KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Badge

Anneke-Anna,wij hebben precies hetzelfde beeld,als we de ontvangers opnieuw resetten en de software opnieuw laden krijgen we hetzelfde weer, als we de update uitstellen kunnen we niet bij het menu maar wel tv kijken...Klantenservice kon niks doen alleen tegen betaling monteur sturen, schandalig!!

Reputatie 7
Badge +10

Vind het menu niks! Vooral als je naar een andere zender wilt... moet elke keer een extra keer "klikken" en vind het zeer jammer dat het beeld in beeld weg is! 


Dubbel klik is irritant inderdaad. Je kunt dit omzeilen door de ‘play’ knop van je afstandsbediening te gebruiken ipv de OK knop. 

Hebben het nieuwe menu een tijdje maar vind het nog steeds helemaal nix!

beeld in beeld is weg

moeilijk opzoeken van serie

de blauwe knop functie is weg

zo kan ik nog even doorgaan

Had verwacht dat je nu makkelijker “verder” kon kijken bij bijv een serie

Reputatie 7
Badge +10

Er is momenteel een ITV storing met foutcode AVS-500-5005

https://forum.kpn.com/internet-9/foutcode-avs-500-5005-504450

Aaah dank je Peter!! 


Hier werkt alles weer in leukste dorp van Overijssel 👍

Badge

Haha, woon je ook in Glanerbrug?😉Hier doet alles het ook weer

Reputatie 7
Badge +10

Haha, woon je ook in Glanerbrug?😉Hier doet alles het ook weer


Nee, ff vadan 🚲 😉 

Fijn! Lekker tv kijken 👍😀

Reputatie 7
Badge +10

Anneke-Anna,wij hebben precies hetzelfde beeld,als we de ontvangers opnieuw resetten en de software opnieuw laden krijgen we hetzelfde weer, als we de update uitstellen kunnen we niet bij het menu maar wel tv kijken...Klantenservice kon niks doen alleen tegen betaling monteur sturen, schandalig!!


Als het goed is, is de storing inmiddels verholpen, klopt dat? Heeft de ontvanger nog steeds problemen kan je een topic aanmaken met je hulpvraag 👍

Badge

Anneke-Anna,wij hebben precies hetzelfde beeld,als we de ontvangers opnieuw resetten en de software opnieuw laden krijgen we hetzelfde weer, als we de update uitstellen kunnen we niet bij het menu maar wel tv kijken...Klantenservice kon niks doen alleen tegen betaling monteur sturen, schandalig!!


Als het goed is, is de storing inmiddels verholpen, klopt dat? Heeft de ontvanger nog steeds problemen kan je een topic aanmaken met je hulpvraag 👍

Het is opgelost gelukkig, heb vanavond gechat met een behulpzame medewerkster, die inderdaad uitlegde dat er aan de storing werd gewerkt, dan heb je ook begrip...niet als er gezegd wordt dat je maar een monteur moet gaan betalen...

Grote verrassing als je terugkomt van een weekje weg en het menu van KPN is veranderd, op zich ziet het er wel mooi uit maar naar de opnames moet echt nog gesleuteld worden:

  1. vanmorgen had ik via de gids een programma op opnemen gezet wat vanmiddag uitgezonden zou worden, wil ik net gaan kijken in de opnames om het programma te gaan kijken staat hij niet in de opname lijst en alleen nog bij geplande opnames, waarom??? Het is vanmiddag uitgezonden!! Jullie gaan me nou toch niet vertellen dat de opname er pas staat als de herhaling is geweest?
  2. Er staat ook een geplande opname van een serie die iedere avond rond 19.00 op tv komt ook deze opname van vanavond staat er niet bij!!

Dit probleem is mij van de week ook al een keer opgevallen vind dit toch heel raar want vorige week nam hij de geplande serie van punt 2 wel gewoon op

 

​​​@Mamtam

Waarschijnlijk komt het door de storing bij kpn 

Ze hadden vanmiddag storing met itv 

 

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor alle feedback de afgelopen dagen weer. Ik geeft het door aan mijn collega's die hier over gaan. Ik kan geen beloftes doen over wijzigingen, maar ik kan wel zorgen dat alle signalen bij hen bekend zijn.

Gelukkig is die storing van gisteren opgelost, excuses voor het ongemak!

Grote verrassing als je terugkomt van een weekje weg en het menu van KPN is veranderd, op zich ziet het er wel mooi uit maar naar de opnames moet echt nog gesleuteld worden:

  1. vanmorgen had ik via de gids een programma op opnemen gezet wat vanmiddag uitgezonden zou worden, wil ik net gaan kijken in de opnames om het programma te gaan kijken staat hij niet in de opname lijst en alleen nog bij geplande opnames, waarom??? Het is vanmiddag uitgezonden!! Jullie gaan me nou toch niet vertellen dat de opname er pas staat als de herhaling is geweest?
  2. Er staat ook een geplande opname van een serie die iedere avond rond 19.00 op tv komt ook deze opname van vanavond staat er niet bij!!
  1. Nee, als je opname plant, en het programma is geweest, dan zou ‘ie gewoon bij de opnames moeten staan…
  2. Is dit nog steeds zo? Staat ‘ie wel in de iTV app toevallig? 

Gister kreeg ik de nieuwe update op de tv. Werkt prima. Ik kan alleen de genres in de tv-gids nu niet meer vinden. Onder de kopjes films, series en sport staan dingen die niet regulier worden uitgezonden. Komt de ‘genres’ voor tv-gids weer terug?

Reputatie 7
Badge +25

Gister kreeg ik de nieuwe update op de tv. Werkt prima. Ik kan alleen de genres in de tv-gids nu niet meer vinden. Onder de kopjes films, series en sport staan dingen die niet regulier worden uitgezonden. Komt de ‘genres’ voor tv-gids weer terug?

Hi @Paul V, goede naam. Nee, voor zover ik weet gaat dit helaas niet terugkomen omdat er zeer weinig gebruik van werd gemaakt.

Gister kreeg ik de nieuwe update op de tv. Werkt prima. Ik kan alleen de genres in de tv-gids nu niet meer vinden. Onder de kopjes films, series en sport staan dingen die niet regulier worden uitgezonden. Komt de ‘genres’ voor tv-gids weer terug?

Hi @Paul V, goede naam. Nee, voor zover ik weet gaat dit helaas niet terugkomen omdat er zeer weinig gebruik van werd gemaakt.


waarom maken ze de firmware niet zo dat de “oude functies” aan / uit te zetten en dat moet bij de nieuwe functies ook kunnen (bijvoorbeeld) wie de oude achtergrond mooier vind moet deze keuze er zijn toch

lijkt mij niet zo probleem

of zit het hem hierin het schrappen van functies plaats moeten maken voor nieuwe

omdat de hardware te beperkt is ?

Bedankt voor alle feedback de afgelopen dagen weer. Ik geeft het door aan mijn collega's die hier over gaan. Ik kan geen beloftes doen over wijzigingen, maar ik kan wel zorgen dat alle signalen bij hen bekend zijn.

Gelukkig is die storing van gisteren opgelost, excuses voor het ongemak!

Grote verrassing als je terugkomt van een weekje weg en het menu van KPN is veranderd, op zich ziet het er wel mooi uit maar naar de opnames moet echt nog gesleuteld worden:

  1. vanmorgen had ik via de gids een programma op opnemen gezet wat vanmiddag uitgezonden zou worden, wil ik net gaan kijken in de opnames om het programma te gaan kijken staat hij niet in de opname lijst en alleen nog bij geplande opnames, waarom??? Het is vanmiddag uitgezonden!! Jullie gaan me nou toch niet vertellen dat de opname er pas staat als de herhaling is geweest?
  2. Er staat ook een geplande opname van een serie die iedere avond rond 19.00 op tv komt ook deze opname van vanavond staat er niet bij!!
  1. Nee, als je opname plant, en het programma is geweest, dan zou ‘ie gewoon bij de opnames moeten staan…
  2. Is dit nog steeds zo? Staat ‘ie wel in de iTV app toevallig? 

Hoi Paul,

Vorige week was dit ook al het geval met een programma wat wij de volgende dag wilde opnemen. We zaten smorgens wat de kijken op Discovery en wilden het vervolg ervan wat de volgende dag zou komen opnemen en hadden hem ingesteld, we wilden hem 2 dagen erna kijken maar stond niet tussen de opnames en alleen in geplande opnames.

De programmas waar ik het over had in mijn eerste opmerkingen staan nog steeds niet in mijn opnames, tevens heb ik gisteren niks gemerkt van een storing.

De itv app gebruik ik niet dus kan ook niet controleren of het daar wel in staat.

Ben benieuwd of mijn programma vanavond wel opgenomen word 

Je kunt ook tv.kpn.com gebruiken. Het voordeel is dat die rechtstreeks in de "database” kijken. Als de opnames daar wel zichtbaar zijn, zijn ze dus wel opgenomen. In dat geval kun je de ontvanger(s) uitzetten door de schakelaar 8erop, 30 s spanningsloos maken (voedingsplugje loshalen) en daarna weer inschakelen. Vaak zijn problemen met weergeven van de lijst van opgenomen programma's dan weer rechtgetrokken.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Paul,

Vorige week was dit ook al het geval met een programma wat wij de volgende dag wilde opnemen. We zaten smorgens wat de kijken op Discovery en wilden het vervolg ervan wat de volgende dag zou komen opnemen en hadden hem ingesteld, we wilden hem 2 dagen erna kijken maar stond niet tussen de opnames en alleen in geplande opnames.

De programmas waar ik het over had in mijn eerste opmerkingen staan nog steeds niet in mijn opnames, tevens heb ik gisteren niks gemerkt van een storing.

De itv app gebruik ik niet dus kan ook niet controleren of het daar wel in staat.

Ben benieuwd of mijn programma vanavond wel opgenomen word 

Ik ben hier heel benieuwd naar. Zou je voor mij de specifieke programma's + zender(s) + tijdstippen willen noteren van de opnames indien het vanavond fout gaat? Zou je dan even een eigen/los topic willen starten zodat het niet kan worden bedolven door andere reacties? Dan ga ik mensen hier naar laten kijken.

En zoals Henk aangeeft kun je via https://tv.kpn.com/ ook kijken bij de opnames. Wellicht staan ze daar wel?

Reputatie 7

Je kunt ook tv.kpn.com gebruiken. Het voordeel is dat die rechtstreeks in de "database” kijken. Als de opnames daar wel zichtbaar zijn, zijn ze dus wel opgenomen. 

En zoals Henk aangeeft kun je via https://tv.kpn.com/ ook kijken bij de opnames. Wellicht staan ze daar wel?

Snik snik, nog altijd zijn de opnames voor HD-"Glas" zenders niet beschikbaar op https://tv.kpn.com en via de iTV app dus die vlieger gaat niet op voor de glasvezelabonnee die graag naar de best mogelijke kwaliteit kijkt. :confounded:

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij gaat er toch wat mis met de opnames.

Op de TV ontvanger staat de opname van Buren er niet tussen. Wanneer ik in de App kijk staat deze er wel tussen. Helaas kan de opname enkel via de TV ontvanger kijken, maar daar staat de opname niet 😡

Ik heb de TV ontvanger al gereset, de software opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt. TV ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experiabox.

 

De opname van Buren viel middenin de storing zie ik (17:10). Ik vrees dat dat de glitch veroorzaakt waardoor ie niet in de tv ontvanger staat/komt.

Maar… heb je de ontvanger al even 30 sec. uit gezet (niet standby)?

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG 

De opname van Buren viel middenin de storing zie ik (17:10). Ik vrees dat dat de glitch veroorzaakt waardoor ie niet in de tv ontvanger staat/komt.

Maar… heb je de ontvanger al even 30 sec. uit gezet (niet standby)?

jazeker, helaas.

Het nieuwe menu in itv is echt een verschrikking een achteruitgang met de vorige versie.

-  ik moet nu 2x klikken voordat ik naar een andere zender kan omdat ik moet bevestigen met nu kijken

-  je kunt niet meer zijn hoeveel tijd je achter loopt als je gepauzeerd hebt of een programma terug kijkt

- je ziet geen kleine weergave meer maar hoort alles nog wel als je in de gids zit

- de voorruit geplande opnames staan nu bij je gewone opnames waardoor het minder overzichtelijk is

Het heeft vast ook voordelen ik heb ze nog niet kunnen vinden, ik zou zeggen dat het door iemand is bedacht die er geen gebruik van maakt. Vooruitgang is goed maar dan moet het wel een verbetering zijn dit valt me echt tegen

 

 

Reputatie 3
Badge

...

Leuk die nieuwe software, dus niet!
TV gids laden duurt net als zender omschakelen ineens veel langer. Gaat KPN dan nu ook snellere ontvangers leveren? Dat zal wel weer niet.

Bedenk eerst eens voor je zo nodig iets nieuws oplevert of alle ontvangers er wel goed mee uit de voeten kunnen zonder aan snelheid in te boeten!
en alles maar duurder maken vanwege zogenaamde innovatie, terug in de tijd noem ik dit!

*admin: quote aangepast voor overzicht topic. 

Reputatie 3
Badge

Gister kreeg ik de nieuwe update op de tv. Werkt prima. Ik kan alleen de genres in de tv-gids nu niet meer vinden. Onder de kopjes films, series en sport staan dingen die niet regulier worden uitgezonden. Komt de ‘genres’ voor tv-gids weer terug?

Hi @Paul V, goede naam. Nee, voor zover ik weet gaat dit helaas niet terugkomen omdat er zeer weinig gebruik van werd gemaakt.


waarom maken ze de firmware niet zo dat de “oude functies” aan / uit te zetten en dat moet bij de nieuwe functies ook kunnen (bijvoorbeeld) wie de oude achtergrond mooier vind moet deze keuze er zijn toch

lijkt mij niet zo probleem

of zit het hem hierin het schrappen van functies plaats moeten maken voor nieuwe

omdat de hardware te beperkt is ?

Dat is een goed punt, de hardware schiet inderdaad te kort. Hier ook na de update ernstige snelheids verlies bij het schakelen en laden van TV gids. 
KPN vernieuwt maar vergeet weer eens de hardware!

Reputatie 7
Badge +10

Ik las ‘versienummer  8.0.95_2  en zie op de 5202  8.0.100_3 staan én het geluid (volume) is verbeterd.

Inmiddels toch een kleine update extra geweest? Of ben ik nu gek? (dat is retorisch bedoeld 😅)