Beantwoord

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 21 November 2020
  • 163 reacties
  • 54314 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Reputatie 2
Badge

@Hermanus18 : Wifi staat in principe los van deze storing. Het is natuurlijk wel heel vervelend dat je daar ook last van hebt. Ik  wil ik je vragen om de tips in dit topic te bekijken: https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779 Mocht het daar niet mee lukken, kun je zelf een topic aanmaken zodat wij daar individueel mee aan de slag kunnen. 

nou ik gaf al aan dat ik dat allang geprobeerd heb en kan wel los staan blijft dat zo is en word voor beide klachten niet geholpen de foutcode hebben meer mensen sinds de update  van het menu en de wifi is waardeloos en als je bel dan beginnen ze over kabels en resetten ja dat hebben we al gedaan

 

Reputatie 7
Badge +20

@Hermanus18, zou je hier een eigen topic voor aan willen maken? Dan kijken we graag even mee naar jouw specifieke situatie. Dit moet goed op te lossen zijn!

Reputatie 5
Badge +4

Deze fout had ik ook, V12 modem een gooi gegeven , en de oude V10 (zonder A) teruggeplaatst.

 

Heel veel problemen opgelost in huis, en bijkomend ook een perfecte ping, snelheid, stabiliteit! 💪🏻
 

 

Heb inmiddels software van ontvanger opnieuw geinstalleerd. Nu krijg ik nog veel vaker de foutmelding pfff. Probeer voetbal te kijken maar in de eerste 50min vd wedstrijd al 5x foutmelding

Klantenservice gebeld, die konden ook geen oplossing bieden.. behalve de Mediabox laten vervangen.. Daarnaast ook aangegeven dat mijn wifi versterker van KPN niet meer lijkt te functioneren sinds begin deze week. Wanneer deze problemen zijn gestart. 

Advies was de wifi versterker te checken en het WiFi via de KPN site te verbeteren indien mogelijk. Dit was zonder echt succes, er staat nu gepland dat er donderdag een monteur komt om naar beide problemen te komen kijken.. Oftewel een hoop tijd en mogelijk een hoop werk verder, met de vraag of dit de oplossing gaat zijn.

Update: vandaag nieuwe tv ontvanger geïnstalleerd, in eerste instantie ging dat allemaal soepel en deed de tv het weer. Dit was tijdens de middag.

Later in de avond, lijkt het erop dat er teveel capaciteit op het KPN netwerk komt…

De wifi-versterker en tevens switch springt dan in error (geen verbinding met bedraad netwerk meer) waardoor de tv ook in storing gaat. De wifi-versterker is dan vervolgens ook weer niet aan de praat te krijgen, ondanks vele resets was gisteren ook toen ik met de helpdesk aan de lijn was. 

Oftewel wat hoopvol begon, nog steeds geen verbetering opgeleverd...

Oplossing met wat extra details!

Ik had de laatste 2 weken ook voortdurend stb-nmc-400 melding (om de ca 10 minuten) op alle drie de HD tv ontvangers in ons huis. Ik maak geen gebruik van een Experia box maar een Ubiquity Edgerouter X. En maak ook geen gebruik van wifi extenders (die zouden verboden moeten worden) . Tijdens het troubleshooten (met de stappen die zouden moeten helpen in dit thread) wilde de firmware niet opnieuw laden, ik heb de volgende stappen doorlopen om het eea weer werkend te krijgen:

  1. Herstarten van de router (pas toen wilde de download by stap 2 werken) (En wellicht voor anderen de experiabox vers herstarten?) 
  2. Via het systeem menu de firmware/software herinstalleren. (duurt 10 minuten)
  3. Na het herinstalleren en opstarten zag de software ineens dat er een update was, en deze dus geinstalleerd (weer 10 minuten)
  4. Stap 2 en 3 herhalen voor alles HD TV boxen.

Nu werkt alles weer al 3 dagen lang.  Hopelijk help dit iemand.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat jammer dat het nog steeds niet in orde is @Rick van Vroenhoven :frowning2: Zou je een eigen topic aan willen maken, zodat we jouw individuele situatie eens goed tegen het licht kunnen houden? We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!

Foutcode een aantal dagen in Den Bosch. Het valt me op dat de zenders uit het basispakket het gewoon doen!

Alles al gedaan (echt alles!!), maar niets helpt. Is dus een probleem vanuit KPN. ........gewoon heel simpel; De zenders uit een aanvullend pakket, worden niet verzonden. (Geldt overigens niet voor alle zenders)

 

Beste KPN; Graag actie vanuit jullie. Laat de mensen geen reset doen. Dit helpt niet!

Breng ook een bericht naar buiten. Wel zo makkelijk en eerlijk voor de betalende klant.

Blijft dit zo? Wordt dit niet snel opgelost? Is het normaal dat de extra zenderpakket(ten) niet in rekening word(t)(en) gebracht. 

Dan wordt het probleem waarschijnlijk sneller opgelost! 

Mvgr. 

Ik heb dus ook last van de stb-nmc-400 melding. Wat tips opgevolgd. Ook het aanpassen van aanzetten van IGMP snooping. Juist hier wordt het dus nog slechter van. Het blijkt dat als je lang genoeg wacht alsnog de zender wel laad, als je zoals de “KPN” aangeeft je IGMP Snooping wel aanzet is dit ook voorbij. 

Wellicht is dit ook nog handige info voor de technische mannen van de KPN.

 

Het resetten van modem, routers, ontvangers helpt niet. Het meest vreemde is dat alles WEL heeft gewerkt en dat deze klachten nu pas verschijnen terwijl wij niets hebben veranderd. Wie heeft er dan wel wat verandert wat wij niet weten.

Bij mij werkte het ook gewoon en uit het niets deze foutmelding steeds. De DVS 1200 was aangesloten via de netgear switch van kpn zag ik. Heb vanochtend de DVS rechtstreeks in de experiabox gehangen en nu al 3 uur zonder foutmelding. Is dit toeval? Verklaar iig nog niet waarom het probleem ineens optrad. 

Beste. Na weer een foutmelding het volgende gedaan. 

TV aangezet, weer  foutmelding,  heb daarna de stekker naast de modem uit het stopcontact gehaald, tv uitgezet, na ongeveer 1 minuut de stekker bij de modem weer in het stopcontact gedaan, tv aangezet, en tot nu toe ( na 1 dag ) 

werkt alles weer.

Heb daarvoor de adviezen van kpn al uitgeprobeerd,  niets dus, 

Zou zeggen probeer het eens.

Ben benieuwd of het bij nu is opgelost.

Groet schuurdeoosters.

Ook wij krijgen deze fouten meermaals per dag, voorheen nooit problemen gehad. Dit probleem speelt nu sinds 4 weken.Ook al alle opties geprobeerd. Wat een onzin dat dit door eventueel stroomgebruik kan komen door de donkere dagen voor kerst. 

Die dagen waren er vorig jaar ook en toen hadden we geen enkel probleem met onze TV

Mijn vraag is wat KPN hier nu aan doet? Want het blijkt een serieus probleem gezien de reacties hier en niet iedereen met dit probleem  reageert op dit forum natuurlijk. 

Badge

Melding komt inmiddels meermaals per avond voor bij mijn beide ontvangers. In mijn geval zijn beide ontvangers bekabeld. Ook al een aantal keer dat ene ontvanger de melding heeft, terwijl de ander zonder probleem streamt. Geen van de tips heeft het probleem opgelost. Niks doen enkele minuten wachten is veelal de snelste oplossing. Hopelijk gaat KPN dit snel oplossen.

Reputatie 5
Badge +2

Deze heb ik nu ook voor het eerst. Komt hier voor bij live TV. Alle ander foutcodes had ik de afgelopen maanden al gehad.

Geluid valt eerst weg, dan bevriest het beeld, dan hakkelt het nog even door alsof de videoband even stottert. Vervolgens de melding met zinloos advies om een andere zender te kiezen. Die blijft ook stilstaan. Herstart modem doen we even niet: er moet ook met internet gewerkt worden …

Is GEEN Devolo, geen wfi, maar vaste utp naar echte originele experiabox v9.

Dan kijken we maar geen TV.

Wanneer houdt dit nu eens op KPN?

Toegevoegd:

speedtest: >90 Mb/ps down

> 94 Mb / ps up

ander drie! 2260 staan UIT!

1 andere PC staat aan zonder grote downloads.

Nu jullie weer!

Reputatie 7
Badge +15

@Anto Super vervelend dat je zoveel problemen blijft ervaren met televisie kijken. Ik lees dat je meerdere tv ontvangers hebt, zijn deze problemen er op alle ontvangers? 

En je hebt het vast uitgevoerd, maar voor de zekerheid, is de tv ontvanger al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen

Oplossing met wat extra details!

Ik had de laatste 2 weken ook voortdurend stb-nmc-400 melding (om de ca 10 minuten) op alle drie de HD tv ontvangers in ons huis. Ik maak geen gebruik van een Experia box maar een Ubiquity Edgerouter X. En maak ook geen gebruik van wifi extenders (die zouden verboden moeten worden) . Tijdens het troubleshooten (met de stappen die zouden moeten helpen in dit thread) wilde de firmware niet opnieuw laden, ik heb de volgende stappen doorlopen om het eea weer werkend te krijgen:

  1. Herstarten van de router (pas toen wilde de download by stap 2 werken) (En wellicht voor anderen de experiabox vers herstarten?) 
  2. Via het systeem menu de firmware/software herinstalleren. (duurt 10 minuten)
  3. Na het herinstalleren en opstarten zag de software ineens dat er een update was, en deze dus geinstalleerd (weer 10 minuten)
  4. Stap 2 en 3 herhalen voor alles HD TV boxen.

Nu werkt alles weer al 3 dagen lang.  Hopelijk help dit iemand.

 

 

Nou met de 4k TV boxen is het probleem gewoon weer terug. Is dus blijkbaar een systematisch probleem bij KPN. Ik ga een ticket loggen. 2/3 weken geleden is er iets veranderd bij KPN. Misschien na de grote storing (in Apeldoorn) van een volle dag, maar ben niet 100% zeker daarvan.

Reputatie 5
Badge +2

@Anto Super vervelend dat je zoveel problemen blijft ervaren met televisie kijken. Ik lees dat je meerdere tv ontvangers hebt, zijn deze problemen er op alle ontvangers? 

En je hebt het vast uitgevoerd, maar voor de zekerheid, is de tv ontvanger al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen

Terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Dacht het niet. Het was net een week l a n g z a a m maar stabiel.

En dat is wat voor KPN al een hele prestatie.

Als jij me kan aangeven welk probleem je exact hiermee oplost sta ik er voor open.

Zo’n ongericht schot hagel advies heb ik vaker gehad.

Herstarten/ frisse start van de stb's (4 maal een uur! want het moet na elkaar)  en de router heb ik afgelopen 3 maanden al zo vaak gedaan en kost mij veel te veel tijd.

Nu werkt het vanaf 18:00 uur weer als vanouds: l a n g z a a m maar ik heb beeld en geluid.

 

Hallo Lisa, reset werkt ook niet. Al paar keer gedaan. Zeer irritant,allemaal. Volgens mij is de oplossing om over te stappen op Ziggo. 

Ik heb de melding al 2 weken, wordt langzamerhand erg vervelend, de hele avond switchen van zenders om tv te kunnen kijken. KPN kom is met een oplossing.

Hier ook via een edgerouter. Alles draaide eindelijk vlekkeloos (dankzij de igmp bootstrap aanpassing in het andere topic). Na een paar dagen begon deze ellende. Volgens mijn zijn er een heleboel mensen hun eigen setup aan het controleren terwijl het probleem hier echt bij KPN ligt...

Reputatie 1

Bekabeld aangesloten op Experia, ruim voldoende internetsnelheid. Ik word een beetje heel erg moe van het bijna wekelijks (soms zelfs vaker) resetten van de router. Verschillende monteurs over de vloer gehad, maar blijft een terugkerend probleem. Nu dit weer!!! Hele grote bah! 

Klantenservice gebeld, die konden ook geen oplossing bieden.. behalve de Mediabox laten vervangen.. Daarnaast ook aangegeven dat mijn wifi versterker van KPN niet meer lijkt te functioneren sinds begin deze week. Wanneer deze problemen zijn gestart. 

Advies was de wifi versterker te checken en het WiFi via de KPN site te verbeteren indien mogelijk. Dit was zonder echt succes, er staat nu gepland dat er donderdag een monteur komt om naar beide problemen te komen kijken.. Oftewel een hoop tijd en mogelijk een hoop werk verder, met de vraag of dit de oplossing gaat zijn.

Update: vandaag nieuwe tv ontvanger geïnstalleerd, in eerste instantie ging dat allemaal soepel en deed de tv het weer. Dit was tijdens de middag.

Later in de avond, lijkt het erop dat er teveel capaciteit op het KPN netwerk komt…

De wifi-versterker en tevens switch springt dan in error (geen verbinding met bedraad netwerk meer) waardoor de tv ook in storing gaat. De wifi-versterker is dan vervolgens ook weer niet aan de praat te krijgen, ondanks vele resets was gisteren ook toen ik met de helpdesk aan de lijn was. 

Oftewel wat hoopvol begon, nog steeds geen verbetering opgeleverd...

Update:

Wederom zelfde probleem, overdag lijkt alles naar behoren te werken. Naarmate de avond vordert dit keer tegen 20.30uur begint het gekloot weer.

Eerst een paar keer kortstondige haperingen, daarna valt het volledig weg vanaf 21.15uur.

Lijkt het erop dat er wederom teveel capaciteit op het KPN netwerk komt…

De wifi-versterker en tevens switch springt dan in error (geen verbinding met bedraad netwerk meer) waardoor de tv ook in storing gaat. De wifi-versterker is dan vervolgens ook weer niet aan de praat te krijgen..

 

Word ook leuk als er donderdag een monteur komt, dan lijkt alles naar behoren te werken natuurlijk en word er wederom niks opgelost..

Ik heb sinds een paar weken ook deze melding met enige regelmaat. Eerst twee keer per week, iTV kastje even 10 seconden van de stroom af was toen de oplossing. Intussen is t probleem verergerd: 3 a 4 keer per dag is t raak. Heel vervelend als je iets terug zit te kijken of had gepauzeerd: je kan niet terug naar t moment waar je was gebleven na een herstart. Bovendien onwenselijk op zo vaak stroom eraf te moeten halen als je even een paar minuten TV wil kijken. Grrr. Irritant zeg!

 

Oplossing met wat extra details!

Ik had de laatste 2 weken ook voortdurend stb-nmc-400 melding (om de ca 10 minuten) op alle drie de HD tv ontvangers in ons huis. Ik maak geen gebruik van een Experia box maar een Ubiquity Edgerouter X. En maak ook geen gebruik van wifi extenders (die zouden verboden moeten worden) . Tijdens het troubleshooten (met de stappen die zouden moeten helpen in dit thread) wilde de firmware niet opnieuw laden, ik heb de volgende stappen doorlopen om het eea weer werkend te krijgen:

  1. Herstarten van de router (pas toen wilde de download by stap 2 werken) (En wellicht voor anderen de experiabox vers herstarten?) 
  2. Via het systeem menu de firmware/software herinstalleren. (duurt 10 minuten)
  3. Na het herinstalleren en opstarten zag de software ineens dat er een update was, en deze dus geinstalleerd (weer 10 minuten)
  4. Stap 2 en 3 herhalen voor alles HD TV boxen.

Nu werkt alles weer al 3 dagen lang.  Hopelijk help dit iemand.

 

 

Nou met de 4k TV boxen is het probleem gewoon weer terug. Is dus blijkbaar een systematisch probleem bij KPN. Ik ga een ticket loggen. 2/3 weken geleden is er iets veranderd bij KPN. Misschien na de grote storing (in Apeldoorn) van een volle dag, maar ben niet 100% zeker daarvan.

Het valt mij ook op dat het probleem het ergste is rond 20.30 en vrijwel weg na 22.00 Het lijkt dus tijd en of drukte gerelateerd. 

Hier in uden sinds een week hetzelfde probleem. Graag een inhoudelijke reactie. Ben er namelijk wel een beetje klaar mee. En ja ik maak gebruik van dvs maar Netflix via het kpn kastje werkt feilloos!