KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Ik las ‘versienummer  8.0.95_2  en zie op de 5202  8.0.100_3 staan én het geluid (volume) is verbeterd.

Inmiddels toch een kleine update extra geweest? Of ben ik nu gek? (dat is retorisch bedoeld 😅)

Die versie is 14 juli uitgerold naar de 5202 en 8001 en bevat een fix voor de geluid na gebruik van YouTube.

Reputatie 7
Badge +10

Ik las ‘versienummer  8.0.95_2  en zie op de 5202  8.0.100_3 staan én het geluid (volume) is verbeterd.

Inmiddels toch een kleine update extra geweest? Of ben ik nu gek? (dat is retorisch bedoeld 😅)

Die versie is 14 juli uitgerold naar de 5202 en 8001 en bevat een fix voor de geluid na gebruik van YouTube.


Nou beter 👍 Gebruik er geen youtube op, maar het volume op de zenders is sowieso beter, de Arris blijft dan in gebruik ipv omwisselen met de 2260. (en toch mis ik het display op de Arris zoals op de Arcadyan) 

Sinds vandaag een nieuw menu.

Een irritante grote trage balk staat onderaan bij het zappen.

Het logo van de zender is klein aan de linkerkant.

Geen huidige zender meer klein in beeld, links bovenaan. Er staat een nietszeggende foto groot in beeld.

Scrollen is niet meer omlaag maar naar rechts.

Dit is wat ik snel zag. Er kan nog meer bij komen, als we een paar dagen verder zijn. Dit vond ik al genoeg ergernis. Geen vooruitgang, maar achteruitgang.  We ergeren ons allemaal hier. 

Ik wil het oude menu terug.

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG

De opname van Buren viel middenin de storing zie ik (17:10). Ik vrees dat dat de glitch veroorzaakt waardoor ie niet in de tv ontvanger staat/komt.

Maar… heb je de ontvanger al even 30 sec. uit gezet (niet standby)?

jazeker, helaas.

Vanavond na het opnemen van de aflevering van vandaag staat de aflevering van maandag er ineens 😊

Lachen is gezond? 

Daarom misschien lachen hierom 

Ik zit met de oude firmware 

Zo laten zou ik maar zeggen 

 

@PeterG

De opname van Buren viel middenin de storing zie ik (17:10). Ik vrees dat dat de glitch veroorzaakt waardoor ie niet in de tv ontvanger staat/komt.

Maar… heb je de ontvanger al even 30 sec. uit gezet (niet standby)?

jazeker, helaas.

Vanavond na het opnemen van de aflevering van vandaag staat de aflevering van maandag er ineens 😊

Ja bij mij dus ook, er zit toch iets niet helemaal goed bij het opnemen waar naar gekeken moet worden

Sorry maar ik snap dat opnemen niet 

Via tvgids kun je alles terug zien van een week 

Geleden 

Reputatie 7
Badge +9

Helaas Buren niet op ÉÉN (België). Je kan niet alles terug kijken.

Kijk alleen de discovery zenders en kan perfect 7 dagen terug via kpn 

Niet altijd nodig i.v.m. Dplay

Reputatie 7
Badge +24

Sorry maar ik snap dat opnemen niet 

Via tvgids kun je alles terug zien van een week 

Geleden 

Hier ook geen opnemen. En nog de oude firmware op de ontvanger.

 

Ik dacht eerst dat het apparaat stuk was

Kan helemaal niet meer, zoals gebruikelijk in de gids komen

Het is onoverzichtelijk geworden door het verdwijnen van de onmisbare terugkijk toets.

Waarom kon het niet blijven zoals het was  ??

Wat GOED is moet je niet veranderen.

Ik ben hier niet Blij mee.  (Grom-Grom)

Leuk die nieuwe software, dus niet!
TV gids laden duurt net als zender omschakelen ineens veel langer. Gaat KPN dan nu ook snellere ontvangers leveren? Dat zal wel weer niet.

Ik heb een heel sterk vermoeden dat er ook veel klagers zouden zijn geweest als KPN het nieuwe menu alleen naar de 5202 en 8001 uitgerold zou hebben. Dat gezegd hebbende hoop ook ik dat KPN snel met een oplossing komt.

@Henk2304 

laat kpn het zo inrichten dat er ook een downgrade functie op zit

en dat ook met die experiaboxen

ik heb voor mijn netgear r9000 ook eens een brakke firmware gehad dan kun je zelf kiezen om een stap terug en de brakke stap over te slaan

ik bedoel hier mee laat het lekker aan de gebruiker over

Reputatie 3
Badge +1

Vind het menu niks! Vooral als je naar een andere zender wilt... moet elke keer een extra keer "klikken" en vind het zeer jammer dat het beeld in beeld weg is! 


Dubbel klik is irritant inderdaad. Je kunt dit omzeilen door de ‘play’ knop van je afstandsbediening te gebruiken ipv de OK knop. 

Als je de OK knop wat langer indrukt en dan loslaat schakelt hij wel meteen naar de andere zender.

Maar het is wel lastig….

Reputatie 7
Badge +25

Vind het menu niks! Vooral als je naar een andere zender wilt... moet elke keer een extra keer "klikken" en vind het zeer jammer dat het beeld in beeld weg is! 


Dubbel klik is irritant inderdaad. Je kunt dit omzeilen door de ‘play’ knop van je afstandsbediening te gebruiken ipv de OK knop. 

Als je de OK knop wat langer indrukt en dan loslaat schakelt hij wel meteen naar de andere zender.

Maar het is wel lastig….

Maar dat is eigenlijk gewoon 2 keer op OK drukken.

Reputatie 7
Badge +10

Vind het menu niks! Vooral als je naar een andere zender wilt... moet elke keer een extra keer "klikken" en vind het zeer jammer dat het beeld in beeld weg is! 


Dubbel klik is irritant inderdaad. Je kunt dit omzeilen door de ‘play’ knop van je afstandsbediening te gebruiken ipv de OK knop. 

Als je de OK knop wat langer indrukt en dan loslaat schakelt hij wel meteen naar de andere zender.

Maar het is wel lastig….


Het is inderdaad lastig, ik druk telkens op de mute knop die er boven zit ipv de play 🙈 

Ik hoop dat de ‘oude’ functies van de AB in ieder geval terugkomen

Reputatie 3
Badge +1

Vind het menu niks! Vooral als je naar een andere zender wilt... moet elke keer een extra keer "klikken" en vind het zeer jammer dat het beeld in beeld weg is! 


Dubbel klik is irritant inderdaad. Je kunt dit omzeilen door de ‘play’ knop van je afstandsbediening te gebruiken ipv de OK knop. 

Als je de OK knop wat langer indrukt en dan loslaat schakelt hij wel meteen naar de andere zender.

Maar het is wel lastig….

Maar dat is eigenlijk gewoon 2 keer op OK drukken.

Ja maar het scheelt een beweging dus minder slijtage aan de duim..…...haha

Reputatie 7
Badge +25

Even (weer) een algemene melding vanuit ons zodat jullie niet denken dat we iedereen negeren. Alle signalen die hier komen over het nieuwe menu geven we door.

Je ziet natuurlijk bepaalde signalen een stuk vaker voorbij komen dan anderen. Zo heb je bijvoorbeeld traagheid van de gids. Dit is iets wat constant de aandacht heeft, maar ook relatief lastig is om te verbeteren. Er wordt hier zeker wel aan gewerkt.

Andere punten zoals de extra keer op OK moeten drukken, en PiP in de gids, zijn duidelijke signalen, en allemaal dingen waar naar gekeken wordt om te verbeteren. Tijdslijnen en hoe het er exact uit zal zien kan ik nog niet delen, maar weet dat er aan onder andere deze dingen worden gewerkt op dit moment door jullie feedback.

@Paul_ 

wij hebben het nog niet mogen ervaren

omdat het oude menu er is en dat houden we graag zo

een mooie optie zou zijn bij een firmware update een knop dat je het “oude” weer terug kan halen

door middel opties knoppen in het menu

uit de omgeving kring zien mensen iets nieuws als een hoge drempel

 

Reputatie 3
Badge +1

Goed dat er gekeken wordt naar verbeteringen maar misschien had men dat beter eerder gedaan. Maar ik houd hoop!👍😀

Reputatie 7
Badge +25

Het oude menu komt niet terug. Die draaide op een ander platform, en je kunt niet copy/pasten als je begrijpt wat ik bedoel. Dan zou je helemaal na moeten gaan bouwen, en dat gaat niet gebeuren. 

Dat gezegd hebbende kun je natuurlijk wel het nieuwe menu gaan verbeteren door dingen aan te passen. En dat zal de komende maanden gaan gebeuren (ook al zijn ook hier zomervakanties van toepassing natuurlijk).

Sommige zaken kun je gewoonweg aanpassen/veranderen, maar bij andere zaken is het, zoals hier al vaker is geopperd, wellicht beter om het zelf instelbaar te maken. Dat vereist meer werk, maar zal (hopelijk) ook meer worden gewaardeerd. 

De nieuwe update is geinstalleerd - over sommige dingen zijn we enthousiast, maar we missen wel een paar zaken uit de vorige versie: bv als je een herinnering instelt, krijg je nu een kleine waarschuwing in het scherm. Als je automatische schakelen instelt, dan nog krijg je een vraag op je over wil schakelen. Vroeger spong de tv vanzelf op het gekozen tijdstip naar de andere zender: kan ik dat nu weer zo instellen?

 

Tweede puntje: in het verleden kon je, terwijl je naar een opgenomen programma keek, d.m.v. de grijze knop op de afstandsbediening meteen naar het "verwijder programma" scherm. Nu moet je allemaal tussenstappen zetten: hoe krijgen we deze functie terug?

Laatste puntje: we hebben meerdere ontvangers: waar je in het verleden per ontvangers herinneringen kon instellen, kun je dat nu alleen voor alle ontvangers tegelijk. Kan dat weer veranderd worden? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Goed dat er gekeken wordt naar verbeteringen maar misschien had men dat beter eerder gedaan. Maar ik houd hoop!👍😀

Ik speel niet graag de advocaat van KPN, maar ze hebben vooraf een gebruikersgroep ingesteld. Dus wat je nu schrijft valt KPN niet te verwijten. De vraag is hoe deze gebruikersgroep zich heeft laten leiden door de mooie plaatjes in plaats van naar de functionaliteit van het menu te kijken. 

Soms denken mensen dat het oude blijft als er iets nieuws is. Dat is dus hier niet het geval. Ik mis node bijvoorbeeld de mogelijkheid om de genre’s zoals film, documentaire, sport e.d. in de toekomst te zien, zodat we opnames kunnen inplannen.  Deze functie bevatte heel veel fouten en dat is heel veel hier geraporteerd, maar om dit op te lossen door het gewoon te verwijderen omdat het niet gebruikt zou worden terwijl er hier zoveel over de fouten is geraporteerd, vind ik echt beneden maat. 

Anneke-Anna schreef: en toch mis ik het display op de Arris 5202 zoals op de Arcadyan

Was toch indertijd zo blij, toen ik overging op een losse digitale ontvanger in begin 2005 bij Ziggo, dat dáár weer een display op zat. Op een TV zat die tóen al járen niet meer en vond dat een groot gemis. Mijn Arris 2952 blijft nog even. Hopelijk. Zonder display… nou ja…. Tja…. Ach….

Je merkt het; niet alleen de display is weg. Ook mijn woorden daarvoor.

en toch mis ik het display op de Arris zoals op de Arcadyan

Was toch indertijd zo blij, toen ik overging op een losse digitale ontvanger in begin 2005 bij Ziggo, dat dáár weer een display op zat. Op een TV zat die tóen al járen niet meer en vond dat een groot gemis.


dat boeit mij dus niet daarom via energie beheer uit gezet

maar laat dan in nieuwe firmware dat je het aan en uit kan zetten voor klanten die het wel willen

in de oude firmware de optie aan/uit en in de nieuwe firmware niet is toch erg gebrekkig vind ik