Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Een update over problemen met de app op Huawei devices.

Afgelopen weekend is er een software update vanuit Google geweest (Google Play Services 12.6.73). Door deze update zijn een aantal apps op Huawei toestellen niet meer te gebruiken. Dit gaat om apps die Chromecast of Google Maps gebruiken. Omdat de iTV app Chromecast-integratie heeft, hebben ook wij hier last van. Zie ook dit bericht van Google zelf: https://issuetracker.google.com/issues/79405933. Google werkt aan een oplossing.

Zodra ik meer weet laat ik het natuurlijk weten.
Reputatie 7
Badge +22
Een update over problemen met de app op Huawei devices.@Paul_, ik moet er wel even bij zeggen dat ik de Huawei P9 heb, en ik onderving geen problemen. 😉 Maar sinds vandaag heb ik wel problemen! 😁 We wachten wel af, deze app is nog erg nieuw, vind het niet gek dat hier nog wat kinderziektes inzitten. 😉
Reputatie 7
We wachten wel af, deze app is nog erg nieuw, vind het niet gek dat hier nog wat kinderziektes inzitten. 😉 Maar het probleem lijkt dus niet door de app veroorzaakt te worden.
Hallo!

Om nog even verder te gaan op het 'Huawei' probleem: we hebben het forum van Google nog even door gelezen en er is een developer die een work-around heeft gevonden. Ik heb zelf geen Huawei toestel tot mijn beschikking vandaag, dus ik kan niet garanderen dat het werkt. Ik deel hem toch graag met jullie want wie weet kunnen jullie hier mee uit de voeten:

Ga naar Instellingen > Apps > Google Play Services > Verwijder alle cache en alle data.

Google zelf meldt trouwens nog het volgende:
av...@google.com #335 May 16, 2018 01:41AM

In collaboration with Huawei, Google engineers have identified the root cause of this issue as an unexpected change to the filesystem permissions. The issue can impact any Android app on a Huawei device which renders a Google map.

Our engineers are preparing a new version of Google Play Services which should resolve the problem. It will be targeted to devices running Android 7.0 Nougat, or higher. We will post another update with the status of the rollout.

Thanks for your patience.
Ook ik heb problemen met het kijken van tv. Ik heb wel gemerkt dat indien ik de wifi uitschakel en op het 4g netwerk zit, tv kijken wel lukt. Ik heb een Samsung A8 2018. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing, want gezien de topic is het al een tijdje gaande. (gelukkig kom ik er nu pas achter, maar mijn vriend met een samsung S7 klaagde al dat de app niet lekker werkte)
(wilde screenshots toevoegen, maar werkt ook niet om ze te uploaden)
Ook ik heb problemen met het kijken van tv. Ik heb wel gemerkt dat indien ik de wifi uitschakel en op het 4g netwerk zit, tv kijken wel lukt. Ik heb een Samsung A8 2018. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing, want gezien de topic is het al een tijdje gaande. (gelukkig kom ik er nu pas achter, maar mijn vriend met een samsung S7 klaagde al dat de app niet lekker werkte)
(wilde screenshots toevoegen, maar werkt ook niet om ze te uploaden)

Edit. : thuis op WiFi geen problemen
Voor de tech-savvy mensen met een Huawei device: er is een fix beschikbaar in de beta-versie van Google Play Services. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen:

Starting today at midnight (Pacific Time), the beta will be rolled-out to a segment of the community that has signed-up for the Google Play Services Public Beta Program. It will ramp to increasing segments of the beta audience over the next few days. We invite you to join the beta program at https://developers.google.com/android/guides/beta-program to obtain an early release of this and future versions of Google Play Services. Once beta testing is complete it will be rolled out in stages to all users.
Reputatie 7
Badge +22
@Nikki Hoogenboom, ik merk alleen op dat een Feedback geven naar hun in het Engels moet:

Hello,

Google LLC heeft je uitgenodigd voor een testprogramma voor een niet-uitgebrachte versie van de app Google Play Services. Als tester ontvang je een update met een testversie van de app Google Play Services, die ook niet-uitgebrachte versies van de bijbehorende instant-app kan bevatten.

Houd er rekening mee dat testversies instabiel kunnen zijn.

Stuur je feedback naar Google LLC via de contactgegevens:google-play-services-beta@googlegroups.com.


Achter dat mailadres zullen geen Nederlanders zitten.
Altijd tv gehad op mijn samsung tablet sinds de app is gewijzigd niet meer ben zeer ontdaan.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Hallo subaru26, welkom op het forum van KPN. Dat is echt balen! 😞 De nieuwe iTv app is alleen geschikt voor toestellen met Android 4.3 of hoger. Voldoet jouw apparaat hieraan? Ja, ik heb een goede softwareversie! Wil je dan de App eens verwijderen en opnieuw installeren?
Kijk op deze pagina voor het: verwijderen van een App van een Android apparaat en via de Playstore kan je de nieuwste iTV app opnieuw installeren.
Reputatie 7
De onderstaande optie wordt regelmatig spontaan weer aangezet terwijl dit absoluut niet zou mogen gebeuren!

En opnieuw blijkt deze instelling spontaan aangezet te zijn. Het geeft natuurlijk niet echt veel vertrouwen als je denkt jezelf beschermd te hebben tegen een aanslag door de app op jouw databundel als deze bescherming "stiekem" weer weggehaald wordt. 😡
@Nikki Hoogenboom, ik neem aan dat dit bij de ontwikkelaars bekend is en op korte termijn verholpen zal zijn.
Ook neem ik aan dat jullie op de hoogte zijn van het feit dat het met versie 6.0.4 op een Huawei device niet mogelijk is om TV te kijken, de Play button werkt niet.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-versie-6-0-4-speciaal-voor-huawei-apparaten-451127
Reputatie 3
Badge
Helaas nog steeds niets ook niet na de update 😭

Samsung GT-N7100 android 4.4.2
Mxq pro 4k android 5.1
Samsung s5 android 6.01

Zijn oudjes maar volgens KPN zou dit dus moeten werken helaas nog steeds niks,kan oude itv app installeren maar ja daarvan word gezegd niet doen etc......

Begint wel vervelend te worden zo onderhand.
Reputatie 7
Ik hoop oprecht dat er op korte termijn drie verbeteringen zullen worden gerealiseerd.

1) Het samenvoegen van SD en HD zenders in alle functionaliteit binnen de app. Dus niet alleen in de gids, maar ook in de zoekfunctionaliteit zodat zoekresultaten niet dubbel getoond worden.

2) Het terug kunnen kijken van HD-"Glas" opnames.


Zo te zien wordt er bij een HD-"Glas" opname ook al een opname in HD en SD vastgelegd, in ieder geval ziet de iTV app wel dat de zender opgenomen wordt. De onderstaande opname is een HD-"Glas" opname.

Dit stemt mij hoopvol dat dit mogelijk is ook zonder dat de HD-"Glas" zenders opgenomen zijn in "HD op 1".

3) Favorietenlijst voor zenders.
Reputatie 7
Badge +7
Vanavond voor het eerst een negatieve ervaring gehad met de itv-app: terwijl we een opname via chromecast aan het kijken waren, stopte het afspelen ineens. Toen ik in de opnamelijst ging kijken, was de betreffende opname ineens verdwenen. En dit was ook het geval in de lijst op de tv-ontvanger.
Aparte ervaring...
Reputatie 7
Het blijft een fantastische uitvinding dat Chromecast.
Vanmiddag een Chromecastje in een monitor op kantoor geplugd en de waanzinnige Giro etappe via de iTV app kunnen volgen. En dat volledig zonder haperingen op een (oeps) Ziggo aansluiting.
Zeer tevreden met de Chromecast ondersteuning van de iTV app. Wel laat de beeldkwaliteit nog wat te wensen over, het is geen 1080i, maar op een 24inch monitor kan het er mee door.
Reputatie 7
Badge +22
Het blijft een fantastische uitvinding dat Chromecast.
Vanmiddag een Chromecastje in een monitor op kantoor geplugd en de waanzinnige Giro etappe via de iTV app kunnen volgen. En dat volledig zonder haperingen op een (oeps) Ziggo aansluiting.
Zeer tevreden met de Chromecast ondersteuning van de iTV app. Wel laat de beeldkwaliteit nog wat te wensen over, het is geen 1080i, maar op een 24inch monitor kan het er mee door.
Zit je nou gewoon tijdens je werk Giro te kijken? ??Handig hè eigen baas zijn! ?
Ik heb geprobeerd om Chromecast aan te sluiten op de tv van mijn man (hij woont in een verpleeghuis), maar dat lukt niet. Na zoeken op internet kwam ik erachter dat dit niet werkt doordat het om een gedeeld internetnetwerk gaat. Is het ook mogelijk om de app op de tv te gebruiken als ik mijn iPhone met een connector met de tv verbind?
Reputatie 7
Je kunt de iPhone niet met een kabel op de HDMI poort van de TV aansluiten.
Kon je de Chromecast wel instellen zodat deze met het wifi netwerk van het verpleeghuis aangesloten werd?
Installeer eens de app "Fing" op jouw iPhone en scan het netwerk eens terwijl je via wifi aangesloten bent.
Zie je naast jouw eigen iPhone en een router ook nog andere apparaten op het netwerk?
Ik zie 9 keer Generic staan, naast de router en de iPhone.
De chromecast maakt geen verbinding met het netwerk, dus ik kan hem niet installeren. Datzelfde probleem zie je ook bv. op een camping.
Reputatie 7
Als op het netwerk zogenaamde "STA isolation" geïmplementeerd is, dan zal je dat inderdaad zien.
STA isolation betekent dat mobiele apparaten elkaar niet kunnen zien en dus ook niet met elkaar kunnen communiceren.
Wat je kunt doen is een routertje aansluiten op het netwerk van het verpleeghuis en de Chromecast en iPhone met de wifi van die router verbinden.
Zelf doe ik dat ook als ik op zakenreis in een hotel naar de Nederlandse televisie wil kijken.
Ik gebruik daar een GL-AR750 van GL-iNet voor.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685/index1.html#post578233
Reputatie 2
Ook hier geen succes met de app op een Samsung tablet (SM-T530) met Android versie5.02.
Dezelfde opmerkingen als van DennisSchreve.

Helaas.... al van alles geprobeerd op vakantieadres in Frankrijk.
Gelijke problemen op mijn Samsung S4 mini smartphone.

Jammer........


Weer thuis in Nederland gelijk de recente ITV app weer getest op mijn smartphone met als resultaat:
Het werkt prima, ook het casten naar mijn huis TV werkt goed.
Het probleem in het buitenland is waarschijnlijk de geringe verbindingscapaciteit(?) op de camping.
Via de browser daar wel met horten en stoten regelmatig het NOS-journaal kunnen volgen......

Maarja...... thuis heb je deze app eigenlijk niet vaak nodig..................
Wat ben ik blij dat er toch een oplossing is! Ik heb hem direct besteld. Hartelijk dank voor het meedenken!
Reputatie 7
Wat ben ik blij dat er toch een oplossing is! Ik heb hem direct besteld. Hartelijk dank voor het meedenken!Als je hulp nodig hebt met het configureren van dat routertje, dan weet je ons vast wel te vinden. ☺️
Welke Chromecast heb je? Type 1 of Type 2.

Heb je een netwerk poort waar je het routertje met een netwerkkabel op kunt aansluiten, of moet die via wifi?
In het laatste geval, heeft het verpleeghuis zowel 2.4GHz en 5GHz wifi of alleen 2.4GHz?
Wat ben ik blij dat er toch een oplossing is! Ik heb hem direct besteld. Hartelijk dank voor het meedenken!Als je hulp nodig hebt met het configureren van dat routertje, dan weet je ons vast wel te vinden. ☺️
Fijn! Tegen die tijd laat ik wel weer van me horen (als het nodig is) ?
Hoe lang duurt het nog voordat de problemen met de werking op een Samsung Tab E worden opgelost? Android versie 4.4.4.
Nog steeds geen beeld. En dat nu al vele weken. 😫
Heb nu maar weer de oude versie van de app geïnstalleerd want ik wil op de camping wel kunnen kijken!