Sticky

De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

1849 reacties

Reputatie 7

Hoe zit het met het geluid 5.1 of gewoon stereo 2.0??

Stereo 2.0.

Reputatie 3

Staat er nog ook een AppleTV app op de planning? 

Reputatie 7
Badge +29

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik heb sinds deze week KPN. Ik gebruik in de woonkamer de TV ontvanger. In andere ruimtes gebruik ik ofwel een Nvidia Shield 2019 ofwel een recente Philips televisie met Android TV. In de laatste gevallen gebruik ik de app, uiteraard de laatste versie. Ik wil graag mijn bevindingen delen. Ik heb niet alle 72 pagina's doorgenomen, dus alvast sorry voor reeds eerder gegeven feedback.

  1. Als ik een programma terugkijk en ik druk op OK dan sta ik op de pauze knop. Druk ik op omhoog, dan kom ik linksboven op de terug knop. Ik vind het grootste gemis dat ik niet op het rondje van de tijdsbalk kom. Dat had ik wel verwacht. Om dan met links of rechts 1 minuut in tijd te kunnen springen. Deze wens staat bij mij op 1.
  2. Gerelateerd aan nummer 1: de knoppen links en rechts van de pauze knop veranderen de afspeelsnelheid (2x, 4x, 8x, 16x,...). Veel fijner zou het zijn als deze knoppen 10 seconden in de tijd springen.
  3. Gerelateerd aan 1 en 2: handig zou zijn als de gebruiker zelf de grootte van de stappen kan instellen.
  4. Als ik op de pauze knop sta en ik druk op back, dan vlieg ik uit de video. Niet handig. Gebruikelijk is het laten verdwijnen van de controls.
  5. De zoekfunctie is stuck. Ik krijg alleen maar een foutmelding.
  6. De gids mag van mij compacter, zonder plaatjes.
  7. Als ik in de tijd scroll in de gids, dan scrollt alleen de huidige zemder. Als ik stop met scrollen, pas dan worden de andere zenders in de gids bijgewerkt. Dit naijlen is onhandig en niet fraai.
  8. Om de app af te sluiten, hebben jullie de verguisde Netflix methode geïmplementeerd. Ik moet naar beneden navigeren in de menubalk om dan op afsluiten te klikken en dan nog het beëindigen bevestigen. Gangbaarder is vanuit hoofdmenu enkel en alleen door een paar keer op back te drukken op de afstandsbediening de app te beëindigen.

Dat was het voor nu.

Punt 8 is iets wat mij bij Netflix ook tegenvalt, tegenover de 'nieuwkomers' die deze optie wel hebben, ideaal gewoon via de terugknop de keuze krijgen om een app uit te zetten.

 

Nu is dat mogelijk een Android ding, bijna geen enkele app op mijn tablet of smartphone hebben die optie.

 

Het zal zeker een verbetering zijn.

 

.

Op mijn Android TV met native 720p is het beeld aanvankelijk goed, maar na ca 30 sec is alleen de linkerbovenhoek van het beeldsignaal te zien. Alsof de app dan overschakelt naar full HD, maar de TV dat niet kan laten zien door de beperkte resolutie. Je ziet dan dus niet het hele beeld meer. Lijkt me een bug?

Reputatie 7

Op mijn Android TV met native 720p ...

Wat voor een Android TV heb je dan (merk en type)?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb sinds deze week KPN. Ik gebruik in de woonkamer de TV ontvanger. In andere ruimtes gebruik ik ofwel een Nvidia Shield 2019 ofwel een recente Philips televisie met Android TV. In de laatste gevallen gebruik ik de app, uiteraard de laatste versie. Ik wil graag mijn bevindingen delen. Ik heb niet alle 72 pagina's doorgenomen, dus alvast sorry voor reeds eerder gegeven feedback.

  1. Als ik een programma terugkijk en ik druk op OK dan sta ik op de pauze knop. Druk ik op omhoog, dan kom ik linksboven op de terug knop. Ik vind het grootste gemis dat ik niet op het rondje van de tijdsbalk kom. Dat had ik wel verwacht. Om dan met links of rechts 1 minuut in tijd te kunnen springen. Deze wens staat bij mij op 1.
  2. Gerelateerd aan nummer 1: de knoppen links en rechts van de pauze knop veranderen de afspeelsnelheid (2x, 4x, 8x, 16x,...). Veel fijner zou het zijn als deze knoppen 10 seconden in de tijd springen.
  3. Gerelateerd aan 1 en 2: handig zou zijn als de gebruiker zelf de grootte van de stappen kan instellen.
  4. Als ik op de pauze knop sta en ik druk op back, dan vlieg ik uit de video. Niet handig. Gebruikelijk is het laten verdwijnen van de controls.
  5. De zoekfunctie is stuck. Ik krijg alleen maar een foutmelding.
  6. De gids mag van mij compacter, zonder plaatjes.
  7. Als ik in de tijd scroll in de gids, dan scrollt alleen de huidige zemder. Als ik stop met scrollen, pas dan worden de andere zenders in de gids bijgewerkt. Dit naijlen is onhandig en niet fraai.
  8. Om de app af te sluiten, hebben jullie de verguisde Netflix methode geïmplementeerd. Ik moet naar beneden navigeren in de menubalk om dan op afsluiten te klikken en dan nog het beëindigen bevestigen. Gangbaarder is vanuit hoofdmenu enkel en alleen door een paar keer op back te drukken op de afstandsbediening de app te beëindigen.

Dat was het voor nu.

Dank voor je feedback @BanRay! Je punt 4 en 5 zijn sowieso niet de bedoeling, zou je de app een opnieuw willen installeren? Ik hoop dat deze problemen daarna verleden tijd zijn!

@Maja_ ik heb de app op 1 apparaat verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De punten 4 en 5 zijn daarmee niet verholpen. Had ik ook niet verwacht, omdat mijn bevindingen op 3 verschillende apparaten optreden. En overal is al de laatste versie geïnstalleerd. Maar goed, verwijderen, installeren, inloggen kostte niet veel tijd. Ben ik dan de enige waarbij punten 4 en 5 optreden?!

Op mijn Android TV met native 720p ...

Wat voor een Android TV heb je dan (merk en type)?

Een Xiaomi P1 32", hij staat buiten onder de veranda. Hij is overigens geen 720p maar 1366x768. 

Reputatie 7

Een Xiaomi P1 32", hij staat buiten onder de veranda. Hij is overigens geen 720p maar 1366x768. 

Een "HD-ready" televisie dus.

Daar zal, als het goed is, nooit een full-HD stream op aangeboden worden.

Maar ik zal er ook niet raar van opkijken als dit toch gebeurt.

Een Xiaomi P1 32", hij staat buiten onder de veranda. Hij is overigens geen 720p maar 1366x768. 

Een "HD-ready" televisie dus.

Daar zal, als het goed is, nooit een full-HD stream op aangeboden worden.

Maar ik zal er ook niet raar van opkijken als dit toch gebeurt.

De ITV app start normaal op en geeft aanvankelijk ook alles goed weer, tot deze na ca. 30 sec in de fout gaat qua resolutie. Dan maar kijken via NPO start voor NPO 1-3 die blijft wel goed weergegeven.

@Gecko 

Het is niet de oplossing maar je kunt ook de Chromecast functie van de tv gebruiken 

Streamen via telefoon kpn itv app naar de tv 

 

Ik ben nieuw hier, maar geeft niemand van KPN feedback op gedane suggesties? Bijvoorbeeld:

  • Punt x: Staat op backlog en is ingepland, verwachte release in maand huppeldepup 2022
  • Punt x: Goed voorstel, gaat op backlog om ingepland te worden
  • Punt x: Doen we niks mee

Of verwacht ik nu te veel?

Reputatie 3
Badge

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Reputatie 3

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Reputatie 7

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Dan zal je naar jouw Apple TV moeten streamen, er is immers geen iTV app voor Apple TV.

Reputatie 3
Badge

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Idd jammer dat er nog geen Apple TV app is

Reputatie 7
Badge +21

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

Reputatie 3
Badge

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

dat is toch erg jammer, in de browser en op de box werkt deze echt super snel en op de itv app blijft het drama.

Reputatie 7

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

Ik denk wel dat dat een keer gaat gebeuren want de huidige opzet van de gids in de smart-TV app is mijns inziens rampzalig. Volledig ongeschikt om als gids te dienen en absoluut NIET gebruiksvriendelijk. Dit is nu echt zo'n voorbeeld waarbij de designers alleen maar naar "look" en niet naar "feel" hebben gekeken.

Reputatie 3
Badge

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

Ik denk wel dat dat een keer gaat gebeuren want de huidige opzet van de gids in de smart-TV app is mijns inziens rampzalig. Volledig ongeschikt om als gids te dienen en absoluut NIET gebruiksvriendelijk. Dit is nu echt zo'n voorbeeld waarbij de designers alleen maar naar "look" en niet naar "feel" hebben gekeken.

precies dat inderdaad!

Reputatie 7
Badge +25

Ik ben nieuw hier, maar geeft niemand van KPN feedback op gedane suggesties? Bijvoorbeeld:

  • Punt x: Staat op backlog en is ingepland, verwachte release in maand huppeldepup 2022
  • Punt x: Goed voorstel, gaat op backlog om ingepland te worden
  • Punt x: Doen we niks mee

Of verwacht ik nu te veel?

Hi! We geven verbetersuggesties die we hier krijgen van klanten eigenlijk altijd door aan de collega's. Daar mag je vanuit gaan. Dat betekent niet altijd dat het ook wordt gedaan, maar soms ook wel. Maar zo specifiek zoals je het nu omschrijft (m.b.t. de backlog) kunnen we vaak niet delen. Af en toe wordt er al gewerkt aan een idee en kunnen we een tijdsindicatie geven, maar over het algemeen niet. 

 

Beste KPN,

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

Dit is ook zo'n idee waar we het eigenlijk allemaal over eens zijn. En dit is wel iets waar aan wordt gewerkt, maar is een lang project (zoals je merkt). Hiervoor kan ik geen tijdsindicatie geven.

Reputatie 3

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Dan zal je naar jouw Apple TV moeten streamen, er is immers geen iTV app voor Apple TV.

Dat zou kunnen, maar is toch net weer wat omslachtiger dan gewoon een AppleTV app :)

 

Voor de RTL kanalen gebruik ik nu eigenlijk altijd de Videoland app op m’n AppleTV.

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?
Met een tablet of telefoon kan het wel maar met een smart tv niet. Tijd dat het mogelijk wordt om de app te gebruiken op bijvoorbeeld een camping 🏕️️ 

Gr. Ron

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reageer