KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

@wjb , kan het soms zijn dat jij jouw eigen router slimmer geconfigureerd hebt dan KPN z'n EB's?

T.a.v. de TV ontvangers is er nauwelijks iets te configureren. Het enige echt afwijkende is dat ik primair de DNS severs van CloudFlare gebruik. Dat is overigens wel een interessante gedachte vooral in combinatie met IPv6.

Die gebruik ik ook, maar dan zonder IPv6 (want dat heeft op DSL nog steeds absoluut geen prio).

 

Zou het anders ook kunnen komen door die automatische port forwardings die KPN spullen regelmatig zelf toevoegen?

Dat zijn port-forwardings t.b.v. TR-069 en ik denk niet dat dat enige invloed heeft.

Klopt, maar toch hebben een paar van die inmiddels "dode” forwardings mij een tijdje geleden veel problemen bezorgd, omdat die ervoor zorgden dat de ontvangers vastliepen en niet meer konden opstarten nadat ik ze met de knop had uitgezet en, na verwijderen, ook geen software meer wilden laden. Zelfs met behulp van een moderator kwamen we er niet uit, …. totdat ik alle forwardings verwijderd had (de "benodigde” worden immers vanzelf wel weer aangemaakt).

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb sinds kort een VIP5202, maar nog steeds software versie 7.7.90_1. Software reeds verwijderd, maar ik blijf dezelfde versie houden. 

Reputatie 7

Ik heb sinds kort een VIP5202, maar nog steeds software versie 7.7.90_1. Software reeds verwijderd, maar ik blijf dezelfde versie houden. 

Dan is jouw abonnement nog niet aan de beurt geweest om omgezet te worden naar het nieuwe menu. Je zult nog even geduld moeten hebben.

Reputatie 7

 

Zou het anders ook kunnen komen door die automatische port forwardings die KPN spullen regelmatig zelf toevoegen?

Dat zijn port-forwardings t.b.v. TR-069 en ik denk niet dat dat enige invloed heeft.

Klopt, maar toch hebben een paar van die inmiddels "dode” forwardings mij een tijdje geleden veel problemen bezorgd, omdat die ervoor zorgden dat de ontvangers vastliepen en niet meer konden opstarten nadat ik ze met de knop had uitgezet en, na verwijderen, ook geen software meer wilden laden. Zelfs met behulp van een moderator kwamen we er niet uit, …. totdat ik alle forwardings verwijderd had (de "benodigde” worden immers vanzelf wel weer aangemaakt).

Dan ben ik wel heel benieuwd wat de achterliggende oorzaak want persoonlijk zie ik de correlatie niet. Bij mij stasn er uiteraard helemaal geen port-forwardings en ik zie ook niet welke rol die port-forwardings zouden kunnen spelen in het update proces.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb sinds kort een VIP5202, maar nog steeds software versie 7.7.90_1. Software reeds verwijderd, maar ik blijf dezelfde versie houden. 

Je komt dan in een veegbatch terecht zodat je de nieuwe software krijgt. Software verwijderen zou ik achterwege laten, dat werkt niet (behalve op de dag zelf, maar dat kun je niet zien). Komt goed, nog even geduld.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb sinds kort een VIP5202, maar nog steeds software versie 7.7.90_1. Software reeds verwijderd, maar ik blijf dezelfde versie houden. 

Je komt dan in een veegbatch terecht zodat je de nieuwe software krijgt. Software verwijderen zou ik achterwege laten, dat werkt niet (behalve op de dag zelf, maar dat kun je niet zien). Komt goed, nog even geduld.

Enig idee wanneer deze “veegbatch” de update gaat krijgen?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb sinds kort een VIP5202, maar nog steeds software versie 7.7.90_1. Software reeds verwijderd, maar ik blijf dezelfde versie houden. 

Je komt dan in een veegbatch terecht zodat je de nieuwe software krijgt. Software verwijderen zou ik achterwege laten, dat werkt niet (behalve op de dag zelf, maar dat kun je niet zien). Komt goed, nog even geduld.

Enig idee wanneer deze “veegbatch” de update gaat krijgen?

Helaas kan ik dat niet zien. Mijn vermoeden is dat er tussentijdse veegbatches zijn, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Dus wat dit betreft kan ik alleen maar adviseren om rustig af te wachten.

 

Zou het anders ook kunnen komen door die automatische port forwardings die KPN spullen regelmatig zelf toevoegen?

Dat zijn port-forwardings t.b.v. TR-069 en ik denk niet dat dat enige invloed heeft.

Klopt, maar toch hebben een paar van die inmiddels "dode” forwardings mij een tijdje geleden veel problemen bezorgd, omdat die ervoor zorgden dat de ontvangers vastliepen en niet meer konden opstarten nadat ik ze met de knop had uitgezet en, na verwijderen, ook geen software meer wilden laden. Zelfs met behulp van een moderator kwamen we er niet uit, …. totdat ik alle forwardings verwijderd had (de "benodigde” worden immers vanzelf wel weer aangemaakt).

Dan ben ik wel heel benieuwd wat de achterliggende oorzaak want persoonlijk zie ik de correlatie niet. Bij mij stasn er uiteraard helemaal geen port-forwardings en ik zie ook niet welke rol die port-forwardings zouden kunnen spelen in het update proces.

Ik heb dat destijds al eens uitgelegd, maar ik kan me herinneren dat je een tijdje later meldde dat je dat ontgaan was. 't Komt erop neer dat er veel meer forwardings in de EB stonden dan er KPN-apparaten in mijn thuisnetwerk waren. Omdat ik niet direct kon zien welke forwarding nog actueel was en welke niet (ik had vooral haast om de boel weer aan de praat te krijgen) heb ik ze allemaal verwijderd en voilá: de ontvangers deden hun werk weer.

Hadden we daar behoefte aan? Nee. Wat wel:

* lagere lasten

* betere functionaliteit

* bij meer zenders later/uitgesteld kunnen kijken

* meer/andere zenders 

Badge +19

Ga er maar voorzichtig vanuit dat alle 4 de wensen niet vervuld gaan worden :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Hadden we daar behoefte aan? Nee. Wat wel:

We of jij in dit geval? Ik heb wel behoefte aan de nieuwe structuur omdat het een hoop mogelijkheden brengt, nu en in de toekomst.  Lagere lasten hoef ik niet perse, heb liever een stabiel netwerk. De rest is er al en meer/andere zenders hangt weer af van wat het aanbod is. 

Wat is exact je vraag? 😉.

jemig deze verandering is alles behalve prettig zeg! Even snel naar iets kijken of opzoeken is wel klaar. Die enorme balk als je van zender switcht ook lekker irritant. En voor de uitleg van deze 'update ' mag je wel een dag of wat uittrekken. Het lijkt me niet dat alle tv kijkers van KPN jonge honden zijn die opgetogen zijn over deze enorme verandering en er lekker voor willen gaan zitten om alles uit te zoeken..... wat ons betreft is deze verandering geen verbetering...... 

 

 

Heb hier 3 ontvangers staan waarvan er 2 zonder problemen zijn geupdate, de derde zit in en loop.

Heb al diverse keren gereset en opnieuw proberen te updaten maar hij blijft in die loop zitten. Kan iemand mij helpen ?

L.s.,

 

Is het mogelijk om de oude menu structuur terug te krijgen? Na een paar dagen de “nieuwe” structuur te hebben geprobeerd vind ik dit gewoonweg een ramp. Het is traag als het je het menu oproept, dus welke programma's komen/geweest zijn/ huidig, tijdsaanduiding is zeer geminimaliseerd, ben de PiP kwijt, en nog erger, je moet bij het overschakelen nogmaals een handeling doen om over te gaan naar een andere zender. WAT EEN ONZIN ALLEMAAL.

 

Hiernaast: hoe krijg ik NetFlix weer aan de praat? Na meerder keren ingelogd te zijn wordt ik hier direct weer uit gegooid en moet mezelf weer opnieuw aanmelden. Keer op keer …

Wat een service ….

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Fr1,

Vervelend, krijg je een foutcode en welke ontvanger heb je precies die blijft hangen?

Hallo @ChrisWissink 

Krijg geen foutcode, hij blijft in de loop zitten van het updaten. Na het updaten krijg ik steeds de melding dat er een update is. Dat blijft zo eeuwig doorgaan.

Ontvanger is een VIP2952 V2

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Fr1,

Die loop had ik in het begin van de pilot destijds op die ontvangers. 
Heb je resetten zonder tv menu ook geprobeerd? Want standaard wordt eerst versie 7 weer geïnstalleerd en daarna met de melding '’Software update beschikbaar'’ zou normaal gezien versie 8 opgehaald moeten worden.  Bij mij hielp het destijds om de hele cyclus (ophalen, instaleren, ophalen etc.) een aantal keer te doorlopen. 

Als je die ontvanger op de andere plek neerzet van een wel ge-update ontvanger, doet die dan ook nog niks?  Daarnaast, heb je een experia box in gebruik of een eigen modem? 

@ChrisWissink 

Wat je opnoemt heb ik allemaal al geprobeerd.

Heb hem van boven naar beneden gezet, de ontvanger beneden was geupdate. Software verwijderen zonder tv menu diverse keren geprobeerd. Ik gebruik experia box V10A  

Reputatie 7
Badge +25

@ChrisWissink

Wat je opnoemt heb ik allemaal al geprobeerd.

Heb hem van boven naar beneden gezet, de ontvanger beneden was geupdate. Software verwijderen zonder tv menu diverse keren geprobeerd. Ik gebruik experia box V10A  

Hi @Fr1. Zou je het volgende willen doen?

Er is een batch waarbij het niet helemaal gaat zoals bedoeld. Je zult het gevoel hebben in een loop te komen, maar wil je die updates gewoon z'n gang laten gaan? Tussentijds kan de gids en het menu leeg zijn, en je krijgt dan waarschijnlijk wederom de melding om een update uit te voeren. Voer die dan ook gewoon uit. Dit kost even tijd, en je zult minimaal 3 updates te zien krijgen, maar zodra dat gedaan is, moet het wel gewoon werken.

@ChrisWissink Hij is al 3 dagen aan het updaten.

Ben er wel een keer klaar mee. Afgelopen nacht heeft hij geprobeerd te updaten en vanmorgen was hij nog bezig. Gebed zonder einde. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Fr1. Ik kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent. Het lijkt mij verstandig om een nieuwe tv-ontvanger toe te sturen. Ik zie dat je op dit moment een abonnement bij Telfort afneemt. Ik heb daarom mijn collega @Jasper gevraagd om een nieuwe tv-ontvanger toe te sturen. Op deze pagina lees je hoe je de oude tv-ontvanger kunt terugsturen. 

@Vikash 

Super, heel fijn.

@Jasper laat je even weten wanneer hij opgestuurd word ?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7

De ontvanger is al naar je onderweg @Fr1 :slight_smile:  Een PostNL koerier zal deze binnen enkele werkdagen bij jou thuis bezorgen.

Badge

pfffff… nou lekker dan… heb ik een programma in serie opname staan waar al 10 afleveringen van opgenomen waren en op de 6e weer 2 afleveringen in opname klaar stonden..  nu met het bekijken hoe het nieuwe werkt zie ik dat ik nog steeds enkel 10 afleveringen heb.. nagekeken..  hij geeft aan dat hij ze wel opgenomen heeft maar ze staan er niet bij…  meteen even bij geplande opnames gekeken.. staan er op de 13e dubbele afleveringen… 4 stuks.. er komen er maar 2 elke week!!  Fijn dan… weg 2 afleveringen van the good doctor… is hier iets aan te doen?? 

Verder zie ik ook dat hij steeds serie opnames los opslaat.. dit doet hij bij 3 verschillende serie opnames.. staan ze eerst nog netjes in een serie .. even later staan ze allemaal los!!!! 

Niet fijn… kan dit opgelost worden..