Beantwoord

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 21 November 2020
  • 163 reacties
  • 54234 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Zelfde probleem hier, maar dan met andere apparatuur, heb internet/tv via xs4all. Alles bedraad en via Fritzbox, als beeld hapert is ook de Wifi onderbroken, over het interne netwerk streamt alles wel gewoon door. Lijkt dus duidelijk een probleem van buitenaf te zijn.
Ik heb ook twee verschillende merken tv kastjes, probleem is hetzelfde, dus resetten, updaten of kastje vervangen is geen echte optie.

Dit is overigens geen hulpvraag, maar even ter info.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb sinds een paar weken ook deze melding met enige regelmaat. Eerst twee keer per week, iTV kastje even 10 seconden van de stroom af was toen de oplossing. Intussen is t probleem verergerd: 3 a 4 keer per dag is t raak. Heel vervelend als je iets terug zit te kijken of had gepauzeerd: je kan niet terug naar t moment waar je was gebleven na een herstart. Bovendien onwenselijk op zo vaak stroom eraf te moeten halen als je even een paar minuten TV wil kijken. Grrr. Irritant zeg!

Heel irritant inderdaad :slight_frown: Ik had de melding vanmorgen zelf ook en had binnen 2 seconden weer beeld door de ethernetkabel even uit de achterkant van de ontvanger te halen en direct daarna weer terug te klikken. Mocht je de melding weer krijgen, zou je dat dan willen proberen? Stuk sneller dan de ontvanger opnieuw op laten starten!

Reputatie 7
Badge +20

Hier in uden sinds een week hetzelfde probleem. Graag een inhoudelijke reactie. Ben er namelijk wel een beetje klaar mee. En ja ik maak gebruik van dvs maar Netflix via het kpn kastje werkt feilloos! 

Als Netflix wel goed werkt, snap ik dat je het een vreemde situatie vind :thinking: Toch is dit de enige inhoudelijk reactie die we hebben met betrekking tot DVS: 

 

TV ontvanger aangesloten via draadloze verbindingsset of op draadloos aangesloten Superwifi

De foutmelding komt, naar verhouding, het meeste voor als je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Dat werkt via het stroomnetwerk en we zitten nu weer in de donkere dagen van het jaar waar er meer lichten aan zijn 's avonds. Tel daar bij op kerstverlichting die je wellicht al hebt. Al dit extra gebruik van het stroomnetwerk kan voor verstoring zorgen op de verbinding naar de tv. Kijk dan ook, als je de foutmelding krijgt, of je rode/oranje lampjes op je DVS ziet. Zo ja, neem dit topic over het oplossen van storingen met DVS eens door.

Heb je de ontvanger verbonden met een draadloos aangesloten Superwifi, kijk dan of je deze ontvanger toch bekabeld kunt aansluiten. Het is technisch mogelijk om hem op een draadloze Superwifi te hebben, maar niet iets wat we officieel ondersteunen.

 

Enig idee hoelang dit nog gaat duren? Zoveel mensen die dit ineens hebben en maar blijven denken dat het komt door iets bij de klant zelf, terwijl deze tig keer aangeeft dat niets helpt. 

Kan ik anders mijn V8 modem weer terugkrijgen? Sinds ik de KPNbox 12 heb aangesloten is deze ergernis begonnen namelijk. Bovendien is het zo dat het signaal eens in ongeveer een half uur tijdelijk wegvalt. Iets onderbreekt het signaal dus. Bij mij thuis is alleen het modem verandert. De rest is exact hetzelfde gebleven.

Sinds kort overgezet van Telfort Glasvezel alles-in-1 naar KPN. Voor TV maak ik gebruik van de verbindingsset (home/powerplug).
Ik heb de melding ook. Altijd wel haperingen gehad, soms met foutcode, maar een handeling uitvoeren lostte dat dan weer een tijd op.
Deze keer niet. Ik heb alles gedaan: TV-ontvanger herstarten, reset via menu, power reset modem en factory reset modem.
Ook heb ik sinds de nieuwe KPN software (die volgens mij een beetje zwaar is) soms dat de TV-ontvanger spontaan opstart (“ Welkom terug bij Interactieve TV van KPN”  … % ).
Het reset via menu/software opnieuw installeren duurt nu ook heel lang, en moet in 2 stappen vanwege een software update.
Het gekke is dat ik ook Netflix kijk via de bij KPN ingebouwde Netflix app, en dit zonder enige hapering gaat! (zoals een andere gebruiker ook meldde)
Ik ben geen techneut maar kan mij daarom niet voorstellen dat het aan de verbinding ligt van de verbindingsset of modem.
Blijkbaar doet de Netflix app / infrastructuur iets goed waar de KPN TV software / infrastructuur juist moeite mee heeft.

Hallo iedereen, ik heb de gegevens van de mensen die zich nieuw hebben gemeld in dit topic doorgezet naar mijn collega's. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing en hoe meer voorbeelden we hebben hoe beter. Tot die tijd wil ik adviseren de opties van Erik te proberen.

En hoe staat het er mee? Al een oplossing in zicht? We zijn nu bijna 2 weken onderweg en ik ben Netflix en Joubuis HEEL ERG zat aan het worden…

Krijgt iedereen een monteur toegewezen? Ik heb een eigen topic aangemaakt gisteren maar daar is nog geen reactie van KPN op gekomen.

KPN: wat nu? Een paar maanden gratis als ‘t straks allemaal weer werkt?

Na weken lang ge emmer met de storingen en alle ellende meer dan zat te zijn, hebben wij nu eindelijk al een paar dagen normaal TV kunnen kijken zonder dat wij allerlei stekkers er uit moesten trekken of  apparatuur  op nieuw op te starten

Gisteren gebeld met KPN. Heeft geholpen.....…

 

Vanaf vandaag weer alles beschikbaar. Raar maar waar! :-)

Nu maar hopen dat dit zo blijft.

 

Thanks!

Ook hier in Heesch de hele avond storing!

resetten  van kastje heeft niks geholpen !!

hopelijk snel een oplossing 

Al 6 of 7 avonden foutcode stb-nmc-400. Meerdere keren contact met KPN gehad. Al minstens 20 keer modem opnieuw opgestart, gerefresht, ook internet opnieuw opgestart. Stekkers eruit, er weer in. Ik word er meer dan moedeloos van. KPN, doe er wat aan!!! Ik geef het nog maximaal een week en anders is het bye bye Kpn voor mij en een zeer slechte recensie! 

In Gouda hetzelfde probleem! Bijna nooit deze foutmelding gehad. De internetsnelheid is ook belabberd, terwijl ik juist meer betaal voor meer snelheid. Er is kennelijk een structureel en algemeen probleem in alle delen van het land. Als ik zie waar de reacties vandaan komen, ben ik van mening dat KPN deze kwestie niet kan afdoen met de oorzaak ligt bij de mensen thuis (bijv. kerstverlichting die ik niet heb). KPN weet dat in de donkere dagen meer lampen branden. Dat is sinds mensenheugenis. Ik heb tot nu toe in de donkere dagen nooit last gehad. Dit jaar dus heel veel. Ligt niet aan mijn verlichting. Ik verzoek KPN dringend met aan adequate oplossing te komen.

Net contact gehad me een KPN medewerker en deze wist mij te melden dat het probleem inmiddels onderkend is en dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Ik heb gevraag of ze dit misschien proactief naar de klanten kunnen communiceren of op z’n minst op de storingspagina kunnen zetten (waar je je postcode moet invullen) . Het zal hun klanten een hoop frustratie kunnen schelen als het duidelijk is dat het probleem bij KPN ligt, en ze dus niet kabels etc hoeven te gaan checken etc .

 Ik begrijp dat deze melding meerdere oorzaken kan hebben maar voor mensen met een normaliter goed werkende verbinding die de laatste tijd gedurende 18.00-21.00 “stb-nmc-400” TV problemen is het dus “rustig” wachten tot KPN het software lek boven heeft.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen allen, deze foutcode is inmiddels inderdaad bekend maar is de vervanger voor de oude “zender tijdelijk niet beschikbaar” foutcode.
Deze melding betekent dus dat je ontvanger (tijdelijk) geen verbinding heeft met je Experia box.
De oorzaak hiervoor kan ik verschillende dingen zitten en is voor iedereen anders.
Hierom heb ik dit topic gesloten. 


Op de website lees je hoe je  Foutcode STB-NMC-400 verbinding tijdelijk verbroken kunt verhelpen
Mocht je hier niet uit komen of verder nog vragen hebben kun je een nieuw topic starten.