KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Tamara Knul,

Deze klacht is inderdaad vaker gemeld en reeds in de onderzoek bij de ontwikkelaars voor een oplossing. Er wordt dus wel naar gekeken momenteel of het gebruik van de gids sneller kan. 

Reputatie 3
Badge

Geen idee of het al genoemd is maar hoe verwijder je berichten op de ontvanger? Alle knoppen geprobeeerd maar volgens mij gaat dat ook niet. (Was voorheen met de rode knop→ wissen)

Reputatie 7
Badge +16

Niet mogelijk helaas @MMeule.  Na de uitrol zullen de berichten volgens mij automatisch ingetrokken worden. 

Reputatie 3
Badge

Niet mogelijk helaas @MMeule.  Na de uitrol zullen de berichten volgens mij automatisch ingetrokken worden. 

Tnx 

Reputatie 7
Badge +20

Het nieuwe menu ziet er mooi uit.

MAAR:

Wij vinden het heel erg irritant dat wanneer je een opname op stop klikt, dat je dan de vraag krijgt of je echt wilt stoppen.

Deze vraag heb ik nog nooit ergens anders gezien en in mijn ogen ook volledig overbodig.

Bij het wissen is het wel logisch en werkt het goed.

 

Ook dat je daarna even tv beeld ziet, voordat hij het menu opname weer laat zien.

Hierdoor klikken wij soms op exit en vergeten de opname te verwijderen.

 

Ik hoop dat KPN deze rare dingen er uit haalt.

Verder complimenten over het nieuwe menu.

 

Reputatie 7
Badge +16

Wij vinden het heel erg irritant dat wanneer je een opname op stop klikt, dat je dan de vraag krijgt of je echt wilt stoppen.

@joop2011 
Dit vind ik juist fijn. Ik leun regelmatig op de afstandsbediening en deze vraag scheelt mij een hoop werk. Je kan ook altijd direct op '’Thuis'’ klikken om de opname direct te stoppen zonder deze melding.

Ook dat je daarna even tv beeld ziet, voordat hij het menu opname weer laat zien.

Hierdoor klikken wij soms op exit en vergeten de opname te verwijderen.

Hier moeten ze nog wat aan sleutelen, hebben wij volgens mij in de pilot ook al eens geopperd.

Reputatie 7
Badge +20

Dank je ChrisWissink, wij hebben een Logitech AB en daar zit de thuis knop niet op. (helaas).

 

Reputatie 2

Gisteren kwam ik een oud verschijnsel tegen waarvan ik de hoop had dat dit oude probleem met de nieuwe software/platform opgelost zou zijn:

Ik probeerde in de gids een serie te programmeren maar dat lukte niet. Uiteindelijk heb ik maar die losse aflevering geprogrammeerd. Later realiseerde ik mij dat we die serie eerder hadden opgenomen en inmiddels alle afleveringen hadden bekeken. Wat ik geprobeerd had te programmeren was dus de herhaling van die serie. Dat ik problemen had dit te programmeren, betekent dat de “oude” geplande opname toch nog in het systeem zit en een nieuwe programmering in de weg zit.

Iemand meer die deze ervaring heeft?

 

Dit specifieke probleem heb ik nog niet meegemaakt, maar dat je oude serie-opnames niet kan verwijderen daar heb ik ook al over geklaagd.

 

Vanmorgen zijn er 3 afleveringen opgenomen van een serie op BBC FIRST die ik al eerder opgenomen, gekeken en gewist had, maar omdat ik de serie-opname niet kon annuleren, zijn ze ongemerkt opnieuw opgenomen.

 

Er is in dit topic al gezegd dat de oude geplande serie-opnames weer zichtbaar zullen worden en ik hoop dat dat snel gebeurt, want dit is echt niet handig. De opname-functie lijkt nu een eigen leven te leiden. 

Ik begrijp dat je geplande serie-opnamen niet kunt verwijderen na de laatste uitzending?? Ik haal zo'n mapje altijd weg na het zien van de laatste opname om te voorkomen dat de serie, die ik dus al gezien heb!, nogmaals wordt opgenomen. En nu is dat in het nieuwe menu niet meer te voorkomen?? Krankjorem dat je opnamen en vooral geplande opnamen niet meer op die manier volledig kunt beheren.

Hopelijk is dat weer terug vóórdat hier de omzetting is geweest. En ook weer in de online versie / itv apps graag. Want daar kan het al tijden niet.

Reputatie 7
Badge +16

Dank je ChrisWissink, wij hebben een Logitech AB en daar zit de thuis knop niet op. (helaas).

 

@joop2011 
Ik heb op mijn Harmony hiervoor het commando TV ingeladen op de EXIT knop. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik begrijp dat je geplande serie-opnamen niet kunt verwijderen na de laatste uitzending?? 

Nee @PeterG, na de opname verbergt de geplande opname zich. Die komt pas weer omhoog zodra de gids hiervoor een opdracht geeft. Hier is al wat gemopper over in de pilot geweest. Want ook ik gooi graag mijn oude seizoenen weg als het afgelopen is.  Dit verzoek hebben we in het begin al gedaan dus ik denk niet dat dit al terug is op moment als jij aan de beurt bent. Al is het nog maar vraag of het zelf beheren ook daadwerkelijk weer terugkomt. Het idee is namelijk dat de software het zelf verwijderd. 

Hoe annuleer je een serie als je na de eerste of tweede aflevering zoiets hebt van “dit hoeft niet meer”? Of als het een serie is die je al eerder opgenomen/gezien hebt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoe annuleer je een serie als je na de eerste of tweede aflevering zoiets hebt van “dit hoeft niet meer”?

De opname annuleren zodra hij weer in de gids gepland staat, pas dan komt de geplande opname weer omhoog en kun je hem verwijderen. Ik ben hier zelf ook niet blij mee en hoop graag snel weer terug te keren naar oude situatie. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoe annuleer je een serie als je na de eerste of tweede aflevering zoiets hebt van “dit hoeft niet meer”?

@PeterG Tja, als de volgende aflevering nog niet in de gids aanwezig is, staat de serie dus ook niet bij Geplande Opnames.

En dus kun je die serie niet annuleren… Wat mij betreft een minpunt in deze software.

Nog een reden om het zelf te kunnen beheren:

Net een heleboel “geplande” reeds opgenomen mapjes verwijderd (niet de opnamen zelf!) en wat blijkt?

Tot mijn verbazing is de vrije ruimte van 1 % naar 47 % toegenomen!!! Met nog steeds 207 opgenomen programma’s. (de opgenomen series staan alsnog in rij door opnamen op alfabet te zetten :kissing_smiling_eyes: )

Die planningen nemen dus ruimte in!!

@ChrisWissink , @Katana321 , @joop2011 , @wjb , @Erik_ .

Update: heel jammer maar alle opnamen van die mapjes zijn nu, wat later, toch ook verdwenen.

Wel apart. Eerst als je een serie had opgenomen en je verwijderde het mapje dan bleven de opnamen WEL staan. Ben nu een hoop series kwijt die ik nog wel had willen kijken. (maar het ruimt wel lekker op. Zat steeds op 2 tot 0 % vrij. Nu 47 % )

@ChrisWissink , @Katana321 , @joop2011 , @wjb , @Erik_ 

Reputatie 7
Badge +16

Die planningen nemen dus ruimte in!!

@ChrisWissink@Katana321@joop2011@wjb@Erik_ .

Klopt, dit is een reservering van de ruimte die de opname gaat benutten. 

Update: heel jammer maar alle opnamen van die mapjes zijn nu, wat later, toch ook verdwenen.

Wel apart. Eerst als je een serie had opgenomen en je verwijderde het mapje dan bleven de opnamen WEL staan. Ben nu een hoop series kwijt die ik nog wel had willen kijken.

Zou niet zo moeten zijn in eerste instantie. Ik kan het niet testen omdat al mijn seizoenen zijn afgelopen. Maar hetgeen wat afgelopen is en hing in de geplande opnames staat nog wel netjes in een mapje.  Maar goed het systeem gaat nu automatisch verlopen seizoenen verwijderen dus dit zou best wel eens toekomstmuziek kunnen zijn dat het mapje wegvalt. 

Reputatie 7

Die planningen nemen dus ruimte in!!

Ik heb zojuist voor een uurtje of 10 aan opnames ingepland maar ik zie geen verandering in vrije ruimte. Dat is eigenlijk ook precies wat ik zou verwachten want volgens mij worden geplande opnames nog niet meegeteld bij de bepaling van de vrije ruimte. Dat zou anders ook tot rare situaties kunnen leiden immers het percentage vrije ruimte zou dan negatief kunnen worden.

 

Update: heel jammer maar alle opnamen van die mapjes zijn nu, wat later, toch ook verdwenen.

Daar was ik al bang voor toen ik je vorige bericht las en je aangaf dat de vrije ruimte van 1% naar 47% was gegaan.

Reputatie 7
Badge +16

Die planningen nemen dus ruimte in!!

Ik heb zojuist voor een uurtje of 10 aan opnames ingepland maar ik zie geen verandering in vrije ruimte. Dat is eigenlijk ook precies wat ik zou verwachten want volgens mij worden geplande opnames nog niet meegeteld bij de bepaling van de vrije ruimte. Dat zou anders ook tot rare situaties kunnen leiden immers het percentage vrije ruimte zou dsn negatief kunnen worden.

Ik kan het hier niet testen, maar dank voor je aanpassing. :) 

Reputatie 7

Die planningen nemen dus ruimte in!!

Ik heb zojuist voor een uurtje of 10 aan opnames ingepland maar ik zie geen verandering in vrije ruimte. Dat is eigenlijk ook precies wat ik zou verwachten want volgens mij worden geplande opnames nog niet meegeteld bij de bepaling van de vrije ruimte. Dat zou anders ook tot rare situaties kunnen leiden immers het percentage vrije ruimte zou dsn negatief kunnen worden.

Ik kan het hier niet testen, maar dank voor je aanpassing. :) 

Waarom kan je dat bij jou niet testen?

Reputatie 7
Badge +16

Heb geen nieuwe opnames actief staan @wjb. Dan zal ik een hoop rommel moeten opnemen om dit te testen en alles weer terug te draaien daarna.  Als jij het antwoord al hebt scheelt het een hoop tijd. ;)

Reputatie 7

Heb geen nieuwe opnames actief staan @wjb. Dan zal ik een hoop rommel moeten opnemen om dit te testen en alles weer terug te draaien daarna.  Als jij het antwoord al hebt scheelt het een hoop tijd. ;)

Ach, om het te testen was het voldoende om een aantal opnames van films voor vanavond in te plannen, even bij opnames te kijken of het percentage veranderd was en vervolgens bij geplande opnames die films weer te verwijderen. Het was een minuutje werk. :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Ach, om het te testen was het voldoende om een aantal opnames van films voor vanavond in te plannen, even bij opnames te kijken of het percentage veranderd was en vervolgens bij geplande opnames die films weer te verwijderen. Het was een minuutje werk. :wink:

Liever lui dan moe hé 😉

Reputatie 2

Ik begrijp dat je geplande serie-opnamen niet kunt verwijderen na de laatste uitzending?? 

Nee @PeterG, na de opname verbergt de geplande opname zich. Die komt pas weer omhoog zodra de gids hiervoor een opdracht geeft. Hier is al wat gemopper over in de pilot geweest. Want ook ik gooi graag mijn oude seizoenen weg als het afgelopen is.  Dit verzoek hebben we in het begin al gedaan dus ik denk niet dat dit al terug is op moment als jij aan de beurt bent. Al is het nog maar vraag of het zelf beheren ook daadwerkelijk weer terugkomt. Het idee is namelijk dat de software het zelf verwijderd. 

 

O, dan heb ik je eerdere antwoord dat geplande serie-opnames weer zichtbaar zouden worden verkeerd begrepen. Kunnen de mensen uit de pilot nogmaals bij KPN aangeven dat klanten hun geplande opnames zelf willen beheren? Blijkbaar zijn er veel klachten over deze verandering. 

 

Hoe annuleer je een serie als je na de eerste of tweede aflevering zoiets hebt van “dit hoeft niet meer”?

De opname annuleren zodra hij weer in de gids gepland staat, pas dan komt de geplande opname weer omhoog en kun je hem verwijderen. Ik ben hier zelf ook niet blij mee en hoop graag snel weer terug te keren naar oude situatie. 

 

Ja, ook hier zie je weer waarom dit het niet volledig kunnen beheren van de opname-functie geen verbetering is. Je moet nu eigenlijk dagelijks in de map geplande opnames kijken of er misschien nog een serie is die je een paar dagen geleden wilde annuleren. Dat schiet toch niet op? 

Update: heel jammer maar alle opnamen van die mapjes zijn nu, wat later, toch ook verdwenen.

Wel apart. Eerst als je een serie had opgenomen en je verwijderde het mapje dan bleven de opnamen WEL staan. Ben nu een hoop series kwijt die ik nog wel had willen kijken. (maar het ruimt wel lekker op. Zat steeds op 2 tot 0 % vrij. Nu 47 % )

@ChrisWissink@Katana321@joop2011@wjb@Erik_ 

 

Ik heb dit eens eerder bij de hand gehad na een update. Na de laatste aflevering van een seizoen annuleerde ik de serie-opname, maar toen was ik ook gelijk de laatste paar afleveringen kwijt die ik nog wilde kijken. Sindsdien annuleer ik de serie-opname pas nadat ik alle opgenomen afleveringen gezien heb.

 

 

 

 

Zou niet zo moeten zijn in eerste instantie. Ik kan het niet testen omdat al mijn seizoenen zijn afgelopen. Maar hetgeen wat afgelopen is en hing in de geplande opnames staat nog wel netjes in een mapje.  Maar goed het systeem gaat nu automatisch verlopen seizoenen verwijderen dus dit zou best wel eens toekomstmuziek kunnen zijn dat het mapje wegvalt. 

 

Je bedoelt toch hopelijk niet dat het systeem straks automatisch opgenomen series gaat verwijderen? Dus dat je alle opgenomen afleveringen kwijt bent, nog voordat je ze gekeken hebt? 😱

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ERvB,

 Kunnen de mensen uit de pilot nogmaals bij KPN aangeven dat klanten hun geplande opnames zelf willen beheren? Blijkbaar zijn er veel klachten over deze verandering. 

Hebben we al aangegeven, en deze optie zal onderzocht worden.  Ik wacht het nog even af. 

Ja, ook hier zie je weer waarom dit het niet volledig kunnen beheren van de opname-functie geen verbetering is. Je moet nu eigenlijk dagelijks in de map geplande opnames kijken of er misschien nog een serie is die je een paar dagen geleden wilde annuleren. Dat schiet toch niet op? 

Nee, ik zie dit ook liever weer terug in oude situatie. 

Je bedoelt toch hopelijk niet dat het systeem straks automatisch opgenomen series gaat verwijderen? Dus dat je alle opgenomen afleveringen kwijt bent, nog voordat je ze gekeken hebt? 😱

Nee niet je opnames. Als je een seizoensopname hebt lopen, wordt deze steeds via geplande opnames weergeven en opgenomen. Als een seizoen ten einde komt, dan zal de geplande opname verwijderd worden. Maar niet de opnames zelf dus.