KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 4
Badge +3
  1. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

Ik bedoelde eigenlijk voor alles in 1 abonnees die nog in het huidige contract zitten (1 jaar contract met korting).

@knorde Aangezien deze functies niet genoemd zijn in het contract denk ik niet dat dit voldoende reden kan zijn om onder het contract uit te komen.

Nou ja het is ook eigenlijk alleen uit pure nieuwsgierigheid, ik blijf toch wel :)
Ik hoop alleen dat deze punten echt teruggedraaid / optioneel gemaakt worden.

  • Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?
  • Vanuit de gids een andere tv zender kiezen heeft nu een bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Kan dit worden teruggedraaid naar 1 klik of dit ten minste instelbaar maken? Ik weet dat het met de play knop wel kan maar ik zou dit zelf erg graag met de ok knop willen blijven doen.

Ondanks dat ik de nieuwe firmware nog niet heb zie ik een aantal dingen wat ik niet begrijp.

  1. Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?
  2. Een opname verder kijken waar je gebleven bent zit er niet meer in.
    Waarom is deze functionaliteit eruit gehaald? Eerder kon je kiezen om verder te kijken waar je gebleven was of vanaf het begin kijken?
  3. Vanuit de gids een andere tv zender kiezen heeft nu een bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Kan dit worden teruggedraaid naar 1 klik of dit ten minste instelbaar maken? Ik weet dat het met de play knop wel kan maar ik zou dit zelf erg graag met de ok knop willen blijven doen.
  4. Uit pure nieuwsgierigheid, ik zal dit zelf niet doen maar ik ben wel benieuwd of dit mensen het recht geeft onder hun contract uit te komen omdat bepaalde functies nu weg zijn die er eerder wel waren?

Verder zullen er natuurlijk ook een hoop verbeteringen zijn. Ik zie de update dan ook graag tegemoet en zodra ik die heb zal ik mijn verdere bevindingen ook delen in dit topic.

@knorde wat betreft punt 2: jawel, dat zit er nog steeds in. Standaard gaat het afspelen verder op het punt waar je gebleven was. Wil je toch vanaf het begin kijken? Druk dan op de groene knop.

Ah ok top! Scheelt alweer :)

Nou ja het is ook eigenlijk alleen uit pure nieuwsgierigheid, ik blijf toch wel :)
Ik hoop alleen dat deze punten echt teruggedraaid / optioneel gemaakt worden.

  • Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?

Deze is wat naar, ik kijk Nederlandse programma’s met teletekst, ik kan helemaal niets doen met de afstandbediening, als ik teletekst niet uit zet. Dit heeft echter dezelfde functie als stoppen. 


Ik zou het natuurlijk het liefst hebben dat we de afstandbediening ook met teletekst kunnen gebruiken, maar de door jouw voorgestelde oplossing maakt opnames dan helemaal onbruikbaar voor gehandicatpen met een gehoorstoornis. 

Gehoorgehandicapten moeten dus allemaal afscheid nemen van KPN als het recht zo gebeurt als jij voorstelt maar jij mag blijven :joy:

 

Ik vind het nieuwe menu helemaal niks 

1. Mijn knoppen op de afstandsbediening zoals retour knop van zender werkt niet meer moet je eerst weer terug naar gids en vandaaruit de zender opzoeken

2. Bij terugspoelen staat er verberg infobalk en als ik op play druk dan moet deze juist verbergen en dat is dan niet mogelijk

3. Beeld in beeld is verdwenen!!!!!?? wat juist fijn is kan je toch nog "zien" wat er gebeurt nu "hoor" je alleen

4.iets van opname direct  willen verwijderen kan ook niet meer! via rode knop op afstandsbediening

Zo ook de blauwe knop die eerst wel zijn functie had werkt ook niet meer met dit nieuwe!!! menu 👿

 

Ik wil het vorige menu terug en anders stap ik wel over naar een ander

Dit zijn tevéél punten

Erg Omslachtig handelen !!!

 


precies dit wat hier boven allemaal gezegd wordt!!! Vreselijk vervelend dit. Tevens duurd het een paar seconden als je gids in druk om de gegevens te zien, ook vervelend en amateuristisch.

Reputatie 4
Badge +3

Nou ja het is ook eigenlijk alleen uit pure nieuwsgierigheid, ik blijf toch wel :)
Ik hoop alleen dat deze punten echt teruggedraaid / optioneel gemaakt worden.

  • Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?

Deze is wat naar, ik kijk Nederlandse programma’s met teletekst, ik kan helemaal niets doen met de afstandbediening, als ik teletekst niet uit zet. Dit heeft echter dezelfde functie als stoppen. 


Ik zou het natuurlijk het liefst hebben dat we de afstandbediening ook met teletekst kunnen gebruiken, maar de door jouw voorgestelde oplossing maakt opnames dan helemaal onbruikbaar voor gehandicatpen met een gehoorstoornis. 

Gehoorgehandicapten moeten dus allemaal afscheid nemen van KPN als het recht zo gebeurt als jij voorstelt maar jij mag blijven :joy:

 

Dit is exact de situatie hoe het was voordat de nieuwe firmware werd uitgerold.
Of we begrijpen elkaar verkeerd of je hebt dit al die jaren “naar” gevonden :)

Ook hier in het bezit van een HBM2260 en sinds de nieuwe software is het echt dramatisch slecht. Het laden van de tv gids duurt  belachelijk lang, gelukkig inmiddels wel uitgevonden dat ik het verdwijnen van de balk onderin op 1 sec kan zetten en dat is wel fijn.

 

Maar mijn grootste struikelblok isen blijft de tv gids, daar zal ook echt op korte termijn iets aan moeten veranderen want anders stap ik met heel mijn handel over naar een andere provider. Het is allemaal al duur genoeg en dan verwacht ik iets wat 110% functioneert en niet maar een krappe 50%.

Nou ja t is ook eigenlijk alleen uit pure nieuwsgierigheid, ik blijf toch wel :)
Ik hoop alleen dat deze punten echt teruggedraaid / optioneel gemaakt worden.

  • Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?

Deze is wat naar, ik kijk Nederlandse programma’s met teletekst, ik kan helemaal niets doen met de afstandbediening, als ik teletekst niet uit zet. Dit heeft echter dezelfde functie als stoppen. 


Ik zou het natuurlijk het liefst hebben dat we de afstandbediening ook met teletekst kunnen gebruiken, maar de door jouw voorgestelde oplossing maakt opnames dan helemaal onbruikbaar voor gehandicatpen met een gehoorstoornis. 

Gehoorgehandicapten moeten dus allemaal afscheid nemen van KPN als het recht zo gebeurt als jij voorstelt maar jij mag blijven :joy:

 

Dit is exact de situatie hoe het was voordat de nieuwe firmware werd uitgerold.
Of we begrijpen elkaar verkeerd of je hebt dit al die jaren “naar” gevonden :)

Denk je dat of heb je het geprobeerd. Neem even het nieuws op NPO1 op. 

Dan speel je het af, je drukt op teletekst en doet 888. Als je nu wilt door of terugspoelen heb je peg. Je moet op de terugtoets drukken. Want de doorspoelknopjes werken dan niet en hebben volgens mij ook nooit gewerkt met ondertiteling. Momenteel komt in beeld de Ja of Nee vraag. Als het zo verandert wordt zo als jij wilt kan iemand die 888 ondertiteling gebruikt nooit meer door of terugspoelen. 

Je kan aan 2 keer return denken, maar dat zal ook niet intuitief gevonden worden. 

Overigens vindt ik de huidige oplossing met menu ook slechter dan het was. Maar het domweg doen wat jij doet is eigenlijk in de lijn waardoor het menu zo gebruiksonvriendelijk is. Kort door de bocht oplossingen zijn dat. 

Reputatie 4
Badge +3

Nou ja t is ook eigenlijk alleen uit pure nieuwsgierigheid, ik blijf toch wel :)
Ik hoop alleen dat deze punten echt teruggedraaid / optioneel gemaakt worden.

  • Opname die gekeken wordt op stop zetten heeft bevestiging nodig.
    Waarom is hiervoor gekozen? Als je wilt stoppen met kijken is het toch niet logisch dat je dat nogmaals moet bevestigen? Kan dit worden teruggedraaid of op zijn minst instelbaar worden?

Deze is wat naar, ik kijk Nederlandse programma’s met teletekst, ik kan helemaal niets doen met de afstandbediening, als ik teletekst niet uit zet. Dit heeft echter dezelfde functie als stoppen. 


Ik zou het natuurlijk het liefst hebben dat we de afstandbediening ook met teletekst kunnen gebruiken, maar de door jouw voorgestelde oplossing maakt opnames dan helemaal onbruikbaar voor gehandicatpen met een gehoorstoornis. 

Gehoorgehandicapten moeten dus allemaal afscheid nemen van KPN als het recht zo gebeurt als jij voorstelt maar jij mag blijven :joy:

 

Dit is exact de situatie hoe het was voordat de nieuwe firmware werd uitgerold.
Of we begrijpen elkaar verkeerd of je hebt dit al die jaren “naar” gevonden :)

Denk je dat of heb je het geprobeerd. Neem even het nieuws op NPO1 op. 

Dan speel je het af, je drukt op teletekst en doet 888. Als je nu wilt door of terugspoelen heb je peg. Je moet op de terugtoets drukken. Want de doorspoelknopjes werken dan niet en hebben volgens mij ook nooit gewerkt met ondertiteling. Momenteel komt in beeld de Ja of Nee vraag. Als het zo verandert wordt zo als jij wilt kan iemand die 888 ondertiteling gebruikt nooit meer door of terugspoelen. 

Je kan aan 2 keer return denken, maar dat zal ook niet intuitief gevonden worden. 

Overigens vindt ik de huidige oplossing met menu ook slechter dan het was. Maar het domweg doen wat jij doet is eigenlijk in de lijn waardoor het menu zo gebruiksonvriendelijk is. Kort door de bocht oplossingen zijn dat. 

Jij hebt het echt over totaal iets anders dan wat ik aangeef. Misschien reageer je op de verkeerde (geen probleem hoor) :)
Als je een opgenomen programma terug kijkt, en tijdens het kijken op stop drukt dan stopt normaal de opname en kom je terug in het overzicht van je opnames.

In de nieuwe firmware vraagt hij of je echt wilt stoppen met kijken.
Hier staat 888 helemaal los van, het gaat mij puur om die bevestiging zodra je stoppen wilt met het kijken van een opname. Begrijpen wij elkaar nou gewoon verkeerd want ik snap er niks meer van.

Het is een ramp de laatste update, opnemen en terugkijken veel moeilijker, snel doorspoelen ook, totaal klantonvriendelijk!!!!

overstappen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@knorde schreef:

Jij hebt het echt over totaal iets anders dan wat ik aangeef. Misschien reageer je op de verkeerde (geen probleem hoor) :)
Als je een opgenomen programma terug kijkt, en tijdens het kijken op stop drukt dan stopt normaal de opname en kom je terug in het overzicht van je opnames.

In de nieuwe firmware vraagt hij of je echt wilt stoppen met kijken.
Hier staat 888 helemaal los van, het gaat mij puur om die bevestiging zodra je stoppen wilt met het kijken van een opname. Begrijpen wij elkaar nou gewoon verkeerd want ik snap er niks meer van.

Ik denk dat ik precies begrijp waar je het over hebt, want ik vind het ook knullig gedaan.

Als je met teletekst aan op de opname stop toetst drukt, dan gebeurt er niets en heeft ook nooit iets wat gedaan. Er wordt als teletekst aan staat alleen iets gedaan met de echte teletekst toetsen. In het verleden kon je dan Return (beeld TV) en daarna kon je kiezen voor helemaal stoppen of gewoon even doorspoelen en weer teletekst en 888 aanzetten. Best onhandig. De oude methode was slecht maar minder slecht dan nu. Als ze nu na return zonder vraag dus terug gaan, dan sta je direct weer in het hoofdscherm. Met andere woorden, als je teletekst gebruikt moet je dan weer de opname kiezen, dan doorspoelen, dan teletekst kiezen en dan 888.

De gekozen oplossing met die vraag is zo’n oplossing die er tussen komt als men plotseling erachter komt dat het eigenlijk fout is. Een pleister noemen ze dat.

ik heb de nieuwe gids layout niet gekregen van KPN en mijn vriend, die 20 km verderop woont wel. Wat is hier de achterliggende reden van?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

De update word langzaam verspreid over meerdere weken uitgerold. Dus vandaar dat de 1 hem wel heeft en de ander nog niet. Zo gaat dat altijd. Maar omdat er nu veel meer zichtbare wijzigingen zijn valt het op. Gewoon geduld hebben.

Thanks Nick83.

 

Reputatie 4
Badge +3


@knorde schreef:

Jij hebt het echt over totaal iets anders dan wat ik aangeef. Misschien reageer je op de verkeerde (geen probleem hoor) :)
Als je een opgenomen programma terug kijkt, en tijdens het kijken op stop drukt dan stopt normaal de opname en kom je terug in het overzicht van je opnames.

In de nieuwe firmware vraagt hij of je echt wilt stoppen met kijken.
Hier staat 888 helemaal los van, het gaat mij puur om die bevestiging zodra je stoppen wilt met het kijken van een opname. Begrijpen wij elkaar nou gewoon verkeerd want ik snap er niks meer van.

Ik denk dat ik precies begrijp waar je het over hebt, want ik vind het ook knullig gedaan.

Als je met teletekst aan op de opname stop toetst drukt, dan gebeurt er niets en heeft ook nooit iets wat gedaan. Er wordt als teletekst aan staat alleen iets gedaan met de echte teletekst toetsen. In het verleden kon je dan Return (beeld TV) en daarna kon je kiezen voor helemaal stoppen of gewoon even doorspoelen en weer teletekst en 888 aanzetten. Best onhandig. De oude methode was slecht maar minder slecht dan nu. Als ze nu na return zonder vraag dus terug gaan, dan sta je direct weer in het hoofdscherm. Met andere woorden, als je teletekst gebruikt moet je dan weer de opname kiezen, dan doorspoelen, dan teletekst kiezen en dan 888.

De gekozen oplossing met die vraag is zo’n oplossing die er tussen komt als men plotseling erachter komt dat het eigenlijk fout is. Een pleister noemen ze dat.

De “oude” manier wordt nu ongevraagd veranderd, er zullen veel mensen zijn die daar niet blij mee zijn (ik ben niet de enige in dit topic die dit niet fijn vind want meerdere hebben dit al gemeld). Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die het wel zo willen.

Laat ze het gewoon optioneel maken dan is iedereen blij.
Gewoon iets in de trant van “Vragen om bevestiging na stopzetten opname” Aan / Uit.

Zo maak je het het beste voor iedereen en volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om dit in te bouwen.

Reputatie 6
Badge +10

Ook hier in het bezit van een HBM2260 en sinds de nieuwe software is het echt dramatisch slecht. Het laden van de tv gids duurt  belachelijk lang, gelukkig inmiddels wel uitgevonden dat ik het verdwijnen van de balk onderin op 1 sec kan zetten en dat is wel fijn.

 

Het verdwijnen van de balk op 1 seconden vind ik nog steeds niks. Ik heb 'm maar op 2 seconden gezet.  Die balk op 1 seconden krijg je nu een flits gevoel bij. Dat werkt ook storend. Ik heb liever helemaal dat de balk uitgezet kan worden. Bij bijna elke handeling komt de balk weer terug. Allemaal overbodig. Uit met dat ding!!!! Als ik info wil gebruik ik wel de pijltjestoets.

 

Bij mij gaat er iets niet goed met de nieuwe update, nu een work-around gevonden maar weet niet voor hoe lang.

Kennelijk is er inderdaad een iTV update geweest voor de tv kastjes, wanneer ik naar de laatste versie update kom ik ook niet verder dan 95% en een melding in beeld dat er geen actieve zenders in de lijst zijn.

 

Als ik vervolgens de tv ontvanger met de schakelaar achter, uitschakel, 10 sec wacht, weer inschakel en bij het eerste blauwe beeld direct de aan/uit knop indruk bovenop de ontvanger, dan krijg je een extra menu, hier kan je kiezen om de software te verwijderen waarna die opnieuw gaat downloaden.

 

Dit werkt, je kan dan weer tv kijken, echter meld hij ook direct dat er een update klaar staat, als je deze installeert  begin je weer van voor af aan, stopt bij 95% en een melding geen actieve zenders in lijst, nieuwe update werkt dus bij mij niet.

 

Ik gebruik niet de experiabox maar een eigen modem/router, dit heeft tot afgelopen week altijd vlekkeloos gewerkt. Zijn er ook mensen met hetzelfde issue en een oplossing?

In het nieuwe menu is het blijkbaar niet meer mogelijk een herinnering aan te zetten. Ook de helpdesk weet het niet. 

Weet niet iemand òf t kan en hoe

 

topic afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

In het nieuwe menu is het blijkbaar niet meer mogelijk een herinnering aan te zetten. Ook de helpdesk weet het niet. 

Weet niet iemand òf t kan en hoe

 

topic afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic

Hoi @Ellen2105, in de gids ga je naar de film/programma, je klikt op de OK knop op je KPN afstandsbediening en ziet bovenaan de opties staan waaronder ‘zet herinnering aan’

Zie je dit allemaal niet, geef de ontvanger dan een frisse start onder menu-instellingen-systeem 

Reputatie 7
Badge +7

In het nieuwe menu is het blijkbaar niet meer mogelijk een herinnering aan te zetten. Ook de helpdesk weet het niet. 

Weet niet iemand òf t kan en hoe

topic afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic

@Ellen2105 Jawel, ook in het nieuwe menu kan dat gewoon. Dat doe je, net zo zoals in het “oude” menu, via de gids. Klik daar maar eens op een programma in de toekomst. Wijst zich vanzelf.

En ook nu heb je de mogelijkheid van automatisch overschakelen.

Bij deze nog een paar ontevreden gebruikers. Op de HMD ontvangers is het belachelijk traag. wijzigen van pagina 1 naar 2 kan rustig een paar seconden duren.

Dankzij de nieuwe menu's voelt het allemaal heel traag.

Krijg regelmatig de foutmelding dat de gids niet geladen kan worden.

Na selecteren van het kanaal krijg je eerst een submenu en ga je niet naar de het kanaal

en oh ja ik heb al meerdere keren vastlopers gehad wanneer ik in de gids zit. Enige optie is om de ontvanger eerst weer uit te zetten.

Wat jammer dat het personeel van KPN dit niet weet!  Ben bijna een half uur bezig geweest met iemand die zegt dat ze meerdere afdelingen en leidinggevenden het gesproken en niemand die wist hoe het moet. 

Super slecht

Reputatie 7
Badge +10


*knip*
En ook nu heb je de mogelijkheid van automatisch overschakelen.

Automatisch overschakelen werkt vaker niet dan wel heb ik gemerkt. Is deze bug vaker gemeld? 

Reputatie 7
Badge +7

 

*knip*
En ook nu heb je de mogelijkheid van automatisch overschakelen.

Automatisch overschakelen werkt vaker niet dan wel heb ik gemerkt. Is deze bug vaker gemeld? 

@Anneke-Anna ja, heb ik in de pilot ook wel eens gehad en toen ook gemeld. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd hier wel goed gaat.

Reputatie 7
Badge +10

 

*knip*
En ook nu heb je de mogelijkheid van automatisch overschakelen.

Automatisch overschakelen werkt vaker niet dan wel heb ik gemerkt. Is deze bug vaker gemeld? 

@Anneke-Anna ja, heb ik in de pilot ook wel eens gehad en toen ook gemeld. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd hier wel goed gaat.


Okay, is bekend dus… hier 3x niet, 1x wel trouwens deze week.
Willekeurige zenders en 1 en 2 minuten getest en uiteraard op aan dat het overschakelt. 

Viel me wel op wanneer ik tijd en overschakelen opnieuw invoerde, om te testen na de 3e keer fail,  terwijl het al goed stond, het wel goed ging.

Toeval of had de de ontvanger toch ff een extra ‘zetje’ nodig om toch te herinneren…..

Het nieuwe menu is een ramp. Als ik het oude menu niet terugkrijg, ga ik afscheid nemen van KPN :-(

 

Reputatie 7
Badge +30

Deze en komende week gaan we voor de ontvangers die het nieuwe menu al hebben een update uitbrengen. Deze zal, naast aanpassingen onder water, ook zichtbare veranderingen hebben. Jullie feedback in de afgelopen weken is hierin heel belangrijk geweest. Daarvoor dan ook onze dank.

Zoals jullie wellicht merken behandeld deze update niet alle feedback van de afgelopen weken. Dit is voornamelijk omdat we niet alles tegelijk kunnen :smile: Alle feedback die we van jullie krijgen zetten we door naar de ontwikkelaars en wordt door hen gelezen. Veel van jullie punten kunnen en willen we aanpassen (zoals hieronder blijkt). Maar sommige dingen duren wat langer. En sommige dingen kunnen wellicht ook niet. Maar ga vooral door met feedback geven in dit topic.

Het versienummer voor deze update is 8.0.102_2

Mensen die het nieuwe menu nog niet hebben krijgen op het moment dat zij aan de beurt zijn voor omzetting gelijk ook deze versie.

 

Welke ontvangers krijgen de update

Deze update wordt uitgerold naar Arris 2952, Arcadyan 2260, Arris 5202 en ZTE 8001 die het nieuwe menu al hebben.

 

Wanneer komt de update

De Arris 5202 & Arcadyan 2260 krijgen hem in de nacht van 5 op 6 augustus.

De ZTE 8001 en Arris 2952 in de nacht van 11 op 12 augustus 

 

Wat verandert er

  • Het uitzetten van teletekst tijdens het kijken van een opname/Terugkijken kan nu op alle ontvangers gedaan worden door 2x op de teletekst knop te drukken (voorheen werkte dit alleen op de 5202)
  • Audiovolume op de 5202 is aangepast
  • De gids kijkt nu voor meer zenders 7 dagen in de toekomst 
  • Serieopnames laten in het overzicht nu ook de titel en nummering van de afleveringen zien.
Serieopnames met seizoensnummer, afleveringsnummer en -titel

 

Ik update tevens de beginberichten met deze info.