er een soort van vergelijkingsmatrix aangeboden werd.
Er zijn verder nog wat (security) technische redenen die meespelen maar dat is wellicht "too much" voor dit topic.


Je hebt mijn bericht gelezen 2 juli is kpn play verleden tijd ?
Hier is een vraag. Mijn tv is aangesloten op mijn interne draadloze netwerk. Er zit tevens een chromecast dongle in voor o.a. Netflix. Nu ben ik zeer tevreden over de absentie van kabels (Heb nu nog KPN play) en wil onder geen beding zo'n apparaat onder mijn tv en al helemaal geen kabel er naar toe. Kan ik de ontvanger in de kelder bij de glasvezel plaatsen en alle TV kanalen via de app casten naar de TV? Ik wil geen kabel van de ontvanger naar de router behalve naar internet.Niet alle zenders zijn via de iTV app te bekijken en buiten dat, je doet jezelf mijns inziens daarbij ernstig tekort immers de beeldkwaliteit via zo'n "apparaat onder jouw TV" is veel hoger dan via de app.

Bedankt wjb, tot nu toe kijk ik via KPN Play wat simpelweg een stream is die via internet opgevraagd wordt. Netflix biedt deze optie zelfs in een 4k kwaliteit. Is er een overzicht welke zenders ik dan *niet* kan bekijken? Ik gebruik maar een klein gedeelte van de zenders in de dagelijkse praktijk. Ik heb 4 TV's in huis en zie het echt niet zitten om 4 * 5 euro per maand extra uit te geven simpelweg omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevoerd zijn. Dat ik daarom een consessie moet doen is duidelijk maar ik denk dat ik die daar voor over heb. Ik snap wel dat KPN liever het huidge business model van "apparaat per TV" wil handhaven, gezien het feit dat de omzet anders verminderd. Als er daadwerkelijk zwaarwegende redenen zijn voor het één of het ander zou het super zijn als er een soort van vergelijkingsmatrix aangeboden werd.
Er zijn verder nog wat (security) technische redenen die meespelen maar dat is wellicht "too much" voor dit topic.


Je hebt mijn bericht gelezen 2 juli is kpn play verleden tijd ?


Natuurlijk, de enige reden dat ik hier op het forum ben en dit onderwerp onderzoek is omdat KPN mij min of meer "dwingt" om deze kant op te gaan 😞
Reputatie 7
Ik heb 4 TV's in huis en zie het echt niet zitten om 4 * 5 euro per maand extra uit te geven simpelweg omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevoerd zijn.Dat is niet omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevooerd zijn, maar omdat het commercieel niet zo handig is om de hoogste kwaliteit via de app aan te bieden.
Dit zou namelijk betekenen dat waarschijnlijk zeer veel abonnees hun abonnement zullen wijzigen zodat ze nog maar één TV ontvanger afnemen en de tweede en volgende TV's zullen voorzien van een Chromecast. Precies wat ook mijn advies aan jou zou zijn. Contracteer één TV ontvanger (Internet en TV basis abonnement) en voorzie de hoofd televisie (huiskamer?) met die TV ontvanger. De andere televisies bedien je dan via de app en Chromecast.

Er zijn verder nog wat (security) technische redenen die meespelen maar dat is wellicht "too much" voor dit topic.Hier ben ik wel zeer benieuwd naar.
Ik heb 4 TV's in huis en zie het echt niet zitten om 4 * 5 euro per maand extra uit te geven simpelweg omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevoerd zijn.Dat is niet omdat hedendaagse technieken niet voldoende doorgevooerd zijn, maar omdat het commercieel niet zo handig is om de hoogste kwaliteit via de app aan te bieden.
Dit zal namelijk betekenen dat waarschijnlijk zeer veel abonnees hun abonnement zullen wijzigen zodat ze nog maar één TV ontvanger afnemen en de tweede en volgende TV's zullen voorzien van een Chromecast. Precies wat ook mijn advies aan jou zou zijn. Contracteer één TV ontvanger (Internet en TV basis abonnement) en voorzie de hoofd televisie (huiskamer?) met die TV ontvanger. De andere televisies bedien je dan via de app en Chromecast.


Bedankt wjb, ik snap het commerciële aspect en de mogelijke implicaties. Ik ben echter nog steeds op zoek naar de impact wanneer ik ALLEEN de app zou gebruiken. Het verleden heeft aangetoond dat bedrijven die innovatie tegenhouden langzaam van de markt verdwijnen of weggedrukt worden. Ik hoopte dat met Flikkr en KPN Play (mindere mate Netflix en Youtube) dat de markt wat meer zou openen. De prijzen ontlopen elkaar niet veel maar de koppeling tussen internet aansluiting en het bijna *moeten* gebruiken van de settop box stuit me tegen de borst.
Technisch heb ik thuis een commerciële firewall tussen de KPN router en mijn interne netwerk. KPN staat niet toe dat het signaal door de firewall loopt, ik heb het geprobeerd maar dat werkt niet. Het feit dat mijn TV op het draadloze netwerk zit (Netflix) houdt ook in dat ik geen omleiding ronf mijn security ga maken door een directe connectie naar de settop box en TV te maken. Dat is de voordeur op slot doen en de achterdeur open zetten. De KPN helpdesk was zo vriendelijk om uit te leggen dat ze nog nooit van een security issue met hun devices hebben gehoord. Dat dacht Deutsche Telekom ook toen een miljoen van hun routers geïnfecteerd werden om mee te doen in een botnet. Voor mij is dit principieel, bijna tot het punt om dan maar geen TV meer te nemen als het niet anders kan....
Het verschil tussen de iTVOnline app vs. Play is dat je voor de eerste tenminste een Internet en tv Basis (huidige naam) moet hebben en dat je voor Play een los abo kon afsluiten. Om de iTVOnline app te kunnen gebruiken zul je dus tenminste één ontvanger thuis krijgen (of je die nu gebruikt of niet). Ik sluit me daarom aan bij het advies van wjb om die ene ontvanger ook daadwerkelijk te gaan gebruiken, zodat je een indruk krijgt van de verschillen (kwaliteit, gebruiksgemak) tussen ontvanger enerzijds en app met Chromecast anderzijds.
Reputatie 7
Het verleden heeft aangetoond dat bedrijven die innovatie tegenhouden langzaam van de markt verdwijnen of weggedrukt worden.In het geval van Knippr en Play van KPN is het niet een bedrijf dat innovatie tegenhoudt, maar een markt die er blijkbaar niet in geïnteresseerd is. Waarom gaat de stekker er bij dergelijk apps uit ... omdat er te weinig abonnees zijn.

Technisch heb ik thuis een commerciële firewall tussen de KPN router en mijn interne netwerk. KPN staat niet toe dat het signaal door de firewall loopt, ik heb het geprobeerd maar dat werkt niet.Als de apparaten achter die firewall in een apart subnet zitten, dan zal dat inderdaad niet gaan werken. Maar zelfs dan is het geen enkel probleem om de TV ontvanger op de Experia Box aan te sluiten terwijl de rest van jouw netwerk via jouw firewall loopt.

Het feit dat mijn TV op het draadloze netwerk zit (Netflix) houdt ook in dat ik geen omleiding ronf mijn security ga maken door een directe connectie naar de settop box en TV te maken. Dat is de voordeur op slot doen en de achterdeur open zetten. De KPN helpdesk was zo vriendelijk om uit te leggen dat ze nog nooit van een security issue met hun devices hebben gehoord. Dat dacht Deutsche Telekom ook toen een miljoen van hun routers geïnfecteerd werden om mee te doen in een botnet. Voor mij is dit principieel, bijna tot het punt om dan maar geen TV meer te nemen als het niet anders kan....Ik ben zelf ook behoorlijk strikt als het gaat om de beveiliging van mijn netwerk, maar over het hacken van Experia Box en/of TV ontvanger maak ik me geen enkele zorg omdat ik weet dat de kans dat dit zal gebeuren (nagenoeg) nihil is.