Beantwoord

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 21 November 2020
  • 163 reacties
  • 54235 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Hier ook al enkele dagen problemen met de TV, het jammere is dat als je belt men de code niet kent en toch de standaard dingen gaat doorlopen. Na aandringen werd er eindelijk een ticket aangemaakt, met de mededeling bel vrijdag maar terug. We wachten maar af, gelukkig kunnen we kijken via de app! Fijne avond.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @PaulSon, jammer dat je hier al een aantal dagen mee te maken hebt :slight_frown:

Een reset kan het probleem verhelpen. Op onze website vind je uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

Hi @PaulSon, jammer dat je hier al een aantal dagen mee te maken hebt :slight_frown:

Een reset kan het probleem verhelpen. Op onze website vind je uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

Dank je wel @Maja_ 
In mijn bericht staat al duidelijk dat de enige oplossing is het modem resetten.
Dat moet ik soms meerdere keren op een avond doen.
Je advies dat een reset kan helpen volg ik dus al dagen. :wink:

Ook ik krijg deze melding sinds vandaag. Maak sinds ruim een week gebruik van deze dienst. Heb twee ontvangers. Wat ik heb geconstateerd is dat deze melding (tot gisteren de melding Zender niet beschikbaar) alleen voorkomt als BEIDE ontvangers aan staan. Als 1 vd 2 dus uit staat, dan is het beeld perfect en kan ik snel tussen de zenders schakelen.

 

Wat heb ik geprobeerd:

-Software opnieuw geïnstalleerd

-Kastjes gereset

-Kastjes omgewisseld

-Netwerkkabels op verschillende poortjes vd modem geprikt (KPNbox 12)

-Andere kabels aangesloten

-Modem uit/aangezet

 

Mijn in ziens had ik dit niet hoeven doen omdat het dus wel goed werkt zolang er maar 1 ontvanger aanstaat. Het lijkt er op dat die 2 ontvangers met elkaar aan het bakkeleien zijn als je van zender wisselt en dan net te laat reageren, of dat de modem iene-miene-mutte aan het spelen is. Ik weet niet of het van belang is, maar ik ben ook overgezet van Telfort.   

Hi @PaulSon, jammer dat je hier al een aantal dagen mee te maken hebt :slight_frown:

Een reset kan het probleem verhelpen. Op onze website vind je uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

Dat helpt dus niet,, het probleem wordt niet opgelost,,en dat is jammer,,

Hallo allemaal! Zojuist ontdekte we dat er best een aantal klanten de afgelopen dagen last hebben van deze foutmelding. Ik ken de melding niet en heb de techniek gevraagd wat de mogelijke oorzaak én oplossing is. Zodra ik meer weet, laat ik het in een reactie aan jullie weten!:blush:

Hoop dat u met een oplossing komt,,en dat we van deze toestand af zijn.

Ook hier in Rotterdam aan de lopende band deze melding op dit moment. Vooral op 24 Kitchen overigens. Reset uitgevoerd. Had geen effect.

Glas 500/500 verbinding

Hele keten tot aan mediabox bekabeld

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @PaulSon, jammer dat je hier al een aantal dagen mee te maken hebt :slight_frown:

Een reset kan het probleem verhelpen. Op onze website vind je uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

Dank je wel @Maja_ 
In mijn bericht staat al duidelijk dat de enige oplossing is het modem resetten.
Dat moet ik soms meerdere keren op een avond doen.
Je advies dat een reset kan helpen volg ik dus al dagen. :wink:

Jij hebt het over het herstarten van het modem. Een herstart is niet hetzelfde als een reset, en het modem is iets anders dan een tv-ontvanger. Als je wel bedoelde dat je de tv-ontvanger telkens een reset geeft zal dat bij jou inderdaad niet helpen. Mocht je toch iets aner hebben gedaan, dan kan het absoluut geen kwaad om toch ook de tv-ontvanger te resetten. Bij een deel van onze klanten komt het probleem daarna niet weer terug!

Hier in Dordrecht ook sinds een paar dagen foutcode stb-nmc-400. Internet snelheid is perfect. Modem opnieuw opgestart. Dat hielp niet. Toen tv ontvanger naar fabriek instellingen gezet. Nu blijft ontvanger iedere keer foutcode geven: foutcode 301. Ontvanger buitenom met aparte kabel aangesloten op modem, maar ook dat helpt niet: code 301. Na..% software downloaden krijg je de foutcode. Soms ook even foutcode 309 maar die verdwijnt weer. 

Ook de andere tv ontvanger geprobeerd maar die geeft ook foutcode stb-nmc-400. Aan internetsnelheid ligt het niet. Lijkt me server probleem bij kpn 

Goedenavond, sinds gisteravond  in Castricum ook de zelfde melding. Na meerdere keren modem naar fabrieksinstellingen terug gezet en tv ontvangers gereset (frisse start) probleem niet verholpen.

Internet en vaste telefoon werken goed.

Zojuist KPN gesproken, konden niets voor me doen.

Hoop dat er snel een oplossing voor komt, heel irritant zo een avondje tv kijken.

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @HarryRook, welkom! Heeft u al een harde reset geprobeerd?

Hopelijk lost dit uw probleem op! Laat u me dit nog even weten?

Ja, helaas heeft deze ook niet geholpen. na reset start tv met het storingsscherm. 

 

@Maja_ 
Je hebt gelijk.
Ik deed steeds een herstart van het modem en de tv-ontvanger.

Ik heb nu een reset van de tv-ontvanger gedaan, maar die blijft op 70% steken
(display op HMB2260 V2 zegt 75P)
Verder heb ik het probleem dat iedere keer als ik de tv-ontvanger uitzet en weer aanzet, ik het modem ook weer moet herstarten omdat de tv-ontvanger anders zegt dat er geen netwerk is. :frowning2:
Al met al heb ik nu een tv-ontvanger die steeds opnieuw de software gaat downloaden en dan bij de installatie blijft steken op 70%.
Dan moet ik het modem herstarten, de tv-ontvanger aanzetten en dan begint het verhaal weer van voren af aan, dit is een oneindige loop.
Waardeloos!

Sinds enkele dagen deze melding bij terug naar het begin van het programma of terugkijken vanuit de tv gids (als de gids het al doet).

Experiabox 10, beide arris tv kastjes, 1 via utp kabel, ander via stroom netwerk.

Alles meerdere malen herstart zonder resultaat.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatast

Reputatie 2

Dit probleem hebben wij dus ook sinds een week ofzo. Alleen op het kastje boven; beneden geen probleem. Eergisteren gebeld met de klantenservice en de jongen die ik sprak, wist van niks van die foutcode! Ik moest maar opnieuw een software-installatie doen. Dat heb ik inmiddels al 3x gedaan, maar dat helpt dus niet. Resetten ook al meerdere keren gedaan; helpt ook niet. Begint wel te frustreren inmiddels….

Wel apart ook dat als je de klantenservice belt er niets bekend is over deze foutcode, maar als je dan zelf maar gaat googlen je ineens dit forumbericht vind en dat het dus wel een bekend probleem is bij KPN. 

Reputatie 1
Badge

Foutcode STB-NMC-400 [tv-ontvanger]

Meerdere klanten melden -de afgelopen dagen- last te hebben van de foutcode stb-nmc-400. Daarom hebben wij iedereen samengevoegd in een topic. We zetten dit door naar onze iTV collegas's en hopen jullie snel, via dit topic, meer te kunnen vertellen. We doen ons best jullie zo snel mogelijk te voorzien van een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

Workaround

Een reset kan het probleem verhelpen. Op onze website vind je uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

 

EDIT: Bericht aangepast op 24-11-2020 om 22:05 uur

Beste KPN,

De bewuste foutcode wordt ook door mij ervaren en zoals ik meestal doe (tegen beter weten in) ga ik eerst in mijn eigen huis op onderzoek uit of de storing misschien door mijzelf veroorzaakt wordt. Dit is namelijk ook het eerste wat een KPN Call center medewerker je probeert aan te praten als je belt.

Maar na 2 dagen aankijken was ik het toch behoorlijk zat en ben ik op dit forum gaan zoeken en wat blijkt? Heel (kpn-kijkend) Nederland heeft op hetzelfde moment last van dezelfde storing. Kan KPN dit niet pro-actief melden aan zijn abonnees middels een push bericht? Met een beetje goede communicatie. kan toch een hoop ergernis voorkomen worden.

TV kijken is inmiddels een ware ergernis geworden (los van de inhoud) dus ik ga ervan uit dat KPN heel hard aan het werk is om het probleem op te lossen. Toch wil ik wel graag geinformeerd worden wat de analyse is en de verwachte oplossingsdatum. Zou u mij en mijn lotgenoten hierover kunnen informeren?

 

groet

R

Kan KPN dit niet pro-actief melden aan zijn abonnees middels een push bericht? Met een beetje goede communicatie. kan toch een hoop ergernis voorkomen worden.

:thumbsup:
Dat is ook precies mijn gedachte en had inderdaad een hoop ergernis kunnen voorkomen. 

Hallo, Een klant van mij heeft deze foutcode ook: postcode 6621EB 10, Klant: S.P.M. Luites. Harde reset gedaan en helpt. Hopelijk via deze topic voorgoed deze foutcode weg.

Ook in vlijmen deze foutcode. Reset maakt niet uit. Maand geleden ook deze storing na grote storing door een brand inde wijkcentrale. Toen nieuw type ontvanger gekregen. Afgelopen weken geen last gehad tot 2 dagen geleden. In aantal gevallen kan ik naar ander kanaal schakelen waar ik wel beeld heb en als ik vervolgens terug schakel heb ik direct weer de melding.

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, deze foutcode die iedereen kende ‘zender niet beschikbaar’ heeft plaatsgemaakt voor foutcode STB NMC 400. Op onze website wordt aangegeven wat je hierbij kunt doen. Het was ons niet helemaal duidelijk dat deze wijziging had plaatsgevonden, vandaar de verwarring vanuit onze kant. Ook is mij niet helemaal duidelijk of er nu zoveel meldingen zijn omdat men de foutcode niet herkent óf omdat er echt een storing was. Mocht je nu nog tegen deze foutcode aanlopen, volg dan de stappen zoals aangegeven in het linkje onder de foutcode aan het begin van mijn bericht. Mocht het geen soelaas bieden, meld je dan vooral weer in dit topic. We helpen je graag verder. 

hier in Helmond zelfde probleem, Modem en TV kastje resetten zich automatisch minimaal 2x per week,

het is goed waardeloos, zet aub de oude software terug

Heb deze foutmelding sinterklaas gisteravond ook. Vanmorgen weer. Woon in Hoevelaken. Heb al jaren problemen met het TV. Heb drie weken geleden DVS vervangen met een vaste kabel van de modem naar deTV ontvanget. Daarna nog steeds problemen met de ontvangst en nu weer dit. Graag snel een oplossing .

Hier in Erica hetzelfde probleem

 

Ook na het resetten van de tv ontvanger blijft de foutcode terugkomen. De oplossing werkt helaas niet voor ons..

Foutcode STB-NMC-400 op de tv-ontvanger? Laat het ons hier weten!

Hier in Delft al een tijdje hetzelfde probleem.

Resetten helpt niet?

Wij hebben wel een draadloze verbinding.

Ik las dat resetten met een vaste kabel kan helpen?

Alleen heb ik niet zo’n lange kabel.

Ben benieuwd naar de reacties