KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Erik_ Top die update! Dank.

Vandaag heb ik een reactie gepost in een ander draadje. Ik wil 'm graag ook in dit topic onder jouw aandacht brengen: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/problemen-na-nieuwe-menu-505170?postid=1045018#post1045018

Ik ben wel benieuwd waar mijn (zeker niet positieve) reactie gebleven is. Ik heb wel een mail van Katinka 321 gekregen met een link, maar dat stuurt me naar één of ander doolhof 😞 Niet elke verandering is een verbetering en als ik mijn oude menu niet terugkrijg, dan ben ik weg bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +29

Bij mij gaat er iets niet goed met de nieuwe update, nu een work-around gevonden maar weet niet voor hoe lang.

Kennelijk is er inderdaad een iTV update geweest voor de tv kastjes, wanneer ik naar de laatste versie update kom ik ook niet verder dan 95% en een melding in beeld dat er geen actieve zenders in de lijst zijn.

Als ik vervolgens de tv ontvanger met de schakelaar achter, uitschakel, 10 sec wacht, weer inschakel en bij het eerste blauwe beeld direct de aan/uit knop indruk bovenop de ontvanger, dan krijg je een extra menu, hier kan je kiezen om de software te verwijderen waarna die opnieuw gaat downloaden.

Dit werkt, je kan dan weer tv kijken, echter meld hij ook direct dat er een update klaar staat, als je deze installeert  begin je weer van voor af aan, stopt bij 95% en een melding geen actieve zenders in lijst, nieuwe update werkt dus bij mij niet.

Ik gebruik niet de experiabox maar een eigen modem/router, dit heeft tot afgelopen week altijd vlekkeloos gewerkt. Zijn er ook mensen met hetzelfde issue en een oplossing?

@Stehof, gebruik je ook een eigen ingestelde DNS server? We zien dit dan namelijk wel vaker gebeuren. Voornamelijk bij Cloudflare DNS (1.1.1.1). Bij communicatie met de DNS servers verwachten onze tv-ontvangers het antwoord in het nieuwere en efficiëntere compressed format. Als een server dat niet ondersteunt en nog het oudere uncompressed format gebruikt loopt de communicatie mis en kan de update niet doorkomen. 

Je kunt, als workaround, tijdelijk een andere DNS server instellen. Daarmee zou het dan goed moeten gaan.

 

@Erik_ Top die update! Dank.

Vandaag heb ik een reactie gepost in een ander draadje. Ik wil 'm graag ook in dit topic onder jouw aandacht brengen: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/problemen-na-nieuwe-menu-505170?postid=1045018#post1045018

Die kant van de medaille is bekend, inderdaad. Hebben we doorgegeven, en als het vaker in feedback voorkomt geven we het ook steeds weer opnieuw door. Ik loop er zelf ook tegenaan omdat ik veel series opneem van BBC First. Die herhalen heel snel en aangezien ik de gewoonte heb om gekeken afleveringen gelijk te verwijderen….

Het heropnemen van gemiste/verwijderde afleveringen ben ik wel een voorstander van. Juist in het geval van gemiste afleveringen. Dan heb je in ieder geval de serie compleet (mits het ook een serie is die regelmatig herhaald wordt). Maar dan zou je inderdaad wel de mogelijkheid moeten hebben om op elk moment via geplande opnames hem ook weer te verwijderen. Voor zover ik weet willen we daar aanpassing in doen. Maar ik weet dan niet op welke termijn.

Reputatie 7
Badge +29

Ik ben wel benieuwd waar mijn (zeker niet positieve) reactie gebleven is. Ik heb wel een mail van Katinka 321 gekregen met een link, maar dat stuurt me naar één of ander doolhof 😞 Niet elke verandering is een verbetering en als ik mijn oude menu niet terugkrijg, dan ben ik weg bij KPN. 

Jouw eerdere reactie staat gewoon in dit topic, een klein stukje verder naar boven. Zolang men fatsoenlijk is (en dat is jouw reactie zeker) verwijderen wij niets.

Wel kan ik je gelijk teleurstellen, we gaan niet terug naar het oude menu.

Ik ben wel benieuwd waar mijn (zeker niet positieve) reactie gebleven is. Ik heb wel een mail van Katinka 321 gekregen met een link, maar dat stuurt me naar één of ander doolhof 😞 Niet elke verandering is een verbetering en als ik mijn oude menu niet terugkrijg, dan ben ik weg bij KPN. 

Gelukkig net weer een mail gekregen, nu van KPN community en wel exact dezelfde mail als ik eerder al van Katinka 321 heb gekregen en daar kan ik dus weer NIETS mee. Houden jullie helemaal geen rekening met de iets minder jonge cliënten, die niet zo handig met de computer zijn?

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben wel benieuwd waar mijn (zeker niet positieve) reactie gebleven is. Ik heb wel een mail van Katinka 321 gekregen met een link, maar dat stuurt me naar één of ander doolhof 😞 Niet elke verandering is een verbetering en als ik mijn oude menu niet terugkrijg, dan ben ik weg bij KPN. 

Gelukkig net weer een mail gekregen, nu van KPN community en wel exact dezelfde mail als ik eerder al van Katinka 321 heb gekregen en daar kan ik dus weer NIETS mee. Houden jullie helemaal geen rekening met de iets minder jonge cliënten, die niet zo handig met de computer zijn?


@Mister DB Ik vermoed dat je (favorieten) abonnementen hebt aanstaan, hier krijg je bij elke reactie op een topic e-mail. Zo ook voor dit topic.
Dit kun je uitzetten rechtsboven in je forum profiel onder instellingen. 

Reputatie 7
Badge +16

Blij te lezen dat de serie tekst nu weergeven wordt. Niet exact zoals ik het graag gezien had, maar wel op de goede weg.  Daarnaast is het geluid een welkome oplossing, die staat zo zacht en daarnaast hoop ik ook dat die harde tik bij het zappen ook tot het verleden behoort. Maar dat vrees ik niet. 

Deze update omvat meer dan alleen een menu update. Ergens is nog iets gewijzigd. Kan iemand mij vertellen wat? Zie topic https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/sinds-nieuwe-softwareupdate-storing-kpn-geen-itv-meer-505228

Reputatie 1
Badge

De nieuwe gids is mooi, maar dat is niet echt belangrijk. Dat het nu traag opent is wel vervelend.

Voorheen kreeg ik meteen (halve seconde?) de gids, en nu duurt het bijna 4 sec voordat de gegevens er staan. Ook het afsluiten duurt langer. Dat vind ik niet prettig.

Ik zit nog niet lang bij KPN, mijn tv-kastjes zijn dus nog redelijk nieuw.

Ik ga liever terug naar de vorige versie. Kan dat?

John V.

Sinds jullie de tv gids veranderd hebben zijn wij zeer ontevreden de oude instelling was veel beter je kon zien waar je naar keek en de gids zien. Waarom iets slechter maken dat goed was ik denk dat deze jonge mensen die dit bedenken geen tv kijken alleen Netflix ed 

Ik overweeg over te stappen naar een andere aanbieder 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

De nieuwe gids is mooi, maar dat is niet echt belangrijk. Dat het nu traag opent is wel vervelend.

Voorheen kreeg ik meteen (halve seconde?) de gids, en nu duurt het bijna 4 sec voordat de gegevens er staan. Ook het afsluiten duurt langer. Dat vind ik niet prettig.

Ik zit nog niet lang bij KPN, mijn tv-kastjes zijn dus nog redelijk nieuw.

Ik ga liever terug naar de vorige versie. Kan dat?

John V.

Hallo @JJMV,
Nee helaas is teruggaan niet mogelijk. Dit omdat de oude software op het oude platform draait die binnenkort uitgezet gaat worden.  Welke ontvangers heb je? Want op de 5202 zou de gids niet traag mogen werken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @De20El08,

Wat is precies de klacht? Voor wat je kan zien in de gids is niet veel anders, alleen dat verticale lijn nu laat zien wat nu live is. De minigids onder in beeld laat ook zien wat je nu kijkt (inclusief aftelklok) en wat er straks te zien is. Ik zelf heb de update al sinds april en ben er alleen maar blij mee. Er zijn nog wel nodige verbeterpunten inderdaad, zoals een trage gids op de 2952 en 2260. 

Reputatie 3
Badge

Vanavond bij het inschakelen van de tv ineens geconfronteerd met deze update. De gids is een stuk trager geworden. Wie keurt zoiets goed? Snelle tv box was juist hét voordeel van KPN. 

Reputatie 7
Badge +16

Het versienummer voor deze update is 8.0.102_2

@Erik_ mag ik hierbij aannemen dat alle ontvangers gelijkgetrokken worden qua software versie? Aangezien de 5202 en 8001 in eerste instantie op 8.0.100 draaiden en de oudere ontvangers op 8.0.95. 

Reputatie 4
Badge +1

De nieuwe gids is mooi, maar dat is niet echt belangrijk. Dat het nu traag opent is wel vervelend.

Voorheen kreeg ik meteen (halve seconde?) de gids, en nu duurt het bijna 4 sec voordat de gegevens er staan. Ook het afsluiten duurt langer. Dat vind ik niet prettig.

Met een direct op de Experia V10A aangesloten 2952 deel ik jouw ervaringen. Naast de bug fixes in versie 8.0.102_2 hoop ik dat er ook naar de snelheid wordt gekeken. Gaat wel een uitdaging worden met de beperkte geheugen capaciteit van de 2952. Een responstijd van 3 tot 4 seconden is te lang voor een niet éénmalige handeling, zoals bv inloggen.

Iemand met ervaringen met 5202 vs 2952 en traagheid?

 

Ik heb sinds gisteren de nieuwe menu-structuur en ik moet zeggen dat ik niet blij word van de trage laadtijden waar ik meer mensen al reacties over heb zien plaatsen. Geef mensen de optie voor een grafisch iets lichtere versie die gewoon snelle laadtijden willen of zorg voor een versie die altijd snel werkt zoals de vorige. 

Ook mis ik bij de gids het beeld van de huidige zender, bij zappen vond ik dat juist erg fijn altijd.

Reputatie 7

Naast de bug fixes in versie 8.0.102_2 hoop ik dat er ook naar de snelheid wordt gekeken. Gaat wel een uitdaging worden met de beperkte geheugen capaciteit van de 2952. Een responstijd van 3 tot 4 seconden is te lang voor een niet éénmalige handeling, zoals bv inloggen.

Iemand met ervaringen met 5202 vs 2952 en traagheid?

Wij hebben een ZXV8001 en twee HMB2260's en wij ervaren geen problemen met de snelheid van de gids.

Sinds gisteren ook de update gehad en vooral de traagheid stoort me enorm. Heel bizar om te lezen dat er al een maand lang mensen over dit en andere dingen klagen maar de update gaat vrolijk door?

Fix het maar snel of we gaan maar eens overstappen 

Het nieuwe tv menu voor opnames is bagger. Je kunt nu niet eens delen meer opnemen van een serie of film. Het item stoppen is nu annuleren geworden, dus wil je stoppen dan ben je gewoon alles kwijt wat je tot zover hebt opgenomen. Je kunt nu ook niet meet je opname kijken terwijl hij bezig is met opnemen, dit was handig, maar de KPN zal dit omdat de klanten anders de reclame overslaan wel hebben veranderd door de opname pas te laten zien wanneer hij klaar is. Terugkijken werkt ook niet ivm reclames. Zit je op de helft van een film terug te kijken en je drukt dan even op pauze dan snapt hij dat niet en kan je weer van voren beginnen want de optie verdergaan zit er niet meer bij. En het menu mag er dan visueel wat gelikter uitzien maar funfioneel is het met 100% achteruit gegaan. Wat een blamage van de KPN zeg. Kennen ze het woord onderzoek daar wel ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Gids is veel trager en ook het zappen is trager geworden. Ik ben niet blij met deze update. Dit wordt neem ik aan toch eerst getest?? Ook zie ik dat mensen hier al langer over klagen en toch deze update door de strot duwen..

Gisteren mochten ik en ook mijn bejaarde moeder kennismaken met de update van KPN (ik had Telfort HMB2260 V2, zij heeft een KPN tuner). Het lijkt wel alsof er nu Windows draait op een Commodore 64: retetraag

Allereerst: Waarom zit er niet gewoon een ‘basic’ en ‘normaal’ functie op?  Dan kan de klant in ieder geval nog kiezen tussen een trage mooie interface of simpel en snel. Als ik even aan het zappen ben via de gids merk ik eerst al die lag van de te zware software icm onnodige plaatjes laden (noemden we dat niet bloatware?), dan  als ik een zender heb waar ik heen wil moet ik nóg een pagina laden met keuzes (wederom lag) en dan kan ik pas switchen naar die zender ofwel: een onnodige extra handeling, en dubbelklikken gaat niet want dat ding is te traag...

Mijn moeder heeft een klein scherm, daar kon je al lastig de letters lezen, nu is dat lettertype gehalveerd en is het nauwelijks te lezen. Ik kom regelmatig bij iemand die een 24” (!) TV-scherm heeft, die heeft nu een vergrootglas nodig.. Ik ben er zelf ook niet gecharmeerd van.

Dit alles doet me denken aan 20 jaar terug: Een krantenartikel willen lezen maar enkele seconden moeten wachten tot alle venstertjes met Flash/Java-objecten geladen zijn voor de tekst tevoorschijn komt…

Kan ik/kunnen klanten de update terugdraaien?

*Admin: reactie samengevoegd met juiste topic

De eerste vraag die in me opkomt is eigenlijk, waarom moet iets wat prima is, vernieuwd worden? Het is een vernieuwing, maar wat ons betreft geen verbetering.

De gids is traag. Ook jammer dat het beeld in beeld weg is. En voor terugkijken vond ik het aparte blokje wel zo praktisch. Verder kan je nu, wanneer je achterloopt, niet meer in de gids kijken zonder terug te gaan naar live tv, niet heel praktisch dus.
Wat ik ook onhandig vind is, dat wanneer je een opname start die al even onderweg is, je de vraag niet meer krijgt of je vanaf begin wilt kijken of wilt hervatten. Wij zijn met meerdere in huis en kijken weleens dezelfde dingen op aparte momenten terug. Nu moet je met de groene knop aangeven dat je vanaf begin wilt kijken, maar programma hervat dan wel ondertussen. Dus als je niet direct reageert (of de reactie van het kastje is weer eens traag) dan heb je soms al wat van het eind gezien, wat bij sommige programma's niet handig (en niet leuk) is.

Wat mij betreft mag het oude menu er weer op, deze vernieuwing is geen verbetering, heel jammer.

De eerste vraag die in me opkomt is eigenlijk, waarom moet iets wat prima is, vernieuwd worden?

@JessicaU 

Het oude platform waar ITV op draait (cq. draaide) is inmiddels 13 jaar oud. Daar kunnen geen innovaties meer in ontwikkeld worden. (een 13 jaar oude pc werkt ook niet meer met alles).

Er komen in het nieuwe platform nog leuke ontwikkelingen.

De eerste vraag die in me opkomt is eigenlijk, waarom moet iets wat prima is, vernieuwd worden?

@JessicaU

Het oude platform waar ITV op draait (cq. draaide) is inmiddels 13 jaar oud. Daar kunnen geen innovaties meer in ontwikkeld worden. (een 13 jaar oude pc werkt ook niet meer met alles).

Er komen in het nieuwe platform nog leuke ontwikkelingen.


Ja leuk, maar we zitten met een tunerkastje dat nog wel net zo traag is als een 13 jaar oude PC… En zoals ik al schreef: Waarom niet een keuzeknop met een basisfunctie zodat we gewoon alleen de tekst krijgen?

Kleine moeite, groot plezier...

Reputatie 7
Badge +6

De eerste vraag die in me opkomt is eigenlijk, waarom moet iets wat prima is, vernieuwd worden?

@JessicaU

Het oude platform waar ITV op draait (cq. draaide) is inmiddels 13 jaar oud. Daar kunnen geen innovaties meer in ontwikkeld worden. (een 13 jaar oude pc werkt ook niet meer met alles).

Er komen in het nieuwe platform nog leuke ontwikkelingen.

@JessicaU  Daarbij komt dat het oude platform niet zonder problemen was. Met het nieuwe platform is eindelijk het verfoeide synchronisatieprobleem, dat in het oude platform zat, opgelost. Wat dat betreft ben ik blij.

Er komen inderdaad zoals @PeterG al schrijft, voldoende ontwikkelingen. Ik heb vanmorgen de nieuwe update op een van mijn ontvangers binnen kunnen halen. En dan is het toch mooi te zien dat eindelijk seizoennummers en afleveringnummers zichtbaar zijn gemaakt. Ook dit was een wens die tijdens het oude platform al regelmatig gemeld werd.

Aan de snelheid van de gids wordt gewerkt.