KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Gisteren de update gehad op de VIP2952.

Het werkt, alle oude functies ook.

Plus: bij terugkijken standaard 5 minuten vooruit. Hoef ik dat niet meer met de hand te doen

Min: de gids is akelig traag. Niet echt meer bruikbaar om gericht te zappen. En dan ook nog extra klikken en weer wachten.

Opties in beeld is beter, maar niet te koste van snelheid.

 

Gr Jan

Zeer slechte update. Systeem is uitermate traag geworden. Met name de gids is te sloom voor woorden. Gelukkig ben ik niet de enige lees ik. 

Ik snap niet dat er niemand binnen KPN dit in de 'pilotfase' heeft gezien. Beetje zappen duurt nu 2 tot 3 keer langer dan normaal. Ik snap ook niet dat er iemand is geweest die bedacht heeft dat je op 'play' moet drukken ipv 'ok' als je een zender wil bekijken. Films, Netflix en ondemand speel je af, tv niet. Ik hoop op een oplossing, maar KPN kennende doen ze de vingers in de oren en weinig met de feedback die ze krijgen.

Het is dat het mobiele netwerk zo goed is...

 

Blij met de laatste update: het ziet er allemaal net wat leuker uit!

 

Maar we missen wel een paar zaken uit de vorige versie: bv als je een herinnering instelt, krijg je nu een kleine waarschuwing in het scherm. Vroeger spong de tv vanzelf naar de andere zender: kan ik dat nu weer zo instellen?

 

Tweede puntje: in het verleden kon je, terwijl je naar een opgenomen programma keek, d.m.v. de grijze knop op de afstandsbediening meteen naar het "verwijder programma" scherm. Nu moet je allemaal tussenstappen zetten: hoe krijgen we deze functie terug?

 

Laatste puntje: wij hebben meerdere ontvangers in gebruik en merken nu dat je niet meer per ontvanger kunt programmeren maar alleen voor alle ontvangers tegelijk - of doe ik iets fout?

Reputatie 7

Laatste puntje: wij hebben meerdere ontvangers in gebruik en merken nu dat je niet meer per ontvanger kunt programmeren maar alleen voor alle ontvangers tegelijk - of doe ik iets fout?

Dat was met het oude menu ook al zo.

Reputatie 2

Tevens kun je nu geen films van week terug zien! Dwz precies 7 dagen geleden. Voorheen was dat zelfs 8 dagen. Ik vind dit echt waardeloos. Hoe kun je nu met zo'n menu achteruit gaan?? Het gaat toch juist om vooruitgang??! Als hier niet snel verandering in komt ga ik overstappen naar andere provider. 

*admin: reactie verplaatst naar het verzameltopic

Waarom kan ik niet meer naar de gids wanner ik buffer heb opgebouwd????

Waarom is mijn pip verdwenen terwijl ik in de gids kijk????

Waarom heet het verbetering??? Ik vind het meer een afbraak van wat goed werkte!!!!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Louis32 schrijft: Tweede puntje: in het verleden kon je, terwijl je naar een opgenomen programma keek, d.m.v. de grijze knop op de afstandsbediening meteen naar het "verwijder programma" scherm. Nu moet je allemaal tussenstappen zetten: hoe krijgen we deze functie terug?

Ik heb nu 9 jaar KPN ITV maar dit (met grijze knop) zegt mij niets…. Er is een rode, blauwe, groene en gele knop. Grijs?
Afhankelijk van waar je bent kun je met blauw danwel rood een opname verwijderen.

wij hebben meerdere ontvangers in gebruik en merken nu dat je niet meer per ontvanger kunt programmeren maar alleen voor alle ontvangers tegelijk - of doe ik iets fout?

Het instellen van opnames was altijd al voor álle decoders (en online). Daar is helemaal niks in veranderd.

Reputatie 3
Badge +1

twee keer op OK te drukken

Eén keer drukken? Gebruik de play/pauze knop.

2 X OK drukken was (is ?) bij opnames en huurmateriaal al standaard. 1 X play/pauze bij opnames ook trouwens. Hier nog het oude.

In plaats van 2x op OK te drukken 1x en dan de knop iets langer vast houden….

Reputatie 7
Badge +16

Louis32 schrijft: Tweede puntje: in het verleden kon je, terwijl je naar een opgenomen programma keek, d.m.v. de grijze knop op de afstandsbediening meteen naar het "verwijder programma" scherm. Nu moet je allemaal tussenstappen zetten: hoe krijgen we deze functie terug?

Ik heb nu 9 jaar KPN ITV maar dit (met grijze knop) zegt mij niets…. 

Die grijze knop komt bij ook niet bekend voor. Alleen de knop play/pauze op de afstandsbediening van de 5202. Maar die matcht weer niet met het verhaal.  Volgens mij is rood altijd al de directe verwijder knop geweest.

Reputatie 6
Badge +4

Mag ik eens een simpele vraag stellen? Wat ben ik hier nu eigenlijk mee opgeschoten? Het is traag en bestaande functionaliteit ontbreekt. De vorige update was ook al niet echt een succes, maar dit slaat de plank echt mis. Als jullie zo graag naar leuke plaatjes kijken raadt ik een bezoekje aan het internet aan, maar daar hoeven jullie ons toch niet mee lastig te vallen? 

Normaal is een firmware update voor verbetering 

Maar dit is blijkbaar een verslechtering 

Inderdaad de plank mis 

Reputatie 7
Badge +16

Mag ik eens een simpele vraag stellen? Wat ben ik hier nu eigenlijk mee opgeschoten? Het is traag en bestaande functionaliteit ontbreekt. De vorige update was ook al niet echt een succes, maar dit slaat de plank echt mis. Als jullie zo graag naar leuke plaatjes kijken raadt ik een bezoekje aan het internet aan, maar daar hoeven jullie ons toch niet mee lastig te vallen? 

Dat mag. De software is getest en de aannames dat er alleen naar plaatjes gekeken is is niet echt correct. Helaas is op een later moment gebleken dat op sommige ontvangers de gids trager is. Dit heeft het tv team momenteel in onderzoek. Je bent er mee opgeschoten dat je naar een nieuw platform bent overgezet die nauw samenwerkt met de apps en website van iTV. Daarnaast is het nieuwe platform klaar voor een hoop nieuwe ontwikkelingen in de toekomst.  Er zijn inderdaad nog aandachtspunten en hier wordt aan gewerkt. 

Leg uit wat het nieuwe platform voor verbetering zorgt 

Misschien weet je meer en kun je wat delen 

Ik ben benieuwd 

 

Reputatie 7
Badge +7

 

Dat mag. De software is getest en de aannames dat er alleen naar plaatjes gekeken is is niet echt correct. Helaas is op een later moment gebleken dat op sommige ontvangers de gids trager is. Dit heeft het tv team momenteel in onderzoek. Je bent er mee opgeschoten dat je naar een nieuw platform bent overgezet die nauw samenwerkt met de apps en website van iTV. Daarnaast is het nieuwe platform klaar voor een hoop nieuwe ontwikkelingen in de toekomst.  Er zijn inderdaad nog aandachtspunten en hier wordt aan gewerkt. 

@Carboxy Daarbij komt dat het nieuwe platform ook problemen oplost die nog altijd in de oude software/platform zaten. Zoals het door mij vaak aangehaalde en verfoeide synchronisatieprobleem. Gelukkig is dat probleem nu definitief voorbij.

Het klopt wat @ChrisWissink zegt over de gids. Sterker nog, er zijn nu al plannen om een snellere versie v.d. gids te implementeren. waarschijnlijk eerst in een pilot. Men heeft mij al gevraagd die te testen. 

Reputatie 7
Badge +7

Leg uit wat het nieuwe platform voor verbetering zorgt 

Misschien weet je meer en kun je wat delen 

Ik ben benieuwd 

@peter-keetfm in elk geval de oplossing voor het probleem in mijn bericht dat ik net postte.

Reputatie 6
Badge +4

Heren, bedankt voor jullie reacties. Nu ben ik toevallig werkzaam als software engineer, en als wij een nieuwe versie opleveren, wordt er rekening gehouden met de install-base, kortom alle apparaten die van ons in het veld staan. Tuurlijk, dan gaat er nog wel eens iets fout, dus de problemen met de snelheid wil ik best door de vingers zien. Maar bestaande functionaliteit verwijderen en dan na klachten van klanten beweren dat ze er later beter van gaan worden. Dat dacht ik niet!

 

@Carboxy

Inderdaad een firmware update zijn er voor verbetering 

En niet schrappen van functies 

En langzamer maken vind ik ook niet kunnen 

Kan de hardware niet aan breng dan die firmware voor dat type niet uit

 

Bij mij zijn alle (3) 4K zenders uit het de gids verdwenen na de update

Gister avond samen met de 1e lijns hulp alle mogelijke opties doorlopen. Stroom er af, opnieuw software inladen. Zowel op afstand als op locatie diverse malen een reset gedaan, dan wel opnieuw software geladen. Alle opties in de menu's samen na gelopen, geen verborgen zenders, dan wel eigen gidsen gemaakt. Ze weten het niet meer……..We (KPN) gaan kijken naar een oplossing………

Oja ik heb een ZTE ZXV8001.

Fijn zo'n update, ben je de zenders kwijt

Reputatie 6
Badge +4

Bij mij zijn alle (3) 4K zenders uit het de gids verdwenen na de update

Gister avond samen met de 1e lijns hulp alle mogelijke opties doorlopen. Stroom er af, opnieuw software inladen. Zowel op afstand als op locatie diverse malen een reset gedaan, dan wel opnieuw software geladen. Alle opties in de menu's samen na gelopen, geen verborgen zenders, dan wel eigen gidsen gemaakt. Ze weten het niet meer…..We (KPN) gaan kijken naar een oplossing………

Oja ik heb een ZTE ZXV8001.

Fijn zo'n update, ben je de zenders kwijt

Wellicht kun je wel via de app of webtv kijken, want dat lijkt één van de argumenten voor deze update te zijn. Sorry @Marcel E, die moest ik even inkoppen. 

Goedemorgen. Ik baal een beetje van de laatste systeem update. ik vindt Videoland geheel niet meer overzichtelijk. Nu alleen nog maar films en series. Waar zoek ik dan de andere programma's? En waarom hier geen foto,s ? Mischien er anders toch maar over denken om bij Videoland zelf af te nemen.

Reputatie 4
Badge +3

Ondanks dat ik de nieuwe firmware nog niet heb zie ik een aantal dingen wat ik niet begrijp.

  1. Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?
  2. Een opname verder kijken waar je gebleven bent zit er niet meer in.
    Waarom is deze functionaliteit eruit gehaald? Eerder kon je kiezen om verder te kijken waar je gebleven was of vanaf het begin kijken?
  3. Vanuit de gids een andere tv zender kiezen heeft nu een bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Kan dit worden teruggedraaid naar 1 klik of dit ten minste instelbaar maken? Ik weet dat het met de play knop wel kan maar ik zou dit zelf erg graag met de ok knop willen blijven doen.
  4. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

Verder zullen er natuurlijk ook een hoop verbeteringen zijn. Ik zie de update dan ook graag tegemoet en zodra ik die heb zal ik mijn verdere bevindingen ook delen in dit topic.

Reputatie 7
Badge +7

Ondanks dat ik de nieuwe firmware nog niet heb zie ik een aantal dingen wat ik niet begrijp.

  1. Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?
  2. Een opname verder kijken waar je gebleven bent zit er niet meer in.
    Waarom is deze functionaliteit eruit gehaald? Eerder kon je kiezen om verder te kijken waar je gebleven was of vanaf het begin kijken?
  3. Vanuit de gids een andere tv zender kiezen heeft nu een bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Kan dit worden teruggedraaid naar 1 klik of dit ten minste instelbaar maken? Ik weet dat het met de play knop wel kan maar ik zou dit zelf erg graag met de ok knop willen blijven doen.
  4. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

Verder zullen er natuurlijk ook een hoop verbeteringen zijn. Ik zie de update dan ook graag tegemoet en zodra ik die heb zal ik mijn verdere bevindingen ook delen in dit topic.

@knorde wat betreft punt 2: jawel, dat zit er nog steeds in. Standaard gaat het afspelen verder op het punt waar je gebleven was. Wil je toch vanaf het begin kijken? Druk dan op de groene knop.

wat betreft punt 3: persoonlijk vind ik dit fijner dan zoals het eerst was. Ik vond het bij de oude software irritant dat wanneer ik eerst de info v.e. programma wilde lezen en daarom op OK drukte, dat er meteen van zender gewisseld werd. Maar daar verschillen hier op het forum de meningen over. 

  1. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

 

KPN heeft alleen nog TV-Internet  contracten met een jaar looptijd voor personnen die het eerste jaar korting willen. Voor de rest zijn voorzover ik het kon zien alle contracten in deze categorie maandelijks opzegbaar.

Van de KPN website 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 TV, Internet en/of Vast BellenVoor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar. Na 1 jaar wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd dan rekening met 1 maand opzegtermijn. In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden. Maak je gebruik van een extra dienst zoals KPN Veilig of Duits Pakket? Dit kan je elke maand aan- of uitzetten via MijnKPN.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ze hebben dit echter verandert zonder dat het hier staat. Als je bij Hussel geen vast eerste jaars contracttermijn wil, dan kan je dat aangeven, maar wordt de korting voor een vast eerste jaarscontract niet gegeven. 

In het verleden kon je als bestaande klant een nieuw vast eerste jaarscontract aangaan en korting krijgen. Maar dat is al een tijdje opgehouden. Als je nu opzegt bij KPN moet je echt minstens een half jaar weg om voor de vast eerste jaarscontractkorting in aanmerking te komen. 

Reputatie 4
Badge +3
  1. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

 

KPN heeft alleen nog TV-Internet  contracten met een jaar looptijd voor personnen die het eerste jaar korting willen. Voor de rest zijn voorzover ik het kon zien alle contracten in deze categorie maandelijks opzegbaar.

Van de KPN website 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 TV, Internet en/of Vast BellenVoor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar. Na 1 jaar wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd dan rekening met 1 maand opzegtermijn. In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden. Maak je gebruik van een extra dienst zoals KPN Veilig of Duits Pakket? Dit kan je elke maand aan- of uitzetten via MijnKPN.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ze hebben dit echter verandert zonder dat het hier staat. Als je bij Hussel geen vast eerste jaars contracttermijn wil, dan kan je dat aangeven, maar wordt de korting voor een vast eerste jaarscontract niet gegeven. 

In het verleden kon je als bestaande klant een nieuw vast eerste jaarscontract aangaan en korting krijgen. Maar dat is al een tijdje opgehouden. Als je nu opzegt bij KPN moet je echt minstens een half jaar weg om voor de vast eerste jaarscontractkorting in aanmerking te komen. 

Ik bedoelde eigenlijk voor alles in 1 abonnees die nog in het huidige contract zitten (1 jaar contract met korting).

Reputatie 7
Badge +7
  1. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

Ik bedoelde eigenlijk voor alles in 1 abonnees die nog in het huidige contract zitten (1 jaar contract met korting).

@knorde Aangezien deze functies niet genoemd zijn in het contract denk ik niet dat dit voldoende reden kan zijn om onder het contract uit te komen.