Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Het verschil tussen de iTVOnline app vs. Play is dat je voor de eerste tenminste een Internet en tv Basis (huidige naam) moet hebben en dat je voor Play een los abo kon afsluiten. Om de iTVOnline app te kunnen gebruiken zul je dus tenminste één ontvanger thuis krijgen (of je die nu gebruikt of niet). Ik sluit me daarom aan bij het advies van wjb om die ene ontvanger ook daadwerkelijk te gaan gebruiken, zodat je een indruk krijgt van de verschillen (kwaliteit, gebruiksgemak) tussen ontvanger enerzijds en app met Chromecast anderzijds.

Bedankt Henk, ik ben ook bereid een ontvanger aan de internet router aan te sluiten en (noodgedwongen) een KPN TV abonnement bij mijn internet abonnement te nemen. Vanwege bovenstaande redenen zal die ontvanger echter nooit direct aan mijn tv worden aangesloten omdat alles wat direct aan het internet zit een risico met zich meebrengt. Het stoort me dat KPN geen overzicht geeft welke functies dan echt minder of verschillend zijn wanneer ik alleen de app zou gebruiken. Als een voorbeeld, als ik één ontvanger heb, hoeveel streams mag ik dan tegelijkertijd afspelen?
Is mijn kwaliteit echt minder ? Zo ja, hoeveel? Welke zenders kan ik niet afspelen met de app (een lijst, geen "sommige"). Ik begrijp dat ik kritisch overkom en de kritiek is gericht op KPN, ik waardeer al jullie input heel erg!
Reputatie 7
Vanwege bovenstaande redenen zal die ontvanger echter nooit direct aan mijn tv worden aangesloten omdat alles wat direct aan het internet zit een risico met zich meebrengt.Het risico is echter verwaarloosbaar. Geloof me, je zult van goede huize moeten komen om zo'n TV ontvanger te hacken. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Experia Box. Goed dat je security hoog in het vaandel hebt staan, maar in dit geval denk ik toch dat je je een beetje paranoia opstelt en daarmee doe je jezelf echt tekort.
En wil je echt alles gescheiden houden, trek dan een dedicated netwerkkabel van de Experia Box naar de TV ontvanger. Kan dat niet, gebruik dan switches die vlans ondersteunen en zet het netwerk van de Experia Box op een eigen vlan. Dit is zo ongeveer gelijk aan een fysieke scheiding en het wordt daarmee onmogelijk om de TV ontvanger met een apparaat achter jouw firewall te laten babbelen. Zelfs het minimale risico heb je daarmee tot nul gereduceerd.

als ik één ontvanger heb, hoeveel streams mag ik dan tegelijkertijd afspelen?Naast de TV ontvanger kan je, zover ik weet, drie streams via de app openen.

Is mijn kwaliteit echt minder ? Zo ja, hoeveel?Ja, die is echt minder en waarschijnlijk voldoende om je te doen besluiten om voor de televisie in de woonkamer toch maar die TV ontvanger te gebruiken. Wij hebben de app en toch houden wij twee TV ontvangers vanwege beeldkwaliteit en gemak. Een derde sporadisch gebruikte 32inch televisie heeft wel een Chromecast.

Welke zenders kan ik niet afspelen met de app (een lijst, geen "sommige").Zie https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
En zelfs àls de tv-ontvanger gehackt zou kunnen worden, was is dan het risico? Dat een hacker kan zien naar welk programma je kijkt? Als een hacker je pc/laptop/slimfoon zou willen hacken, gebruikt hij/zij daar vast je ontvanger niet voor. Ik vermoed dat de kans dat je slimfoon (met of zonder Play of iTVOnline) gehackt wordt vele malen groter is dan dat je ontvanger gehackt wordt.
En zelfs àls de tv-ontvanger gehackt zou kunnen worden, was is dan het risico? Dat een hacker kan zien naar welk programma je kijkt? Als een hacker je pc/laptop/slimfoon zou willen hacken, gebruikt hij/zij daar vast je ontvanger niet voor. Ik vermoed dat de kans dat je slimfoon (met of zonder Play of iTVOnline) gehackt wordt vele malen groter is dan dat je ontvanger gehackt wordt.

Het risico is dat de ontvanger aan mijn TV aangesloten is en diezelfde TV draait een OS en is aangesloten op mijn interne netwerk, Daar staat bijvoorbeeld al mijn e-mail en persoonlijke data, De TV heeft tevens een microfoon en is in het verleden al misbruikt om als afluisterapparaat ingezet te worden. Het voorbeeld van DT is ook echt gebeurd, dat is niet verwaarloosbaar maar een feit. Het is je goed recht om dat paranoia te noemen. Je voorbeeld van VLAN's is niet slecht maar de uiteindelijke bindende factor is de TV. Beide VLAN's komen daar samen op hetzelfde OS en één van die VLAN's wordt niet met IPS technologie beschermd. De techniek om op deze manier netwerken binnen te komen heet met een goede Nederlands woord "lateral movement". Ik verdien mijn brood met deze business (it security) en ik leef hoe ik mijn klanten adviseer. Bedankt voor je andere antwoorden, ik ga eens zien hoe goed/slecht de kwaliteit is als ik ga casten. Niet happy maar er zijn ook niet veel alternatieven tenzij ik andere oude technologiën zoals een schotel zou willen afstoffen. Nogmaals bedankt voor al je input.
Welke zenders kan ik niet afspelen met de app (een lijst, geen "sommige").Zie https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm[/quote]

404 error bij doorklikken op "meer informatie" online TV kijken
Het is je goed recht om dat paranoia te noemen.Dat heb ik niet gedaan. Ik werk ook in de ICT en ben me wel bewust van de vele risico's die internet met zich mee brengt. Maar nogmaals, ik denk dat de kans dat je computerpark gehackt wordt via de tv-ontvanger vele malen kleiner is dan dat het via een ander device (smart tv zelf, slimfoon, tablet, laptop, domoticat etc.) gehackt wordt. Ik zou zelf eerder de smart tv niet aan internet koppelen (je weet vast wel hoeveel data er door de fabrikant (en Google?) via zo'n smart tv verzameld wordt) en de ontvanger wel dan omgekeerd.
Reputatie 2
En zelfs àls de tv-ontvanger gehackt zou kunnen worden, was is dan het risico? Dat een hacker kan zien naar welk programma je kijkt? Als een hacker je pc/laptop/slimfoon zou willen hacken, gebruikt hij/zij daar vast je ontvanger niet voor. Ik vermoed dat de kans dat je slimfoon (met of zonder Play of iTVOnline) gehackt wordt vele malen groter is dan dat je ontvanger gehackt wordt.

Het risico is dat de ontvanger aan mijn TV aangesloten is en diezelfde TV draait een OS en is aangesloten op mijn interne netwerk, Daar staat bijvoorbeeld al mijn e-mail en persoonlijke data, De TV heeft tevens een microfoon en is in het verleden al misbruikt om als afluisterapparaat ingezet te worden. Het voorbeeld van DT is ook echt gebeurd, dat is niet verwaarloosbaar maar een feit. Het is je goed recht om dat paranoia te noemen. Je voorbeeld van VLAN's is niet slecht maar de uiteindelijke bindende factor is de TV. Beide VLAN's komen daar samen op hetzelfde OS en één van die VLAN's wordt niet met IPS technologie beschermd. De techniek om op deze manier netwerken binnen te komen heet met een goede Nederlands woord "lateral movement". Ik verdien mijn brood met deze business (it security) en ik leef hoe ik mijn klanten adviseer. Bedankt voor je andere antwoorden, ik ga eens zien hoe goed/slecht de kwaliteit is als ik ga casten. Niet happy maar er zijn ook niet veel alternatieven tenzij ik andere oude technologiën zoals een schotel zou willen afstoffen. Nogmaals bedankt voor al je input.


Als je emails zo belangrijk zijn dan lees je die vast niet op het OS van je tv maar blijf je bij je beveiligde blackkberry. Nee, ik heb geen baan in de IT.
Bedankt iedereen, ik ga me niet verder verdedigen over iets waar ik heel sterk in geloof. Ik heb geleerd wat ik wilde weten en ga het hierbij laten. Fijn weekend allemaal
Reputatie 7
Het risico is dat de ontvanger aan mijn TV aangesloten is en diezelfde TV draait een OS en is aangesloten op mijn interne netwerk,Maar er is helemaal geen dataverbinding tussen de TV ontvanger en de televisie zelf, die TV ontvanger is fysiek niet in staat om hackers op jouw televisie gegevens te laten ontfutselen.
De TV ontvanger ondersteunt immers geen "HDMI Ethernet Channel" (HEC).

Je voorbeeld van VLAN's is niet slecht maar de uiteindelijke bindende factor is de TV. Beide VLAN's komen daar samen op hetzelfde OS en één van die VLAN's wordt niet met IPS technologie beschermd.Dat is dus niet waar immers er is geen dataverbinding tussen de TV ontvanger en de televisie.
Reputatie 7
Welke zenders kan ik niet afspelen met de app (een lijst, geen "sommige").Zie https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

404 error bij doorklikken op "meer informatie" online TV kijken
Daar hoef je gelukkig ook niet naartoe voor dat overzicht van de zenders, die worden eronder al vermeld op basis van de geselecteerde optie.
Reputatie 4
Badge +3
wanneer komt er ondersteuning voor de tab e?
in tegenstelling tot de oude versie van de app, is het niet meer mogelijk om voorkeurzenders op te geven, waardoor je soms in de gids de hele lijst van zenders door moet swipen voordat je bij de gewenste zender bent.

Graag de mogelijkheid van voorkeurzenders (opnieuw) toevoegen.

Het selecteren van een datum in de gids werkt helemaal niet of de datum springt vanzelf naar een datum in het verleden. Het selecteren van een datum meer dan 4 dagen is helemaal niet mogelijk.

Amin: verplaatst naar bestaand board, vragen samengevoegd
Reputatie 7
in tegenstelling tot de oude versie van de app, is het niet meer mogelijk om voorkeurzenders op te geven, waardoor je soms in de gids de hele lijst van zenders door moet swipen voordat je bij de gewenste zender bent.

Graag de mogelijkheid van voorkeurzenders (opnieuw) toevoegen.

Bron

Het selecteren van een datum in de gids werkt helemaal niet of de datum springt vanzelf naar een datum in het verleden.Op mijn Android apparaten is dit geen probleem. Wat voor een apparaat gebruik jij?

Het selecteren van een datum meer dan 4 dagen is helemaal niet mogelijk.Dat klopt, in totaal wordt in de app 1 week getoond. 2 dagen in het verleden, vandaag en 4 dagen in de toekomst. De reden is dat er voor veel zenders geen EPG informatie beschikbaarbaar voor datums meer dan 4 dagen in de toekomst en er daarvoor dus geen gids informatie opgebouwd kan worden.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb de afgelopen week veelvuldig via de itv-app en chromecast gekeken. Wat mij daarbij opviel, is dat sommige zaken niet intuïtief werken en sommige knoppen niet op een logische plek zitten.
Als KPN er behoefte aan heeft, kan ik wel wat dingen ter verbetering doorgeven.

@Burhan Dank voor je privébericht en je verzoek mijn opmerkingen hier te plaatsen.
Hier komen ze:
1. Het is niet logisch dat bij het casten de volumeknop en de afspeel/schuifknop op 2 verschillende plekken zitten. Het volume zit bovenin, de afspeel/schuifknop zit onderin. Ik zou dit graag in 1 scherm hebben: of bovenin of onderaan.
2. De afspeel/schuifknop mag groter zijn. Nu is het bij het spoelen (bij reclames) heel erg veel schuiven en zoeken met dat kleine knopje.
3. Als je een opname van een serie hebt gecast en je stopt het afspelen ervan, kom je in het scherm van de betreffende aflevering. Het zou logisch zijn als je in dat scherm meteen de aflevering kunt verwijderen (net als op de tv-ontvanger). Nu moet je een scherm terug en dan kom je in een (soms lange) lijst van afleveringen waarbij je goed moet uitkijken dat je de zojuist bekeken aflevering verwijdert en niet een andere.

Dit waren mijn belangrijkste opmerkingen. Als mij nog meer dingen opvallen, dan zal ik die later nog posten.
Succes met de verdere ontwikkeling van deze handige app!


Ah, ik wist dat er nog iets was en het schiet mij net te binnen, dus hier komt mijn 4e opmerking:
4. In de itv-app zijn de HD-zenders zichtbaar. En da's vreemd want ik heb "HD op 1". Het zou mooi zijn als ook in de app de HD-zenders niet apart zichtbaar zouden zijn (als je HD op 1 hebt). Dus net als op de tv-ontvanger.
Na bijna 3 maanden en 2 updates verder is er nog geen oplossing voor het probleem dat de app niet werkt op de lenovo tablet. Het is echt schandalig van KPN dat ze hier tot nu toe nog niets aan doen. Laat ze de oude app maar weer terug zetten.
De app doet het nog steeds niet goed als ik wil streamen naar de chromecast. Binnen lukt het wel maar zo gauw als ik naar de tv buiten wil casten doet ie niks of blijft constant hangen. Het maakt niet uit hoe dicht ik bij de tv sta. Zowel op de bovenverdieping als buiten waar de andere tv staat is mijn wifi bereik hetzelfde (-50 dbs en soms zelf nog wat beter). Boven doet hij het wel. Buiten dus niet.
Heb de chromecast meerdere malen gereset. Heb de app eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde.
Word hier wel een beetje moedeloos van. Ik heb speciaal een chromecast aangeschaft om buiten de kpn itv app te kunnen streamen en dus buiten tv te kunnen kijken zonder kabels te moeten trekken. Maar zo is hij dus compleet nutteloos en eigenlijk weggegooid geld?

Ik gebruik overigens een huawei y6 pro 2017. Nu las ik dat met huawei eerst problemen waren wbt de itv app maar die zouden als het goed is moeten zijn verholpen toch?
Verder heb ik nog met een andere huawei geprobeerd (p8 lite 2017) en ook hierbij is het drama..
Reputatie 7
Het maakt niet uit wat voor een telefoon je gebruikt en hoe dicht je jouw telefoon bij de Chromecast houdt, het streamen loopt namelijk niet via jouw telefoon, maar rechtstreeks naar de Chromecast.
Het gaat er dus om hoe goed de wifi verbinding tussen jouw Chromecast en de Experia Box is.
Als jij een Chromecast 2 hebt, dan zou het ook maar zo kunnen zijn dat de verbinding op basis van 5GHz wifi opgezet is, maar dat de 5GHz wifi buiten minder goed is dan de 2.4GHz wifi.

Installeer eens de app Wifi Analyzer op een Android telefoon/tablet en meet de veldsterkte ter hoogte van de Chromecast. Doe dat voor 2.4GHz en, als je een Chromecast 2 hebt, ook voor 5GHz. Hoeveel dBm meet je?
Het maakt niet uit wat voor een telefoon je gebruikt en hoe dicht je jouw telefoon bij de Chromecast houdt, het streamen loopt namelijk niet via jouw telefoon, maar rechtstreeks naar de Chromecast.
Het gaat er dus om hoe goed de wifi verbinding tussen jouw Chromecast en de Experia Box is.
Als jij een Chromecast 2 hebt, dan zou het ook maar zo kunnen zijn dat de verbinding op basis van 5GHz wifi opgezet is, maar dat de 5GHz wifi buiten minder goed is dan de 2.4GHz wifi.

Installeer eens de app Wifi Analyzer op een Android telefoon/tablet en meet de veldsterkte ter hoogte van de Chromecast. Doe dat voor 2.4GHz en, als je een Chromecast 2 hebt, ook voor 5GHz. Hoeveel dBm meet je?


De veldsterkte is - 50dbm, soms - 55dbm. Dat geld voor de 2.4GHz. De 5 kan ik nergens vinden? Ik heb overigens een Chromecast 2 en een experiabox v8.
Hoe kan ik de 5GHz vinden en hoe zie ik waar de chromecast mee verbonden is? Het enige wat ik zie is de naam van mijn internetverbinding en dat ie daarmee verbonden is..
Reputatie 7
De 5 kan ik nergens vinden? Ik heb overigens een Chromecast 2 en een experiabox v8.
Hoe kan ik de 5GHz vinden en hoe zie ik waar de chromecast mee verbonden is? Het enige wat ik zie is de naam van mijn internetverbinding en dat ie daarmee verbonden is..
Oké, een Experia Box V8, vergeet dan mijn opmerking maar over 5GHz, de V8 ondersteunt geen 5GHz.
Een veldsterkte van -50/-55dBm is voldoende voor streaming services, de grens hiervoor ligt ongeveer bij -65dBm.
Ik kan dan helaas ook niet eenduidig een oorzaak aanwijzen anders dan dat er toch een slechte verbinding tussen de V8 en de Chromecast lijkt te zijn.
Ik hoop dat een mede forumlid of iemand van KPN Webcare nog een lumineus idee heeft.
De 5 kan ik nergens vinden? Ik heb overigens een Chromecast 2 en een experiabox v8.
Hoe kan ik de 5GHz vinden en hoe zie ik waar de chromecast mee verbonden is? Het enige wat ik zie is de naam van mijn internetverbinding en dat ie daarmee verbonden is..
Oké, een Experia Box V8, vergeet dan mijn opmerking maar over 5GHz, de V8 ondersteunt geen 5GHz.
Een veldsterkte van -50/-55dBm is voldoende voor streaming services, de grens hiervoor ligt ongeveer bij -65dBm.
Ik kan dan helaas ook niet eenduidig een oorzaak aanwijzen anders dan dat er toch een slechte verbinding tussen de V8 en de Chromecast lijkt te zijn.
Ik hoop dat een mede forumlid of iemand van KPN Webcare nog een lumineus idee heeft.


Dacht inderdaad al ergens eerder gelezen te hebben dat er geen 5Ghz bij een v8 beschikbaar is..

Ik snap er eigenlijk ook niks van aangezien ik boven ook - 50 dbm meet en daar wel gewoon kan streamen zonder haperingen of gedoe.. Dus dan zou het in principe niet aan de experiabox moeten liggen lijkt me..

Maargoed, thanks voor je antwoord. Hopelijk dat iemand anders nog wat weet? Want dit is best wel frustrerend. Nu heb ik een tv en een chromecast waar ik niet zoveel mee kan..
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb de afgelopen week veelvuldig via de itv-app en chromecast gekeken. Wat mij daarbij opviel, is dat sommige zaken niet intuïtief werken en sommige knoppen niet op een logische plek zitten.
Als KPN er behoefte aan heeft, kan ik wel wat dingen ter verbetering doorgeven.

@Burhan Dank voor je privébericht en je verzoek mijn opmerkingen hier te plaatsen.
Hier komen ze:
1. Het is niet logisch dat bij het casten de volumeknop en de afspeel/schuifknop op 2 verschillende plekken zitten. Het volume zit bovenin, de afspeel/schuifknop zit onderin. Ik zou dit graag in 1 scherm hebben: of bovenin of onderaan.
2. De afspeel/schuifknop mag groter zijn. Nu is het bij het spoelen (bij reclames) heel erg veel schuiven en zoeken met dat kleine knopje.
3. Als je een opname van een serie hebt gecast en je stopt het afspelen ervan, kom je in het scherm van de betreffende aflevering. Het zou logisch zijn als je in dat scherm meteen de aflevering kunt verwijderen (net als op de tv-ontvanger). Nu moet je een scherm terug en dan kom je in een (soms lange) lijst van afleveringen waarbij je goed moet uitkijken dat je de zojuist bekeken aflevering verwijdert en niet een andere.

Dit waren mijn belangrijkste opmerkingen. Als mij nog meer dingen opvallen, dan zal ik die later nog posten.
Succes met de verdere ontwikkeling van deze handige app!


Ah, ik wist dat er nog iets was en het schiet mij net te binnen, dus hier komt mijn 4e opmerking:
4. In de itv-app zijn de HD-zenders zichtbaar. En da's vreemd want ik heb "HD op 1". Het zou mooi zijn als ook in de app de HD-zenders niet apart zichtbaar zouden zijn (als je HD op 1 hebt). Dus net als op de tv-ontvanger.

En dan komt hier de 5e opmerking:
5. Als ik aan het casten ben en ik wil bij reclame doorspoelen, dan haal ik mijn mobiel uit slaapstand. Op dat moment is de itv-app schermvullend en zijn de 3 onderste knoppen (waaronder home en terug) niet in beeld. Als ik op dat moment de doorspoelschuif aanklik, dan komen die knoppen ineens wél in beeld waardoor de schuifknop ineens onder mijn vinger vandaan springt. Dit is niet handig. Een oplossing zou zijn de schuifknop bovenin het scherm te plaatsen dus bij de volumeknop. Dan heb je meteen alles op één plek.
Het idee achter de nieuwe app is goed, werkt ook best aardig.

Alleen ervaar ik enorm veel problemen met de chromecast. Eurosport 1 (SD) proberen terug te kijken, helaas moest de chromecast elke minut bufferen.. op de plek van de chromecast haal ik bijna 150MBits op de wifi, dus aan de snelheid kan het niet liggen. Ook andere apps (videoland/netflix) werken prima.

Zou dit graag opgelost zien!
Reputatie 4
Badge +3
de app is een afstandsbediening voor de chromecast. al het bufferwk ed doet de chromecast zelf. zodra je het beeld op de chromecast heb kan je bij wijzee van de telefoon uitzetten. dit is juist de kracht van de chromecast.
wel is het een feit dat de 2.4ghz . de zogenaamde N verbinding altijd minder goed is.
het beste is een router met ac 1900 achter de kpn modem zetten dan een 5ghz ac verbinding maken.
kijk ook eens met de app wifi analyzer naar alle wifi signalen in de buurt. .
ook goed om te weten :low budget led lampen
ab's ed storen op de 2.4ghz band.
en nee geen enkele provider heeft standaard ac wifi ,sterker wifi is een extra die je gratis in je modem krijgt.
wil je alles super voor elkaar hebben is een router boven de 100euro een must...

ik heb een chromecast audio via wifi ac . nooit problemen mee
Reputatie 7
wel is het een feit dat de 2.4ghz . de zogenaamde N verbinding altijd minder goed is.802.11n wifi op 2.4GHz is ruim voldoende om probleemloos te casten, daar heb je echt geen 802.11ac op 5GHz voor nodig. Heb je een Chromecast 1, dan heeft 5GHz al helemaal geen nut immers deze wordt niet ondersteund door de Chromecast 1.

het beste is een router met ac 1900 achter de kpn modem zetten dan een 5ghz ac verbinding maken.Vermijdt een tweede router in jouw netwerk, gebruik dan een goed dual band wifi accesspoint zoals de KPN WiFi "versterker"

en nee geen enkele provider heeft standaard ac wifiDe Experia Box V10 van KPN is standaard voorzien van 5GHz 802.11ac wifi.

wil je alles super voor elkaar hebben is een router boven de 100euro een must..Dat is echt nergens voor nodig en als je dan toch een extra wifi zender nodig hebt, dan kan ik je die KPN WiFi "versterker" van €49,- van harte aanbevelen.
Overigens gebruik ik tijdens zakenreizen een GL-iNet travelrouter van €40,- en ook dan ervaar ik geen enkel probleem met het casten. Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685/index1.html#post578233
de app is een afstandsbediening voor de chromecast. al het bufferwk ed doet de chromecast zelf. zodra je het beeld op de chromecast heb kan je bij wijzee van de telefoon uitzetten. dit is juist de kracht van de chromecast.
wel is het een feit dat de 2.4ghz . de zogenaamde N verbinding altijd minder goed is.
het beste is een router met ac 1900 achter de kpn modem zetten dan een 5ghz ac verbinding maken.
kijk ook eens met de app wifi analyzer naar alle wifi signalen in de buurt. .
ook goed om te weten :low budget led lampen
ab's ed storen op de 2.4ghz band.
en nee geen enkele provider heeft standaard ac wifi ,sterker wifi is een extra die je gratis in je modem krijgt.
wil je alles super voor elkaar hebben is een router boven de 100euro een must...

ik heb een chromecast audio via wifi ac . nooit problemen mee


Ik ben behoorlijk technisch onderlegd, en heb inderdaad door het gehele huis een ac netwerk opgezet en zoals gezegd alle andere streaming apps werken perfect, enkel de kpn app niet. Hierdoor durf ik wel te stellen dat het probleem toch echt bij de kpn app/stream ligt.

Ook op verschillende devices haal ik op exact dezelfde locatie ruim 100MBits en hoger. Ook daar ligt het dus niet aan.